Ez nem a Patrol order mennyiségű cucc elvitelére van, hanem a Marching order elvitelében segít.
Tudod 80-90 literes (pl.: Bergen) hátizsák, kollektív fegyverek, lőszerek, 15-20 liter +víz, miegymás.
Ezzel különben simán le tudsz térdelni, és másodpercek alatt leakasztani. Mindkét videóban be is mutatják.
A felderítőknek/elővédnek, és az utóvédnek nem kell ezt vinnie. A többiek simán elviszik az ő részüket is ezen a cuccon.
Ha pedig megfigyeled, fekete csávó a dagadt kerekűvel úgy van felmálházva, hogy a vízhatlan zsákra kívülről egy napelemes töltő van felrögzítve. Magyarul menet közben tölteni lehet mondjuk az éjjellátókhoz, egyéb elektronikai eszközhöz az akkukat. Ilyen létezik sima hátizsákra is, csak ott sokkal kisebb a hasznos felület.
Az elesés így sem, úgy sem kellemes, de mivel egy málhaövhöz rögzül a vonórúd, így nem direkt üti meg a rúd (ami mondjuk elég nagy keresztmetszetű) az oldalad, hanem málhaövnek ütközik.
Ami pedig a susnyást illeti: Mivel egy nyomtávú, így nem sokkal szélesebb a válladnál (ha egyáltalán). így ahol te elmész, ott ez is el tud utánad. A nehéz tereppel kapcsolatban meg nézd végig a videót. A sziklákon is simán elviszi a manus.
Ez nagyjából olyan lenne a gyalogos katonának, mint a gurtni a költöztetőknek.
Az anyaghasználat szempontjából azért elég nagy a játéktér. Ha jól látom, akkor ez sima alu szerkezet.
Egy katonai költségvetésbe talán a szénszálas váz is beleférne. Arról nem is beszélve, hogy a normál málharendszerhez is igen könnyen illeszthető.
Mivel a kerekei nagyon könnyen leszedhetők, akár havas környezetben csúszótalpakkal helyettesíthető.
Az ATV is opció, de az logisztikát igényel. Ez a Monowalker ellenben gyalogosokat szállító járműben (akár a helikopterben) a padlón elfér hosszában, de legrosszabb esetben a IFV/APC külsejére is málházható. Az ATV-t meg külön kell szállítani.
Ami pedig a használhatóságát illeti: Az eredeti cikket a túlterheltségről és az opciókról egy nyugalmazott brit felderítő jegyzi.
Nem értem. Mekkora erőről van szó? Milyen a terep? Mi a feladat?
Van olyan feladat, hogy napokat, heteket kell a hátadon cipelni a csigaházat. Itt általában a diszkréció a lényeg. Kerülik az ösvényeket, jármű nem játszik. Ott fognak menni, ahol a legsűrűbb a dudva, és a legkisebb a valószínűsége, hogy belefutnak az ellenségbe. Árnyékként darabosan osonnak fedezékről fedezékre. Gyakran megállnak és figyelik a környezet rezdüléseit. Ha kell mellkasig merülnek a vízbe, lassan kúsznak előre a vaddisznódagonyában. Ezek a srácok egyébként szeretnek valamilyen megkülönböztető színű Barettet hordani és nem jellemző, hogy szakasz erővel hajtsanak végre feladatot.
Ha gépesített alakulatról van szó akkor sem értem. Ott lakik a motyó a HMMWV csomagtartójában, a Pizarro oldalára felkötve, vagy a Kamaz platóján, ami direkt ezeket hozza.
Ha nem mozgunk, mert már kiépültek a támaszpontok, helyőrségek, FOB-k(pl. Afganisztán, Irak az invázió után) vagy megmerevedett a front(Kelet Ukrajna), megint csak nem értem a dolgot. Akkor semmi gondot nem jelent éjszakára visszatérni a relatíve biztonságos táborba, vagy egész nap úgyis ott ülünk beásva a frontvonalon.
A cikkről meg az a véleményem, hogy valaki megint Afganisztántól/Iraktól nem tudott elvonatkoztatni. Pedig a világ nagyobb része nem egy fostos sivatag, az ellenség meg nem csak Kalasnyikovot lóbáló papucsos Mudzsahedin lehet.
Szóval összegezve nagyon erősen keresem azt a helyzetet és terepet, ahol a taktikai talicska hasznos lehetne, de egyenlőre én nem jöttem rá. Esetleg egy 200 kilométeres sivatagi lurp, ahol kibaszásból elvárják, hogy a felderítők gyalogoljanak. Gondolom drága a Polaris, vagy nincs gázolaj a Land Cruiserbe.
Kérlek írd le nekem, hogy milyen terepen, kiknek és milyen feladatra lenne ez egy igazán hasznos eszköz.