CH-47 Chinook (Boeing)

Azt gondolod, hogy egy esetleges uj kormány majd a fidesz altal megvásárolt technikat eladja? Az az uj kormany meginkabb ki lesz szolgaltatva a nyugatnak mint a jelenlegi. Ha a libsi haverok nemetből, amcsiból meg nem tudom honnan azt kerik vegyenek meg, akkor venni fognak. Lesz miből. A közmű es energia szektor eladasából lesz penz dögivel.

A Gripen-sztoriból kiindulva majd megállapítják, hogy a fidesz által megvásárolt technika szar és túl drága, újra kell tárgyalni a beszerzést, aztán végül megvesszük még drágábban, mondjuk a Leo2-höz nem légi utántölthetőséget rendelünk majd, hanem aktív védelmi rendszert Izraelből vagy egyéb. :) De simán el tudom képzelni azt is, hogy lemondják az egészet, mert oktatásegészségügy. Pláne ha addigra itt lesz a következő gazdasági válság.
 
Így igaz, "lehetett volna", de ahhoz gondolkodni kéne a beszerzések előtt, ami nálunk nem szokás. Nem hiszem, hogy a Black Hawk-ot gyártó lengyel barátaink tolla vastagon fogott volna, mely mellé most simán vehetnénk Chinookokat is.
De az a hajó már elment. - Köszönjük a döntéshozónak... :(
Akkor hogy is nézne szerinted ki a lehetséges helikopter flotta?
Mert a csehek 12db !!! UH-60M-et kaptak 1-1 gépágyús poddal és NIR kilövővel 800M USD áron.
AZ UAE pedig 10db CH-47-et 830M USD áron.
Az összesen 1,6Mrd USD ugyebár.
Mi megközelítőleg 1,2Mrd USD áron kapjuk a már megrendelt 36db gépet. Ha nagyon akarjuk és rendelünk hozzá 4db CH-47F-et az arabok árán (332M USD), akkor sem vagyunk ott költségben, mint a 12db UH-60M+10db CH-47F-et rendeltünk volna.
Hja és így lesz még egy Airbus alkatrészgyárunk is Gyulán.
Köszönjük a döntéshozónak! :)
 
  • Tetszik
Reactions: alfa74 and Gyurma
Te hogyan szabadulnál meg a nehéztechnikától a legegyszerűbben? Jó, felőlem az értelmetlen leállítás is szóba jöhet, bázisbezárással megspékelve. Volt már ilyen. Sőt, csak ilyen volt.
De milyen bázist zárnál be? A 2 dandár már annyira a legalja, hogy még az "emmúútnyóócévben" sem mentek ennél lejjebb. A már aláírt szerződésekből kitáncolni már csak irtó drágán lehet. (lásd lengyel szerződés lemondás/peres ügy). Vadonatúj csúcsszintű technikát meg senki nem fog kidobni az ablakon.
A Gripenek hasonló szituációban nem hogy nem lettek visszamondva, de "nagyobb" tartalmú szerződés lett rájuk kötve.
 
  • Tetszik
Reactions: Halfdan
Így igaz, "lehetett volna", de ahhoz gondolkodni kéne a beszerzések előtt, ami nálunk nem szokás. Nem hiszem, hogy a Black Hawk-ot gyártó lengyel barátaink tolla vastagon fogott volna, mely mellé most simán vehetnénk Chinookokat is.
De az a hajó már elment. - Köszönjük a döntéshozónak... :(
El vagy nem kicsit tévedve, a lengyelben gyártott Blackhawk árát ugyanúgy nem Varsóban döntik el, mint ahogy a Kecskeméten gyártott Mercedesek árát se Budapesten!! A lengyelek csak a kezüket és a szerszámokat használják a gyártáshoz, de a döntéshozók a Sikorsky-nál és Washingtonban vannak, így sajna a Bh.-nak nekünk kicsit borsos ára van!! Mi meg amilyen jóban vagyunk Samu bácsival nem számíthatunk semmi kedvezményre ... szóval jobb ezt nem erőltetni!
 
