Repülőesemények (balesetek, szerencsétlenségek) - katonai gépekkel

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
14 047
68 831
113
Keresett volna egy mezőt és letette volna....
De nem erről szólt a mutatvány. Ő nem leszállni akart, hanem megmutatni, hogy milyen profin tud ilyen időben, kis sebességgel végigrepülni egy ilyen pálya felett. Szerinted ki az, aki kényszerleszállóhelyet keres egy dimbes-dombos motocross pálya felett? Ráadásu úgy, hogy a gépnek szemmel láthatóan nincs is semmi baja.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

angelsoul

Well-Known Member
2016. február 13.
2 535
17 175
113
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Gyönyörűen látszik, ahogy a bal szárny átesik...
Ugyan az, mint a Zlin142, azzal is a többség leszállás közben, a negyediket fordulva halt meg - leestek a finalra fordulva, mert az egyik félszárny átesett (közép-alsószárnyas konstrukciós betegség a félszárny leárnyékolása, amit ha csúszásal kombinálsz gyönyörűen a földbe küld).
A miki alapján jó kis szél fújt (megfúvási irány változás), ráadásul embercsoportok felett mókázott... ha túlélte se ül többet botkormány mögé.
Amúgy látszik egyből húzza, nem előretolja - bár ezen a magasságon szerintem talán már tökmindegy volt. Ha a moci nem pörög fel időben (nem vered oda neki és a gázturbinánál sokkal jobban pörög fel egy dugós) és a légcsavar nem harap a levegőbe hogy kiemelje akkor annyi. Sajna ezen nem hallom, hogy felüvöltene a motor.
 
T

Törölt tag

Guest
Szerintem egyszerűen az történt hogy a pilcsi anyukája keményen rászólt a gyerekre felszállás előtt hogy ...csak lassan és alacsonyan repülj fiacskám, nehogy baj legyen...
A gyerek meg szófogadó típus volt :rolleyes:;)
 
M

molnibalage

Guest
Gyönyörűen látszik, ahogy a bal szárny átesik...
Ugyan az, mint a Zlin142, azzal is a többség leszállás közben, a negyediket fordulva halt meg - leestek a finalra fordulva, mert az egyik félszárny átesett (közép-alsószárnyas konstrukciós betegség a félszárny leárnyékolása, amit ha csúszásal kombinálsz gyönyörűen a földbe küld).
A miki alapján jó kis szél fújt (megfúvási irány változás), ráadásul embercsoportok felett mókázott... ha túlélte se ül többet botkormány mögé.
Amúgy látszik egyből húzza, nem előretolja - bár ezen a magasságon szerintem talán már tökmindegy volt. Ha a moci nem pörög fel időben (nem vered oda neki és a gázturbinánál sokkal jobban pörög fel egy dugós) és a légcsavar nem harap a levegőbe hogy kiemelje akkor annyi. Sajna ezen nem hallom, hogy felüvöltene a motor.
Ezért a felelőtlen repülésért, ha túlélte a hülyéje örök időkre letiltanám és esetleg kis böri is.
Ez kimeríti a szándékos veszélyeztetés fogalmát. Csak nem az úton tette, ennyi a difi. Tiszta szerencse, hogy senkire nem zuhant rá odalent.
 

milagro

Well-Known Member
2019. szeptember 28.
11 984
26 282
113
Eltűnt egy orosz légitársaság repülőgépe Oroszország keleti régiója felett, 28 fővel a fedélzetén. A Kamchatka Aviation Enterprise Antonov An-26 típusú gépén 22 utas és egy 6 fős személyzet tartózkodott, köztük Palana városának önkormányzati vezetője, Olga Mokhireva is. A gép az Oroszország keleti felén fekvő Kamcsatka-félsziget egyik városából, Petropavloszk-Kamcsatszkijból tartott Palana városába.
..
A helyi hatóságok tájékoztatása szerint a gép eltűnt a radarról és a menetrendszerinti bejelentkezést is elmulasztotta. Az Antonov már a leszállásra készült, Palana repülőterétől 10 kilométernyire, amikor elvesztették a kapcsolatot a géppel.
 
  • Hűha
  • Szomorú
Reactions: BJani and formosa1

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
9 046
13 013
113
Eltűnt egy orosz légitársaság repülőgépe Oroszország keleti régiója felett, 28 fővel a fedélzetén. A Kamchatka Aviation Enterprise Antonov An-26 típusú gépén 22 utas és egy 6 fős személyzet tartózkodott, köztük Palana városának önkormányzati vezetője, Olga Mokhireva is. A gép az Oroszország keleti felén fekvő Kamcsatka-félsziget egyik városából, Petropavloszk-Kamcsatszkijból tartott Palana városába.
..
A helyi hatóságok tájékoztatása szerint a gép eltűnt a radarról és a menetrendszerinti bejelentkezést is elmulasztotta. Az Antonov már a leszállásra készült, Palana repülőterétől 10 kilométernyire, amikor elvesztették a kapcsolatot a géppel.

Sok jót nem jósolok nekik. :(
Gondolom benéztek valamit és földbe csapódtak, vagy lejegesedtek a szárnyak és átestek.
 
