MiG-29 / MiG-35 Fulcrum (Mikojan-Gurjevics)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

episyrphus

Active Member
2012. november 18.
74
178
33
https://ujszo.com/csak-nehany-ropkepes-mig-maradt


"A baleset vizsgálatát nem a védelmi minisztérium, hanem ügyészi felügyelettel a rendőrség végzi. A nyomozást ugyanis általános közveszély okozásának gyanújával indították."



"A szliácsi légibázison a MiG-ek karbantartását 15-30 fős orosz technikuscsapat végzi. Ezzel Szlovákia egyedülálló a NATO-ban, a lengyel és a bolgár légierő ugyancsak használja a géptípust, de ők maguk szervizelik azokat. Szlovákiának az orosz szerviz a következő években 177 millió eurójába fog kerülni. A védelmi minisztérium SNS által jelölt vezetőinek döntése nyomán az orosz technikusok ugyanis 2024-ig maradnak."


"A Denník N információi alapján a Szlovákiában a hadrendben lévő MiG–29-esek piaci árát nehéz meghatározni, de hozzávetőlegesen 4-5 millió dollárba kerülhetnek. A lezuhant gép nem volt biztosítva." ???

nyomtatott sajtóban még nem jelent meg, de a TV-s nyilatkozatok szerint a lezuhanás oka az volt, hogy elfogyott a keró..... Ezen a mig 29-es példányon vacakolt az üzemanyagmérő a technikusok szerint. Egyszer rendesen mutatott, máskor pedig megkergült. A pilóta azt hitte, kihúzza a reptérig.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
47 731
80 547
113
nyomtatott sajtóban még nem jelent meg, de a TV-s nyilatkozatok szerint a lezuhanás oka az volt, hogy elfogyott a keró..... Ezen a mig 29-es példányon vacakolt az üzemanyagmérő a technikusok szerint. Egyszer rendesen mutatott, máskor pedig megkergült. A pilóta azt hitte, kihúzza a reptérig.

Markíza TV-ben elhangzottak szerint.;) Nem hivatalos-nem a VM álláspontja.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 507
72 496
113
nyomtatott sajtóban még nem jelent meg, de a TV-s nyilatkozatok szerint a lezuhanás oka az volt, hogy elfogyott a keró..... Ezen a mig 29-es példányon vacakolt az üzemanyagmérő a technikusok szerint. Egyszer rendesen mutatott, máskor pedig megkergült. A pilóta azt hitte, kihúzza a reptérig.


Már az első hírekben is benne volt
. Az a kérdés, hogy mi volt a kevés üzemanyag kiváltó oka...


Magyar MiG-29-esekről is voltak ilyen történtetek, hogy rosszul jelzette az üzemanyagmennyiséget és majdnem baj lett belőle.
 

ghostrider

Well-Known Member
2014. július 18.
9 034
24 592
113
MiG-29SzMT nagyon közelről.
256635.jpg

MiG-29M2 (MiG-35)
256572.jpg
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 084
60 162
113
Viszont a zöménél idáig katapultálással megúszta a személyzet.
Ez az esetek nagy többségénél műszaki hibára, hibákra utal.
Hacsak nem másféle a repüléshez való hozzáállás, mint olyan...
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 084
60 162
113
MiG-29 9.13-as szóló műrepülés. Korábban, nálunk is volt egy közkeletű félreértés, hogy a púpos 29-es rosszabbul repült, mint a mi 9-12-eseink.
Földközelben, sűrű levegőben, hangsebesség alatt ez biztos nem volt igaz: