Magyarország ipara

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
28 583
63 950
113
https://m.origo.hu/gazdasag/20191205-startup-megoldasok-ujitjak-meg-a-hazai-mezogazdasagot.html
"A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) és a Design Terminal által életre hívott NAK TechLab inkubációs program célja, hogy a leginnovatívabb megoldások megtalálják helyüket a hazai agrárszektorban és élelmiszeriparban, ezáltal versenyképesebbé, fenntarthatóbbá és környezettudatosabbá téve az ágazatot."
Azert ez meg nagyon a jovo, olvasom a NAK szaklapot, de tulajdonkepp csak par gazdalkodo tudja megvalositani ezt a kozeljovoben, ok is tamogatasbol, es nagygazdasagban. A valosag meg mas. Egyenlore ott tartunk hogy a kicsiknel is kihullott a regi tsz felszereles nagyreszt, es ugy kombajnolnak hogy tenyleg kicsi a veszteseg. Ez kb husz ev lemaradas a hitelbol nagy gazda osztalyhoz kepest. 50-60 hektar alatt mar senki se fogjon bele semmibe.
 
  • Tetszik
Reactions: Loken

anonim999

Well-Known Member
2016. március 19.
2 743
4 487
113
Épülnek az újabb IC+-kocsik

A hetven járműből eddig tizenötnek gyártották le a kocsiszekrényét. A már futó kocsik nemzetközi engedélyeztetése pedig folyamatban van.

A MÁV-Start első húsz, saját forrásból gyártott, újgenerációs intercity-kocsija július végére készült el a szolnoki Vasúti Járműjavítási Telephelyen, augusztus óta pedig a további hetven kocsi gyártása is folyamatosan zajlik. Ahhoz, hogy az új járművek nemzetközi forgalomban is közlekedhessenek, több engedélyt is meg kell szerezniük. Az első három, engedélyt kapott IC+-kocsi december 15-étől a Budapest és Hamburg között közlekedő Hungária Eurocity-páron fog közlekedni. A további legyártott kocsik engedélyeztetése folyamatban van.



Zajlik a húsz plusz kettőn felüli hetven IC+-kocsi gyártása. A képre kattintva galéria nyílik (fotók: MÁV-Start Zrt.)


Az első húsz, nemzetközi forgalomra szánt, kétszáz kilométer per órás sebességre képes, légkondicionált kocsi közül tíz másodosztályú, termes, a másik tíz pedig akadálymentesített, többcélú teres. Utóbbiakban a laptopok, mobileszközök használatát elektromos és USB-s csatlakozók, valamint vezeték nélküli internet segíti. A GPS-vezérelt, fedélzeti audiovizuális utastájékoztató rendszer pontos tájékoztatást ad a vonat helyzetéről, a biztonságról pedig belső videófelügyeleti rendszer gondoskodik. December 2-án három többcélú teres kocsi megkapta az üzembe helyezési engedélyét, a többi többcélú teres és a termes kocsik engedélyeztetése folyamatban van.

A további hetven – harmincöt többcélú, valamint harmincöt első és prémium osztályú –, belföldi forgalomra tervezett IC+ kocsi összeszerelése augusztusban kezdődött meg, ehhez a saját forrás mellett kormányzati költségtérítést is kap a vasúttársaság. A flottából eddig tizenöt többcélú jármű kocsiszekrénye készült el. Az első többcélú jármű a tervek szerint 2020 januárjában, az utolsó 2020 nyarán, az első 1. osztályú jármű 2020 őszén, az utolsó pedig 2021 nyarán állhat forgalomba.



A beruházás állásáról Kerékgyártó József, a MÁV-Start Zrt. vezérigazgatója tartott sajtótájékoztatót


Az IC+-kocsik számát évről évre növelve lehetőség lesz az elöregedett járműflotta kiváltására, valamint az IC-hálózat kiterjesztésére, így további területek vonhatók be a minőségi vasúti szolgáltatásba. A beruházások és a beszerzések akár évi ötven IC+-kocsi gyártását is lehetővé teszik. Kiemelt cél, hogy a gyártásban a magyar beszállítók a lehető legnagyobb mértékben vállalhassanak szerepet. A gyártás során a hazai hányad meghaladja az ötven százalékot, így jelentős munkahelyteremtő hatással bír: csak a MÁV-Starton belül kétszázötven embernek ad munkát, és legalább ugyanennyinek a beszállítóknál.

