Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

empontipont

Well-Known Member
2015. augusztus 17.
717
2 607
93
Csinál. Keress rá: range extender
Lehet, hogy valamit félreértettem, de ez a Volt /Ampera nem úgy működik, hogy éjszaka töltöm, aztán, ha a napközbeni használat során lemerül, a benzinmotor rátölt ? Meg megint. Tehát szükség esetén töltőhálózat nélkül használható. Tehát inkább egy nagy akkupakkos hibridre hasonlít.
Tudom, hogy nem én döntöm el a kategóriák elnevezését, de range extendernek inkább azt a megoldást nevezném, amikor az akkus autó mögé bérelhető egy utánfutó áramfejlesztővel. (Franciák kísérleteztek ilyennel, nem tudom lessz-e valami belőle.)
 
T

Törölt tag 1711

Guest
Lehet, hogy valamit félreértettem, de ez a Volt /Ampera nem úgy működik, hogy éjszaka töltöm, aztán, ha a napközbeni használat során lemerül, a benzinmotor rátölt ? Meg megint. Tehát szükség esetén töltőhálózat nélkül használható. Tehát inkább egy nagy akkupakkos hibridre hasonlít.

Az ICE annyi energiát termel ami a mozgáshoz kell + picit tölt ha merülne, de összességében tömegben nem sokat nyer egy sima hibridhez képest.
 

FilcTroll

Well-Known Member
2017. december 18.
1 757
4 687
113
  • Tetszik
Reactions: blitzkrieg
T

Törölt tag 1711

Guest
Jó hír, de egy-egy elfogás nem sokat ér. Csak úgy lehetne ezt visszaszorítani, ha tartósan mindegyiket elkapják és szarrá büntetik. Lehetőleg már ahogy belépnek az országba. Nemtom, miért nem csinálják, pedig ez a fajta szabalysértés jól szűrhető kamerával, az meg van mindenfelé dögivel.

Azt nyilatkozták 1 hónapja, hogy nem tudnák hol tárolni a rengeteg roncsot.
 

FilcTroll

Well-Known Member
2017. december 18.
1 757
4 687
113
Ja, ha
Azt nyilatkozták 1 hónapja, hogy nem tudnák hol tárolni a rengeteg roncsot.
Persze, az esetleges balesetek áldozatai viszont elférnek a kórházakban és a temetőkben. :/ Ott kell hagyni a szarjaikat a parkolóban, ahol lekapcsolják őket. Ha utána a gazdája nem tünteti el egy héten belül: lopóautó, roncstelep, és kiszámlázni az elkapott sofőrnek. Minél következetesebben és durvábban kib@sznak velük, annál hamarabb maradnak el a halálkaravánok.
 
  • Tetszik
Reactions: blitzkrieg
T

torsen

Guest
Lehet, hogy valamit félreértettem, de ez a Volt /Ampera nem úgy működik, hogy éjszaka töltöm, aztán, ha a napközbeni használat során lemerül, a benzinmotor rátölt ? Meg megint. Tehát szükség esetén töltőhálózat nélkül használható. Tehát inkább egy nagy akkupakkos hibridre hasonlít.
Tudom, hogy nem én döntöm el a kategóriák elnevezését, de range extendernek inkább azt a megoldást nevezném, amikor az akkus autó mögé bérelhető egy utánfutó áramfejlesztővel. (Franciák kísérleteztek ilyennel, nem tudom lessz-e valami belőle.)

De, úgy működik.Illetve így kellene működnie. Pont ezért írtam a bírkózást a GM és DoT között. Mivel az Ampera kb. 70km-t megy az akkuról, a GM szerint a napi használatban ez villanyautó (ZEV). (ha éjjel töltöd) A minisztérium szerint (már akkor) viszont van benzinfogyasztása is (ha jól emlékszem, a Volt testvérét, az Ampera-t 1,2l/ 100km- fogyasztással típusbizonyítványozták. Amúgy a hatótávkiterjesztő modul több (egyébként villanynak gondolt autóban benne van, vagy lehet, de sokkal ritkábban kellene használni mert a mai járgányok villanyhatótávja sokkal nagyobb mint az Ampera-é. (pl. BMW i3 hatótáv kb. 160km és vásárolható bele REX modul. Az i8-ban szintén van egy 1,5-ös benzinmotor)
 

enzo

Well-Known Member
2014. augusztus 4.
12 829
31 844
113
Ehh... Beirom a hasznaltauto keresobe hogy elektromos, meg egyteru vagy kombi, 2011-2015. Csak kivancsisagkepp. Erre kiadja hogy Smart fortvo, meg valami Piaggo 15 lovas akarmit akksi nelkul. Na meg par 5-8 millios merci B-t... :D

