[HUN] Magnus Aircraft Zrt.

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 923
73 361
113
  • Tetszik
Reactions: megazez

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 923
73 361
113
Az IL-103 a Dél Koreai hadsereg alapkiképzőgépe T103 néven
https://en.wikipedia.org/wiki/Ilyushin_Il-103
Ezt fogják gyártani Magyarországon.


Ugyan már...

https://ru.wikipedia.org/wiki/Ил-103

https://russianplanes.net/planelist/Ilushin/Il-103

https://aviation-safety.net/wikibase/dblist.php?AcType=I103


2008-ban gyártották az utolsó ilyen gépet.

A dél-koreaiak 13 év után kivonták őket. Még addig sem húzták, mint Magyarországon a Jak-52-esek.

Legalább 6 gép megsemmisült a teljes legyártott mennyiségből.


2018-ban még Kazahsztánnal akartak együtttműködni a típus gyártásában és továbbfejlesztésében...



A Magnus Fusion 212/213 is alapfokú kiképzőgép. És ezt fogják Oroszországban is eladni...
Egyébként a Magnus (Corvus?) eddig hány gépet gyártott/adott el 2014 óta?


Egy kis érdekesség: " Vári Gyula: Egy éve dolgozom a Magnus Aircraft Zrt-nél"
 
  • Tetszik
Reactions: Törölt tag 1586

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 923
73 361
113
"Civil repüléssel kapcsolatos témák" topikban is volt már szó erről...


...csakúgy mint az eddig gyártott repülőgépeikre.
Bizonyára gondos piackutatást végeztek, de mindenesetre furcsa hogy egy gyár, aki eddig csak kompozit gépeket gyártott, hirtelen egy fémszerkezetű, AVGAS üzemanyagot használó géppel akar betörni a piacra.
Sok sikert hozzá...
 

Panzerfaust

Well-Known Member
2010. április 21.
6 145
5 000
113
Az UAC, az Orosz Egyesített Repülőgépipari Konzorcium és a Magnus Aircraft Zrt. leányvállalata, az Aviation Engineering Zrt. a mai napon ünnepélyes keretek között szerződést kötött a 14. Nemzetközi Légiipari kiállításon, a MAKS-on.
A szerződés értelmében a UAC átruházta az Il-103 típusú repülőgép kizárólagos gyártási és világszintű értékesítési jogát a Magnus Aircraft Zrt. leányvállalatára, az Aviation Engineering Zrt.-re.
Továbbá a megállapodás a közös fejlesztésekről is rendelkezik úgy, mint az Il-103 modernizálása, és a hosszútávú tervek alapján további, más típusú repülőgépek fejlesztése és azok gyártása és értékesítése.
Érdekes mondatok.
https://airportal.hu/az-orosz-repuloipari-oriassal-kotott-megallapodast-a-magnus-aircraft/
2019.08.24
https://www.origo.hu/gazdasag/20190...ejlesztesu-pecsi-gyartsau-repulogepekbol.html
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 923
73 361
113
  • Tetszik
Reactions: zeal and Pocok75

Loken

Well-Known Member
2016. november 24.
2 211
3 557
113
Átadták a Magnus Aircraft Zrt. ötezer négyzetméteres üzemét a pécs-pogányi repülőtéren

"A kormány kiemelt ágazatnak tekinti a repülőgépipart, s el szeretné érni, hogy Magyarország ne csak az autóipar, a közútijármű-ipar, hanem a repülőgépipar nyertesévé is váljon - jelentette ki az innovációs és technológiai miniszter hétfőn Pécsen. "
" A Magnus korábbi ismertetése szerint a cég a világon először fejlesztett ki kompozit anyagokból készülő kétüléses repülőgépet, amely műrepülésre alkalmas. Emellett kifejlesztett egy olyan gépet, amely nem kerozinnal, hanem benzinnel működik, és szintén kompozit anyagból készült; így alacsonyabb a környezetterhelése és a fenntartási költsége, mint más repülőknek."
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 085
15 027
113
" A Magnus kifejlesztett egy olyan gépet, amely nem kerozinnal, hanem benzinnel működik, és szintén kompozit anyagból készült; így alacsonyabb a környezetterhelése és a fenntartási költsége, mint más repülőknek."
Húúúúú, mekkora "szenzácijjjjóóóóóóó"!!!!! Ja, mégse: a műrepülőgépek dugattyús repülőgépmotorjai tudtommal 100%-ban benzinnel működnek és nem keróval!!!! Szóval a körtét egy másik körtével illene hasonlítgatni, nem a kolbásszal ...:D:p
 
  • Tetszik
Reactions: blitzkrieg
T

Törölt tag 1586

Guest
"...A nagy feladat ebben nyilván az, hogy az oroszok eredetileg fémépítésű gépét kompozit-szerkezetűvé alakítsák át..."

WTF...? :confused:

Ennél nagyobb hülyeségeket leírva rég láttam.
Ha egy gépet fémszerkezetűnek terveznek akkor az az is.marad!
U.ezt a gépet nem lehet kompozitból legyártani.
Lehet tervezni olyan gépet ami nagyjából úgy néz ki mint az Il-103, de - senkinek ne legyenek illúziói - az egy teljesen új konstrukció lesz.
A teljes tipus engedélyeztetést előröl kell kezdeni!

Az alkalmazott Continental motor sem megfelelő ha polgári kiképző gépként akarják eladni mivel az csak AVGAS benzinnel üzemel.
Ma már olyan motorral felszerelt gépet lehet csak eladni ilyen célra amely MOGAS benzint használ vagy dízelt.
 

enzo

Well-Known Member
2014. augusztus 4.
12 967
32 257
113

Kérdés, hogy az orosz légierő nem akarja-e szintén a gépet (bár ők feltehetően jobban szeretik a hazai gyártásút, de a Jak-152-vel úgy tűnik befürödtek, mert pont az nincs hozzá hazai gyártású, ami a lényeg, a korszerű erőforrás - a német dízel, amihez tervezték pedig embargós lett, ha jól értem). Ha viszont a katonai pilóták kiképzésére is akarják használni, akkor minket fognak elővenni az amcsik, hogy hogy képzeljük ezt.
.Egyébként meg ha kompozit lesz a gép, az gyakorlatilag egy új típus inkább, csak a régi Il-103 név alatt)
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 696
14 667
113
29304977_b5f808ffe7807cc018751b50dd4e884c_wm.jpg
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 696
14 667
113
Kérdés, hogy az orosz légierő nem akarja-e szintén a gépet (bár ők feltehetően jobban szeretik a hazai gyártásút, de a Jak-152-vel úgy tűnik befürödtek, mert pont az nincs hozzá hazai gyártású, ami a lényeg, a korszerű erőforrás - a német dízel, amihez tervezték pedig embargós lett, ha jól értem). Ha viszont a katonai pilóták kiképzésére is akarják használni, akkor minket fognak elővenni az amcsik, hogy hogy képzeljük ezt.
.Egyébként meg ha kompozit lesz a gép, az gyakorlatilag egy új típus inkább, csak a régi Il-103 név alatt)
Boki azt mondta, a motorgyár orosz tulajdonban van.
 

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
16 530
44 938
113
Én ahogy elolvastam a cikket, nyilván arról lehet szó, hogy egy IL-103 hoz hasonló de ÚJ gép a cél kompozitból. Bevált forma újragondolása, korszerű anyagokból. Le volt írva az is feketén-fehéren, hogy újra kell engedélyeztetni.
 
  • Tetszik
Reactions: gacsat