A szerdai sajtótájékoztatón Kerékgyártó József, a MÁV-Start Zrt. vezérigazgatója elmondta: a hazai gyártás egyik nagy előnye, hogy így harminc százalékkal kevesebbe kerül egy-egy IC+-kocsi, mintha külföldről szereznék be azokat. A hetvenes szériából tizenhat kocsiszekrény már elkészült, a tizenhetedik gyártása pedig most kezdődik. A kocsik összeszerelése folyamatosan zajlik, a tizedik fényezett szekrény összeszerelése is megkezdődött. A korábbi négy helyett egyszerre már nyolc álláshelyen dolgoznak, a munkavégzés így sokkal hatékonyabb.

http://iho.hu/hir/epulnek-az-ujabb-ic-kocsik-191204
 

anonim999

Well-Known Member
2016. március 19.
2 743
4 487
113
Hatalmas munkálatokkal indul a debreceni BMW-gyár kivitelezése
A Market Építő Zrt. telepíti a debreceni BMW-gyár felvonulási létesítményeit, a megbízás az építési konténerváros felépítéséről szól, vagyis a terület ideiglenes víz- és szennyvízhálózatának biztosítását, valamint az építési térvilágítást, az építési energiaellátást és az aszfaltozott építési utakat is magába foglalja - derül ki a Market Építő Zrt. közleményéből.

A Market Építő Zrt. nyerte el a BMW Manufacturing Hungary Kft. által a felvonulási létesítmények megvalósítására kiírt pályázatot.A már önmagában is hatalmas építési bázisra 28 ezer négyzetméter aszfaltutat fektetnek 30-60 tonnás teherbírással, továbbá 12 ezer folyóméter végleges és közel 2500 folyóméter ideiglenes kerítést építenek.

20190924bmw-gyar-debrecen3.jpg

Munkagépek dolgoznak a leendő BMW-gyár építési területén, Debrecen közelébenFORRÁS: MTI/CZEGLÉDI ZSOLT
A korábbi projektben elvállalt nagytömegű földmunka, valamint tereprendezés, a bel- és csapadékvíz elvezető csatornák készültsége meghaladja a 70 százalékot, naponta több mint 250 fős fizikai létszámmal és csaknem ugyanennyi munkagéppel végzi Magyarország eddigi legnagyobb egybefüggő területrendezési munkáját, illetve építkezést előkészítő feladatát a Market Csoport.

Mindkét projekt egy helyszínen, a Debrecen Észak-Nyugati Gazdasági Övezetben található közel 400 hektáros területen valósul meg.
https://www.origo.hu/gazdasag/20191206-debreceni-bmw-gyar-market-epito-zrt.html
 

anonim999

Well-Known Member
2016. március 19.
2 743
4 487
113
Debrecen kap még 35 milliárdot, hogy szakembereket neveljen a BMW-nek!
A kormány 35 milliárd forinttal támogatja a munkahelyteremtő beruházásokkal összefüggő oktatásfejlesztést Debrecenben, az előkészítést lehetővé tevő kormányhatározat pénteken megjelent a Magyar Közlönyben. A döntés értelmében szakképző intézmények, egyetemi létesítmények újulnak meg, a megyeszékhelyen létrejön egy német nyelvű általános iskola és gimnázium is - közölte az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) az MTI-vel pénteken.

A közlemény szerint a kormány azzal a céllal döntött a komplex regionális iskolafejlesztési programról, hogy minőségi, képzett munkaerőt biztosítsanak a térség vállalkozásainak. A fejlesztési csomag érinti a debreceni felsőoktatást, a közoktatást, a középfokú szakképzést és a köznevelést. A program összetettségét jelzi, hogy kiterjed az infrastruktúra és a képzési tartalmak fejlesztésére is.

Az ITM közleménye rámutat: az osztrák mintára jövőre megújuló szakképzés jól illeszkedik a térség járműipari fejlesztéseihez. Az új, keresletvezérelt rendszer nagy hangsúlyt fektet a gyakorlatorientált oktatásra, így duális képzés keretében, már a második évfolyamtól ki tudja szolgálni a helyi gazdaság igényeit. A diákok vállalati környezetben sajátíthatják el a legkorszerűbb technológiákat, és tanulmányaik mellett munkabért kapnak, amely az utolsó év végére elérheti a minimálbér szintjét is.

