Me 262 (Messerschmitt,Németország)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

weasel007

Well-Known Member
2011. július 15.
3 597
7 906
113
Messerschmitt_Me_262_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
 

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 329
18 940
113
Van erről leírás hogy hoygan szerepelt a háborúban? Az ellenség pilótáit meglepte ezek gépek támadása? Nagy volt a technológiai szakadék Me-262 és a p-51 közt?
 
T

Törölt tag 1586

Guest
Van erről leírás hogy hoygan szerepelt a háborúban? Az ellenség pilótáit meglepte ezek gépek támadása? Nagy volt a technológiai szakadék Me-262 és a p-51 közt?
Generàciós ugrás volt.
Minden tekintetben: hajtómű (axiál kompresszor !), aerodinamika (nyilazott szárny!!), stb...
Kb. mint ma egy F35 egy 4. gen gép ellen.
A szövi bombázóknak nagy szerencséje hogy a Hitler nem ismerte fel a gépben rejlő potenciált ès mindenàron bombázót akart belőle csinálni...Majd egy évvel kèsleltette a rendszerbe állítást.
RM4- el pàrosítva komoly pusztítást vègezhetett volna a bombázók között 43 nyarán..

A P-51-ket állva hagyta. Nagy szerencse kellett hozzá hogy egyet-egyet lelőjenek (akkor is elsősorban a repterek környékén le - föl szállásnál)
 
  • Tetszik
Reactions: Centquri prime
M

molnibalage

Guest
Generàciós ugrás volt.
Minden tekintetben: hajtómű (axiál kompresszor !), aerodinamika (nyilazott szárny!!), stb...
Kb. mint ma egy F35 egy 4. gen gép ellen.
A szövi bombázóknak nagy szerencséje hogy a Hitler nem ismerte fel a gépben rejlő potenciált ès mindenàron bombázót akart belőle csinálni...Majd egy évvel kèsleltette a rendszerbe állítást.
RM4- el pàrosítva komoly pusztítást vègezhetett volna a bombázók között 43 nyarán..

A P-51-ket állva hagyta. Nagy szerencse kellett hozzá hogy egyet-egyet lelőjenek (akkor is elsősorban a repterek környékén le - föl szállásnál)
A hasonlat Szerintem ott bicsaklik meg, hogy a 262-es univerzálisan nem volt használható vadászgép a hajtómű komoly korlatai es a 4 db alacsony tuzgyorsasagu ágyú miatt. Vadászgép vs vadászgép harcban, ha nem meglepetés erejevel támadt akkor a sebességfoleny önmagában keves volt.

Megbízhatóság terén meg eros visszalépés volt. A gázkart leheletfinoman kellett kezelni. A benzines grpen úgy rangattad, ahogy jólesik...

Szoftveres hasonlattal erősen béta állapotú gépet vetettek be.
 
T

Törölt tag 1586

Guest
A hasonlat Szerintem ott bicsaklik meg, hogy a 262-es univerzálisan nem volt használható vadászgép a hajtómű komoly korlatai es a 4 db alacsony tuzgyorsasagu ágyú miatt. Vadászgép vs vadászgép harcban, ha nem meglepetés erejevel támadt akkor a sebességfoleny önmagában keves volt.

Megbízhatóság terén meg eros visszalépés volt. A gázkart leheletfinoman kellett kezelni. A benzines grpen úgy rangattad, ahogy jólesik...

Szoftveres hasonlattal erősen béta állapotú gépet vetettek be.
Nyilván egy totálisan kiforratlan technika volt...
Igen, a hajtómű kifejezetten veszélyes volt. A turbina lapátokhoz pl. nem állt rendelkezésre komolyabb mennyiségben semmiféle ötvöző anyag.
DE!!
Az USA nappali bombázó kötelékei ellen halálosan hatékony volt.
Nem sok bombázó élt túl egy MK-108 tűzcsapást.
Az RM4-es meg majdnem hogy overkill volt...

