SA 330 Puma / AS532 Cougar / EC225 Super Puma / EC725 Caracal / H225 (Aerospatiale,Eurocopter)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

T

Törölt tag 467

Guest
Úgy emlékszem, hogy a Budaörsön osztogatott Aero különkiadás vonatkozó cikke (nem emlékszem pontosan, de) azt írja, hogy a 225m-ek Hforce fegyverrendszere fejlettebb lesz a 145m-eknél. Arról pedig tudjuk, hogy 3-as. Nyilvánvalóan lektorálták azt kellőképpen, mielőtt kimehetett. Talán tekinthetjük hivatalos információnak.
Elnézést tévedtem. A Harcihelikopter blog egyik cikkében olvastam ezt. My bad.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 116
45 429
113
Azzal, hogy szóba került a UH-60 kapcsán az áthajtóművezés, bevillant, hogy mintha olvastam volna olyat korábban, hogy nem az a legerősebb/legjobb hajtómű, ami a EC725 / H225 családban szállítanak.
Most így utánaolvasva, elvileg létezhet a Makila 2B hajtómű is. A Makilla 2-nek 2 upgradejét készítették el: egyrészt a 2A1-et (minimál upgrade, minimál többletköltséggel), és elvileg létezik egy 2B is. Ha minden igaz 2014-től folytak tesztelések 2B-vel is, még talán integrálás is megtörtént (2015 végére ígérték), de az olajipari piac megzuhanása miatt az Airbus végül is nem kínálja ezzel a H225-ös családot.
Tudtok erről többet? Mert azért mostanában már felfut a H225 megrendelési állománya, így pedig talán elképzelhető az opciós hajtómű rendelése is. Elvileg nem csak nagyobb 1200 fonttal nagyobb maximális teljesítményre képes, de ami talán még fontosabb, 4000 óránként kell csak nagyjavítani.
 

arcas

Well-Known Member
2013. március 20.
6 881
22 272
113
"combined with a large cabin designed to carry up to 28 troops and powerful air-to-ground and air-to-surface armament as well as electronic warfare systems allow the H225M to carry out the most demanding missions."
"HForce is offered with different options and armaments.

Option 0: Fixed parts and capabilities; structural parts and harnesses

Option 1: Ballistic armed scout (Pilot firing with HMSD)

Option 2: Ballistic light attack (Gunner firing with EOS or pilot firing with HMSD)

Option 3: Ballistic and guided light attack (Gunner firing with EOS or pilot firing ballistic with HMSD)

HForce’s flexible architecture permits aircraft to be retrofit with any available armament."

"Aircraft retrofitted with the basic “Fitted for but not with” capability (option 0) can become potential light attack helicopters, ready for weapons installation at any time."
 
  • Tetszik
Reactions: Centurio

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 507
72 504
113
"Hét emberrel a fedélzetén zuhant a tengerbe a dél-koreai tűzoltóság egyik Airbus H225 Super Puma típusú mentőhelikoptere.
A gépet 14 órányi keresés után, pénteken találták meg a Dokdo-szigetek közelében. Nincs jele annak, hogy bárki túlélte a katasztrófát - jelentette a helyi média.
A parti őrség egyik tisztségviselője azt közölte: a roncs 70 méter mélyen van a vízfelszín alatt. Az Airbus H225 Super Puma típusú helikopter azután tűnt el, hogy kimentett a tengerből egy bajba jutott, sérült halászt. A szóban forgó Dokdo-szigetek vitatott hovatartozású terület a Kelet-kínai-tengeren, Japán is magának követeli az általa Takesimának nevezett szigeteket. Lezuhanása okát egyelőre nem tudják."

(Reggel óta hallgatom, hogy óránként elmondják a hírekben a Petőfi rádióban, de a típust nem merik bemondani...)
 
T

Törölt tag 1586

Guest
"Hét emberrel a fedélzetén zuhant a tengerbe a dél-koreai tűzoltóság egyik Airbus H225 Super Puma típusú mentőhelikoptere.
A gépet 14 órányi keresés után, pénteken találták meg a Dokdo-szigetek közelében. Nincs jele annak, hogy bárki túlélte a katasztrófát - jelentette a helyi média.
A parti őrség egyik tisztségviselője azt közölte: a roncs 70 méter mélyen van a vízfelszín alatt. Az Airbus H225 Super Puma típusú helikopter azután tűnt el, hogy kimentett a tengerből egy bajba jutott, sérült halászt. A szóban forgó Dokdo-szigetek vitatott hovatartozású terület a Kelet-kínai-tengeren, Japán is magának követeli az általa Takesimának nevezett szigeteket. Lezuhanása okát egyelőre nem tudják."

