Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Várjuk ki a végét. Messze van még 2026. Addig is legalább 4-5 év mire döntenének valamit. Továbbá az usa külpolitikája v nyugat europában milyen politikai helyzetek lesznek.A Gripenek sorsáről pár év múlva dönteni kell. Szerintem váltjuk őket és az USÁ-tól annyira látványosan nem vettünk eddig semmit, hogy 12-16 F-35 még lesz a végére.
A Gripenek sorsáről pár év múlva dönteni kell. Szerintem váltjuk őket és az USÁ-tól annyira látványosan nem vettünk eddig semmit, hogy 12-16 F-35 még lesz a végére.
A németek egyik fő problémája, hogy drága a cuccai. A boxer is azért nem sikeres a piacon mert rohadt drága.Csak nehogy mi legyünk a 10 millió dolláros APC hazája.
Az USÁ-tól kell fegyvert vásárolni, ha demokrata, ha republikánus az éppen aktuális elnök. Ha egy 10-12 milliárd dolláros haderőfejlesztésből egy 500 milliós AMRAAM üzletet szánsz Amerikának, akkor nem lesznek túl vidámak.Várjuk ki a végét. Messze van még 2026. Addig is legalább 4-5 év mire döntenének valamit. Továbbá az usa külpolitikája v nyugat europában milyen politikai helyzetek lesznek.
boldogok azok nem kell aggódniAz USÁ-tól kell fegyvert vásárolni, ha demokrata, ha republikánus az éppen aktuális elnök. Ha egy 10-12 milliárd dolláros haderőfejlesztésből egy 500 milliós AMRAAM üzletet szánsz Amerikának, akkor nem lesznek túl vidámak.
Van még 1,5 mrd. valahol. Ez így 4× akkora, mint az 500 millió.Az USÁ-tól kell fegyvert vásárolni, ha demokrata, ha republikánus az éppen aktuális elnök. Ha egy 10-12 milliárd dolláros haderőfejlesztésből egy 500 milliós AMRAAM üzletet szánsz Amerikának, akkor nem lesznek túl vidámak.
Az USÁ-tól kell fegyvert vásárolni, ha demokrata, ha republikánus az éppen aktuális elnök. Ha egy 10-12 milliárd dolláros haderőfejlesztésből egy 500 milliós AMRAAM üzletet szánsz Amerikának, akkor nem lesznek túl vidámak.
ÖöööA németek egyik fő problémája, hogy drága a cuccai. A boxer is azért nem sikeres a piacon mert rohadt drága.
Gyártás költségek csökkentésével olcsóbbá tehető a cucc. KMW-re nem jellemző, de a cseheknek is gyorsan licenc gyártást ajánlottak. Magyarország esetében pedig még könnyebben menne.
Még 500M$ talonban van.Annyi mindent lehetne még tőlük venni...
Van még 1,5 mrd. valahol. Ez így 4× akkora, mint az 500 millió.Amúgy, ha jól keverték a lapokat, eljátszozzák, hogy nem akarnak az USA-tól venni semmit, aztán a nagy bubogás után benyögtek valamit, hogy jó, akkor azt. Így az USA akarja eladni, nem mi megvenni.
Vaaagy, ami talán még rentábilisabb lenne, hogy a svédek E/F miatt lecserélt - a mieinknél nagyjából egy 10-essel frissebb - C-iből megveszünk még 12-13-at (természetesen gombokért). Az egészet egyben E szintre modernizáljuk. Addigra kész lesz az új radar. Ezekkel kihúzzuk az európai új gépekig, majd lépcsőzve átállunk azokra. Értelem szerűen a mostani sárkányokat küldjük először nyugdíjba.A múltkor kiszámoltuk, hogy 2025-26-ban minden Gripen átesik még egy 800 órás ipari karbantartáson. Azaz utána van bennük még 800 óra gépenként, ami ha minden évre kb. 2200 össz.repültórát számolunk, akkor minden gép repülhet még 5 évig. Azaz 2030-31 körül lesz vége a dalnak. De ha van rá szándék, akkor lehet még vinni a gépeket a svédekhez, ők pedig korszerűsítik is a gépeket, ha van rá igény. 2036-ig biztos ki lehetne húzni velük. Ez a legolcsóbb verzió.
