[HUN] Airbus Helicopters H145M HForce

Még pár fotó a linken.

https://m.portfolio.hu/vallalatok/b...lery/1195/large/airbus_gyarlatogatas_IymN.jpg

bepillantottunk-a-titkos-uzembe-ahol-a-magyar-katonai-gepeket-gyartjak.336325.html

bepillantottunk-a-titkos-uzembe-ahol-a-magyar-katonai-gepeket-gyartjak.336325.html
 
Eredetileg az volt, hogy a 20db H145M Hforce3 gép fele lesz felszerelve. A fentiekből nekem az jön le, hogy az 5 "harci" és az 5 kutató mentő lesz fullos, szenzortornyos megoldás, a többi meg szállitó - szerintem besugárzás jelzővel és kötelekkel.

Én is ezt gondolom. Lehet, hogy a SAR gépekre a fegyverzettartók nem lesznek felszerelve, de a szenzortornyot meg kell, hogy kapják a feladatkörük miatt. Már csak azért is, mert rövidebb távú CSAR missziókra is alkalmasak lehetnek adott esetben a fegyverzettel együtt, így nem kell majd minden esetben H225SOF-ot küldeni!

Szerintem lesz öt H145M SAR/CSAR és négy H225M SOF CSAR konfigurációjú helikopterünk ilyen feladatokra, amiből az utóbbiak feladata lesz a Gripenek és a KC-390-ek támogatásával mélységben dolgozni adott esetben, míg az előbbieké rövidebb távon és fegyverzet nélkül békeidőben, kivéve, ha komolyabb békeidős szerencsétlenség történik, mert akkor viszont mennek a 225-ök is!
 
Keverni tetszik a MAWS és RWR rendszreket :)
Besugárzás jelzőről (RWR) soha egyetlen szó sem esett H-145M vonatkozásában
Nem keverem, sebtében rosszul fogalmaztam, igen..., egy szóval sem emlitettem soha RWR-t H-145M vonatkozásában. Remélem ezzel mára elég örömöt szereztem neked :)
 
  • Tetszik
Reactions: Törölt tag
sebtében rosszul fogalmaztam
Sebaj, a legnagyobbakkal is előfordul…:rolleyes:

Megjegyzem a Szerb gépekkel kapcsolatban is "sebtében rosszul fogalmaztál"
Ugyanolyan csupaszon fog magyar földet érinteni az első gépünk, mint a szerbeknél...

A Szerbek - mint köztudott - 9 gépet vettek 5 féle változatban.
- 1 db General Utility
- 4 db Light Combat
- 1 db CSAR
- 2 db SAR
- 1 db MEDEVAC
-----------------------
= 9 db

Az általad berakott képen a 2 db SAR gép látható (YU-MED és YU-ICE) - és ezek a gépek pontosan ugyanilyen csupaszok is maradtak.

A lenti képen a YU-ICE még az ideiglenes német lajtstromjellel (D-HADR). Ehhez képest semmi sem változott
H145M_SN20235_Acceptance_Flight_2018_12_19_005.jpg


Segítségnek az eddigi Szerb lajtromjelek:
serial no.: 20231; Temp. reg: D-HADD; Reg:? (Camo)
serial no.: 20235; Temp. reg: D-HADR; Reg: YU-ICE (police-camo)
serial no.: 20236; Temp. reg: D-HBTS; Reg:? (camo)
serial no.: 20245; Temp. reg: D-HADO; Reg: YU-MED (blue/silver)
serial no.: 20246; Temp. reg: D-HADZ; Reg: Military (camo)
serial no.: 20250; Temp. reg: D-HCBT; Reg: YU-SAR (blue/silver)
 
Sebaj, a legnagyobbakkal is előfordul…:rolleyes:

Megjegyzem a Szerb gépekkel kapcsolatban is "sebtében rosszul fogalmaztál"


A Szerbek - mint köztudott - 9 gépet vettek 5 féle változatban.
- 1 db General Utility
- 4 db Light Combat
- 1 db CSAR
- 2 db SAR
- 1 db MEDEVAC
-----------------------
= 9 db

Az általad berakott képen a 2 db SAR gép látható (YU-MED és YU-ICE) - és ezek a gépek pontosan ugyanilyen csupaszok is maradtak.

A lenti képen a YU-ICE még az ideiglenes német lajtstromjellel (D-HADR). Ehhez képest semmi sem változott
H145M_SN20235_Acceptance_Flight_2018_12_19_005.jpg


Segítségnek az eddigi Szerb lajtromjelek:
serial no.: 20231; Temp. reg: D-HADD; Reg:? (Camo)
serial no.: 20235; Temp. reg: D-HADR; Reg: YU-ICE (police-camo)
serial no.: 20236; Temp. reg: D-HBTS; Reg:? (camo)
serial no.: 20245; Temp. reg: D-HADO; Reg: YU-MED (blue/silver)
serial no.: 20246; Temp. reg: D-HADZ; Reg: Military (camo)
serial no.: 20250; Temp. reg: D-HCBT; Reg: YU-SAR (blue/silver)
A baj az az érveléseddel, hogy békeidőben és veszélyzónán kívül látok lelemezelt dispenser-es vadászgépet és leszerelt DIRCM-et. Amíg nincs szerződéssel kilistázva, hogy akkor mit veszünk és mi a pontos műszaki tartalom, addig értem a tamáskodásod, de céltalannak is érzem. Mert más forrás meg azt mondja, hogy azok felszerelhetőek lesznek. Békeidőben sok dolgot nem tesznek fel főleg nem a program elején, amikor le sincs szállítva. Sem a cseh Gripen sem a lengyel F-16-on nem volt meg egy rakás önvédelmi rendszer és más sem, ami később érkezett.

