Vagy csak simán nem komozit a tburkokat.Igen, a radarabszorbens burkolat rosszabb minőségű, kevesebb benne a ferrit golyó / szén nanocső / szilícium karbid / akármi, nem is kell belőle titkot csinálni, közel-keleti export változat és kész.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Vagy csak simán nem komozit a tburkokat.Igen, a radarabszorbens burkolat rosszabb minőségű, kevesebb benne a ferrit golyó / szén nanocső / szilícium karbid / akármi, nem is kell belőle titkot csinálni, közel-keleti export változat és kész.
Mikor felejtjük már el a hülyeséget, hogy a kompozit burkolat = stealth?Vagy csak simán nem komozit a tburkokat.
Mikor felejtjük már el a hülyeséget, hogy a kompozit burkolat = stealth?
Egyébként gép szerkezeti elemeket nem cserélnek le csak így. Az F-15E legacy gépek burkolata tudtommal mind a mai napig fém, legalábbis az F-15K export idején tudtommal az volt.
Tudtommal az F-117 teljesen fémépítésű volt és remekül ment a stealth.Nem egyenlő a kettő csak a megfelelő kompozit borítás nagyban csökkenti az RCS-t az alum borítással szemben.Ezen kívül azt mondja a gyártó,hogy kész műszaki megoldásuk van és ebbe simán belefér az,hogy ők bizony a tervezés fázisban már gondoltak a butított exportváltozat butított változatára(ugye még a NATO államok is butítottat kapnak csak nem ilyen drasztikusan butítottat).Márpedig ez lehet egy megoldás foleg ha elwve ezzel terveztek már a gép megalkotásakor.
Tudtommal az F-117 teljesen fémépítésű volt és remekül ment a stealth.
A többségnek még az sem esik le, hogy a spéci festés azért csak a stealth formákon hatásos igazán, mert ha az forma által leredukált ki visszaverődést kell még tovább csökkenteni, akkor a kevés is sok? Ha ez nincs, akkor lehet a gép borítása lehet full kompozit és tehetsz rá festéket rohadtul nem számít, mert bőven van benne még fém...
Nem értem, hogy miért nem lehet elszakadni az ilyen sztereotípiáktól...
(Ezek visznek félre a drónok kapcsán is, hogy egyszerű faktorokat nem sikerült felismerni... )
Tudtommal az F-117 teljesen fémépítésű volt és remekül ment a stealth.
...
Az F-117A kétféle függőleges vezérsíkkal rendelkezett.
Az egyik egy sima fém vezérsík amelyikkel általában békeidőben repült, akár bemutatót is, és egy másikkal harci bevetésekre, ami egy méhsejt szerkezetű kompozit.
(Dani Zolinak van belőle, nála fogdostam meg.)
Az utóbbinak jelentősen limitált a belehúzható G mértéke, ez említve is van amúgy az F-117A Flight Manuálban.
Azt ne felejtsd el,hogy a fém visszaveri a radarsugarakat míg a megfelelő kompozit átengedi és az átengedés közben elnyeli egy részét.Ez mit is jelent?Azt hogy amikor a kompozitot radarsugárzás éri akkor az áthatol rajta miközben elnyeli egy részét,majd az átjutott sugarak visszaverődnek a belső részegységekről és újra találkoznak a kompozittal ami újra átengedi őket miközben újra elnyeli egy részüket.A spéci festék vagy bevonat ezt az elnyelő hatást erősíti.Ha ugyanezt eljátszod fémmel akkor nem lesz elnyelése a borításnak.
Pont emiatt nem mind1 a stealth gépek belső berendezéseinek helyzete.
A repipari kompozitok titánnal erősített cuccok a szerkezeti elemeknél (az alumíniumot megeszi a feszültség-korrózió), szóval nem teljesen láthatatlanok.
Az F-117A kétféle függőleges vezérsíkkal rendelkezett.
Az egyik egy sima fém vezérsík amelyikkel általában békeidőben repült, akár bemutatót is, és egy másikkal harci bevetésekre, ami egy méhsejt szerkezetű kompozit.
(Dani Zolinak van belőle, nála fogdostam meg.)
Köszi.
