Te hogyan szabadulnál meg a nehéztechnikától a legegyszerűbben? Jó, felőlem az értelmetlen leállítás is szóba jöhet, bázisbezárással megspékelve. Volt már ilyen. Sőt, csak ilyen volt.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Azt gondolod, hogy egy esetleges uj kormány majd a fidesz altal megvásárolt technikat eladja? Az az uj kormany meginkabb ki lesz szolgaltatva a nyugatnak mint a jelenlegi. Ha a libsi haverok nemetből, amcsiból meg nem tudom honnan azt kerik vegyenek meg, akkor venni fognak. Lesz miből. A közmű es energia szektor eladasából lesz penz dögivel.
Akkor hogy is nézne szerinted ki a lehetséges helikopter flotta?Így igaz, "lehetett volna", de ahhoz gondolkodni kéne a beszerzések előtt, ami nálunk nem szokás. Nem hiszem, hogy a Black Hawk-ot gyártó lengyel barátaink tolla vastagon fogott volna, mely mellé most simán vehetnénk Chinookokat is.
De az a hajó már elment. - Köszönjük a döntéshozónak...
De milyen bázist zárnál be? A 2 dandár már annyira a legalja, hogy még az "emmúútnyóócévben" sem mentek ennél lejjebb. A már aláírt szerződésekből kitáncolni már csak irtó drágán lehet. (lásd lengyel szerződés lemondás/peres ügy). Vadonatúj csúcsszintű technikát meg senki nem fog kidobni az ablakon.Te hogyan szabadulnál meg a nehéztechnikától a legegyszerűbben? Jó, felőlem az értelmetlen leállítás is szóba jöhet, bázisbezárással megspékelve. Volt már ilyen. Sőt, csak ilyen volt.
El vagy nem kicsit tévedve, a lengyelben gyártott Blackhawk árát ugyanúgy nem Varsóban döntik el, mint ahogy a Kecskeméten gyártott Mercedesek árát se Budapesten!! A lengyelek csak a kezüket és a szerszámokat használják a gyártáshoz, de a döntéshozók a Sikorsky-nál és Washingtonban vannak, így sajna a Bh.-nak nekünk kicsit borsos ára van!! Mi meg amilyen jóban vagyunk Samu bácsival nem számíthatunk semmi kedvezményre ... szóval jobb ezt nem erőltetni!Így igaz, "lehetett volna", de ahhoz gondolkodni kéne a beszerzések előtt, ami nálunk nem szokás. Nem hiszem, hogy a Black Hawk-ot gyártó lengyel barátaink tolla vastagon fogott volna, mely mellé most simán vehetnénk Chinookokat is.
De az a hajó már elment. - Köszönjük a döntéshozónak...
Nem ismerem a franciák koncepcióját, de nekünk az Obranna által említett H145-Chinook párosítás is jó lett volna...miért is zárja ki egymást a kettő? lásd a franciák (azt hiszem de erre most hirtelen lehet nem jól emlékszem) a H225M mellé rendelték a CH47-et
Hogy milyen ára lett volna, azt már soha nem fogjuk megtudni...!El vagy nem kicsit tévedve, a lengyelben gyártott Blackhawk árát ugyanúgy nem Varsóban döntik el, mint ahogy a Kecskeméten gyártott Mercedesek árát se Budapesten!! A lengyelek csak a kezüket és a szerszámokat használják a gyártáshoz, de a döntéshozók a Sikorsky-nál és Washingtonban vannak, így sajna a Bh.-nak nekünk kicsit borsos ára van!! Mi meg amilyen jóban vagyunk Samu bácsival nem számíthatunk semmi kedvezményre...
Csehek most nem az AH/UH-1 kombot vették?A fene se tudja már követni ezeket a beszerzési szappanoperákatAkkor hogy is nézne szerinted ki a lehetséges helikopter flotta?
Mert a csehek 12db !!! UH-60M-et kaptak 1-1 gépágyús poddal és NIR kilövővel 800M USD áron.
AZ UAE pedig 10db CH-47-et 830M USD áron.
Az összesen 1,6Mrd USD ugyebár.
Mi megközelítőleg 1,2Mrd USD áron kapjuk a már megrendelt 36db gépet. Ha nagyon akarjuk és rendelünk hozzá 4db CH-47F-et az arabok árán (332M USD), akkor sem vagyunk ott költségben, mint a 12db UH-60M+10db CH-47F-et rendeltünk volna.
Hja és így lesz még egy Airbus alkatrészgyárunk is Gyulán.
Köszönjük a döntéshozónak!
