Szerintem már ők sem követik...
1. Először is 44Mft-ot szántak a terület előkészítésre, illetve ennyiért veszi meg a BMW a gyár közművesített területét. Elvileg ez tehát visszajön. Ebben benne van:
- 1 643 959 m3 töltésépítésre,
- 393 043 m3 nyílt medrű árok kialakítására,
- 145 000 méter zárt víz elvezető rendszer átadására,
- illetve 1 043 442 m3 humusz megmozgatása. (Ez 32 Mft)
Személyes vélemény ehhez:
- A terület ilyen módon történő "átadása" egyrészt árcsökkentő volt, mert a terület megvásárlása során az eladók a BMW megjelenésétől vérszemet kaptak volna. Másrészt a magyar állami felvásárlónak van megfélemlítő ereje,
- Így biztos volt a kivitelező, a BMW nem biztos, hogy a Marketet választja.
- A BMW így ki tudta fizetni az "alkotmányos költségeket" is, hiszen így ő csak egy számlát rendez, hogy mi van mögötte, nem kutatja, ez a többlet úgyis visszajön az állami támogatással.
- Az állam ügyintézése felgyorsíthatta az engedélyezést.
2. Ezután jött 128MFt az ÉNy-i Gazdasági Övezet fejlesztésére (aminek a töredékére amúgy égetően szükség lett volna), Ebben vasúti konténer terminál, vasútfejlesztés, vasútvillamosítás, autópálya lehajtás, csomópontok építése, energia becsatlakozások (gáz, villany) stb van benne. Ez mint lejjebb látszik, még nincs elköltve.
Részletesen:
Közút:
M35 autópálya új, Debrecen-Józsa csomópont építése
M35 autópálya meglévő, 354. sz. főút csomópont átépítése
33. sz. főút 2×2 sávra bővítése az M35 autópálya és az ipari fejlesztési terület között
33. sz. főút 2×2 sávra bővítése az ipari fejlesztési terület és a 3316. jelű összekötő út között
Kerékpárút építése a 33. sz. főút mellett az M35 autópálya és az ipari fejlesztési terület között
33. sz. főút csomópontjainak fejlesztése az M35 autópálya és a 35. sz. főút között
Az ipari fejlesztési terület és a 33. sz. főút közötti helyi közút (2×2 sávos kialakítással)
Az ipari fejlesztési terület körüli helyi közút (2×1 sávos kialakítással)
Az ipari fejlesztési terület és Nagymacs közötti helyi közút (2×1 sávos kialakítással)
Az ipari fejlesztési terület és az M35 autópálya új, Debrecen-Józsa csomópontja közötti út (2×1 sávos kialakítással)
Az M35 autópálya új, Debrecen-Józsa csomópontja és Debrecen-Józsa közötti út (2×1 sávos kialakítással)
Az ipari fejlesztési terület és az M35 autópálya meglévő, 354. sz. főúti csomópontja közötti út (2×1 sávos kialakítással)
Vasút:
Konténerterminál (2 vágány)
2. ütem: konténerterminál (további vágányok, kiszolgáló létesítmények)
108-as vasútvonal korszerűsítése Debrecen állomás és Nagymacs állomás között
2. ütem: 108-as vasútvonal korszerűsítése Nagymacs állomás és Balmazújváros állomás között
2. ütem: 108-as vasútvonal villamosítása Debrecen állomás és Balmazújváros állomás között
100-as vasútvonalhoz történő kapcsolódás kialakítása
(Kisállomás)
2. ütem: 100-as vasútvonalhoz történő kapcsolódás kialakítása (2 vágány)
Elővárosi és városi vasúti közlekedés fejlesztéséhez szükséges megvalósíthatósági tanulmány készítése (különös tekintettel a Debrecen és Nagyvárad közötti „tram-train” kapcsolatra, valamint a Debreceni Repülőtér vasúti kapcsolatának fejlesztésére)
Rendezési terv, színessel az újdonságok:
http://www.dehir.hu/upload/images/wp_cikkek/2018/enygo.pdf
3. Aztán 12,3 MFt közvetlen támogatás az 1000 munkahely teremtésért.
4. Aztán 35MFt a debreceni műszaki oktatás fejlesztésére.
Meg az építési költségek folyamatos emelkedése miatti szorzószámok....