SA 330 Puma / AS532 Cougar / EC225 Super Puma / EC725 Caracal / H225 (Aerospatiale,Eurocopter)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
Mint a németek az A400M-mel? ;)

Az összes többit sem veszik át a kuvaitiak, amíg ki nem vizsgálják és a gyártó meg nem oldja a problémákat.
A németek már átvették a következő gépet, január 16-án (54+32). Persze erről nem volt ünnepélyes fanfár, mert ugye fizetni kellett! :p:D
De valószínűleg igazad lesz ezzel az amerikai megfúrással. A polgári piacon nem nagyon tudnak velük mit kezdeni. Hát megpróbálják a katonai vonalon fúrni őket.
El bírod képzelni, hogy milyen képet vágtak az Airbus emberei, amikor tőlük is "inkább ketchup-osat kértek"?
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 277
81 202
113
A németek már átvették a következő gépet, január 16-án (54+32). Persze erről nem volt ünnepélyes fanfár, mert ugye fizetni kellett! :p:D
De valószínűleg igazad lesz ezzel az amerikai megfúrással. A polgári piacon nem nagyon tudnak velük mit kezdeni. Hát megpróbálják a katonai vonalon fúrni őket.
El bírod képzelni, hogy milyen képet vágtak az Airbus emberei, amikor tőlük is "inkább ketchup-osat kértek"?

A németek is azt mondták hogy nem veszik át mert sok a a hiba, aztán "valahogy" el lett simítva az ügy... nem erre gondoltál és hogy a kuvaitiaknál is így lesz?
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
A németek is azt mondták hogy nem veszik át mert sok a a hiba, aztán "valahogy" el lett simítva az ügy... nem erre gondoltál és hogy a kuvaitiaknál is így lesz?
Bár ez csak spekuláció, de szerintem itt más van a háttérben. A németeknél a krónikus sóherség, itt meg talán az amerikai nyomás. Ha viszont itt kenyértörésre kerül a sor, akkor egy a gyártónak be nem jelentett minőségi hibára hivatkozni meredek lenne egy esetleges per esetén.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 277
81 202
113
Bár ez csak spekuláció, de szerintem itt más van a háttérben. A németeknél a krónikus sóherség, itt meg talán az amerikai nyomás. Ha viszont itt kenyértörésre kerül a sor, akkor egy a gyártónak be nem jelentett minőségi hibára hivatkozni meredek lenne egy esetleges per esetén.

Nem biztos hogy amerikai nyomás van a háttérben. Az is lehet hogy Kuvaitban most olyan került döntéshozó helyzetbe, aki korábban nem vett rész a "döntéshozásban"....
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
Ezt a cikket 2 helyre is beteszem, mert több aktualitása is van.
A lényeg, hogy a Francia fegyveres erők helikopteres terveit taglalja.
Azaz úgy néz ki valószínűleg méretben eggyel feljebb lépnek. 2db Chinook-ot bérelnek próbaképpen a SOF-nak, hogy megnézzék mennyire tudnák használni. Nem nagyon tudok olyanról, amiért ne válna be, ráadásul a Mali-i üggyel kapcsolatban az angol gépeket már használták is.
Amiért a cikket betettem az az, hogy a teljes palettát kivesézi. Ugye legkisebb gépben a Mókusaikat leváltanák az új H160M-mel, valamint el kell kezdeniük a régi Pumáikat kivonni a rendszerből. Az ő váltásukra pedig a H225M-eket gondolták ki. Azaz hogy nem is az M-et vennék meg újonnan, hanem a civil használt piacról vennének gépeket, és - gondolom - militarizálnák. Gondolom azokra a gépekre gondolnak, amelyek az offshore bizniszből felszabadultak, ill. azt a 10+ gép is ott van még, amelyek 1 km-t sem repültek új gazdájuknál, és amelyeken megy a pereskedés. Ugyebár azokra nem lesz szükség, de már készen vannak. Bármelyik cégé is lesz a per végén, ezeket jó áron lehet majd megszerezni. Namost a franciák be is jelentkeztek értük. ;)
És még egy adalék: A cikk szerint az Airbus már dolgozik egy upgrade-en a H225M-re, ami várhatóan '28-'30 magasságára jöhet ki amelyik érinteni fogja az avionikát, a fegyvereket, az önvédelmi rendszereket, valamint Link-16 datalink rendszert is kaphatnak.
 