Az utóbbinak jelentősen limitált a belehúzható G mértéke, ez említve is van amúgy az F-117A Flight Manuálban.
Nem. Te csak hinni szeretnéd. Te komolyan azt hiszed, hogy az az egy elem ki van cserélve és kész a stealth gép? Akkor nosza, kompozit függőleges vezérsíkot az F-15/16-nak és kész a stealth gép. Ja, nem...Akkor ez kb el is döntötte azt,hogy mennyit számít a kompozit meg a fém az RCS szempontjából.
Nem. Te csak hinni szeretnéd. Te komolyan azt hiszed, hogy az az egy elem ki van cserélve és kész a stealth gép? Akkor nosza, kompozit függőleges vezérsíkot az F-15/16-nak és kész a stealth gép. Ja, nem...
Mi az 1. és 2. közötti difi? Az, hogy az F-117 alapforma megvan. Ez akkor okoz érzékelhető difit, ha eleve rohadt kevés az RCS. Ennyire egyszerű dolgot nem vagy képes megérteni. De ehhez kell a stealth alapforma.
- Az F-117 full stealthben kb. 0,001-0,0025 m2 között van X sávban. Kb. ezen a tartományon belül vagy kicsit fentebb tol mondjuk a vezérsík csere kompozitra, de úgy, hogy az is festve van. Az alapforma adja a döntő csökkentést, kis difi viszont kb. 3-4 km-ert is hozzáadat az érzékelési távolsághoz. Ezen múlik az élet.
- Na, akkor egy 1m2 nagyságrendben levő gépnél szerinted ez faktor...? Szerinted számít? Nem, nem múlik rajta semmi.
Tényleg ilyen nehéz? Bocs, de kezd megint lerepülni a gépszíj. Vagy akkor csak érzékeltetés miatt számok...?
De persze én vagyok a hülye, hogy elvárom azt, hogy értelemmel kommenteljük és stílusom is csak nekem lehet.
Kb. az ilyen kommentek után érzem azt, hogy írok és a francnak cikket, könyvet meg számolhatok és mutatok be dolgokat. Minek...? Hogy semmit se értsél meg.Az amik annyira lényegesnek találták a vezérsík cserét hogy meglépték pedig korlátozta a manőverezőképességet.Ez sokmindent elmond és nem téged igazol.Az alapforma RCS amit te vagy bárki más számol max összehasonlításra jó de másra nem hisz csak formát vizsgál semmi mást márpedig ennél milliószor összetettebb a dolog.Ha nem hiszed nézd csak meg,hogy melyik gépnek nyilvános az RCS-je pontosan.Ha jól emlékszem akkor talán a B-25-nek...
Kb. az ilyen kommentek után érzem azt, hogy írok és a francnak cikket, könyvet meg számolhatok és mutatok be dolgokat. Minek...? Hogy semmit se értsél meg.
Nekem ehhez bocs, de nincs erőm. Legyen, felőlem olyan hülyeségekben hiszel, amiben jól esik.
Én erre nem pazarlom erőmet erőmet és asszem rád sem. Felesleges. 10 év alatt semmit sem sikerült megtanítanom neked úgy érzem. Semmit.
Csak sejtem, hogy kivel vitázol!Mit?Azt,hogy nagy mellénnyel RCS értékekkel dobálózol sőt számolsz és érvelsz úgy,hogy kb ez a világ legjobban őrzött hadititka?Már ne haragudj de ezt valóban nem értem!Azt kellene megérteni,hogy neked vagy nekem annyira felszínes az ismeretünk az RCS-ről hogy az valami elképzelhetetlen!De te ennek ellenere veszed a bátorságot és adatokkal érvelsz...
Az F-117A kétféle függőleges vezérsíkkal rendelkezett.
Az egyik egy sima fém vezérsík amelyikkel általában békeidőben repült, akár bemutatót is, és egy másikkal harci bevetésekre, ami egy méhsejt szerkezetű kompozit.
(Dani Zolinak van belőle, nála fogdostam meg.)
Az utóbbinak jelentősen limitált a belehúzható G mértéke, ez említve is van amúgy az F-117A Flight Manuálban.
A működés biztosítása érdekében a fórum alapvető, illetve opcionális sütiket használ..