A szakképző iskolákban a tervek szerint jövő szeptembertől elindulnak az első technikus osztályok.
A fejlesztések eredményeként a Debreceni Egyetem infrastruktúrája is megújul: komplex járműipari laboratórium létesül, új szárnnyal bővül a műszaki kar épülete, és korszerűsödik a természettudományi oktatási hátteret biztosító, úgynevezett kémiai tömb is.

A jövőben az egyetem évente 200 millió forintot fordít humánerőforrás-fejlesztésre - olvasható az ITM közleményében, amely jelzi: Palkovics László miniszter kormánybiztosként felel a debreceni autóipari központ és környezete gazdasági, oktatási és kulturális fenntartható fejlődéséért.

https://civishir.hu/helyben-jaro/2019/12/debrecen-kap-meg-35-milliardot-hogy-megfeleljen-a-bmw-nek
 

ozymandias

Well-Known Member
2013. június 4.
2 761
17 817
113
Debrecen kap még 35 milliárdot, hogy szakembereket neveljen a BMW-nek!
A kormány 35 milliárd forinttal támogatja a munkahelyteremtő beruházásokkal összefüggő oktatásfejlesztést Debrecenben, az előkészítést lehetővé tevő kormányhatározat pénteken megjelent a Magyar Közlönyben. A döntés értelmében szakképző intézmények, egyetemi létesítmények újulnak meg, a megyeszékhelyen létrejön egy német nyelvű általános iskola és gimnázium is - közölte az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) az MTI-vel pénteken.

A közlemény szerint a kormány azzal a céllal döntött a komplex regionális iskolafejlesztési programról, hogy minőségi, képzett munkaerőt biztosítsanak a térség vállalkozásainak. A fejlesztési csomag érinti a debreceni felsőoktatást, a közoktatást, a középfokú szakképzést és a köznevelést. A program összetettségét jelzi, hogy kiterjed az infrastruktúra és a képzési tartalmak fejlesztésére is.

Az ITM közleménye rámutat: az osztrák mintára jövőre megújuló szakképzés jól illeszkedik a térség járműipari fejlesztéseihez. Az új, keresletvezérelt rendszer nagy hangsúlyt fektet a gyakorlatorientált oktatásra, így duális képzés keretében, már a második évfolyamtól ki tudja szolgálni a helyi gazdaság igényeit. A diákok vállalati környezetben sajátíthatják el a legkorszerűbb technológiákat, és tanulmányaik mellett munkabért kapnak, amely az utolsó év végére elérheti a minimálbér szintjét is.

A szakképző iskolákban a tervek szerint jövő szeptembertől elindulnak az első technikus osztályok.
A fejlesztések eredményeként a Debreceni Egyetem infrastruktúrája is megújul: komplex járműipari laboratórium létesül, új szárnnyal bővül a műszaki kar épülete, és korszerűsödik a természettudományi oktatási hátteret biztosító, úgynevezett kémiai tömb is.

A jövőben az egyetem évente 200 millió forintot fordít humánerőforrás-fejlesztésre - olvasható az ITM közleményében, amely jelzi: Palkovics László miniszter kormánybiztosként felel a debreceni autóipari központ és környezete gazdasági, oktatási és kulturális fenntartható fejlődéséért.

https://civishir.hu/helyben-jaro/2019/12/debrecen-kap-meg-35-milliardot-hogy-megfeleljen-a-bmw-nek
nagyon remélem, hogy nem 4 cégen lesznek azok a berendezések a "komplex járműipari laboratórium" részére beszerezve, mint ahogy ezt szokás..
 

anonim999

Well-Known Member
2016. március 19.
2 743
4 487
113
Most vízen viszik Tiszaújvárosba az újabb vegyipari monstrumokat
Kedden négy különleges uszályt tolt át egy román tolóhajó a Duna budapesti szakaszán: aki látta biztos rácsodálkozott, hogy mik azok a hatalmas szerkezetek, amik dél körül csorogtak át a főváros hídjai alatt. A rakomány – csakúgy mint a múlt héten közúton szállított 70 méteres csőszörny – a Mol tiszaújvárosi poliolüzemébe tart, tudta meg az Index a magyar olajipari cég PR-osztályától.

A négy uszályon négy vegyipari oszlop (torony és kolonna) utazik, a mintegy 715 tonna össztömegű berendezések a genki (Belgium) gyártóműből indultak el több, mint három hete – de az ugyancsak genkben gyártott, és hazánkig a Dunán utaztatott csőszörnytől eltérően nem közúton jutnak el céljukhoz. A 2300 kilométeres folyami út nyolc ország területén vezet keresztül, a négy hatalmas acélberendezés a Rajna, Majna, Rajna-Majna-Duna csatorna, Duna és Tisza útvonalon jut majd el a poliol vegyipari komplexum építési területére, Tiszaújvárosba.