  • Tetszik
Reactions: fip7
miért is zárja ki egymást a kettő? lásd a franciák (azt hiszem de erre most hirtelen lehet nem jól emlékszem) a H225M mellé rendelték a CH47-et
Nem ismerem a franciák koncepcióját, de nekünk az Obranna által említett H145-Chinook párosítás is jó lett volna...
De már az a hajó is elment...! :(

El vagy nem kicsit tévedve, a lengyelben gyártott Blackhawk árát ugyanúgy nem Varsóban döntik el, mint ahogy a Kecskeméten gyártott Mercedesek árát se Budapesten!! A lengyelek csak a kezüket és a szerszámokat használják a gyártáshoz, de a döntéshozók a Sikorsky-nál és Washingtonban vannak, így sajna a Bh.-nak nekünk kicsit borsos ára van!! Mi meg amilyen jóban vagyunk Samu bácsival nem számíthatunk semmi kedvezményre...
Hogy milyen ára lett volna, azt már soha nem fogjuk megtudni...! :(
A Samu bácsival való viszony meg a döntéshozón múlik, mely Airbusok vásárlásával biztosan nem fog javulni...!!! :(
 
Akkor hogy is nézne szerinted ki a lehetséges helikopter flotta?
Mert a csehek 12db !!! UH-60M-et kaptak 1-1 gépágyús poddal és NIR kilövővel 800M USD áron.
AZ UAE pedig 10db CH-47-et 830M USD áron.
Az összesen 1,6Mrd USD ugyebár.
Mi megközelítőleg 1,2Mrd USD áron kapjuk a már megrendelt 36db gépet. Ha nagyon akarjuk és rendelünk hozzá 4db CH-47F-et az arabok árán (332M USD), akkor sem vagyunk ott költségben, mint a 12db UH-60M+10db CH-47F-et rendeltünk volna.
Hja és így lesz még egy Airbus alkatrészgyárunk is Gyulán.
Köszönjük a döntéshozónak! :)
Csehek most nem az AH/UH-1 kombot vették?A fene se tudja már követni ezeket a beszerzési szappanoperákat
 
A helyzet az, hogy ez a "magyar Chinook" az én vesszőparipám, amivel - ahogy látom - az állóvizet sikerült csak felkavarnom, sok realitása nincs.
Most.
De azt már a kilencvens évek legeleje óta figyelt "haderőreformok" óta tudom, hogy semmi sincs kőbe vésve, akár milyen nagy, akár milyen súlyos dolog is az.
Se a technika, se az elköteleződés nem fix dolgok. A Gripenek is kifutnak majd egyszer, az USA érdekképviselete is változhat, hiszen már most is volt (igaz, egy rövid zavarnyi ideig csak) szó arról, hogy bizony lehet, elbaltázták az ajánlattételeket kis hazánkban.
Most is úgy áll, hogy a magyar fél az fixen az európai haditechnika felé van elkötelezve, politikai okokból.
Az orbáni idősíkon lényegében 2001 óta nincs az USA-val kokettálás és ez még jó ideig így is fog maradni.

Merő szerencse.

Ugyanis az F-35A/CH-47F block 2/UH-60 váltótípus várható beérési ideje 2025 utánra tehető.
Az meg még odébb van, simán a Zrínyi 2026 vertikumán túli koncepciók része lehet majd.
Ha addig nem dől össze a nagy mű és nem lesz megint "kisebb-karcsúbb-idétlenebb" a hazai nemzetvédelmi stratégia, mert a szomszédokat nem szabad megbántani!
 
