Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Most akkor az együlésesnek is ez a fürdőkád méretű kabinteteje van?
Ez egy 1978-as T-10 műszerfal koncepció:
Igen, már 2007 óta.Most akkor az együlésesnek is ez a fürdőkád méretű kabinteteje van?
Nem igazán értem,hogy mi a baj azzal amit kritizálsz.Nem azért voltak óraszerű műszerek mert nem voktak képesek más skalázási módot megjeleníttetni.
Más a megjelenítés hatása az agyban. Pró és kontra megvan mindkettőnél.
Körskálás műszernél (legyen idesorolva a hagyományos műszer is), az embernek jobban átjön egyrészt a tendencia (milyen gyorsan változik az érték), másrészt a teljes skálához viszonyítva hogy áll az érték - pl. az össz üzemanyag mekkora része fogyott el (ránézel nem csak azt látod, hogy pl. 2500 kg, hanem hogy ez az egész készlet egyharmada, mert látod a teljes skálát).
Digitális MFD kijelzés esetén (ide tartozik PFD is) viszont több adatot tudsz az éleslátás zónájába tenni, így az agyadba több infó jut, mikor nincs időd nézelődni. Ezen felül szabadon változtatható (pl. RA megnő, ha a földhöz közelebb érsz, veszélyes érték színe vörös lesz, etc...), ahogy prioritás szerint is változhat, mi kerül oda (leszállásnál deviation indicator kell, felszállásnál FD, és így tovább...).
Amúgy mechanikus műszerek igénylik a statikus nyomás, etc bevezetését műszerfalhoz, ami elég kényes - diginél kihúzod a panelt/számítógépet és csá.
Összességében mindkettőnek lehet helye - de az MFD/HUD a hagyományos műszerek összes előnyét meg tudják adni a hátrányaik nélkül (pl. parallixis hiba), sok érték a fent említettek miatt képernyőn is körskálán jelennek meg (hajtóműparaméterek).
A jövő útja mindenképpen ez volt, csak kinek előbb, kinek utóbb.
.Félreértettél.Arról beszéltem,hogy monitoron nem azért voltak körskálás műszerek mert mást nem tudtak megjeleníteni hanem azért mert körskálásat akartak megjeleníteni.
.
.
Egyébként erről jut eszembe egy nagyon régen olvasott újságcikk, még 89-80 körülről, amikor a Mi-28 prototipust bemutatták Le Bourget-ben. Akkor jött le egy beszélgetés az akkori főtervezővel, aki váratlan őszinteséggel arról is sztorizott, hogy a szovjet tesztpilóták nehezen álltak át a műszerfalra feltett képernyőre, és volt állitólag olyan tesztpilóta is, aki a képernyő hallatán azt hitte, hogy azon TV-t lehet majd nézni!
Szóval mi van, ha azért rajzoltak később is körskálás műszereket, hogy az addig full analóg műszerfalakhoz szokott pilóták könnyebben szokjanak át arra?
.
.
Egyébként erről jut eszembe egy nagyon régen olvasott újságcikk, még 89-80 körülről, amikor a Mi-28 prototipust bemutatták Le Bourget-ben. Akkor jött le egy beszélgetés az akkori főtervezővel, aki váratlan őszinteséggel arról is sztorizott, hogy a szovjet tesztpilóták nehezen álltak át a műszerfalra feltett képernyőre, és volt állitólag olyan tesztpilóta is, aki a képernyő hallatán azt hitte, hogy azon TV-t lehet majd nézni!
Szóval mi van, ha azért rajzoltak később is körskálás műszereket, hogy az addig full analóg műszerfalakhoz szokott pilóták könnyebben szokjanak át arra?
.Nem véletlen a körskála!
Az a lényege, hogy normál esetben a mutató középen van. Elég csak rápillantani, hogy Aha, középre mutat, akkor jó. Nem kell vacakolni azzal, hogy 14 műszert egyesével leolvasol, csak odapillantasz.
.Ez jó gondolat de 2019-ben is ilyen műszer megjelenítés van és nem csak az oroszoknál.
.
.
Szerintem 2019-en is lehet szempont ez is (de persze nem allitom hogy ez a nagybetus Megoldas! ), nagyon sok orosz katonai pilota ma is full analog, vagy csak reszben korszerusitett muszerfalu geppel repul. Szu-24-böl es Szu-34-böl kb azonos mennyiseg repul, a regi Szu-27-böl több van, mint a 35-ösböl, szallitogepek, helikopterek, bombazok... ott is több a korszerutlen mint a korszeru. A kikepzögepekbel is a kirakat a Jak-130, de közben ketszer annyi öreg L-39 szolgal meg mindig. Szoval szerintem az analog körskalas cockpitok nagyon is letezö valosag ma is.
.
.
Ezt nem teljesen ertem. Hogy erted, hogy normal esetben közepre mutat a mutato? Sebesseg, magassag, uzemanyag, stb.... hogy mutat közepre, amikor ezek allandoan valtozo parameterek?
Mindenféle (a legtöbb) nyomás, hőmérséklet, fordulatszám, stb órája úgy van skálázva, hogy optimális esetben középre mutasson. De az üzemanyagnál is pl, ha már felhoztad, csak odapillantasz, és látod, hogy nagyjából merre mutat...
Az amerikaiaknál meg szokás volt a függőleges skálázás, ahol a vízszintes mutató szaladgált fel-le. ...
Hat mert az uszo csak fel es le tud elmozdulni a tankba korkorosen nem uszkalhat /csak viccelek./Mondjuk a MiG-29-esnek pont függőlegesen skálázott az üzemanyag mennyiség mérője.
Mondjuk a MiG-29-esnek pont függőlegesen skálázott az üzemanyag mennyiség mérője.