Na erre viszont jól emlékszel.Csehek most nem az AH/UH-1 kombot vették?A fene se tudja már követni ezeket a beszerzési szappanoperákat
Csehek most nem az AH/UH-1 kombot vették?A fene se tudja már követni ezeket a beszerzési szappanoperákat
Teljességgel jogos!!!!Na erre viszont jól emlékszel.
A Csehek kértek ajánlatot UH.60-ra is, de végül a Bell UH-1Y Venom / AH-1Z Viper párost választották.
https://www.ainonline.com/aviation-news/defense/2019-08-23/vipers-and-venoms-czech-air-force
milyen vicces hogy a csehek 12 UH60-at kaptak volna 800 misiért az Emirástusok meg 830 ért 10 chinokotTeljességgel jogos!!!!
A gyors kalkulációhoz rákerestem az "UH-60 contract" kifejezésekre és persze kihozta az eredeti májusi cseh UH-60M ajánlatot. Bele sem gondoltam, hogy nem ez lett a végleges.
Pedig mostanában rendszeresen olvasom az Armádni Noviny aminek gyakorlatilag mostanában minden 3-4. cikke a cseh helikről szól! (de úgy általában a csehek nem nagyon értik ezt a beszerzést, különösen a darabszámokat)
Bár eléggé OFF, de csak beteszek egy elemzést akkor a kelet-európai helikopter beszerzésekről erről az oldalról. (Elvileg a link maga már fordítós, akinek szerencséje van, annak meg is fog jelenni angolul.)
Felszereltség?Support/logisztika/üzemeltetési támogatás?milyen vicces hogy a csehek 12 UH60-at kaptak volna 800 misiért az Emirástusok meg 830 ért 10 chinokot
nézd meg a két felszereltséget de nem pont azért írtam hanem hogy az arabokát hála égnek még mindig jól lehúzzák , a többiről inkább ne beszéljünkFelszereltség?Support/logisztika/üzemeltetési támogatás?
A CH47 az egyik legjobban bevált szállitó heli,amiben még mindig van jelentős fejlesztési potenciál.Az UH60 viszont egy rohamdeszant heli,harctéri szállitó.Kiépitettségtől függően akár csatahelikopter feladatot is elláthat.Az előbbi strapabiró igásló,az utóbbi egy harci mén.És a harci mének mindig drágábbak voltak,mint az igáslovak.
Lehúzzák őket,vagy mindenből a legjobbat,ergó a legdrágábbat rendelik?Ráadásul olyan supportal,hogy még a pilótát is rendelik hozzá,idönként szó szerintnézd meg a két felszereltséget de nem pont azért írtam hanem hogy az arabokát hála égnek még mindig jól lehúzzák , a többiről inkább ne beszéljünk
mindenből a legjobbat rendelik (általában bár valaki ezzel tuti vitatkozna) és le is húzzák őketLehúzzák őket,vagy mindenből a legjobbat,ergó a legdrágábbat rendelik?Ráadásul olyan supportal,hogy még a pilótát is rendelik hozzá,idönként szó szerint
Érdekes kép jelent meg arról, hogy nem csak az új Honeywell hajtóművel kísérleteznek a Chinookon, hanem a CH-53K-hoz fejlesztett General Electric T408 hajtóművel is.A Honeywell bejelentette hogy befejezte a Boeing CH-47 Chinook Block 2-be szánt modernizált T55 hajtómű fejlesztését.
A modernizálàs a hajtómű kompresszorát érintette és az eredménye az hogy a teljesítmèny 4,700 LE ről 6,000 LE re nőtt miközben a fogyasztása 8%-kal csökkent.
A modernizált T55 csak egy állomàs a teljesen új a Block 3 ba szánt FATE (Future Affordable Turbine Engine) hajtóműhöz vezető úton ami már 7,500 LE teljesítmènt fog leadni.
Természetesen a Chinook teheremelő képessége és a hot-high teljesítmènye arányosan javul a hajtóművek megnövekedett teljesítményével.
Érdekes kép jelent meg arról, hogy nem csak az új Honeywell hajtóművel kísérleteznek a Chinookon, hanem a CH-53K-hoz fejlesztett General Electric T408 hajtóművel is.
A GE hajtóműve 7,500 LE teljesítményt ad le ami 2,500 LE-vel több mint a standard CH-47F helikopter T55-GA-714As hajtómű teljesítménye.
A GE azt ígéri hogy ezzel a hajtóművel a CH-47F teheremelő képessége el fogja érni a CH-53K hasonló adatait, viszont a gép ára jelentősen alacsonyabb marad CH-53K áránál. Továbbá lehetőség van az összes már repülő CH-47F áthajtóművezésére is.
A jelenleg is futó Block II fejlesztési projektnek része:Komolyan meg kell hozzá erősíteni a reduktorokat, meg a meghajtás többi részét, nem?