Nem éppen az átlagember járműve a villanyautó ma, ez státusszimbólum. Még a Renault Twizy is, mert autó árban van, de nem az. :)
 

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 001
9 976
113
Nem éppen az átlagember járműve a villanyautó ma, ez státusszimbólum. Még a Renault Twizy is, mert autó árban van, de nem az. :)
Hát igen, nem is meglepő hogy az idén nálunk eladott új autók egy százaléka elektromos és fél százaléka plug-in hibrid..
Hogy a használt autó importban mik az arányok azt nem tudom, de az áttörés még messze van nálunk.
Németeknél 1,7% és 1% az elektromos és a plug-in hibridek aránya, onnan sem fog azért dőlni a használt elektromos...
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
4 765
14 718
113
Hát igen, nem is meglepő hogy az idén nálunk eladott új autók egy százaléka elektromos és fél százaléka plug-in hibrid..
Hogy a használt autó importban mik az arányok azt nem tudom, de az áttörés még messze van nálunk.
Németeknél 1,7% és 1% az elektromos és a plug-in hibridek aránya, onnan sem fog azért dőlni a használt elektromos...

https://www.vezess.hu/magazin/2019/01/07/hasznaltan-behozott-autok-toplista-2018/

2018-ban 155 000 (!) import autót hoztak be. Ebből a Top 20-ban azért ott figyel a Prius.

1. Ford Focus – 6316 darab. Ebből 741 darab a 4 évig gyártott Focus C-Max.
2. Volkswagen Golf – 5959 darab. Ebből 464 darab Golf Plus, de érkezett 113 darab kabrió is.
3. Opel Astra – 5867 darab. Érdekes módon több – de nem az összes – generációra külön közöl számokat a Datahouse, így tudjuk, hogy H Astrából jött a legtöbb (2938), a J a második (1175).
4. Volkswagen Passat – 5104 darab. 111 darab Passat CC is volt ebben.
5. BMW 3-as – 4124 darab. A három évvel ezelőtti 5924 darabos csúcs 2015 óta nagyot zuhant, évről évre egyre kevesebbet hoznak be a nepperek.
6. Audi A4 – 3662 darab.
7. Opel Zafira – 3022 darab.
8. Opel Corsa – 2791 darab.
9. Opel Meriva – 2584 dara .
10. Audi A6 – 2102 darab.
11. Mazda 6 – 2093 darab.
12. Volkswagen Polo – 2075 darab.
13. Honda Jazz – 2010 darab.
14. Mercedes A-osztály – 1951 darab.
15. Ford Fiesta – 1946 darab.
16. Ford Mondeo – 1942 darab.
17. Honda Civic – 1913 darab.
18. Hyundai i30 – 1899 darab.
19. Toyota Prius – 1825 darab.
20. BMW 5-ös – 1820 darab.

Épphogy lemaradt a listáról az E-osztályos Mercedes (1817 darab), és a C-osztályos sem volt messze (1739 példány), velük együtt a német prémiumtriónak összesen 7 modellje szerepel a legnépszerűbb 25-ben.

A hibrid és elektromos Top 10-ben gyakorlatilag a Prius, az Amperea és a hybrid Auris , Yaris a jelentősebb tétel, a többi elhanyagolható, ha a top 10-et összeadom,3.248 autó, persze lehet hogy ezeken kívül is van pár tucat.

1. Toyota Prius – 1825 darab.
2. Toyota Auris HSD – 550 darab.
3. Opel Ampera – 307 darab.
4. Toyota Yaris Hybrid – 197 darab.
5. Lexus CT200h – 149 darab.
6. Lexus IS300h – 88 darab.
7. Honda Insight – 56 darab.
8. Chevrolet Volt – 38 darab.
9. Audi A3 e-Tron Sportback – 21 darab.
10. Lexus GS450h – 17 darab.

Az import kb. 2,1-2,2 %-a lehet elektromos hibrid, ami azért azt suggalja hogy az átlagosnál jobbn keresettek ezek a járművek (n.b. a mostani használt járművek 5-10 évesek már legalább, az akkor új hibrid eladások és szaturációs sokkal kisebb volt, mint a mostani 3% körüli EU átlag, amit pl. a norvég számok is torzítanak valamelyest.
 
