SA 330 Puma / AS532 Cougar / EC225 Super Puma / EC725 Caracal / H225 (Aerospatiale,Eurocopter)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

T

Törölt tag 1586

Guest
molnibalage

"Ezen felül a lövegcső élettartama valami 1500+ lövés."

A csőbetét élettartalma sosem volt ennyi. Az egy 0-val kevesebb. Nyíl lövedéknél meg még annak is a fele.
Ha ez a cikk igaz akkor te tudod rosszul.
Rakka ostrománál a MARINE helyszínen lévő és a kurdokat támogató tüzér alakulata annyit lőtt hogy sikerült átégetniük néhány M777 csövét.
Ekkor döntöttek úgy hogy krómozott csöveket rendelnek az M777 hez.
A cikk szerint a számok:
"Normally the M777 barrel can fire up to 2,500 shells before wearing out but barrel life depends on what type of shell your fire. If you fire the longer range shells (which the Marines did) barrel life is much reduced (to about a thousand rounds)."
"To deal with the barrel wear problem a new full-bore chrome-lined barrel had already been developed. This more expensive barrel lasts about 50 percent longer than current howitzer barrels."
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 678
14 641
113
molni ignoreon van
De azért azt látod, hogy az amit te írtál, az nem egyezik meg azzal, ami a cikkben van?
Ez enyhén hangulatkeltés. gacsat meg rá is ugrott, hogy "mi lesz a katonákkal"
A civil légi alkalmasságot azért nem szerezte vissza (a cikk szerint) az angoloknál, mert egyik alkalmazó sem adott be rá igényt!
Különösen ez annak a fényében érthető, hogy a fúrótornyokat kiszolgáló cégek beperelték az Airbust a veszteségeik miatt. Asszem erősen gyengítené az esélyeiket a nyerésre, ha ilyet tennének. Az Airbus pedig a perben pont arra hivatkozik, hogy így próbálnak a piaci helyzet változása (drasztikusan lecsökkent a szállítási igény) miatt feleslegessé vált gépektől megszabadulni.
Kétségtelenül súlyos ügyről van szó, de azt hiszem hogy érdemes minden oldalról megnézni az ügyet.
Ha jól értem, a gyár sem adott be rá igényt. Az ő dolguk lenne, nem? Norvégia és az Unió is tiltólistán tartja, nem?
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 819
47 134
113
Ha jól értem, a gyár sem adott be rá igényt. Az ő dolguk lenne, nem? Norvégia és az Unió is tiltólistán tartja, nem?
Idézet ebből a cikkből:
But the H225's release to service, initially by the European Union Aviation Safety Agency in October 2016, followed by the Norwegian and UK regulators around nine months later,
Tehát a baleset 2016 április 29.-én történt.
EASA 2016 októberétől oldotta fel a repülési tilalamat
A norvég és angol civil légügyi hatóságok pedig 2017 július 7.-én oldotta fel a tilalmat.
Illetve csak oldotta volna fel, mert az alkalmazóknak kellett volna kérvényezni az újraengedélyezést.
Ez alatt az eljárás alatt nekik kellett volna bizonyítani, hogy elvégezték az alkatrészcseréket, és hogy az alkalmazottaik el tudják végezni az extra biztonsági ellenőrzéseket, és ehhez rendelkeznek a szükséges feltételekkel. Értelem szerűen a fent említett okokból ezt nem igazán siették el.
Itt van a UK Civil Aviation Authority press release-e.
 
  • Tetszik
Reactions: gacsat

Celebra

Well-Known Member
2017. április 7.
5 513
2 547
113
rudi

És ez harckocsi lövegcső? Csak mert tudtommal az M777 az nem harckocsi, molni pedig harckocsik lövegcsövéről írt.
Éppenséggel a mai hk-k simacsövű ágyúkat használnak.A sabot koptatja el a betétet,mert az használ extra nagy gáznyomást.Abbol 150 lövés után kell a csere.Kumulativ vagy repeszromboló gránátbol többezres nagyságrendet lehet kilőni.
 

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 839
12 566
113
De a csőbetét lényege nem a gyors cserélhetőség? Az, ami megy nem ipari üzemben is. Ellenben de említett heli részt kb. ex PG/DR szintű üzemben kapsz szét tudtommal.

