Me 262 (Messerschmitt,Németország)

Messerschmitt_Me_262_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
 
Restaurált Me 262 hajtómű indítás eredeti Jumo 004B motorokkal!

(az elején az iszonyat szánalmas kerregés a kis kétütemű Riedel motorok hangja)

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Van erről leírás hogy hoygan szerepelt a háborúban? Az ellenség pilótáit meglepte ezek gépek támadása? Nagy volt a technológiai szakadék Me-262 és a p-51 közt?
 
Van erről leírás hogy hoygan szerepelt a háborúban? Az ellenség pilótáit meglepte ezek gépek támadása? Nagy volt a technológiai szakadék Me-262 és a p-51 közt?
Generàciós ugrás volt.
Minden tekintetben: hajtómű (axiál kompresszor !), aerodinamika (nyilazott szárny!!), stb...
Kb. mint ma egy F35 egy 4. gen gép ellen.
A szövi bombázóknak nagy szerencséje hogy a Hitler nem ismerte fel a gépben rejlő potenciált ès mindenàron bombázót akart belőle csinálni...Majd egy évvel kèsleltette a rendszerbe állítást.
RM4- el pàrosítva komoly pusztítást vègezhetett volna a bombázók között 43 nyarán..

A P-51-ket állva hagyta. Nagy szerencse kellett hozzá hogy egyet-egyet lelőjenek (akkor is elsősorban a repterek környékén le - föl szállásnál)
 
  • Tetszik
Reactions: Centquri prime
Generàciós ugrás volt.
Minden tekintetben: hajtómű (axiál kompresszor !), aerodinamika (nyilazott szárny!!), stb...
Kb. mint ma egy F35 egy 4. gen gép ellen.
A szövi bombázóknak nagy szerencséje hogy a Hitler nem ismerte fel a gépben rejlő potenciált ès mindenàron bombázót akart belőle csinálni...Majd egy évvel kèsleltette a rendszerbe állítást.
RM4- el pàrosítva komoly pusztítást vègezhetett volna a bombázók között 43 nyarán..

A P-51-ket állva hagyta. Nagy szerencse kellett hozzá hogy egyet-egyet lelőjenek (akkor is elsősorban a repterek környékén le - föl szállásnál)
A hasonlat Szerintem ott bicsaklik meg, hogy a 262-es univerzálisan nem volt használható vadászgép a hajtómű komoly korlatai es a 4 db alacsony tuzgyorsasagu ágyú miatt. Vadászgép vs vadászgép harcban, ha nem meglepetés erejevel támadt akkor a sebességfoleny önmagában keves volt.

Megbízhatóság terén meg eros visszalépés volt. A gázkart leheletfinoman kellett kezelni. A benzines grpen úgy rangattad, ahogy jólesik...

Szoftveres hasonlattal erősen béta állapotú gépet vetettek be.
 
A hasonlat Szerintem ott bicsaklik meg, hogy a 262-es univerzálisan nem volt használható vadászgép a hajtómű komoly korlatai es a 4 db alacsony tuzgyorsasagu ágyú miatt. Vadászgép vs vadászgép harcban, ha nem meglepetés erejevel támadt akkor a sebességfoleny önmagában keves volt.

Megbízhatóság terén meg eros visszalépés volt. A gázkart leheletfinoman kellett kezelni. A benzines grpen úgy rangattad, ahogy jólesik...

Szoftveres hasonlattal erősen béta állapotú gépet vetettek be.
Nyilván egy totálisan kiforratlan technika volt...
Igen, a hajtómű kifejezetten veszélyes volt. A turbina lapátokhoz pl. nem állt rendelkezésre komolyabb mennyiségben semmiféle ötvöző anyag.
DE!!
Az USA nappali bombázó kötelékei ellen halálosan hatékony volt.
Nem sok bombázó élt túl egy MK-108 tűzcsapást.
Az RM4-es meg majdnem hogy overkill volt...