A szövi vadászgépek önmagukban kevesek lettek volna hogy lerombolják a Német ipart. Ahhoz a bombázókat kellett (volna) lelőni.
Ha hamarabb állítják rendszerbe könnyen a bűvös 10% veszteség arány fölé tolhatta volna a szövetséges bombázó veszteségeket, ami a bombázó hadjárat rövidebb - hosszabb idejű szüneteltetését eredményezte volna…

Az biztos hogy a háborút így sem nyerték volna meg, viszont ha a háború elhúzódott volna akkor 45 Aug-ban No.kapta volna az első atomot.
Szerintem a Németek nagyon hálásak lehetnek Hitlernek hogy hátráltatta a Me-262 elfogó vadászként való bevetését….
 
  • Tetszik
Reactions: aquarell

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 756
113
Van erről leírás hogy hoygan szerepelt a háborúban? Az ellenség pilótáit meglepte ezek gépek támadása? Nagy volt a technológiai szakadék Me-262 és a p-51 közt?

Van róla jópár, 44 végétől kezdtek őket komolyabb mennyiségben bevetni, kezdetben részben mint vadászbombázót, mivel a nagy sebesség miatt lényegében elfoghatatlan volt. Ha jól emlékszem 700 körüli győzelmi igényt jelentettek a 262-esek, abban az időben amikor a hagyományos német vadászok már csak aránytalanul nagy veszteséggel tudtak eredményeket elérni.

A másik nagyon nagy előnye hogy szutyok diesel olajszerű J2 üzemanyagot használt ami bőségesen állt rendelkezésre, míg a repülőbenzin egyre nagyobb hiánycikk lett, miután a szintetikus üzemanyagyartó ipart súlyos bombatámadások érték.

2Nemcsak a pilótákat, de a felső vezetést is. A 8. légi hadseregnél komoly para volt a Me 262 megjelenéséből, hiszen ellenszer nem volt rá azon kívül, hogy igyekeztek a sugaras bázisokat lefogni és a gépeket felszállás leszállás közben meglepni rázuhanásból. Voltak ugyan szövi sugaras gépek fejlesztés alatt, de ezek közül a brit Meteor egyszerűen szar volt, a jenki P-80-t pedig nagyon hirtelen dobták össze és messze nem állt készen a bevétésre.

3 A Mustang meg a többi dugattyúmotoros vadász teljesen más ligában játszott, hiszen magasságtól függően a leggyorsabb vadásznál is 170-200 km/h-el gyorsabb volt, szó szerint állva hagyta őket. Gyakorlatilag a Me 262 pilóta azt csinált amit akart. Ettől függetlenül megvoltak a fentebb már ismertetett korlátai, a fordulókonysága gyengébb volt, a sugárhajtómű is nehezebben gyorsult fel. Elsősorban ilyen körülmények között vesztettek gépeket is, vagy ha mázlista volt a szövi pilóta és zuhanásból tudott annyi pillanatnyi sebességet gyűjteni, hogy lőtávolba kerülhessen.
 

rappali_

Well-Known Member
2016. szeptember 18.
3 307
16 165
113
Erich Hartmann visszaemlékezésében is említi...meg is bánta az átképzés elutasítását (gondolom a fogság miatt is). Kiemelték, hogy célozni is könnyebb volt, mert nem volt csavaró nyomaték, meg rázkódás.
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 678
14 641
113
Generàciós ugrás volt.
Minden tekintetben: hajtómű (axiál kompresszor !), aerodinamika (nyilazott szárny!!), stb...
Kb. mint ma egy F35 egy 4. gen gép ellen.
A szövi bombázóknak nagy szerencséje hogy a Hitler nem ismerte fel a gépben rejlő potenciált ès mindenàron bombázót akart belőle csinálni...Majd egy évvel kèsleltette a rendszerbe állítást.
RM4- el pàrosítva komoly pusztítást vègezhetett volna a bombázók között 43 nyarán..