T

Törölt tag 1711

Guest
Az import kb. 2,1-2,2 %-a lehet elektromos hibrid, ami azért azt suggalja hogy az átlagosnál jobbn keresettek ezek a járművek (n.b. a mostani használt járművek 5-10 évesek már legalább, az akkor új hibrid eladások és szaturációs sokkal kisebb volt, mint a mostani 3% körüli EU átlag, amit pl. a norvég számok is torzítanak valamelyest.

Kolléga is vett egy Mitsubishi-t, hogy majd milyen alacsony fogyasztása lesz munkába menet (90kmoda-visssza), azóta szidja, hogy "nyóc liter a k**va a***át nyóc liter százon".
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
4 765
14 718
113
Milyen Mitsu?

Haver most vett Priust és 3,4-eket mutogat. Viszont pályázásra nem érdemes, ott a belső égésű motor dolgozik és enni kér.

Az újak lehet jobbak - a böszme nagy Camryre kb. 5,5 felet hazudnak vegyesben a régi szabvány szerint, ami azért fincsi lenne egy 200+ lóerős 1,6 tonnás autótól még dieselben is..
 

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 001
9 976
113
https://www.vezess.hu/magazin/2019/01/07/hasznaltan-behozott-autok-toplista-2018/

2018-ban 155 000 (!) import autót hoztak be. Ebből a Top 20-ban azért ott figyel a Prius.

1. Ford Focus – 6316 darab. Ebből 741 darab a 4 évig gyártott Focus C-Max.
2. Volkswagen Golf – 5959 darab. Ebből 464 darab Golf Plus, de érkezett 113 darab kabrió is.
3. Opel Astra – 5867 darab. Érdekes módon több – de nem az összes – generációra külön közöl számokat a Datahouse, így tudjuk, hogy H Astrából jött a legtöbb (2938), a J a második (1175).
4. Volkswagen Passat – 5104 darab. 111 darab Passat CC is volt ebben.
5. BMW 3-as – 4124 darab. A három évvel ezelőtti 5924 darabos csúcs 2015 óta nagyot zuhant, évről évre egyre kevesebbet hoznak be a nepperek.
6. Audi A4 – 3662 darab.
7. Opel Zafira – 3022 darab.
8. Opel Corsa – 2791 darab.
9. Opel Meriva – 2584 dara .
10. Audi A6 – 2102 darab.
11. Mazda 6 – 2093 darab.
12. Volkswagen Polo – 2075 darab.
13. Honda Jazz – 2010 darab.
14. Mercedes A-osztály – 1951 darab.
15. Ford Fiesta – 1946 darab.
16. Ford Mondeo – 1942 darab.
17. Honda Civic – 1913 darab.
18. Hyundai i30 – 1899 darab.
19. Toyota Prius – 1825 darab.
20. BMW 5-ös – 1820 darab.

Épphogy lemaradt a listáról az E-osztályos Mercedes (1817 darab), és a C-osztályos sem volt messze (1739 példány), velük együtt a német prémiumtriónak összesen 7 modellje szerepel a legnépszerűbb 25-ben.

A hibrid és elektromos Top 10-ben gyakorlatilag a Prius, az Amperea és a hybrid Auris , Yaris a jelentősebb tétel, a többi elhanyagolható, ha a top 10-et összeadom,3.248 autó, persze lehet hogy ezeken kívül is van pár tucat.

1. Toyota Prius – 1825 darab.
2. Toyota Auris HSD – 550 darab.
3. Opel Ampera – 307 darab.
4. Toyota Yaris Hybrid – 197 darab.
5. Lexus CT200h – 149 darab.
6. Lexus IS300h – 88 darab.
7. Honda Insight – 56 darab.
8. Chevrolet Volt – 38 darab.
9. Audi A3 e-Tron Sportback – 21 darab.
10. Lexus GS450h – 17 darab.

Az import kb. 2,1-2,2 %-a lehet elektromos hibrid, ami azért azt suggalja hogy az átlagosnál jobbn keresettek ezek a járművek (n.b. a mostani használt járművek 5-10 évesek már legalább, az akkor új hibrid eladások és szaturációs sokkal kisebb volt, mint a mostani 3% körüli EU átlag, amit pl. a norvég számok is torzítanak valamelyest.
Én csak a plug-in hibridről írtam, csak az van külön a statisztikában.
 