Csehek most nem az AH/UH-1 kombot vették?A fene se tudja már követni ezeket a beszerzési szappanoperákat

Na erre viszont jól emlékszel.
A Csehek kértek ajánlatot UH.60-ra is, de végül a Bell UH-1Y Venom / AH-1Z Viper párost választották.
https://www.ainonline.com/aviation-news/defense/2019-08-23/vipers-and-venoms-czech-air-force
Teljességgel jogos!!!! :oops::confused::mad:
A gyors kalkulációhoz rákerestem az "UH-60 contract" kifejezésekre és persze kihozta az eredeti májusi cseh UH-60M ajánlatot. Bele sem gondoltam, hogy nem ez lett a végleges.
Pedig mostanában rendszeresen olvasom az Armádni Noviny aminek gyakorlatilag mostanában minden 3-4. cikke a cseh helikről szól! (de úgy általában a csehek nem nagyon értik ezt a beszerzést, különösen a darabszámokat)
Bár eléggé OFF, de csak beteszek egy elemzést akkor a kelet-európai helikopter beszerzésekről erről az oldalról. (Elvileg a link maga már fordítós, akinek szerencséje van, annak meg is fog jelenni angolul.)
 
Teljességgel jogos!!!! :oops::confused::mad:
A gyors kalkulációhoz rákerestem az "UH-60 contract" kifejezésekre és persze kihozta az eredeti májusi cseh UH-60M ajánlatot. Bele sem gondoltam, hogy nem ez lett a végleges.
Pedig mostanában rendszeresen olvasom az Armádni Noviny aminek gyakorlatilag mostanában minden 3-4. cikke a cseh helikről szól! (de úgy általában a csehek nem nagyon értik ezt a beszerzést, különösen a darabszámokat)
Bár eléggé OFF, de csak beteszek egy elemzést akkor a kelet-európai helikopter beszerzésekről erről az oldalról. (Elvileg a link maga már fordítós, akinek szerencséje van, annak meg is fog jelenni angolul.)
milyen vicces hogy a csehek 12 UH60-at kaptak volna 800 misiért az Emirástusok meg 830 ért 10 chinokot :rolleyes::rolleyes::D:p:confused:
 
milyen vicces hogy a csehek 12 UH60-at kaptak volna 800 misiért az Emirástusok meg 830 ért 10 chinokot :rolleyes::rolleyes::D:p:confused:
Felszereltség?Support/logisztika/üzemeltetési támogatás?
A CH47 az egyik legjobban bevált szállitó heli,amiben még mindig van jelentős fejlesztési potenciál.Az UH60 viszont egy rohamdeszant heli,harctéri szállitó.Kiépitettségtől függően akár csatahelikopter feladatot is elláthat.Az előbbi strapabiró igásló,az utóbbi egy harci mén.És a harci mének mindig drágábbak voltak,mint az igáslovak.
 
Felszereltség?Support/logisztika/üzemeltetési támogatás?
A CH47 az egyik legjobban bevált szállitó heli,amiben még mindig van jelentős fejlesztési potenciál.Az UH60 viszont egy rohamdeszant heli,harctéri szállitó.Kiépitettségtől függően akár csatahelikopter feladatot is elláthat.Az előbbi strapabiró igásló,az utóbbi egy harci mén.És a harci mének mindig drágábbak voltak,mint az igáslovak.
nézd meg a két felszereltséget de nem pont azért írtam hanem hogy az arabokát hála égnek még mindig jól lehúzzák , a többiről inkább ne beszéljünk
 
nézd meg a két felszereltséget de nem pont azért írtam hanem hogy az arabokát hála égnek még mindig jól lehúzzák , a többiről inkább ne beszéljünk
Lehúzzák őket,vagy mindenből a legjobbat,ergó a legdrágábbat rendelik?Ráadásul olyan supportal,hogy még a pilótát is rendelik hozzá,idönként szó szerint
 