A baj az, hogy te ebből az állapotból és képekből extrapolálsz oda, hogy nem is lesz. Legalábbis nekem ez a kommentjeid olvasata.
 
A baj az az érveléseddel, hogy békeidőben és veszélyzónán kívül látok lelemezelt dispenser-es vadászgépet és leszerelt DIRCM-et.
A baj az, hogy te ebből az állapotból és képekből extrapolálsz oda, hogy nem is lesz. Legalábbis nekem ez a kommentjeid olvasata
Igen, v.színű az a problémám hogy annak hiszek amit látok.
Ha azt látnám hogy volt rajta, de béke miatt leszerelték, akkor meg se szólalnék…

Kíváncsiam várom milyen felszereltséggel fognak a gépek beérkezni és drukkolok hogy legalább a MAWS mindegyiken ott legyen.

Mert más forrás meg azt mondja, hogy azok felszerelhetőek lesznek.
Ha bent vannak az eszközök a raktárban és van szakember aki fel tudja szerelni, akkor természetesen igazad van.
Ha akkor kell (kellene) megvenni, szakembert keresni aki felszereli amikor már gond van, akkor az nem fog menni.
 
Igen, v.színű az a problémám hogy annak hiszek amit látok.
Ha azt látnám hogy volt rajta, de béke miatt leszerelték, akkor meg se szólalnék…
Ráadásul a szerbeknél menő dolgokból indulsz ki. Nem szerb gépek jönnek ide.

Kíváncsiam várom milyen felszereltséggel fognak a gépek beérkezni és drukkolok hogy legalább a MAWS mindegyiken ott legyen.
Én is, de a Gripen FAQ frissítését meg nem lehet végtelenségig húzni.

Ha bent vannak az eszközök a raktárban és van szakember aki fel tudja szerelni, akkor természetesen igazad van.
Ha akkor kell (kellene) megvenni, szakembert keresni aki felszereli amikor már gond van, akkor az nem fog menni.
Ez meg már tényleg a feltételezés, hogy akkor biztosan nem így lesz.
Jó dolog az egészséges szkepticizmus, de ez kb. annak a határát súrolja, hogy mondjuk még a éppen csak földet ér az első Gripen, de valaki azon verné az asztalt, hogy hol a TGP és a LGB a szárnya alól és miért hiányzik vagy van lelemezeve a dispenser helye. Azon már igenis lehetett morogni, hogy 2016-ban sem volt LGB.

Ha majd 2-3 év múlva sem lesz itt a fenti berendezés lista és a versenypiac miatt pilóta sem lesz meg karbantartó majd akkor azt akkor talán halljuk vagy látjuk, ha nem tagadják le...
 
  • Tetszik
Reactions: arcas
Ráadásul a szerbeknél menő dolgokból indulsz ki. Nem szerb gépek jönnek ide.
NEM, én a magyar gépről készült fotók miatt aggódom
Jó dolog az egészséges szkepticizmus, de ez kb. annak a határát súrolja, hogy mondjuk még a éppen csak földet ér az első Gripen, de valaki azon verné az asztalt, hogy hol a TGP és a LGB a szárnya alól és miért hiányzik vagy van lelemezeve a dispenser helye. Azon már igenis lehetett morogni, hogy 2016-ban sem volt LGB.
Azt hiszem a Gripen a legjobb példa arra hogy a mai napig a képességeinek csak töredék részét használjuk ki és egy csomó fejlesztési lehetőség kimaradt.
Arra gondolni sem szeretnék hogy a H-145-höz mondjuk az Wescam MX-15 tornyok a Gripen LGB beszerzés "sebességével" érkeznek majd meg....:eek:
 
  • Tetszik
Reactions: Ocses
Az Airbus tartja a hataridoket a gyartassal es a kepzessel is. 1-1,5 honap mulva megerkezik az elso 4 gep Szolnokra. Es a tél is... Hogy all Szolnok a felkeszulessel? Hol lesznek a gepek elhelyezve, hol fogják majd karbantartani/ javitani/felkesziteni stb. ? Errol irt vagy mondott mar valaki valahol valamit?
 
Az Airbus tartja a hataridoket a gyartassal es a kepzessel is. 1-1,5 honap mulva megerkezik az elso 4 gep Szolnokra. Es a tél is... Hogy all Szolnok a felkeszulessel? Hol lesznek a gepek elhelyezve, hol fogják majd karbantartani/ javitani/felkesziteni stb. ? Errol irt vagy mondott mar valaki valahol valamit?
Mobilhangár a saabtól.