Eggyel drágább megoldás az E/F Gripenre váltás. De az is csak egy 4+ generációs gép, ahogy az összes többi.
Más 4. generációs gépre váltásnak 2026 után nem nagyon van értelme. Mi marad?
2036-ig az egyetlen előrelépést jelentő lehetőség az F-35. De 2030-as években az már egy 30 éves konstrukció lesz.
A 2030-as évek elején jönnek majd az új prototípusok. (európai, török, távol-keletiek...) Már amelyik eljut odáig, hogy megépüljön és repüljön. Amennyire befészkelte már magát az Airbus a döntéshozók fejébe, még az is lehet hogy Magyarország valamivel beszáll az FCAS (Future Combat Air System) fejlesztésébe vagy egy idetelepített beszállítói lehetőségért cserébe rendszeresíti azt. Vagy ha 10 év múlva nagyon más irányból fújnak a szelek, akkor simán lehet bármilyen keleti megoldás is.
1.) minden viszonyítás kérdése , az indiai cuccokhoz képest tényleg k****a drága , de az ami cuccokhoz képest elenyésző ( lásd légvédelem)A németek egyik fő problémája, hogy drága a cuccai. A boxer is azért nem sikeres a piacon mert rohadt drága.
Gyártás költségek csökkentésével olcsóbbá tehető a cucc. KMW-re nem jellemző, de a cseheknek is gyorsan licenc gyártást ajánlottak. Magyarország esetében pedig még könnyebben menne.
azt mi nem fogjuk megkapni amit a svédek kivonnak , molni meg én pedig levezettük már kb 10-szer mi az egyetlen logikus döntés ami a vadászainkat illeti , pls ne menjünk bele újra mert megint előjön a KFir és öregszünk még 20 évet ...Vaaagy, ami talán még rentábilisabb lenne, hogy a svédek E/F miatt lecserélt - a mieinknél nagyjából egy 10-essel frissebb - C-iből megveszünk még 12-13-at (természetesen gombokért). Az egészet egyben E szintre modernizáljuk. Addigra kész lesz az új radar. Ezekkel kihúzzuk az európai új gépekig, majd lépcsőzve átállunk azokra. Értelem szerűen a mostani sárkányokat küldjük először nyugdíjba.
Emiatt nem kell újraképezni a pilótáinkat, földi személyzetet. Nem kell új kiszolgáló berendezéseket venni a 6. generációig.![]()
Ettől még pl. 2022-ben bejelenthetik, hogy 2026-2030-tól érkeznek az F-35-ösök.A múltkor kiszámoltuk, hogy 2025-26-ban minden Gripen átesik még egy 800 órás ipari karbantartáson. Azaz utána van bennük még 800 óra gépenként, ami ha minden évre kb. 2200 össz.repültórát számolunk, akkor minden gép repülhet még 5 évig. Azaz 2030-31 körül lesz vége a dalnak. De ha van rá szándék, akkor lehet még vinni a gépeket a svédekhez, ők pedig korszerűsítik is a gépeket, ha van rá igény. 2036-ig biztos ki lehetne húzni velük. Ez a legolcsóbb verzió.
Eggyel drágább megoldás az E/F Gripenre váltás. De az is csak egy 4+ generációs gép, ahogy az összes többi.
Más 4. generációs gépre váltásnak 2026 után nem nagyon van értelme. Mi marad?
2036-ig az egyetlen előrelépést jelentő lehetőség az F-35. De 2030-as években az már egy 30 éves konstrukció lesz.
A 2030-as évek elején jönnek majd az új prototípusok. (európai, török, távol-keletiek...) Már amelyik eljut odáig, hogy megépüljön és repüljön. Amennyire befészkelte már magát az Airbus a döntéshozók fejébe, még az is lehet hogy Magyarország valamivel beszáll az FCAS (Future Combat Air System) fejlesztésébe vagy egy idetelepített beszállítói lehetőségért cserébe rendszeresíti azt. Vagy ha 10 év múlva nagyon más irányból fújnak a szelek, akkor simán lehet bármilyen keleti megoldás is.