(Reggel óta hallgatom, hogy óránként elmondják a hírekben a Petőfi rádióban, de a típust nem merik bemondani...)
Azt hiszem a kivizsgálás eredménye kritikus lesz a H225 jövője szempontjából.
Ha ennek is széthullott a reduktora akkor az Airbus Helicopters nagyon nagy sz.ban lesz…
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 085
15 027
113
Azt hiszem a kivizsgálás eredménye kritikus lesz a H225 jövője szempontjából.
Ha ennek is széthullott a reduktora akkor az Airbus Helicopters nagyon nagy sz.ban lesz…
Meg mi is, mert akkor eléggé leszűkül a helyette választható gépek köre ... vagy nagyon kitolódik a reduktor-probléma megoldásának a kiviteli határideje, ezzel a gépek leszállítása - ha még ezután is élni fog a megrendelés.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 116
45 429
113
Azt hiszem a kivizsgálás eredménye kritikus lesz a H225 jövője szempontjából.
Ha ennek is széthullott a reduktora akkor az Airbus Helicopters nagyon nagy sz.ban lesz…
Csak abban az esetben, ha a lezuhant gép már az új csapágyazással rendelkezett...
 
  • Tetszik
Reactions: arcas

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 116
45 429
113
Bár még messze nincs vége a hivatalos vizsgálatnak, de ezt találtam a Koreai balesetről:
PYH2019110309260005300_P4.jpg


Ezek szerint ez az AS322 nem a norvég baleset okaira vezethető vissza.
Forrás
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 116
45 429
113
T

Törölt tag 1586

Guest
Csak mert jól néz ki (bár értelme legfeljebb buckalakók ellen van...)

Francia Légierő Super Puma a Belga FN cég M3M / GAU-21 12,7 mm-es nehéz gp.val az ajtóban.
ob_974329_mfpt-superpuma2-01.jpg

És a nehéz gp. működés közben (egy CH-53 rámpáról…)
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 507
72 504
113
79132032_1416197175170540_3152021286729809920_o.jpg


"2 H225 operated by Air Center Helicopters Inc. perform a vertical replenishment mission on the U.S. Navy’s USS Abraham Lincoln aircraft carrier. ACHI owns a fleet of 17 repurposed H225s, 10 of which are in service with the U.S. Armed Forces. The remaining seven will enter operation in March 2020.
copyright ACHI Rod Tinney"
 

mindenen kívül

Well-Known Member
2019. szeptember 18.
6 471
18 371
113
Csak mert jól néz ki (bár értelme legfeljebb buckalakók ellen van...)

Francia Légierő Super Puma a Belga FN cég M3M / GAU-21 12,7 mm-es nehéz gp.val az ajtóban.
ob_974329_mfpt-superpuma2-01.jpg

És a nehéz gp. működés közben (egy CH-53 rámpáról…)
Mintha egy másik helikopter követné a "lőgyakorlatot végrehajtó" helikoptert.....:)
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 507
72 504
113

Valami emberi nyelven nem érhető ez el?

Google "torzítóval" magyarul:


Az Airbus Helicopters Romania felhatalmazást kapott az állami helikopterek módosításának és javításának tervezésére Romániában

Az Airbus Helicopters Romania (AHRO) RMAR 21J engedélyt kapott a Nemzeti Katonai Repülési Hatóságtól, így lett az első olyan vállalat Romániában, amely felhatalmazást kapott az állami helikopterek módosításainak és javításának tervezésére. Az RMAR 21J engedély alapján az Airbus Helicopters Romania tervezhet és jóváhagyhat kisebb módosításokat és javításokat, valamint tervezési tevékenységeket végezhet további típusalkalmassági bizonyítvány és jelentős javítási projektek jóváhagyásának megszerzése érdekében a román állami helikoptereknél (amelyek olyan intézményekhez tartoznak, mint pl. SMURD, rendőrség, hadsereg).