A négy berendezés (igazából csak három) közül az egyik 40 méter magas, 6 méter átmérőjű és 200 tonna, a másik 82 méter magas, 4 méter átmérőjű és 315 tonna (ezt két darabban viszik, ezért beszélhetünk összesen négy darabról), a szállítmány legnagyobb tömegű berendezése pedig 37 méter magas, 4 méter átmérőjű és 220 tonnát nyom.

https://index.hu/techtud/2019/12/11...szaujvarosba_az_ujabb_vegyipari_monstrumokat/
 

Loken

Well-Known Member
2016. november 24.
2 191
3 468
113
https://m.origo.hu/gazdasag/20191216-interju-palkovics-laszloval.html
"A kormány törekvése, hogy 2023 végére, 2 évvel az Európai Unió által kitűzött cél előtt megvalósuljon a megyei jogú városok és a főbb közlekedési útvonalak 5G-vel történő lefedettsége az országban. Ennek teljesülése esetén – a közvetlen és a járulékos hatásoknak köszönhetően - a becslések szerint akár 1100 milliárd forinttal is növekedhet a GDP, és 135 ezerrel a munkahelyek száma. Hazánkban rendkívül magas a digitális gazdaság aránya: a teljes nemzetgazdasági bruttó hozzáadott érték közel 20 százalékát állítja elő, ebben a tekintetben élen járunk Európában, a szektor közvetve mintegy 400 ezer embert foglalkoztat. Palkovics Lászlóval, az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) vezetőjével többek között arról beszélgettünk, hogy a gazdasági növekedés fenntartása, illetve növelése mellett milyen szerepet játszhat az 5G elterjedése annak a célnak az elérésében, hogy Magyarország 2030-ra az öt legélhetőbb ország egyike legyen az Európai Unióban."
 

Loken

Well-Known Member
2016. november 24.
2 191
3 468
113
https://www.portfolio.hu/gazdasag/2...suti-kocsik-kozlekedhetnek-egyiptomban-410619
"A Transmashholding Hungary Kft. és az Egyiptomi Államvasutak közötti szerződés alapján készülő új vasúti szerelvények gyártása nemzetközi léptékekben is jelentős megbízás, a teljesítéséhez szükséges, összetett finanszírozási hátteret, orosz társfinanszírozással a magyar EXIM intézménypáros biztosítja."
 
T

torsen

Guest
Valaki nem tudja eddig mennyit adott az állam a BMW-gyárra, mindennel együtt?

Szerintem már ők sem követik...

1. Először is 44Mft-ot szántak a terület előkészítésre, illetve ennyiért veszi meg a BMW a gyár közművesített területét. Elvileg ez tehát visszajön. Ebben benne van:
  • 1 643 959 m3 töltésépítésre,
  • 393 043 m3 nyílt medrű árok kialakítására,
  • 145 000 méter zárt víz elvezető rendszer átadására,
  • illetve 1 043 442 m3 humusz megmozgatása. (Ez 32 Mft)


  • Személyes vélemény ehhez:
  • A terület ilyen módon történő "átadása" egyrészt árcsökkentő volt, mert a terület megvásárlása során az eladók a BMW megjelenésétől vérszemet kaptak volna. Másrészt a magyar állami felvásárlónak van megfélemlítő ereje,
  • Így biztos volt a kivitelező, a BMW nem biztos, hogy a Marketet választja.
  • A BMW így ki tudta fizetni az "alkotmányos költségeket" is, hiszen így ő csak egy számlát rendez, hogy mi van mögötte, nem kutatja, ez a többlet úgyis visszajön az állami támogatással.
  • Az állam ügyintézése felgyorsíthatta az engedélyezést.
2. Ezután jött 128MFt az ÉNy-i Gazdasági Övezet fejlesztésére (aminek a töredékére amúgy égetően szükség lett volna), Ebben vasúti konténer terminál, vasútfejlesztés, vasútvillamosítás, autópálya lehajtás, csomópontok építése, energia becsatlakozások (gáz, villany) stb van benne. Ez mint lejjebb látszik, még nincs elköltve.