T

Törölt tag 1711

Guest
Milyen Mitsu?

Haver most vett Priust és 3,4-eket mutogat. Viszont pályázásra nem érdemes, ott a belső égésű motor dolgozik és enni kér.

Az újak lehet jobbak - a böszme nagy Camryre kb. 5,5 felet hazudnak vegyesben a régi szabvány szerint, ami azért fincsi lenne egy 200+ lóerős 1,6 tonnás autótól még dieselben is..

Valami nagy SUV, fogalmam sincs mi a neve.
 

anonim999

Well-Known Member
2016. március 19.
2 743
4 487
113
Már "csak" megfelelő pálya és biztber kell a Bp.-Nyugatitól Szolnokig.

Aláírták a következő 21 darab KISS emeletes motorvonat gyártásáról szóló szerződést

A következő 21 darab KISS emeletes motorvonat gyártásáról írt alá szerződést Kerékgyártó József, a MÁV-Start Zrt. vezérigazgatója és Dunai Zoltán, a Stadler Trains Magyarország Kft. ügyvezető igazgatója kedden Budapesten.


A Stadler és a MÁV-Start két évvel ezelőtt írt alá keret-megállapodást 40 darab KISS motorvonat szállításáról, amelynek 617 millió 500 ezer euró a beszerzési értéke. Ebből 2017 augusztusában 11 darab, 2018 decemberében 8 darab és most a további 21 darab emeletes motorvonat gyártásáról írtak alá szerződést a felek.

Az aláírást követően Kerékgyártó József hangsúlyozta, jelentős lépés a magyar vasút fejlesztésében a 40 darab emeletes motorvonat beszerzése, a járművek forgalomba állításával a budapesti elővárosban a korszerű Flirt és a KISS vonatok közlekednek majd. Számításuk szerint a fővárosi elővárosi vonalakon 20 darab Flirt és 40 darab KISS motorvonat közlekedése esetén évente 60 millió utast szállítanak majd ebben a viszonylatban – tette hozzá a MÁV-Start vezérigazgatója.

Dunai Zoltán a sajtótájékoztatón kiemelte, a 21 darab KISS emeletes motorvonat 100 milliárd forintos megrendelést jelent a Stadlernak. A cég igyekszik minél több magyar beszállítási hányaddal dolgozni, példaként említette, hogy a 21 darab emeletes motorvonathoz a forgóvázat Szolnokon gyártják majd, az összeszerelés nagy részét és az üzembehelyezést a Dunakeszi Járműjavítóban végzik, a fékrendszert a magyarországi Knorr-Bremse szállítja.

Kerékgyártó József elmondta, 2020 februárjától fokozatosan áll majd forgalomba az első körben megrendelt 11 darab nagykapacitású KISS motorvonat a legforgalmasabb Budapest-Cegléd-Szolnok és Budapest-Vác-Szob elővárosi vasútvonalakon. A tervek szerint a 2018-ban megrendelt további 8 KISS motorvonat 2020 végétől erősíti majd a két elővárosi vonal járműállományát.

A MÁV-Start vezérigazgatója rámutatott, hogy az új KISS-járműveknek jobb gyorsító képessége lesz, az oldalankénti 12 ajtó gyors utascserét tesz lehetővé, mindez stabilabb menetrendet, csökkenő menetidőt tesz lehetővé.

A MÁV-Start és a Stadler közös közleményében felidézik, hogy idén július közepén készült el az első KISS motorvonat. Jelenleg két darab szerelvény fut a külföldi tesztpályákon. Várhatóan szeptember végén a harmadik jármű is kigördül a Dunakeszi Járműjavító gyártósoráról. A szerelvények forgalomba állásához, a típusengedély megszerzéséhez szükséges több hónapos teszteket Németországban és Csehországban végzik.

A csehországi Velimben található tesztpályán az elmúlt hetekben az 1-es pályaszámú KISS-jármű üzembehelyezése megtörtént, jelenleg a szeptemberben esedékes féktesztekre készítik elő a Stadler munkatársai a vonatot. A németországi Minden településen található tesztpályán pedig a 2-es pályaszámú KISS-jármű sikerrel teljesítette azokat a teszteket, amelyek a jármű kisiklásbiztosságát vizsgálják. A 3-as pályaszámú járművel Magyarországon végzik majd a szükséges teszteket, vizsgálatokat, így a KISS októbertől rendszeresen feltűnik majd a hazai vasútvonalakon is – olvasható a közös közleményben.

https://magyarnemzet.hu/gazdasag/al...orvonat-gyartasarol-szolo-szerzodest-7267982/
 

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
28 585
63 982
113
Már "csak" megfelelő pálya és biztber kell a Bp.-Nyugatitól Szolnokig.