Hasonló tervezési tevékenységeket végezhetnek más országok katonai és állami repülőgépeire is, feltéve, hogy elfogadják és elismerik az RMB21J engedélyt, amelyet az Airbus Helicopters Romania birtokában tart.

"Az engedély megszerzése kiváló hír számunkra. Örülök, hogy csapatunk sikeresen teljesítette a Nemzeti Katonai Repülési Hatóság ellenőrzését. Ez az engedély minden bizonnyal új lehetőségeket teremt a társaság fejlődéséhez, ugyanakkor lehetővé teszi számunkra, hogy a legprofesszionálisabban támogassuk a román állami helikoptereket ”- mondta Georges Durdilly, az Airbus romániai vezetője.

"Az, hogy az Airbus Helicopters Romania társaság megszerezte az RMAR 21J engedélyt, azt bizonyítja, hogy képes a honvédelem, a közrend és a nemzetbiztonság területén felelős állami intézményekkel megbízott helikopterek módosításai megtervezésére. Ugyanakkor ez az engedély a szélesebb körű nemzeti fellépések részét képezi a Nemzeti Katonai Repülési Hatóság által a NATO és más katonai repüléstechnikai hatóságok általi elismerés céljából, annak érdekében, hogy érvényesítsék a Nemzeti Katonai Repülési Hatóság által kiállított tanúsításokat. ”- jelentette be Dr. Viorel toll.

Mindeddig az AHRO az Európai Repülésbiztonsági Ügynökség (EASA) által a 21J RÉSZ által kiadott engedély alapján képes volt ezeket a tevékenységeket polgári helikopterek számára elvégezni. Az RMAR 21J engedély hatálya hasonló az EASA által kiadott engedélyhez, de tartalmaz néhány jelentős további kiváltságot, például tesztelési repülések végrehajtását az AHRO által tanúsítandó projektek számára, valamint kiterjesztett alkalmazási kört a helikopter és az avionikai rendszerek számára.


----

Angolul:


Airbus Helicopters Romania has been authorized to design modifications and repairs for state helicopters in Romania

Airbus Helicopters Romania (AHRO) received RMAR 21J authorization from the National Military Aeronautical Authority, thus becoming the first company in Romania authorized to design modifications and repairs for state helicopters. Based on RMAR 21J authorization, Airbus Helicopters Romania will be able to design and approve minor modifications and repairs and carry out design activities in order to obtain an additional type certificate and major repair project approvals on Romanian state helicopters (belonging to institutions such as SMURD, Police, Army).

Also, similar design activities may be performed for military and state aircraft of other countries, provided that they accept and recognize the RMAR21J authorization held by Airbus Helicopters Romania.

"Receiving this authorization is excellent news for us. I am glad that our team successfully passed the audit of the National Military Aviation Authority. This authorization will certainly create new opportunities for the company's development and will allow us, at the same time, to support in the most professional way the Romanian state helicopters, ”said Mr. Georges Durdilly, Airbus chief in Romania.

"The obtaining by the Airbus Helicopters Romania company of the RMAR 21J authorization demonstrates its ability to design modifications of the helicopters endowed with state institutions with responsibilities in the fields of defense, public order and national security. At the same time, this authorization is part of the broader national actions for the recognition of the National Military Aeronautical Authority by NATO and other Military Aeronautical Authorities, in order to validate the certifications issued by the National Military Aeronautical Authority ”, declared the General-Major Dr. Viorel Feather.

So far, AHRO has been able to carry out these activities for civil helicopters, based on the authorization of PART 21J issued by the European Aviation Safety Agency (EASA). RMAR 21J authorization is similar in scope to that issued by EASA, but contains some significant additional privileges, such as conducting test flights for projects to be certified by AHRO, and an extended scope for helicopter and avionics systems.
 
  • Tetszik
Reactions: borisz

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
25 690
90 783
113
Google "torzítóval" magyarul:


Az Airbus Helicopters Romania felhatalmazást kapott az állami helikopterek módosításának és javításának tervezésére Romániában

Az Airbus Helicopters Romania (AHRO) RMAR 21J engedélyt kapott a Nemzeti Katonai Repülési Hatóságtól, így lett az első olyan vállalat Romániában, amely felhatalmazást kapott az állami helikopterek módosításainak és javításának tervezésére. Az RMAR 21J engedély alapján az Airbus Helicopters Romania tervezhet és jóváhagyhat kisebb módosításokat és javításokat, valamint tervezési tevékenységeket végezhet további típusalkalmassági bizonyítvány és jelentős javítási projektek jóváhagyásának megszerzése érdekében a román állami helikoptereknél (amelyek olyan intézményekhez tartoznak, mint pl. SMURD, rendőrség, hadsereg).