Részletesen:
Közút:
M35 autópálya új, Debrecen-Józsa csomópont építése
M35 autópálya meglévő, 354. sz. főút csomópont átépítése
33. sz. főút 2×2 sávra bővítése az M35 autópálya és az ipari fejlesztési terület között
33. sz. főút 2×2 sávra bővítése az ipari fejlesztési terület és a 3316. jelű összekötő út között
Kerékpárút építése a 33. sz. főút mellett az M35 autópálya és az ipari fejlesztési terület között
33. sz. főút csomópontjainak fejlesztése az M35 autópálya és a 35. sz. főút között
Az ipari fejlesztési terület és a 33. sz. főút közötti helyi közút (2×2 sávos kialakítással)
Az ipari fejlesztési terület körüli helyi közút (2×1 sávos kialakítással)
Az ipari fejlesztési terület és Nagymacs közötti helyi közút (2×1 sávos kialakítással)
Az ipari fejlesztési terület és az M35 autópálya új, Debrecen-Józsa csomópontja közötti út (2×1 sávos kialakítással)
Az M35 autópálya új, Debrecen-Józsa csomópontja és Debrecen-Józsa közötti út (2×1 sávos kialakítással)
Az ipari fejlesztési terület és az M35 autópálya meglévő, 354. sz. főúti csomópontja közötti út (2×1 sávos kialakítással)
Vasút:
Konténerterminál (2 vágány)
2. ütem: konténerterminál (további vágányok, kiszolgáló létesítmények)
108-as vasútvonal korszerűsítése Debrecen állomás és Nagymacs állomás között
2. ütem: 108-as vasútvonal korszerűsítése Nagymacs állomás és Balmazújváros állomás között
2. ütem: 108-as vasútvonal villamosítása Debrecen állomás és Balmazújváros állomás között
100-as vasútvonalhoz történő kapcsolódás kialakítása (Kisállomás)
2. ütem: 100-as vasútvonalhoz történő kapcsolódás kialakítása (2 vágány)
Elővárosi és városi vasúti közlekedés fejlesztéséhez szükséges megvalósíthatósági tanulmány készítése (különös tekintettel a Debrecen és Nagyvárad közötti „tram-train” kapcsolatra, valamint a Debreceni Repülőtér vasúti kapcsolatának fejlesztésére)

Rendezési terv, színessel az újdonságok:
http://www.dehir.hu/upload/images/wp_cikkek/2018/enygo.pdf

3. Aztán 12,3 MFt közvetlen támogatás az 1000 munkahely teremtésért.

4. Aztán 35MFt a debreceni műszaki oktatás fejlesztésére.

Meg az építési költségek folyamatos emelkedése miatti szorzószámok....
 

silurusglanis

Well-Known Member
2012. augusztus 7.
7 501
5 591
113
Szerintem már ők sem követik...

1. Először is 44Mft-ot szántak a terület előkészítésre, illetve ennyiért veszi meg a BMW a gyár közművesített területét. Elvileg ez tehát visszajön. Ebben benne van:
  • 1 643 959 m3 töltésépítésre,
  • 393 043 m3 nyílt medrű árok kialakítására,
  • 145 000 méter zárt víz elvezető rendszer átadására,
  • illetve 1 043 442 m3 humusz megmozgatása. (Ez 32 Mft)


  • Személyes vélemény ehhez:
  • A terület ilyen módon történő "átadása" egyrészt árcsökkentő volt, mert a terület megvásárlása során az eladók a BMW megjelenésétől vérszemet kaptak volna. Másrészt a magyar állami felvásárlónak van megfélemlítő ereje,
  • Így biztos volt a kivitelező, a BMW nem biztos, hogy a Marketet választja.
  • A BMW így ki tudta fizetni az "alkotmányos költségeket" is, hiszen így ő csak egy számlát rendez, hogy mi van mögötte, nem kutatja, ez a többlet úgyis visszajön az állami támogatással.
  • Az állam ügyintézése felgyorsíthatta az engedélyezést.
2. Ezután jött 128MFt az ÉNy-i Gazdasági Övezet fejlesztésére (aminek a töredékére amúgy égetően szükség lett volna), Ebben vasúti konténer terminál, vasútfejlesztés, vasútvillamosítás, autópálya lehajtás, csomópontok építése, energia becsatlakozások (gáz, villany) stb van benne. Ez mint lejjebb látszik, még nincs elköltve.

