Magnus repülőgépek

  • Tetszik
Reactions: megazez
Az IL-103 a Dél Koreai hadsereg alapkiképzőgépe T103 néven
https://en.wikipedia.org/wiki/Ilyushin_Il-103
Ezt fogják gyártani Magyarországon.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.


Ugyan már...

https://ru.wikipedia.org/wiki/Ил-103

https://russianplanes.net/planelist/Ilushin/Il-103

https://aviation-safety.net/wikibase/dblist.php?AcType=I103


2008-ban gyártották az utolsó ilyen gépet.

A dél-koreaiak 13 év után kivonták őket. Még addig sem húzták, mint Magyarországon a Jak-52-esek.

Legalább 6 gép megsemmisült a teljes legyártott mennyiségből.


2018-ban még Kazahsztánnal akartak együtttműködni a típus gyártásában és továbbfejlesztésében...



A Magnus Fusion 212/213 is alapfokú kiképzőgép. És ezt fogják Oroszországban is eladni...
Egyébként a Magnus (Corvus?) eddig hány gépet gyártott/adott el 2014 óta?


Egy kis érdekesség: " Vári Gyula: Egy éve dolgozom a Magnus Aircraft Zrt-nél"
 
  • Tetszik
Reactions: Törölt tag 1586
"Civil repüléssel kapcsolatos témák" topikban is volt már szó erről...


...csakúgy mint az eddig gyártott repülőgépeikre.
Bizonyára gondos piackutatást végeztek, de mindenesetre furcsa hogy egy gyár, aki eddig csak kompozit gépeket gyártott, hirtelen egy fémszerkezetű, AVGAS üzemanyagot használó géppel akar betörni a piacra.
Sok sikert hozzá...
 
Az UAC, az Orosz Egyesített Repülőgépipari Konzorcium és a Magnus Aircraft Zrt. leányvállalata, az Aviation Engineering Zrt. a mai napon ünnepélyes keretek között szerződést kötött a 14. Nemzetközi Légiipari kiállításon, a MAKS-on.
A szerződés értelmében a UAC átruházta az Il-103 típusú repülőgép kizárólagos gyártási és világszintű értékesítési jogát a Magnus Aircraft Zrt. leányvállalatára, az Aviation Engineering Zrt.-re.
Továbbá a megállapodás a közös fejlesztésekről is rendelkezik úgy, mint az Il-103 modernizálása, és a hosszútávú tervek alapján további, más típusú repülőgépek fejlesztése és azok gyártása és értékesítése.
Érdekes mondatok.
https://airportal.hu/az-orosz-repuloipari-oriassal-kotott-megallapodast-a-magnus-aircraft/
2019.08.24
https://www.origo.hu/gazdasag/20190...ejlesztesu-pecsi-gyartsau-repulogepekbol.html
 
  • Tetszik
Reactions: zeal and Pocok75
Átadták a Magnus Aircraft Zrt. ötezer négyzetméteres üzemét a pécs-pogányi repülőtéren

"A kormány kiemelt ágazatnak tekinti a repülőgépipart, s el szeretné érni, hogy Magyarország ne csak az autóipar, a közútijármű-ipar, hanem a repülőgépipar nyertesévé is váljon - jelentette ki az innovációs és technológiai miniszter hétfőn Pécsen. "
" A Magnus korábbi ismertetése szerint a cég a világon először fejlesztett ki kompozit anyagokból készülő kétüléses repülőgépet, amely műrepülésre alkalmas. Emellett kifejlesztett egy olyan gépet, amely nem kerozinnal, hanem benzinnel működik, és szintén kompozit anyagból készült; így alacsonyabb a környezetterhelése és a fenntartási költsége, mint más repülőknek."
 
" A Magnus kifejlesztett egy olyan gépet, amely nem kerozinnal, hanem benzinnel működik, és szintén kompozit anyagból készült; így alacsonyabb a környezetterhelése és a fenntartási költsége, mint más repülőknek."
Húúúúú, mekkora "szenzácijjjjóóóóóóó"!!!!! Ja, mégse: a műrepülőgépek dugattyús repülőgépmotorjai tudtommal 100%-ban benzinnel működnek és nem keróval!!!! Szóval a körtét egy másik körtével illene hasonlítgatni, nem a kolbásszal ...:D:p
 
  • Tetszik
Reactions: blitzkrieg
"...A nagy feladat ebben nyilván az, hogy az oroszok eredetileg fémépítésű gépét kompozit-szerkezetűvé alakítsák át..."

WTF...? :confused:

Ennél nagyobb hülyeségeket leírva rég láttam.
Ha egy gépet fémszerkezetűnek terveznek akkor az az is.marad!
U.ezt a gépet nem lehet kompozitból legyártani.
Lehet tervezni olyan gépet ami nagyjából úgy néz ki mint az Il-103, de - senkinek ne legyenek illúziói - az egy teljesen új konstrukció lesz.
A teljes tipus engedélyeztetést előröl kell kezdeni!

Az alkalmazott Continental motor sem megfelelő ha polgári kiképző gépként akarják eladni mivel az csak AVGAS benzinnel üzemel.
Ma már olyan motorral felszerelt gépet lehet csak eladni ilyen célra amely MOGAS benzint használ vagy dízelt.
 

Kérdés, hogy az orosz légierő nem akarja-e szintén a gépet (bár ők feltehetően jobban szeretik a hazai gyártásút, de a Jak-152-vel úgy tűnik befürödtek, mert pont az nincs hozzá hazai gyártású, ami a lényeg, a korszerű erőforrás - a német dízel, amihez tervezték pedig embargós lett, ha jól értem). Ha viszont a katonai pilóták kiképzésére is akarják használni, akkor minket fognak elővenni az amcsik, hogy hogy képzeljük ezt.
.Egyébként meg ha kompozit lesz a gép, az gyakorlatilag egy új típus inkább, csak a régi Il-103 név alatt)
 
29304977_b5f808ffe7807cc018751b50dd4e884c_wm.jpg
 
Kérdés, hogy az orosz légierő nem akarja-e szintén a gépet (bár ők feltehetően jobban szeretik a hazai gyártásút, de a Jak-152-vel úgy tűnik befürödtek, mert pont az nincs hozzá hazai gyártású, ami a lényeg, a korszerű erőforrás - a német dízel, amihez tervezték pedig embargós lett, ha jól értem). Ha viszont a katonai pilóták kiképzésére is akarják használni, akkor minket fognak elővenni az amcsik, hogy hogy képzeljük ezt.
.Egyébként meg ha kompozit lesz a gép, az gyakorlatilag egy új típus inkább, csak a régi Il-103 név alatt)
Boki azt mondta, a motorgyár orosz tulajdonban van.
 
Én ahogy elolvastam a cikket, nyilván arról lehet szó, hogy egy IL-103 hoz hasonló de ÚJ gép a cél kompozitból. Bevált forma újragondolása, korszerű anyagokból. Le volt írva az is feketén-fehéren, hogy újra kell engedélyeztetni.
 
  • Tetszik
Reactions: gacsat