  • Tetszik
Reactions: milagro

nagyoncivil

Well-Known Member
2018. október 26.
330
811
93
Eltűnt egy orosz légitársaság repülőgépe Oroszország keleti régiója felett, 28 fővel a fedélzetén. A Kamchatka Aviation Enterprise Antonov An-26 típusú gépén 22 utas és egy 6 fős személyzet tartózkodott, köztük Palana városának önkormányzati vezetője, Olga Mokhireva is. A gép az Oroszország keleti felén fekvő Kamcsatka-félsziget egyik városából, Petropavloszk-Kamcsatszkijból tartott Palana városába.
..
A helyi hatóságok tájékoztatása szerint a gép eltűnt a radarról és a menetrendszerinti bejelentkezést is elmulasztotta. Az Antonov már a leszállásra készült, Palana repülőterétől 10 kilométernyire, amikor elvesztették a kapcsolatot a géppel.
Itt van a mandiner cikke is
Csak azt nem értem, hogy amikor olyan eszközök elérhetőek, mint a google keresője, miért nem bírják bepötyögni a gép típusát, amit még le is írtak, vagy ha csak átvették, akkor remélhetőleg átolvasás során érintettek. Így akár egy F-117-es képét is betehették volna... (jelenleg ránézésre egy B737-es lehet a képen)
 

milagro

Well-Known Member
2019. szeptember 28.
11 984
26 282
113
Itt van a mandiner cikke is
Csak azt nem értem, hogy amikor olyan eszközök elérhetőek, mint a google keresője, miért nem bírják bepötyögni a gép típusát, amit még le is írtak, vagy ha csak átvették, akkor remélhetőleg átolvasás során érintettek. Így akár egy F-117-es képét is betehették volna... (jelenleg ránézésre egy B737-es lehet a képen)
Mert nem elég, hogy tudatlanok, de arra sem veszik a fáradságot, hogy pontosak legyenek, és tanuljanak valamit legalább!
 
M

molnibalage

Guest
Itt van a mandiner cikke is
Csak azt nem értem, hogy amikor olyan eszközök elérhetőek, mint a google keresője, miért nem bírják bepötyögni a gép típusát, amit még le is írtak, vagy ha csak átvették, akkor remélhetőleg átolvasás során érintettek. Így akár egy F-117-es képét is betehették volna... (jelenleg ránézésre egy B737-es lehet a képen)
Mert ide süllyedt vissza ma az "újságírás".
A reklámok miatt a sebesség és a clickbait a menő.

Ezért van az, hogy aki tartalomgyártásból él meg az többnyire hülyeséget ír, mert időkényszer miatt semminek nem jár utána és mindenről is írni akar.
Ez alól még a legnagyobb csatornák sem kivételek amúgy, ott is akkora marhaságokat képesek néha mondani egyes témák kapcsán - lásd SR-71 - hogy az ember a fejét fogja.

Ezzel szemben, aki hobbiként csinál valamit mai tiktokos 30 másodperces figyelem világunkat nézve csiga módjára gyárt tartalmat, de olyan minőségben tudja, hogy annak párja nem lehet.
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
49 262
87 825
113
Eltűnt egy orosz légitársaság repülőgépe Oroszország keleti régiója felett, 28 fővel a fedélzetén. A Kamchatka Aviation Enterprise Antonov An-26 típusú gépén 22 utas és egy 6 fős személyzet tartózkodott, köztük Palana városának önkormányzati vezetője, Olga Mokhireva is. A gép az Oroszország keleti felén fekvő Kamcsatka-félsziget egyik városából, Petropavloszk-Kamcsatszkijból tartott Palana városába.
..
A helyi hatóságok tájékoztatása szerint a gép eltűnt a radarról és a menetrendszerinti bejelentkezést is elmulasztotta. Az Antonov már a leszállásra készült, Palana repülőterétől 10 kilométernyire, amikor elvesztették a kapcsolatot a géppel.
Megtalálták a gép roncsait, sajnos senki sem élte túl.
 

beta

Well-Known Member
2011. október 26.
5 931
10 030
113

beta

Well-Known Member
2011. október 26.
5 931
10 030
113

Ez is érdekes:

"Kilenc éve, 2012-ben szintén egy An-28-as járt szerencsétlenül Tomszk felett, tíz ember halálát okozva. Az akkori vizsgálatok szerint a gép mindkét pilótája ittas volt a baleset idején."

Pozitívan végződött a dolog:


"A gépet megtalálták, és az összes utas életben van, ahogy a legénység tagjai is."
 
T

Törölt tag

Guest
A gépet megtalálták, és az összes utas életben van, ahogy a legénység tagjai is."
Allítólag minden leszàllás sikeresnek tekinthető amikor a személyzet és az utasok saját lábon távoznak a gépből, de a lenti videót elnézve ez azért mégis határeset volt...
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 

aquarell

Well-Known Member
2015. január 20.
17 239
63 473
113
Allítólag minden leszàllás sikeresnek tekinthető amikor a személyzet és az utasok saját lábon távoznak a gépből, de a lenti videót elnézve ez azért mégis határeset volt...
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Itt akkor jogos lett volna a tapsolás? Elvégre mindenki túlélte. :)
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
14 047
68 831
113
Lángleválás, illetve pompázs jelenség, avagy variációk egy témára:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Itt pedig 3:20-nál:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

A pompázsjelenség talán a helikoptereknél a legkellemetlenebb, főleg teheremeléskor:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Illetve magashegyi (4700 méter felett) környezetben:

https://www.youtube.com/watch?v=SLdVqFPblRQ

Ez utóbbi talán nem is lett volna problémás leszállás, ha nem lett volna teljesen felázva a talaj.
 

T.Tom

Well-Known Member
2016. november 6.
368
1 717
93
Lángleválás, illetve pompázs jelenség, avagy variációk egy témára:


Itt pedig 3:20-nál:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Ehhez volt szerencsém élőben is:
29410778856_e0bb071de7_b.jpg