KC-390 / C-390 Millenium (Embraer, Brazília)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

arcas

Well-Known Member
2013. március 20.
7 194
24 167
113

wolfram

Well-Known Member
2011. július 30.
5 828
4 123
113
Az A400M-nél pedig szintén 12 kerékre jut max 140t (mondjuk itt speciálisan széthúzott tengelytávú főfutókról is van szó)

A "széthúzott tengelytávú főfutók" alatt mi értesz? Mert ha azt, amire gondolok, akkor az a C-17-esnél van, mármint, hogy szélességében három sorban vannak a főfutók kerekei, hosszában pedig kettőben, hogy csak két kerék fusson azonos nyomvonalon és ezzel is kímélje a pályát. Az A400M-nek "normál", vagyis szélességben kétsoros a főfutója.

Ott valóban tévedtem csak még várok mindig egy válaszra.

Itt miről van szó? Már korábban is említetted, hogy valószínűleg tévedtél valamiben, de részleteket akkor sem írtál.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
A "széthúzott tengelytávú főfutók" alatt mi értesz? Mert ha azt, amire gondolok, akkor az a C-17-esnél van, mármint, hogy szélességében három sorban vannak a főfutók kerekei, hosszában pedig kettőben, hogy csak két kerék fusson azonos nyomvonalon és ezzel is kímélje a pályát. Az A400M-nek "normál", vagyis szélességben kétsoros a főfutója.
Ezt:
A400M_landing_gear_P1220828.jpg

A kerekek száma a főfutón azonos a c17-tel.
Kisebb terhelés mellett.
Ugyanakkor magát a gép szerkezetét is kíméli, mivel nem egy bekötési pontra terhelik a gép tömegének nagy részét, hanem háromra.
 
  • Tetszik
Reactions: rappali_

wolfram

Well-Known Member
2011. július 30.
5 828
4 123
113
Ezt:
A400M_landing_gear_P1220828.jpg

A kerekek száma a főfutón azonos a c17-tel.
Kisebb terhelés mellett.
Ugyanakkor magát a gép szerkezetét is kíméli, mivel nem egy bekötési pontra terhelik a gép tömegének nagy részét, hanem háromra.

Ja, hogy a három bekötési pontra értetted?
A C-17-esnek kettő van, van is egy jó kis animáció róla:


Amúgy tervezett a Boeing egy C-17B változatot is, az még kapott volna plusz négy kereket a hasa alá középre, amivel még alkalmasabb lett volna a burkolatlan pályáról történő üzemelésre:

AA4005_C-17B_real-2.gif


Sajnos valószínűleg nem volt rá igény, vagy túl drága lett volna.
 

Celebra

Well-Known Member
2017. április 7.
5 513
2 547
113
Ezt:
A400M_landing_gear_P1220828.jpg

A kerekek száma a főfutón azonos a c17-tel.
Kisebb terhelés mellett.
Ugyanakkor magát a gép szerkezetét is kíméli, mivel nem egy bekötési pontra terhelik a gép tömegének nagy részét, hanem háromra.
Hamár rámpás gépek terén vitába bonyolódtunk.Ha nem C130,inkább ezt a brazilt kockáztatnám meg,mint az A400ast.Boeing szerintem a hazai piacán akar majd ezzel a géppel konkurenciát támasztani az LMnek.Ha ez bekövetkezik,elöbb lesz kiforrott gép,mint az A400.Méretben jobban passzol az igényekhez.A sugárhajtás meg sebesség és utazómagasság tekintetében jobb,miközben nem vesziti el az alacsonyan és lassan repülés képességét sem.Csakhogy elég sok a ha.....
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
...ha látnád mi és hogyan tartja levegőben a C17-et a hangárban mikor ép behúzott futót próbálnak csodálkoznál :)
És olyankor mennyire van megtankolva, megrakva?
Milyen a függőleges sebessége? ;)
De egy pár képet csinálhatnál, ha arra jársz éppen!:)
(Tényleg!!!)
Ez csak nem minősített infó!
 