A szövi vadászgépek önmagukban kevesek lettek volna hogy lerombolják a Német ipart. Ahhoz a bombázókat kellett (volna) lelőni.
Ha hamarabb állítják rendszerbe könnyen a bűvös 10% veszteség arány fölé tolhatta volna a szövetséges bombázó veszteségeket, ami a bombázó hadjárat rövidebb - hosszabb idejű szüneteltetését eredményezte volna…

Az biztos hogy a háborút így sem nyerték volna meg, viszont ha a háború elhúzódott volna akkor 45 Aug-ban No.kapta volna az első atomot.
Szerintem a Németek nagyon hálásak lehetnek Hitlernek hogy hátráltatta a Me-262 elfogó vadászként való bevetését….
 
  • Tetszik
Reactions: aquarell
Van erről leírás hogy hoygan szerepelt a háborúban? Az ellenség pilótáit meglepte ezek gépek támadása? Nagy volt a technológiai szakadék Me-262 és a p-51 közt?

Van róla jópár, 44 végétől kezdtek őket komolyabb mennyiségben bevetni, kezdetben részben mint vadászbombázót, mivel a nagy sebesség miatt lényegében elfoghatatlan volt. Ha jól emlékszem 700 körüli győzelmi igényt jelentettek a 262-esek, abban az időben amikor a hagyományos német vadászok már csak aránytalanul nagy veszteséggel tudtak eredményeket elérni.

A másik nagyon nagy előnye hogy szutyok diesel olajszerű J2 üzemanyagot használt ami bőségesen állt rendelkezésre, míg a repülőbenzin egyre nagyobb hiánycikk lett, miután a szintetikus üzemanyagyartó ipart súlyos bombatámadások érték.

2Nemcsak a pilótákat, de a felső vezetést is. A 8. légi hadseregnél komoly para volt a Me 262 megjelenéséből, hiszen ellenszer nem volt rá azon kívül, hogy igyekeztek a sugaras bázisokat lefogni és a gépeket felszállás leszállás közben meglepni rázuhanásból. Voltak ugyan szövi sugaras gépek fejlesztés alatt, de ezek közül a brit Meteor egyszerűen szar volt, a jenki P-80-t pedig nagyon hirtelen dobták össze és messze nem állt készen a bevétésre.

3 A Mustang meg a többi dugattyúmotoros vadász teljesen más ligában játszott, hiszen magasságtól függően a leggyorsabb vadásznál is 170-200 km/h-el gyorsabb volt, szó szerint állva hagyta őket. Gyakorlatilag a Me 262 pilóta azt csinált amit akart. Ettől függetlenül megvoltak a fentebb már ismertetett korlátai, a fordulókonysága gyengébb volt, a sugárhajtómű is nehezebben gyorsult fel. Elsősorban ilyen körülmények között vesztettek gépeket is, vagy ha mázlista volt a szövi pilóta és zuhanásból tudott annyi pillanatnyi sebességet gyűjteni, hogy lőtávolba kerülhessen.
 
Erich Hartmann visszaemlékezésében is említi...meg is bánta az átképzés elutasítását (gondolom a fogság miatt is). Kiemelték, hogy célozni is könnyebb volt, mert nem volt csavaró nyomaték, meg rázkódás.
 
Generàciós ugrás volt.
Minden tekintetben: hajtómű (axiál kompresszor !), aerodinamika (nyilazott szárny!!), stb...
Kb. mint ma egy F35 egy 4. gen gép ellen.
A szövi bombázóknak nagy szerencséje hogy a Hitler nem ismerte fel a gépben rejlő potenciált ès mindenàron bombázót akart belőle csinálni...Majd egy évvel kèsleltette a rendszerbe állítást.
RM4- el pàrosítva komoly pusztítást vègezhetett volna a bombázók között 43 nyarán..