A Honeywell bejelentette hogy befejezte a Boeing CH-47 Chinook Block 2-be szánt modernizált T55 hajtómű fejlesztését.
A modernizálàs a hajtómű kompresszorát érintette és az eredménye az hogy a teljesítmèny 4,700 LE ről 6,000 LE re nőtt miközben a fogyasztása 8%-kal csökkent.
A modernizált T55 csak egy állomàs a teljesen új a Block 3 ba szánt FATE (Future Affordable Turbine Engine) hajtóműhöz vezető úton ami már 7,500 LE teljesítmènt fog leadni.
Természetesen a Chinook teheremelő képessége és a hot-high teljesítmènye arányosan javul a hajtóművek megnövekedett teljesítményével.
Érdekes kép jelent meg arról, hogy nem csak az új Honeywell hajtóművel kísérleteznek a Chinookon, hanem a CH-53K-hoz fejlesztett General Electric T408 hajtóművel is.
A GE hajtóműve 7,500 LE teljesítményt ad le ami 2,500 LE-vel több mint a standard CH-47F helikopter T55-GA-714As hajtómű teljesítménye.
A GE azt ígéri hogy ezzel a hajtóművel a CH-47F teheremelő képessége el fogja érni a CH-53K hasonló adatait, viszont a gép ára jelentősen alacsonyabb marad CH-53K áránál. Továbbá lehetőség van az összes már repülő CH-47F áthajtóművezésére is.

https%3A%2F%2Fs3-us-west-2.amazonaws.com%2Fthe-drive-cms-content-staging%2Fmessage-editor%252F1573688035060-engine-1.jpg
 
Igen, erről már olvastam, de ez az első kép a GE hajtóműves Chinookról. A GE-nek égetően szükséges minden egyes siker, amivel a brand összefüggésbe hozható.
Most a kép alapján már látszik, a későbbiekben majd hogyan lehet megkülönböztetni a GE hajtóműves Chinookokat a Honeywellesektől. Ugyanis a GE hajtóművek háza szögletesebb, doboz szerű.
 
  • Tetszik
Reactions: borisz
Érdekes kép jelent meg arról, hogy nem csak az új Honeywell hajtóművel kísérleteznek a Chinookon, hanem a CH-53K-hoz fejlesztett General Electric T408 hajtóművel is.
A GE hajtóműve 7,500 LE teljesítményt ad le ami 2,500 LE-vel több mint a standard CH-47F helikopter T55-GA-714As hajtómű teljesítménye.
A GE azt ígéri hogy ezzel a hajtóművel a CH-47F teheremelő képessége el fogja érni a CH-53K hasonló adatait, viszont a gép ára jelentősen alacsonyabb marad CH-53K áránál. Továbbá lehetőség van az összes már repülő CH-47F áthajtóművezésére is.

https%3A%2F%2Fs3-us-west-2.amazonaws.com%2Fthe-drive-cms-content-staging%2Fmessage-editor%252F1573688035060-engine-1.jpg

Komolyan meg kell hozzá erősíteni a reduktorokat, meg a meghajtás többi részét, nem?
 
Privát véleményem az, hogy mindenképp. Lapátok se maradhatnak ezek. Dolgoznak is az újakon, már repült (csak függeszkedett?) is az újakkal, elég jól is néznek ki, de ez a teljesítmény növekedés azért elég brutális.
Megint csak a számok nyelvén, a hatalmas Mi-6-osok és 10-esek 2x5000 lóerővel bírtak és emeltek 12 tonnát, ha minden adott volt hozzá.
Ez a hozzájuk képest kis gép meg most 2x7500 lóerővel és két forgószárnnyal fog repülni, ami igen komoly teljesítménykoncentráció.
Amúgy terheletlenül a Mi-6-os is ment mint állat, főleg gyorsan, de nyilván a méretéből adódóan manővereni azt nem tudott jól. Mert, hogy a kifejezetten szállító helikopterek üresen mind nagy teljesítmény felesleggel rendelkeznek.
A Chinook meg legendásan jól manőverező helikopter.
 
Komolyan meg kell hozzá erősíteni a reduktorokat, meg a meghajtás többi részét, nem?
A jelenleg is futó Block II fejlesztési projektnek része:
- megerősített meghajtórendszer (reduktorok és közöttük a kardán tengely);
- új, szélesebb profilú rotor lapátok;
- a törzs teherviselő szerkezeti elemeinek a megerősítése;
- újratervezett üza. tartályok