Aláírták a következő 21 darab KISS emeletes motorvonat gyártásáról szóló szerződést

A következő 21 darab KISS emeletes motorvonat gyártásáról írt alá szerződést Kerékgyártó József, a MÁV-Start Zrt. vezérigazgatója és Dunai Zoltán, a Stadler Trains Magyarország Kft. ügyvezető igazgatója kedden Budapesten.


A Stadler és a MÁV-Start két évvel ezelőtt írt alá keret-megállapodást 40 darab KISS motorvonat szállításáról, amelynek 617 millió 500 ezer euró a beszerzési értéke. Ebből 2017 augusztusában 11 darab, 2018 decemberében 8 darab és most a további 21 darab emeletes motorvonat gyártásáról írtak alá szerződést a felek.

Az aláírást követően Kerékgyártó József hangsúlyozta, jelentős lépés a magyar vasút fejlesztésében a 40 darab emeletes motorvonat beszerzése, a járművek forgalomba állításával a budapesti elővárosban a korszerű Flirt és a KISS vonatok közlekednek majd. Számításuk szerint a fővárosi elővárosi vonalakon 20 darab Flirt és 40 darab KISS motorvonat közlekedése esetén évente 60 millió utast szállítanak majd ebben a viszonylatban – tette hozzá a MÁV-Start vezérigazgatója.

Dunai Zoltán a sajtótájékoztatón kiemelte, a 21 darab KISS emeletes motorvonat 100 milliárd forintos megrendelést jelent a Stadlernak. A cég igyekszik minél több magyar beszállítási hányaddal dolgozni, példaként említette, hogy a 21 darab emeletes motorvonathoz a forgóvázat Szolnokon gyártják majd, az összeszerelés nagy részét és az üzembehelyezést a Dunakeszi Járműjavítóban végzik, a fékrendszert a magyarországi Knorr-Bremse szállítja.

Kerékgyártó József elmondta, 2020 februárjától fokozatosan áll majd forgalomba az első körben megrendelt 11 darab nagykapacitású KISS motorvonat a legforgalmasabb Budapest-Cegléd-Szolnok és Budapest-Vác-Szob elővárosi vasútvonalakon. A tervek szerint a 2018-ban megrendelt további 8 KISS motorvonat 2020 végétől erősíti majd a két elővárosi vonal járműállományát.

A MÁV-Start vezérigazgatója rámutatott, hogy az új KISS-járműveknek jobb gyorsító képessége lesz, az oldalankénti 12 ajtó gyors utascserét tesz lehetővé, mindez stabilabb menetrendet, csökkenő menetidőt tesz lehetővé.

A MÁV-Start és a Stadler közös közleményében felidézik, hogy idén július közepén készült el az első KISS motorvonat. Jelenleg két darab szerelvény fut a külföldi tesztpályákon. Várhatóan szeptember végén a harmadik jármű is kigördül a Dunakeszi Járműjavító gyártósoráról. A szerelvények forgalomba állásához, a típusengedély megszerzéséhez szükséges több hónapos teszteket Németországban és Csehországban végzik.

A csehországi Velimben található tesztpályán az elmúlt hetekben az 1-es pályaszámú KISS-jármű üzembehelyezése megtörtént, jelenleg a szeptemberben esedékes féktesztekre készítik elő a Stadler munkatársai a vonatot. A németországi Minden településen található tesztpályán pedig a 2-es pályaszámú KISS-jármű sikerrel teljesítette azokat a teszteket, amelyek a jármű kisiklásbiztosságát vizsgálják. A 3-as pályaszámú járművel Magyarországon végzik majd a szükséges teszteket, vizsgálatokat, így a KISS októbertől rendszeresen feltűnik majd a hazai vasútvonalakon is – olvasható a közös közleményben.

https://magyarnemzet.hu/gazdasag/al...orvonat-gyartasarol-szolo-szerzodest-7267982/
Ezek miert KISS neven futnak? Simmons lesz a kaller? Mekkora lenne mar beszervezni oket. :D