A P-51-ket állva hagyta. Nagy szerencse kellett hozzá hogy egyet-egyet lelőjenek (akkor is elsősorban a repterek környékén le - föl szállásnál)
Nem voltak meg a vadászgépként való alkalmazáshoz a felszerelések.
 
Az alap Me 262A akármilyen előremutató volt, de tulajdonképpen maga a gép és a hajtóműve is egy viszonylag konzervatív fejlesztés volt, azzal a céllal hogy minnél könnyebben megindulhasson a sorozatgyártás. De volt még benne növekedési potenciál.

Érdekességképpen egy 1945. február 23. Messerschmitt AG iratanyagból, ("Me 262 Leistungsteigerung" - "Me 262 teljesítménynövelés"), amely az elképzelt további fejlesztési lépcsőkkel/lehetőségekkel elérhető, számolt teljesítmény (sebesség) növekedést mutatja be.

1. Állapot. Jelenlegi sorozatgyártott gép, Jumo 004 B2 ill. B3 hajtóművekkel. 125 sorozatban gyártott gép méréseinek átlaga.
2. Állapot. A jelenlegi sorozatgyártott gép, de jobb aerodinamikai felületekkel.
3. Állapot. A jelenlegi sorozatgyártott gép, jobb aerodinamikai felületekkel és Jumo 004E hajtóművel (kb 10%-al több tolóerő)
4. Állapot. A jelenlegi sorozatgyártott gép, jobb aerodinamikai felületekkel és He S 011 A hajtóművel
5. Állapot. Erősen hátranyilazott szárny, új (törzs melletti) hajtóműbeépítés, normál vagy nyilazott vezérsík, He S 011 A hajtómű

 
Nem voltak meg a vadászgépként való alkalmazáshoz a felszerelések.

Nem is kifejezetten vadaszkent utott nagyot, vagy utott volna igazan nagyot, mint fentebb emlitve lett. Tulajdonkeppen a bombazok ellen inkabb rombolokent funcionalt, mint vadaszkent. Ha nem keslekednek es 43-ban mar tucatjaval rajuk mennek, akkor a Bär es Welter fele aszok sokkal komolyabb pusztitast vittek volna vegbe.
Mellesleg pedig erto kezekben azert vadaszok ellen is komolyan kellett venni, Franz Schall peldaul igazoltan 10 darab P51-et pucolt le az egrol.
 
A "Mi lett volna, ha.." dolgokban felesleges rugózni. A német háborús fejlesztések jóval megelőzték korukat, később sokan sokat profitáltak belőle. Mint minden fejlesztésnek, a 262-nek is idő kellett volna. Ha a BMW elkészül az eredetileg tervezett hajtóművel..... Ha Hitler és a konzervatív Luftwaffe-vezetésnek több esze van.... Ha áramszedőm lenne, én lennék a trolibusz..... Molnival kell egyetértenem. A vadásztaktikák erősen a fordulóharcra alapultak még, a nagy sebességű taktikát csak mintegy 8 évvel később, Koreában dolgozták ki.
Amerika talán képes lett volna egyszerre százezer Heinkel "Volksjagert" és ME-262-t gyártani, az Arado bombázókkal együtt. Németországnak erre esélye sem volt. Németországot igazából Keleten a frontokon verték meg, Nyugaton a gyárakban.
Ezen már semmi sem változtathatott. Még a Haunebu-4 sem.... (az, amelyik a Holdon járt) :)
 
A vadásztaktikák erősen a fordulóharcra alapultak még, a nagy sebességű taktikát csak mintegy 8 évvel később, Koreában dolgozták ki.
Huhh…
Ez nagyon nem igaz…
Az igazi vadász taktika már a Spanyol polgárháború óta a "Boom and Zoom", vagyis az energia harcászat volt.
A forduló harcot legfeljebb a lassabb, vagy a kedvezőtlen pozícióban lévő fél próbálta erőltetni - általában nem sok sikerrel.