Sztem csak NATO cuccokban érdemes gondolkodni. Ha az EUból sem lehet kilépni lásd brittek, a NATOból végképp nem.A múltkor kiszámoltuk, hogy 2025-26-ban minden Gripen átesik még egy 800 órás ipari karbantartáson. Azaz utána van bennük még 800 óra gépenként, ami ha minden évre kb. 2200 össz.repültórát számolunk, akkor minden gép repülhet még 5 évig. Azaz 2030-31 körül lesz vége a dalnak. De ha van rá szándék, akkor lehet még vinni a gépeket a svédekhez, ők pedig korszerűsítik is a gépeket, ha van rá igény. 2036-ig biztos ki lehetne húzni velük. Ez a legolcsóbb verzió.
Eggyel drágább megoldás az E/F Gripenre váltás. De az is csak egy 4+ generációs gép, ahogy az összes többi.
Más 4. generációs gépre váltásnak 2026 után nem nagyon van értelme. Mi marad?
2036-ig az egyetlen előrelépést jelentő lehetőség az F-35. De 2030-as években az már egy 30 éves konstrukció lesz.
A 2030-as évek elején jönnek majd az új prototípusok. (európai, török, távol-keletiek...) Már amelyik eljut odáig, hogy megépüljön és repüljön. Amennyire befészkelte már magát az Airbus a döntéshozók fejébe, még az is lehet hogy Magyarország valamivel beszáll az FCAS (Future Combat Air System) fejlesztésébe vagy egy idetelepített beszállítói lehetőségért cserébe rendszeresíti azt. Vagy ha 10 év múlva nagyon más irányból fújnak a szelek, akkor simán lehet bármilyen keleti megoldás is.
És miért nem? A mostani gépeink is kivont, és korszerűsített/átépített A-k, nem? A csehek kaptak csak új gépeket.azt mi nem fogjuk megkapni amit a svédek kivonnak
Nem.És miért nem? A mostani gépeink is kivont, és korszerűsített/átépített A-k, nem? A csehek kaptak csak új gépeket.
Benkő megmondta, hogy új vadászgépről addig nem beszélünk amíg a Gripen lízing le nem jár és még utána sem egyből.Ettől még pl. 2022-ben bejelenthetik, hogy 2026-2030-tól érkeznek az F-35-ösök.
A Gripen hosszabbítás szerintem kizárva, mivel költsége ennek is van, akkor meg inkább beszerzésre kellene fordítani valamivel (jóval) több összeget.
Mivel az oláhokat is emlegetik az F-35-tel kapcsolatban, mindenképpen erre kellene mozdulnunk, nem kétes kimenetelű európai 5. / 5+ / 6(?) gen. gépek felé, főleg, hogy tudjuk, a Eurofightert 25 éve fejlesztgetik és most már valahol az F-16 block 52+ szintjén áll.
Marad a japán, dél-koreai, török, amerikai.
A japánok jelenleg nem exportálnak fegyvert, bár a C-2 fejlesztésével kezdik pedzegetni az exporttilalom feloldását. De a gép teljes rejtély.
A d.-koreai és a török szintén teljes rejtély. Ki tud róluk valamit, rajzokon és maketteken kívül? Így felelőtlenség ezekre apellálni.
Rendezem az egyenletet X-re és marad az F-35.
Svédország mióta NATO tagország? A Gripen meg milyen típus is?Sztem csak NATO cuccokban érdemes gondolkodni. Ha az EUból sem lehet kilépni lásd brittek, a NATOból végképp nem.
Sztem csak NATO cuccokban érdemes gondolkodni. Ha az EUból sem lehet kilépni lásd brittek, a NATOból végképp nem.
A működés biztosítása érdekében a fórum alapvető, illetve opcionális sütiket használ..