Hasonló tervezési tevékenységeket végezhetnek más országok katonai és állami repülőgépeire is, feltéve, hogy elfogadják és elismerik az RMB21J engedélyt, amelyet az Airbus Helicopters Romania birtokában tart.

"Az engedély megszerzése kiváló hír számunkra. Örülök, hogy csapatunk sikeresen teljesítette a Nemzeti Katonai Repülési Hatóság ellenőrzését. Ez az engedély minden bizonnyal új lehetőségeket teremt a társaság fejlődéséhez, ugyanakkor lehetővé teszi számunkra, hogy a legprofesszionálisabban támogassuk a román állami helikoptereket ”- mondta Georges Durdilly, az Airbus romániai vezetője.

"Az, hogy az Airbus Helicopters Romania társaság megszerezte az RMAR 21J engedélyt, azt bizonyítja, hogy képes a honvédelem, a közrend és a nemzetbiztonság területén felelős állami intézményekkel megbízott helikopterek módosításai megtervezésére. Ugyanakkor ez az engedély a szélesebb körű nemzeti fellépések részét képezi a Nemzeti Katonai Repülési Hatóság által a NATO és más katonai repüléstechnikai hatóságok általi elismerés céljából, annak érdekében, hogy érvényesítsék a Nemzeti Katonai Repülési Hatóság által kiállított tanúsításokat. ”- jelentette be Dr. Viorel toll.

Mindeddig az AHRO az Európai Repülésbiztonsági Ügynökség (EASA) által a 21J RÉSZ által kiadott engedély alapján képes volt ezeket a tevékenységeket polgári helikopterek számára elvégezni. Az RMAR 21J engedély hatálya hasonló az EASA által kiadott engedélyhez, de tartalmaz néhány jelentős további kiváltságot, például tesztelési repülések végrehajtását az AHRO által tanúsítandó projektek számára, valamint kiterjesztett alkalmazási kört a helikopter és az avionikai rendszerek számára.


----

Angolul:


Airbus Helicopters Romania has been authorized to design modifications and repairs for state helicopters in Romania

Airbus Helicopters Romania (AHRO) received RMAR 21J authorization from the National Military Aeronautical Authority, thus becoming the first company in Romania authorized to design modifications and repairs for state helicopters. Based on RMAR 21J authorization, Airbus Helicopters Romania will be able to design and approve minor modifications and repairs and carry out design activities in order to obtain an additional type certificate and major repair project approvals on Romanian state helicopters (belonging to institutions such as SMURD, Police, Army).

Also, similar design activities may be performed for military and state aircraft of other countries, provided that they accept and recognize the RMAR21J authorization held by Airbus Helicopters Romania.

"Receiving this authorization is excellent news for us. I am glad that our team successfully passed the audit of the National Military Aviation Authority. This authorization will certainly create new opportunities for the company's development and will allow us, at the same time, to support in the most professional way the Romanian state helicopters, ”said Mr. Georges Durdilly, Airbus chief in Romania.

"The obtaining by the Airbus Helicopters Romania company of the RMAR 21J authorization demonstrates its ability to design modifications of the helicopters endowed with state institutions with responsibilities in the fields of defense, public order and national security. At the same time, this authorization is part of the broader national actions for the recognition of the National Military Aeronautical Authority by NATO and other Military Aeronautical Authorities, in order to validate the certifications issued by the National Military Aeronautical Authority ”, declared the General-Major Dr. Viorel Feather.

So far, AHRO has been able to carry out these activities for civil helicopters, based on the authorization of PART 21J issued by the European Aviation Safety Agency (EASA). RMAR 21J authorization is similar in scope to that issued by EASA, but contains some significant additional privileges, such as conducting test flights for projects to be certified by AHRO, and an extended scope for helicopter and avionics systems.
Ebből mi a lényeg?
 
  • Tetszik
Reactions: borisz