SA 330 Puma / AS532 Cougar / EC225 Super Puma / EC725 Caracal / H225 (Aerospatiale,Eurocopter)

Nem hiszem, hogy egy nyilvánvalóan gyári hibás alkatrésszel zajlik most is a gyártás,
Gondolod?
2009-óta négy Super Puma veszett oda a főreduktor meghibásodása miatt. (G-REDL, G-REDW, G-GHCN, LN-OJF) és ötödiknek szerintem a Suriont is nyugodtan oda lehet számítani.
Szerinted áttervezték a reduktort? Nézd meg a fenti videót milyen intézkedéseket hoztak...
Most - a Norvég baleset óta - erőltetik hogy kezdeni kéne vele valamit a konstrukcióval is, nem csak levenni az éppen bűnös alkatrész az élettartamát.
 
Gondolod?
2009-óta négy Super Puma veszett oda a főreduktor meghibásodása miatt. (G-REDL, G-REDW, G-GHCN, LN-OJF) és ötödiknek szerintem a Suriont is nyugodtan oda lehet számítani.
Szerinted áttervezték a reduktort? Nézd meg a fenti videót milyen intézkedéseket hoztak...
Most - a Norvég baleset óta - erőltetik hogy kezdeni kéne vele valamit a konstrukcióval is, nem csak levenni az éppen bűnös alkatrész az élettartamát.
Igen, gondolom.
Nem állítottam semmit, nekem így életszerű. Nem ismerem az említett gyári számok történetét, mindegyiket ugyanaz vitte roncstelepre? Biztosan?
 
H225M gyártás..én azt hittem a Francia munka, erre kiderül hogy 2014 óta a törzs Indonéziában készül (Dirgantara Indonesia/PTDI).
A Franciáknál csak készre szerelik az Eu.i piacon eladott gépeket.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Ukrainian Ministry of Interior takes delivery of its first H225s

Kick-starting the modernisation of Ukraine’s helicopter fleet, Airbus Helicopters has delivered the first two H225s, out of an order for 21 aircraft, to the Ukrainian Ministry of Interior. One aircraft is destined for search and rescue missions and the other one will be operated by the National Guard for law enforcement missions. The H225 helicopters were repurposed to suit these public service missions in just over three months. Another two H225s will join the fleet in the coming weeks.

The deliveries have taken place in the frame of the Intergovernmental Agreement contract signed in July 2018 for 55 aircraft – 21 repurposed H225s, 10 brand new H145s, and 24 H125s, all aimed for search and rescue (SAR), EMS and other public service missions.


Útban Kijev felé Ferihegyen is volt egy leszállásuk. Kővári László pedig észrevette őket a nagy ködben:

48395197_2253674547977021_2814856406849552384_n.jpg


48387357_2253803741297435_5751668779436212224_n.jpg
 
Ukrainian Ministry of Interior takes delivery of its first H225s

Kick-starting the modernisation of Ukraine’s helicopter fleet, Airbus Helicopters has delivered the first two H225s, out of an order for 21 aircraft, to the Ukrainian Ministry of Interior. One aircraft is destined for search and rescue missions and the other one will be operated by the National Guard for law enforcement missions. The H225 helicopters were repurposed to suit these public service missions in just over three months. Another two H225s will join the fleet in the coming weeks.

The deliveries have taken place in the frame of the Intergovernmental Agreement contract signed in July 2018 for 55 aircraft – 21 repurposed H225s, 10 brand new H145s, and 24 H125s, all aimed for search and rescue (SAR), EMS and other public service missions.


Útban Kijev felé Ferihegyen is volt egy leszállásuk. Kővári László pedig észrevette őket a nagy ködben:

48395197_2253674547977021_2814856406849552384_n.jpg


48387357_2253803741297435_5751668779436212224_n.jpg

Nappal meg lett másoknak is :) Érdekesség, hogy Budakeszi környékén holdingoltak, aztán átcsattogtak Bp felett :)

ecf380e0e4d87ac6af3e452cdeff579e.jpg


4419212bad586465a48247743d490804.jpg


To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
A Szerbek 3 db H215-öst vásárolnak
getasset.aspx

A gépek 2021-től jönnek és a Belügy kapja őket.
Az Airbus Helicopters karbantartó bázist és alkatrész gyárat hoz létre Batajnica reptéren.
A cikk ugyan nem szól róla de úgy volt hogy a H215-ök az Airbus Helicopters romániai (Brassó) gyárában készülnek...
 