Részletesen:
Közút:
M35 autópálya új, Debrecen-Józsa csomópont építése
M35 autópálya meglévő, 354. sz. főút csomópont átépítése
33. sz. főút 2×2 sávra bővítése az M35 autópálya és az ipari fejlesztési terület között
33. sz. főút 2×2 sávra bővítése az ipari fejlesztési terület és a 3316. jelű összekötő út között
Kerékpárút építése a 33. sz. főút mellett az M35 autópálya és az ipari fejlesztési terület között
33. sz. főút csomópontjainak fejlesztése az M35 autópálya és a 35. sz. főút között
Az ipari fejlesztési terület és a 33. sz. főút közötti helyi közút (2×2 sávos kialakítással)
Az ipari fejlesztési terület körüli helyi közút (2×1 sávos kialakítással)
Az ipari fejlesztési terület és Nagymacs közötti helyi közút (2×1 sávos kialakítással)
Az ipari fejlesztési terület és az M35 autópálya új, Debrecen-Józsa csomópontja közötti út (2×1 sávos kialakítással)
Az M35 autópálya új, Debrecen-Józsa csomópontja és Debrecen-Józsa közötti út (2×1 sávos kialakítással)
Az ipari fejlesztési terület és az M35 autópálya meglévő, 354. sz. főúti csomópontja közötti út (2×1 sávos kialakítással)
Vasút:
Konténerterminál (2 vágány)
2. ütem: konténerterminál (további vágányok, kiszolgáló létesítmények)
108-as vasútvonal korszerűsítése Debrecen állomás és Nagymacs állomás között
2. ütem: 108-as vasútvonal korszerűsítése Nagymacs állomás és Balmazújváros állomás között
2. ütem: 108-as vasútvonal villamosítása Debrecen állomás és Balmazújváros állomás között
100-as vasútvonalhoz történő kapcsolódás kialakítása (Kisállomás)
2. ütem: 100-as vasútvonalhoz történő kapcsolódás kialakítása (2 vágány)
Elővárosi és városi vasúti közlekedés fejlesztéséhez szükséges megvalósíthatósági tanulmány készítése (különös tekintettel a Debrecen és Nagyvárad közötti „tram-train” kapcsolatra, valamint a Debreceni Repülőtér vasúti kapcsolatának fejlesztésére)

Rendezési terv, színessel az újdonságok:
http://www.dehir.hu/upload/images/wp_cikkek/2018/enygo.pdf

3. Aztán 12,3 MFt közvetlen támogatás az 1000 munkahely teremtésért.

4. Aztán 35MFt a debreceni műszaki oktatás fejlesztésére.

Meg az építési költségek folyamatos emelkedése miatti szorzószámok....
Ez igen, szép munka!
 
T

torsen

Guest

Ez a legjobb:
"Mint arról a Dehir.hu korábban beszámolt, több mint egymilliárd eurós beruházással Debrecenben épít gyárat a BMW, több mint ezer új munkahelyet teremtve. Az új ipari park, az Észak-Nyugati Gazdasági Övezet infrastruktúráját a város alakítja ki 44 milliárd forint hitelből, amihez az állam garanciát vállalt. A kormány 80 százalékban garantálja a hitelt, 20 százalékban szükséges fedezet. A város a Kölcsey Központot ajánlotta fel a bankok számára fedezetként, és vállalta, hogy az ingatlan jelenleg korlátozottan forgalomképes tulajdoni hányadát december 31. napjáig forgalomképessé teszi.
Az ingatlan társasházzá alakítása megtörtént, így az önkormányzati tulajdoni hányadból három albetétet alakítottak ki (konferencia központ, művészeti központ, parkoló).

A kérdéses ingatlant jelenleg két kizárólagos önkormányzati tulajdonú közhasznú nonprofit kft. használja feladatellátás céljából, a Főnix Rendezvényszervező Közhasznú Nonprofit Kft. és a Modem Modern Debreceni Művészeti Közhasznú Nonprofit Kft."

Társasház a Kölcsey Központ! Ami most egy impozáns rendezvényház, illetve egy tűrhető múzeum.
https://www.dehir.hu/debrecen/donte...-hitel-fedezete-a-kolcsey-kozpont/2018/11/09/
 
T

torsen

Guest
Ez igen, szép munka!

Amúgy az egészben nekem két izgalmas rész volt, az egyik a Nagyváradra menő tram-train (illetve annak tervezése) és a Kisállomás nevű fogalom, ami jelenleg nincs a városban. Volt régebben egy ilyen nevű vasútállomás (ma már a belváros szélére esne) de a '80-as években a vasutat arrébb helyezték (109-es vonal) , és az állomásépületét lebontották.