arcas

Well-Known Member
2013. március 20.
7 194
24 167
113
És olyankor mennyire van megtankolva, megrakva?
Milyen a függőleges sebessége? ;)
De egy pár képet csinálhatnál, ha arra jársz éppen!:)
(Tényleg!!!)
Ez csak nem minősített infó!
Van képem, de sajna ahogy írtad, "minősített infó" (ne kérdezd miért).
Visszatérve a gondolatmenetedhez, a gép üres állapotáról beszélek és nem is a futóműveiről - olvasd vissza mit írtam légy oly kedves - mert én vágom mire akartál reflektálni, de én teljesen másról írtam ;)
 
M

molnibalage

Guest
"a lap szerint rendkívül korszerű típusról van szó, melynek rendszeresítése még csak most folyik a brazil légierőben."
Szerintem jobban járnánk 1 "rendes", tehát már kipróbált - BIZONYÍTOTT - típussal...!!!
Melyik lenne az a típus, ami bizonyított és nem túl kicsi és nem túl nagy az igényeinkhez képest? Egyáltalán mik az igényeink...?
 

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
16 812
28 949
113
Melyik lenne az a típus, ami bizonyított és nem túl kicsi és nem túl nagy az igényeinkhez képest? Egyáltalán mik az igényeink...?
Gondolom:
- a leendő 8x8-as APC beleférjen (NEM kiszállítani, hanem csak ellátni az expedíciós zászlóaljat, ami a közepes dd-n alapszik)
- Afroeurázsiai léptékű hatótáv
- légi-utántöltő képesség a Gripen ÉS a H225SOF részére
- üzemeltethetőség tábori reptérről, vagy legalábbis harmadik világbeli körülmények közt
 

ravenlord

Well-Known Member
2016. december 31.
4 867
14 538
113
"a lap szerint rendkívül korszerű típusról van szó, melynek rendszeresítése még csak most folyik a brazil légierőben."
Szerintem jobban járnánk 1 "rendes", tehát már kipróbált - BIZONYÍTOTT - típussal...!!!
Szerintem attól, hogy vadiúj fejlesztés, még nem kéne lemondani róka, csak kibővített idejű garanciális időszakot kell kérni.
 
T

Törölt tag 1586

Guest
Melyik lenne az a típus, ami bizonyított és nem túl kicsi és nem túl nagy az igényeinkhez képest? Egyáltalán mik az igényeink...?
Lockheed Martin C-130J Commando II az új Silent Knight radarral.. :)
csak sajnos ehhez valószínű meg kéne duplázni (vagy háromszorozni) az erre a célra szánt 75 milliárdot. :(
 

lincolnosiris

Well-Known Member
2013. március 22.
232
317
63
Lockheed Martin C-130J Commando II az új Silent Knight radarral.. :)
csak sajnos ehhez valószínű meg kéne duplázni (vagy háromszorozni) az erre a célra szánt 75 milliárdot. :(
Tudtommal az MC-130-at nem exportálják. Ahogyan a különleges erőik helikoptereit sem.
De van egy C-130J-SOF nevű verziójuk is. Igaz, az eddig még csak rajzolva.
 
T

Törölt tag 1586

Guest
Tudtommal az MC-130-at nem exportálják. Ahogyan a különleges erőik helikoptereit sem.
De van egy C-130J-SOF nevű verziójuk is. Igaz, az eddig még csak rajzolva.
Nyilván van egy pár (egy pár...egy csomó) olyan titkosított kommunikációs rendszer az USA gépeken amiket nem exportálnak.
A lényeg hogy szerintem szerintem is, ha már szállítógépet veszünk, akkor egy már bevált igásló (értsd: C-130) lenne a legjobb választás.
A C-130 bizonyítottan megbízható és rendkívül sokoldalú jószág.
Kellően felszerelve mind stratégiai, mind taktikai feladatokra (azon belül SOF bevetésekre) is kiválóan alkalmas.

Fájdalom, az ára elég kijózanító, úgyhogy valószínű marad a KC-390 mint második legjobb választás...