1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Repülőesemények (balesetek, szerencsétlenségek)

Diskurzus a(z) 'Egyéb katonai repüléssel, légi harcászattal kapcso' témában - Phoenix által indítva @ 2013. március 12..

  1. boki

    boki Well-Known Member

  2. boki

    boki Well-Known Member

    Friss!
    Az esti órákban gyakorló repülés közben letuhant a szlovák légierő egyik MiG-29 vadászgépe Aranyosmarót(Zlaté Moravce) közelében. A pilóta katapultált, A helyszínre tart a szlovák VM is.
     
  3. Terminator

    Terminator Well-Known Member

  4. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    fishbed likes this.
  5. megazez

    megazez Well-Known Member

    Hogy tud elfogyni az üzemanyag?
     
  6. boki

    boki Well-Known Member

    Csak elsődleges verzió szerint .Szerintem valami meghibásodott, tehát müszaki hiba okozta a balesetet
     
    megazez and Terminator like this.
  7. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    Majd kivizsgálják és kiderül. Vagy ezeket is leállítják, mint a lengyeleket.
     
    megazez likes this.
  8. Anti

    Anti Well-Known Member

    Ha jol tudom van megallapodas a csehekkel kozos legterrol. Jo penzert lehet elvallalnak. :)
     
  9. boki

    boki Well-Known Member

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
    fishbed and gacsat like this.
  10. boki

    boki Well-Known Member

    [​IMG]
     
    fishbed likes this.
  11. Terminator

    Terminator Well-Known Member


    Állítólag a 6526-os Mig-29 volt.
     
    boki likes this.
  12. boki

    boki Well-Known Member

    [​IMG]
     
    fishbed likes this.
  13. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Ezzel most már eljutottak oda, hogy AP képesség sincs és a végén Magyarország és Csehország fogja adni Szlovákia számára részben ezt?
     
    svajcibeka likes this.
  14. ZsoltHun

    ZsoltHun New Member

  15. szuvorov

    szuvorov Well-Known Member

    fishbed likes this.
  16. boki

    boki Well-Known Member

    Mint a vizsgálat eredményéből kiderült az indiaiak saját maguk lőtték le Mi-17 helikopterüket Kasmírban 2019. február 27-én. A katasztrófában 7 személy meghalt(6 indiai katona)

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
    fishbed likes this.
  17. Loken

    Loken Well-Known Member

    https://m.origo.hu/tudomany/2019100...nehezbombazo-setarepulesre-vitt-utasokat.html
    "2019. október 2-án a második világháború egyik leghíresebb és repülőképesként fennmaradt Boeing B-17 típusú négymotoros nehézbombázója sétarepülésre indult a Bradley Nemzetközi Repülőtér betonjáról. A felszállás után a személyzet műszaki problémát észlelt, ezért úgy döntött, félbeszakítja a programot, és visszatér a repülőtérre. A leszállási manőver közben azonban a gép a földnek csapódott, és kigyulladt. A Boeing B-17, a legendás „Flying Fortress" vagyis a „repülőerőd" az egyik legnagyobb számban gyártott amerikai bombázógép volt, amely a második világháború csaknem valamennyi hadszínterén bevetésre került."
     
  18. Cifu

    Cifu Well-Known Member

    Érdekes történet egy tavalyi Szaud-Arábiai baleset kapcsán.

    [​IMG]
    AH-6i​

    Tömören: Szaud-Arábia vásárolt egy csomó Boeing AH-6i (a jól ismert Little Bird legújabb változata) helikoptert, és az ilyenkor szokott módon a kiképzés is a csomag része volt. Viszont Szaud-Arábia több pilótát akart kiképezni és nagyobb ütemben, mint a Boeing-al aláírt szerződésben szerepelt, ráadásul a kiképzés (mivel az AH-6i-ket már leszállították) Szaud-Arábiában zajlott teljes egészében. A Szaudiak ekkor az Egyesült Államok hadseregéhez fordultak, hogy biztosítsanak egy tapasztalt oktatópilótát. Ő volt CW4 Paul J. Reidy (a CW4 a Chief Warrant officer four, vagyis nagyjából Főtörzszászlósnak felel meg). Reidy cirka 4000 repült órával rendelkezett, ennek oroszlánrészét AH-64 Apache helikopterekkel. Egyhajtóműves helikopterrel szinte csak a kiképzésekor repült, így nem volt ideális jelölt, ráadásul az AH-6i nem volt az US ARMY-nál rendszeresítve, így Reidy is csak Szaud-Arábiában kapott rá átképzést. Amely meglehetősen kapkodós volt, és maga is tisztában volt vele, hogy vannak gondok, például jelezte, hogy az AH-6i irányítása több téren ellentétes azzal, ahogy ösztönösen reagálna a pilóta. Már volt komolyabb problémája is, mikor egy nap kétszer is hagyta, hogy egy tanulója túl magas fordulatszámon pörgesse a főrotort - ennek vizsgálatánál megjegyezte két pilóta, hogy könnyű az AH-6i esetében ezt elérni, és idő kell ahhoz, amíg valaki ráérez hol vannak a határok. Ahhoz, hogy Reidy kiképzőként dolgozhasson, minimum 250 repült órával kellett volna rendelkeznie az adott típussal. 2018 szeptember 6-án mindössze 75 órája volt...

    [​IMG]
    Reidy és Apache helije​

    Ezen a napon egy újonc pilótával, aki még 10 repült órával sem bírt, éppen az autorotációs (hajtómű nélküli) leszállást gyakorolták, először Reidy mutatta be a műveletet, majd a tanuló, akinek az első két alkalommal ez nagyszerűen ment, ám a harmadik gyakorlatnál a tolóerő-szabályzót (a helyes művelettől eltérően) nem állította 400 láb magasságnál IDLE (üresjárat)-ból FLY (repülés) üzemmódba, az oktató pedig későn vette észre ezt a hibát, és csak közvetlenül a földet érés előtt állította vissza, miközben a tanuló teljes fordulatszámra pörgette a hajtóművet. Ez csak súlyosabbá tette helyzetet: a faroktartót elérte a főrotor, gyakorlatilag levágva azt, értelemszerűen levágva a farokrotort is, a teljes fordulatszámra felpörgő főrotor reakcióereje pedig vad pörgésbe hozta a gép testét. Reidy meghalt, tanulója súlyos sérülésekkel, de túlélte a balesetet.

    A baleset vizsgálatának után Reidy felesége végül közvéleményhez fordult, kikelve azon, hogy az US ARMY gyakorlatilag a Boeing (és az Egyesült Államok) katonai eladásainak áttételes áldozata, ahol a körülmények miatt egy olyan emberrel végeztették el a munkát, aki évi 90 000 $-t keres, amiatt, mert egy szerződéses civil pilóta ugyanezért évi 250 000 $-t kért volna (ebből azt lehet leszűrni, hogy a távozó szerződéses pilóta ennyit kért volna a szolgálataiért, amit feltehetően a Boeing sokallt, a Szaudiak meg valamiért nem akarták kifizetni, vagy a fene tudja). Az US ARMY az eset után szűkszavúan csak annyit mondott, hogy jelenleg nem oktat egy pilótájuk sem Szaud-Arábiában.
     
    fip7, fishbed, FilcTroll and 4 others like this.
  19. boki

    boki Well-Known Member

    Lezuhant ma egy amerikai F-16 Németország déli részén. A pilóta katapultált.
     
    fishbed likes this.
  20. jani22

    jani22 Well-Known Member

     
    fishbed likes this.

Ezen oldal megosztása