Úgy tudom, igen és igen.
A hk. lövegcsövének van egy betét része, ami rövidebb életű, de ezt jóval könnyebb cserélni.
És úgy tűnik, ha komolyan akarunk itt reptetni dolgokat, akkor csak kell valami PG.-szerű szervezet. Ha más nem, akkor a merevszárnyúak az ACE-nál, a horgók meg annál a cégnél, ahol a Mókusok voltak nagyjavításon. Reduktornál meg esetleg az is lehet, hogy vesznek egyet, de inkább kettőt tartalékba. Kérdés, hogy ezeket mennyire lehet valójában cserélgetni gépek között.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 866
82 415
113
JAV20190808164648.jpg


"With the arrival in Orleans on 19 September of the first of the two KC-130Js, the Caracal refueling of the 1/67 Pyrenees helicopter squadron by French planes is getting closer. Initially envisaged only with the help of the A400M, the capacity will finally be shared between KC-130J and A400M, the latter not yet being able to perform the maneuver - the qualification is scheduled for 2021."
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
T

Törölt tag 1586

Guest
Má csak annyi kiegészítés:
11 vs 28 fő.
28? Na persze…...
A 28 ember egy H225M-en egy nagyon erősen elméleti érték.
Cipőkanállal, a póttank helyére is sámlikat téve, felszerelés nélkül lehet, de nehogy azt gondold hogy ennek bármi gyakorlati jelentősége van.
Az igazság az hogy ütközési energia elnyelő székeken ülő felszerelt katonából, úgy hogy az ajtóval szembe is embereket ültetsz és nuku lövész, legfeljebb 20 fér be
aa.jpg
 

fedett_mókus

Well-Known Member
2018. november 25.
3 875
7 166
113
28? Na persze…...
A 28 ember egy H225M-en egy nagyon erősen elméleti érték.
Cipőkanállal, a póttank helyére is sámlikat téve, felszerelés nélkül lehet, de nehogy azt gondold hogy ennek bármi gyakorlati jelentősége van.
Az igazság az hogy ütközési energia elnyelő székeken ülő felszerelt katonából, úgy hogy az ajtóval szembe is embereket ültetsz és nuku lövész, legfeljebb 20 fér be
aa.jpg
akkor fordítsuk meg, az UH-ban mikor láttál Te 11 embert ? :D mert én eddig csak 8-at láttam ( ők is elég szűkösen voltak) + a 2 pilóta volt még bent
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 819
47 134
113
28? Na persze…...
A 28 ember egy H225M-en egy nagyon erősen elméleti érték.
Cipőkanállal, a póttank helyére is sámlikat téve, felszerelés nélkül lehet, de nehogy azt gondold hogy ennek bármi gyakorlati jelentősége van.
Az igazság az hogy ütközési energia elnyelő székeken ülő felszerelt katonából, úgy hogy az ajtóval szembe is embereket ültetsz és nuku lövész, legfeljebb 20 fér be
aa.jpg
Nézd, így néz ki a high density a Mi-17-ben:
Mi8t-8.jpg

Miért gondolod, hogy a gyár hazudik a 28fővel?
De ha csak a 20 fős konfigot is vesszük, az is a duplája a UH-60 kapacitásának.
Amiben ez a felállás(ülés) troop transport esetén:
UH-60A_10391.jpg

Nekem ez szintén elég high densitynek tűnik. :rolleyes:
Ebben a hivatalos brossúrában megtalálod a 28fős konfig képét is (7. oldal alja)!
Van benne hely na! :hadonaszos:
4DQpjUtzLUwmJZZGWiVe9tiTktC0QqlZwWr6KD6X7z8d.jpg

Nem mindegy, 1 szakasz az 2 helikopter, vagy 4. Hja és a szabadon hagyott farokban lévő storage space-be elvileg üzemanyag póttartály tehető, vagy akármi! ;)
 
  • Tetszik
Reactions: fip7
T

Törölt tag 1586

Guest
Miért gondolod, hogy a gyár hazudik a 28fővel?
A gyár nem hazudik. Az általad is linkel CCP standard szerint befér 28 ember
Viszont napjainkban egy katonának már ütközési energia elnyelő szék dukál egy helikopterben.
Ez nem véletlen...egy keményebb kényszerleszállás esetén komoly túlórát okozhat a Honvédkórházban egy-két tucat csigolya kompresszió töréses sérült katona ellátása.
(Bizonyos küszöb G érték esetén pedig élet-halál kérdés hogy volt e ilyen szék, e fölött a küszöb fölött meg tök mindegy..:()

Az UH-60-ban 11 db energia elnyelő ülés van a szállított katonáknak. (+2 a lövészeknek és + 2 a pilcsiknek) Az hogy hányat ültetsz be a 11 helyre, a te dolgod...

A legalsó kép meg egy NH-90-es....hogy kerül ez ide?
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 819
47 134
113
A legalsó kép meg egy NH-90-es....hogy kerül ez ide?
Úgy, hogy belső képeket kerestem, és egymás utáni kopi/pészt-nél már nem ellenőriztem, hogy melyik link volt a clipboardon. :oops::rolleyes:
Különben meg gondolj hozzá még pár métert! :D
Az a vicces, hogy az AW-101 gyári prospektusa még álló katonákra is megadja a méretet.
Mindenesetre a 20fős konfig az Airbusnál már shock absorb seattel értendő. ;)

Akkor most betolom a ide a mostani keresgélésem talán legértékesebb találatát. Remélem nem "mótvár"!!!
Szerintem ami ezen a linken nincs fent róla, az nem is létezik! :D
 
  • Tetszik
Reactions: arcas

arcas

Well-Known Member
2013. március 20.
7 317
24 794
113
"The maximum seat capacity is two crew and 29 troops."
"In the tactical troop transport role, the helicopter can carry 19 troops over a 250nm radius of action. In the CSAR role, the H225M is able to rescue a downed crew at a radius of action of 280nm."
Szval :cool:
 
T

Törölt tag 1586

Guest
Mindenesetre a 20fős konfig az Airbusnál már shock absorb seattel értendő.
Kiváló, azt hiszem akkor a "befér 28 katona" dolgon szerencsésen túljutottunk...;)
Most már csak annyi maradt hátra, hogy vedd észre, hogy ha 20 energia elnyelő széket raksz be akkor nem marad hely a lövésznek az ablakokban.
Ahhoz hogy legyen hely a fegyvernek és a lövész tudjon mozogni 4 deszantos széket ki kell szedjél és szemben az ablakkal kettőt a lövészeknek be kell tegyél.
Marad 16 szállított katona.
(FIGYELEM: az UH-60-as 11 katonája is + 2 lövésszel egyūtt értendő)
Jelezd ha ez is megvan..
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 819
47 134
113
Kiváló, azt hiszem akkor a "befér 28 katona" dolgon szerencsésen túljutottunk...;)
Most már csak annyi maradt hátra, hogy vedd észre, hogy ha 20 energia elnyelő széket raksz be akkor nem marad hely a lövésznek az ablakokban.
Ahhoz hogy legyen hely a fegyvernek és a lövész tudjon mozogni 4 deszantos széket ki kell szedjél és szemben az ablakkal kettőt a lövészeknek be kell tegyél.
Marad 16 szállított katona.
(FIGYELEM: az UH-60-as 11 katonája is + 2 lövésszel egyūtt értendő)
Jelezd ha ez is megvan..
És ezeknek a srácoknak nem szóltak az energiaelnyelő székekről?
92872474.jpg

Ó dehogy jutottunk át szerencsésen!
Még a 11 hordányon helyet foglaló sebesültbe + 4-5 járóképesbe bele sem kezdtünk!
Úgy látom nem érted meg ezt a 4m3 különbséget és a teljes törzs hosszában végigfutó fedélzet előnyeit.
Amiről 3 pontról tudnak desszantot végehajtani.
Ez a hasonlítgatás nagyjávól olyan, mintha a CH-46-hiz hasonlítgatnád. Annak még kisebb volt teheremelő képessége, és mégsem lehet vele egy lapon említeni az UH-60-at.
 
  • Tetszik
Reactions: therob and arcas
T

Törölt tag 1586

Guest
És ezeknek a srácoknak nem szóltak az energiaelnyelő székekről?
- ezek a srácok Francia különlegesek. Nekik szabad így is....:D
Még a 11 hordányon helyet foglaló sebesültbe + 4-5 járóképesbe bele sem kezdtünk!
A MEDEVAC egy teljesen más műfaj. Ne keverd össze egészséges katonák szállításával (akik energia elnyelő székben ülnek mert szeretnénk ha egészségesek is maradnának)
Amiről 3 pontról tudnak desszantot végehajtani.
Ez a hasonlítgatás nagyjávól olyan, mintha a CH-46-hiz hasonlítgatnád. Annak még kisebb volt teheremelő képessége, és mégsem lehet vele egy lapon említeni az UH-60-at.
??? Tessék ??? Kicsit meglódult a fantáziád...
Hogy jön az enyergia elnyelő ülésekhez a CH-46 o_O
 

fedett_mókus

Well-Known Member
2018. november 25.
3 875
7 166
113
Kiváló, azt hiszem akkor a "befér 28 katona" dolgon szerencsésen túljutottunk...;)
Most már csak annyi maradt hátra, hogy vedd észre, hogy ha 20 energia elnyelő széket raksz be akkor nem marad hely a lövésznek az ablakokban.
Ahhoz hogy legyen hely a fegyvernek és a lövész tudjon mozogni 4 deszantos széket ki kell szedjél és szemben az ablakkal kettőt a lövészeknek be kell tegyél.
Marad 16 szállított katona.
(FIGYELEM: az UH-60-as 11 katonája is + 2 lövésszel egyūtt értendő)
Jelezd ha ez is megvan..
mutass erre példát nekem , hogy 11+2 befér az UH-ba , én eddig a legtöbb amit láttam 8+2 és azok se voltak kényelmesen bent