A P-51-ket állva hagyta. Nagy szerencse kellett hozzá hogy egyet-egyet lelőjenek (akkor is elsősorban a repterek környékén le - föl szállásnál)
Nem voltak meg a vadászgépként való alkalmazáshoz a felszerelések.
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 756
113
Az alap Me 262A akármilyen előremutató volt, de tulajdonképpen maga a gép és a hajtóműve is egy viszonylag konzervatív fejlesztés volt, azzal a céllal hogy minnél könnyebben megindulhasson a sorozatgyártás. De volt még benne növekedési potenciál.

Érdekességképpen egy 1945. február 23. Messerschmitt AG iratanyagból, ("Me 262 Leistungsteigerung" - "Me 262 teljesítménynövelés"), amely az elképzelt további fejlesztési lépcsőkkel/lehetőségekkel elérhető, számolt teljesítmény (sebesség) növekedést mutatja be.

1. Állapot. Jelenlegi sorozatgyártott gép, Jumo 004 B2 ill. B3 hajtóművekkel. 125 sorozatban gyártott gép méréseinek átlaga.
2. Állapot. A jelenlegi sorozatgyártott gép, de jobb aerodinamikai felületekkel.
3. Állapot. A jelenlegi sorozatgyártott gép, jobb aerodinamikai felületekkel és Jumo 004E hajtóművel (kb 10%-al több tolóerő)
4. Állapot. A jelenlegi sorozatgyártott gép, jobb aerodinamikai felületekkel és He S 011 A hajtóművel
5. Állapot. Erősen hátranyilazott szárny, új (törzs melletti) hajtóműbeépítés, normál vagy nyilazott vezérsík, He S 011 A hajtómű

 

reich_und_roll

Well-Known Member
2016. szeptember 27.
4 518
25 341
113
Nem voltak meg a vadászgépként való alkalmazáshoz a felszerelések.

Nem is kifejezetten vadaszkent utott nagyot, vagy utott volna igazan nagyot, mint fentebb emlitve lett. Tulajdonkeppen a bombazok ellen inkabb rombolokent funcionalt, mint vadaszkent. Ha nem keslekednek es 43-ban mar tucatjaval rajuk mennek, akkor a Bär es Welter fele aszok sokkal komolyabb pusztitast vittek volna vegbe.
Mellesleg pedig erto kezekben azert vadaszok ellen is komolyan kellett venni, Franz Schall peldaul igazoltan 10 darab P51-et pucolt le az egrol.
 

Littlejohn

Well-Known Member
2010. április 20.
3 649
16 103
113
A "Mi lett volna, ha.." dolgokban felesleges rugózni. A német háborús fejlesztések jóval megelőzték korukat, később sokan sokat profitáltak belőle. Mint minden fejlesztésnek, a 262-nek is idő kellett volna. Ha a BMW elkészül az eredetileg tervezett hajtóművel..... Ha Hitler és a konzervatív Luftwaffe-vezetésnek több esze van.... Ha áramszedőm lenne, én lennék a trolibusz..... Molnival kell egyetértenem. A vadásztaktikák erősen a fordulóharcra alapultak még, a nagy sebességű taktikát csak mintegy 8 évvel később, Koreában dolgozták ki.
Amerika talán képes lett volna egyszerre százezer Heinkel "Volksjagert" és ME-262-t gyártani, az Arado bombázókkal együtt. Németországnak erre esélye sem volt. Németországot igazából Keleten a frontokon verték meg, Nyugaton a gyárakban.
Ezen már semmi sem változtathatott. Még a Haunebu-4 sem.... (az, amelyik a Holdon járt) :)
 
T

Törölt tag 1586

Guest
A vadásztaktikák erősen a fordulóharcra alapultak még, a nagy sebességű taktikát csak mintegy 8 évvel később, Koreában dolgozták ki.
Huhh…
Ez nagyon nem igaz…
Az igazi vadász taktika már a Spanyol polgárháború óta a "Boom and Zoom", vagyis az energia harcászat volt.
A forduló harcot legfeljebb a lassabb, vagy a kedvezőtlen pozícióban lévő fél próbálta erőltetni - általában nem sok sikerrel.