A Super Hornet után ismét egy gépveszteség, ezuttal az oroszoktól. A Keleti Katonai Körzetben lezuhant egy Szu-34, a pilóták katapultáltak, jól vannak.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Érdekes számok.Példaként megemlítik a vadász- és bombázó pilóták képzésének költségeit. Az F-16-s minősített pilótájának alapképzése 5,6 millió dollárra, az F-22 pedig 10,9 millió dollárra becsülhető. A B-1 bombázó pilóták képzését 7,3 millió dollárra, a B-52 bombázókét pedig 9,7 millió dollárra becsülik. A katonai szállító repülés pilótáinak kiképzése olcsóbb. A bizottság szerint a C-17 pilóta költsége 1,1 millió dollár, a C-130J - 2,5 millió dollárra rúg. A felderítő repülőgépek és az AWACS pilótáinak kiképzése átlagosan 5,5 millió dollárba kerül.
Jó lenne tudni, hogy erre mennyi repült óra vagy felszállás esik. Illetve, hogy ez hogy viszonyul más államok adataihoz. Pl. IndiaAz Egyesült Államok közzétette a katonai repülőgépek 2013–2020 közötti, nem harci veszteségeiről szóló adatokat.
A Katonai Repülésbiztonsági bizottság jelentése szerint a a 2013-l december 1-l a, 2020-g terjedő időszakban a nem harci veszteség az amerikai katonai repülésben 186 repülőgépet és 224 pilótát tett ki
A bizottság számításai szerint a 2013 és 2018 közötti időszakban 6 ezer, nem harccal összefüggő repülési balesetben az amerikai katonai repülés 157 db különböző típusú repülőgépet, valamint 198 pilótát veszített el. Az elvesztett és megsérült repülőgépek összköltsége ez idő alatt 9,4 milliárd dollárt tett ki. A 2019–2020 közötti időszakban az amerikai katonai repülés veszteségei további 29 repülőgépet és 26 halott pilótát jelentettek. A kár 2,25 milliárd dollárt tett ki.
Így 2013-l 2020. december 1-ig az amerikai katonai repülés harcon kívüli veszteségei 186 repülőgépet és 224 pilótát tettek ki, az elvesztett és megsérült repülőgépek összköltsége pedig 11,6 milliárd dollár volt.
A dokumentum hangsúlyozza, hogy a repülőszemélyzet kiképzésének magas költségei ellenére az amerikai katonai repülőgépek nem harci veszteségei túl magasak.
Példaként megemlítik a vadász- és bombázó pilóták képzésének költségeit. Az F-16-s minősített pilótájának alapképzése 5,6 millió dollárra, az F-22 pedig 10,9 millió dollárra becsülhető. A B-1 bombázó pilóták képzését 7,3 millió dollárra, a B-52 bombázókét pedig 9,7 millió dollárra becsülik. A katonai szállító repülés pilótáinak kiképzése olcsóbb. A bizottság szerint a C-17 pilóta költsége 1,1 millió dollár, a C-130J - 2,5 millió dollárra rúg. A felderítő repülőgépek és az AWACS pilótáinak kiképzése átlagosan 5,5 millió dollárba kerül.
Az USAF stat elérhető, elég sokszor lett linkelve már. Minden kategória.Jó lenne tudni, hogy erre mennyi repült óra vagy felszállás esik. Illetve, hogy ez hogy viszonyul más államok adataihoz. Pl. India
Az USAF stat elérhető, elég sokszor lett linkelve már. Minden kategória.
https://www.safety.af.mil/Divisions/Aviation-Safety-Division/Aviation-Statistics/
Hogy a Navy-nél miért nincs ez a fajta nyíltság és egyben levő és két kattintással elérhető stat, azt nem tudom.
Engem inkább az orosz és a kínai adatok érdekelnének...!!!Az Egyesült Államok közzétette a katonai repülőgépek 2013–2020 közötti, nem harci veszteségeiről szóló adatokat.
A Katonai Repülésbiztonsági bizottság jelentése szerint a a 2013-l december 1-l a, 2020-g terjedő időszakban a nem harci veszteség az amerikai katonai repülésben 186 repülőgépet és 224 pilótát tett ki
A bizottság számításai szerint a 2013 és 2018 közötti időszakban 6 ezer, nem harccal összefüggő repülési balesetben az amerikai katonai repülés 157 db különböző típusú repülőgépet, valamint 198 pilótát veszített el. Az elvesztett és megsérült repülőgépek összköltsége ez idő alatt 9,4 milliárd dollárt tett ki. A 2019–2020 közötti időszakban az amerikai katonai repülés veszteségei további 29 repülőgépet és 26 halott pilótát jelentettek. A kár 2,25 milliárd dollárt tett ki.
Így 2013-l 2020. december 1-ig az amerikai katonai repülés harcon kívüli veszteségei 186 repülőgépet és 224 pilótát tettek ki, az elvesztett és megsérült repülőgépek összköltsége pedig 11,6 milliárd dollár volt.
A dokumentum hangsúlyozza, hogy a repülőszemélyzet kiképzésének magas költségei ellenére az amerikai katonai repülőgépek nem harci veszteségei túl magasak.
Példaként megemlítik a vadász- és bombázó pilóták képzésének költségeit. Az F-16-s minősített pilótájának alapképzése 5,6 millió dollárra, az F-22 pedig 10,9 millió dollárra becsülhető. A B-1 bombázó pilóták képzését 7,3 millió dollárra, a B-52 bombázókét pedig 9,7 millió dollárra becsülik. A katonai szállító repülés pilótáinak kiképzése olcsóbb. A bizottság szerint a C-17 pilóta költsége 1,1 millió dollár, a C-130J - 2,5 millió dollárra rúg. A felderítő repülőgépek és az AWACS pilótáinak kiképzése átlagosan 5,5 millió dollárba kerül.
Engem inkább az orosz és a kínai adatok érdekelnének...!!!
Nyugodj meg, korrekt orosz adatokat sem fogunk látni...!!!A korrekt kínai adatok nyilvánosságra kerülésének esélye konvergál a nullához.
Nyugodj meg, korrekt orosz adatokat sem fogunk látni...!!!
Addig nincs baj, amíg nem esik az eső...!
Mert ha esik az eső?Addig nincs baj, amíg nem esik az eső...!
Akkor vezetővé válik az ejtőernyő zsinórja, tehát az áram agyonütheti a szerencsétlen embert, de le is eshet az elégő zsinór miatt...Mert ha esik az eső?