  • Tetszik
Reactions: SilvioD

ravenlord

Well-Known Member
2016. december 31.
4 916
14 722
113
Őszintén remélem, hogy a harcértéke akkorra már eléri a 30 éves oláh SOCAT verzió színvonalát! ;)
Ezt a cikket 2 helyre is beteszem, mert több aktualitása is van.
A lényeg, hogy a Francia fegyveres erők helikopteres terveit taglalja.
Azaz úgy néz ki valószínűleg méretben eggyel feljebb lépnek. 2db Chinook-ot bérelnek próbaképpen a SOF-nak, hogy megnézzék mennyire tudnák használni. Nem nagyon tudok olyanról, amiért ne válna be, ráadásul a Mali-i üggyel kapcsolatban az angol gépeket már használták is.
Amiért a cikket betettem az az, hogy a teljes palettát kivesézi. Ugye legkisebb gépben a Mókusaikat leváltanák az új H160M-mel, valamint el kell kezdeniük a régi Pumáikat kivonni a rendszerből. Az ő váltásukra pedig a H225M-eket gondolták ki. Azaz hogy nem is az M-et vennék meg újonnan, hanem a civil használt piacról vennének gépeket, és - gondolom - militarizálnák. Gondolom azokra a gépekre gondolnak, amelyek az offshore bizniszből felszabadultak, ill. azt a 10+ gép is ott van még, amelyek 1 km-t sem repültek új gazdájuknál, és amelyeken megy a pereskedés. Ugyebár azokra nem lesz szükség, de már készen vannak. Bármelyik cégé is lesz a per végén, ezeket jó áron lehet majd megszerezni. Namost a franciák be is jelentkeztek értük. ;)
És még egy adalék: A cikk szerint az Airbus már dolgozik egy upgrade-en a H225M-re, ami várhatóan '28-'30 magasságára jöhet ki amelyik érinteni fogja az avionikát, a fegyvereket, az önvédelmi rendszereket, valamint Link-16 datalink rendszert is kaphatnak.
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 248
33 547
113
Ezt a cikket 2 helyre is beteszem, mert több aktualitása is van.
A lényeg, hogy a Francia fegyveres erők helikopteres terveit taglalja.
Azaz úgy néz ki valószínűleg méretben eggyel feljebb lépnek. 2db Chinook-ot bérelnek próbaképpen a SOF-nak, hogy megnézzék mennyire tudnák használni. Nem nagyon tudok olyanról, amiért ne válna be, ráadásul a Mali-i üggyel kapcsolatban az angol gépeket már használták is.
Amiért a cikket betettem az az, hogy a teljes palettát kivesézi. Ugye legkisebb gépben a Mókusaikat leváltanák az új H160M-mel, valamint el kell kezdeniük a régi Pumáikat kivonni a rendszerből. Az ő váltásukra pedig a H225M-eket gondolták ki. Azaz hogy nem is az M-et vennék meg újonnan, hanem a civil használt piacról vennének gépeket, és - gondolom - militarizálnák. Gondolom azokra a gépekre gondolnak, amelyek az offshore bizniszből felszabadultak, ill. azt a 10+ gép is ott van még, amelyek 1 km-t sem repültek új gazdájuknál, és amelyeken megy a pereskedés. Ugyebár azokra nem lesz szükség, de már készen vannak. Bármelyik cégé is lesz a per végén, ezeket jó áron lehet majd megszerezni. Namost a franciák be is jelentkeztek értük. ;)
És még egy adalék: A cikk szerint az Airbus már dolgozik egy upgrade-en a H225M-re, ami várhatóan '28-'30 magasságára jöhet ki amelyik érinteni fogja az avionikát, a fegyvereket, az önvédelmi rendszereket, valamint Link-16 datalink rendszert is kaphatnak.
HForce rendszerben nincs datalink?Hát erre nem gondoltam.....
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
HForce rendszerben nincs datalink?Hát erre nem gondoltam.....
Háát szerintem a HForce-ban lennie kell, de a franciáknak még nem HForce-szal szerelt gépeik vannak. A cikkből számomra egyértelműnek tűnik ez a verzió, csak félreírhatóan írtam.
Gondolom a típuscseréknek is ez lenne az egyik igen fontos oka is!
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
A Francia kormány 20 db használt EC225 helikoptert szándékozik lízingelni a piacról.
(tehát NEM H225-öt és nem NEM vásárlás hanem lízing)
A lízingelt gépekkel 20 db ősöreg SAR feladatú Pumát akarnak leváltani.
https://www.janes.com/article/94805/france-looking-to-lease-ec225-helicopters
Meg szeretném kérdezni, hogy mi az amit NEM :rolleyes: tudtál meg a 4-gyel fentebb lévő hozzászólásomból?
Amiért a cikket betettem az az, hogy a teljes palettát kivesézi. Ugye legkisebb gépben a Mókusaikat leváltanák az új H160M-mel, valamint el kell kezdeniük a régi Pumáikat kivonni a rendszerből. Az ő váltásukra pedig a H225M-eket gondolták ki. Azaz hogy nem is az M-et vennék meg újonnan, hanem a civil használt piacról vennének gépeket, és - gondolom - militarizálnák. Gondolom azokra a gépekre gondolnak, amelyek az offshore bizniszből felszabadultak, ill. azt a 10+ gép is ott van még, amelyek 1 km-t sem repültek új gazdájuknál, és amelyeken megy a pereskedés. Ugyebár azokra nem lesz szükség, de már készen vannak. Bármelyik cégé is lesz a per végén, ezeket jó áron lehet majd megszerezni. Namost a franciák be is jelentkeztek értük. ;)
És ide idézném az általad betett cikket:
The request-for-tender also states that the helicopters will be sold at the end of the leasing contract which also includes initial maintenance and training.
Ja nem vásárolnak, csak lízingelnek.....meg a végén vásárolnak! :rolleyes:

Más:
Én tényleg nem értem ezt a zsigeri gyűlöletet amit produkálsz itt a fórumon ez iránt a nyomorult H225M iránt. Nincs egy pozitív hozzászólásod.
Értem, én, hogy gyűlölöd, mert nem a számodra kedves amerikai helikopterek közül választottak a magyar döntéshozók, de szerintem lassan elkezdhetnél belenyugodni a szituba.
 
  • Tetszik
Reactions: kamm and arcas