Az egyik német kormányhelikopter új festést kapott

German Luftwaffe Special Air Mission Wing receives first retrofitted and newly painted VIP Helicopter 82+02

D4bzDfZXkAAGhQ7.jpg


D4bzQ9FWAAAvBv3.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: borisz
A lengyeleknél kb. 60M dollárra jött volna ki az 50 gép darabára nettó. Csak hát a lengyelek utólag ellehetetlenítették a beszerzést, annak ellenére, hogy az Airbus extra jó ajánlatot adott nekik.

A spanyolok jelenlegi árfolyamon 67 millió dollár/darab áron vettek 23 darab NH90-est (amiből 7 darab tengerészeti változat, tehát drágább, mint a TTH).

http://www.defense-aerospace.com/ar...ders-23-nh90-helicopters-in-€1.4-bn-deal.html
https://www.ainonline.com/aviation-...-deals-double-nh90-fleet-and-upgrade-chinooks

Szóval ezek alapján kb. ugyanannyiba kerül, mint a H225M.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
Ugyan ezen az oldalon volt egy elemzés is.
Az offshore piacot jó eséllyel bebukta az Airbus. A baleset óta földön veszteglő 130 géptől minden cég szabadulni akar, vagy már meg is szabadult.
2016 óta csak a katonai változatra érkeztek megrendelések. Jelenleg 100 gépre van megrendelés (ebben már benne vannak a magyar gépek is) és ezek közül 80-at 2021-ig le kell szállítani.
Hogy utána mi lesz, nagy kérdés? A cég intenzíven dolgozik hogy visszaszerezzék a bizalmat és a vevőket.
Az Airbus azt mondja hogy ők bíznak a gépben, csak fájdalom, úgy tűnik a vevők nem annyira…
 
Ugyan ezen az oldalon volt egy elemzés is.
Az offshore piacot jó eséllyel bebukta az Airbus. A baleset óta földön veszteglő 130 géptől minden cég szabadulni akar, vagy már meg is szabadult.
2016 óta csak a katonai változatra érkeztek megrendelések. Jelenleg 100 gépre van megrendelés (ebben már benne vannak a magyar gépek is) és ezek közül 80-at 2021-ig le kell szállítani.
Hogy utána mi lesz, nagy kérdés? A cég intenzíven dolgozik hogy visszaszerezzék a bizalmat és a vevőket.
Az Airbus azt mondja hogy ők bíznak a gépben, csak fájdalom, úgy tűnik a vevők nem annyira…
Háát nem tudom....
Kétségtelen, hogy nem lett könnyű a helyzetük, de a cikkben is benne van, hogy a többi gyártó sem igazán jeleskedik:
960x0.jpg

Most gyorsan ránéztem a fő "offshore" típusok számaira, és azok sem tündökölnek 2014-től:
S92 - 42, 16, 7, 3, 4
AW189 - 10,16,7,14,10
(ezek össz. példányszámok, nem SAR vagy OFF spec.-k)
A Japán a partiőrségnek 2014 óta már több mint 6-11 gépet rendeltek (a pontos szám nem egyértelmű 6-ot le is szállítottak, de talán van még 5 rendelésen)
Szóval ha tényleg vevőt keresnek a H225-ös gépekre, akkor fel kell tenni a kezünket, hogy jó áron átvesszük őket! ;)
 
Ugyan ezen az oldalon volt egy elemzés is.
Az offshore piacot jó eséllyel bebukta az Airbus. A baleset óta földön veszteglő 130 géptől minden cég szabadulni akar, vagy már meg is szabadult.
2016 óta csak a katonai változatra érkeztek megrendelések. Jelenleg 100 gépre van megrendelés (ebben már benne vannak a magyar gépek is) és ezek közül 80-at 2021-ig le kell szállítani.
Hogy utána mi lesz, nagy kérdés? A cég intenzíven dolgozik hogy visszaszerezzék a bizalmat és a vevőket.
Az Airbus azt mondja hogy ők bíznak a gépben, csak fájdalom, úgy tűnik a vevők nem annyira…
Azóta állnak ?:eek: A katonaiban nem ugyanaz a reduktor van?