SA 330 Puma / AS532 Cougar / EC225 Super Puma / EC725 Caracal / H225 (Aerospatiale,Eurocopter)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 812
47 113
113
Úgy tűnik mi voltunk a H225 utolsó komolyabb megrendelői.
Az AIRBUS kicsit aggódik a H225 rendelések elapadása miatt
https://www.flightglobal.com/helico...rs-lift-for-airbus-helicopters/142132.article

A H225 aktuális még le nem szállított új H225 rendelések:
(a gyártó országokon - Franciák és Indonézia - és rajtunk kívül már csak a Japánoknak van néhány élő rendelése.
OwnerOrder dateQtyVersion
DGA - Heli Union, France03-Aug-20203H225
National Police Agency, Tokyo, Japan24-Jun-20201H225
Armee de L'air, Cazaux
Republique Française
12-Jun-20208H225M CSAR
Japan Coast Guard, Tokyo, Japan06-Apr-20202EC225 SAR&LAW
Armee de L'air, Cazaux
Republique Française
14-Jun-20191H225M CSAR
Japan Coast Guard, Tokyo,
Japan
06-Mar-20191EC225 SAR&LAW
Indonesian Air Force,
Republik of Indonesia
10-Jan-20198H225M CSAR
Ministry of Defence, Hungary14-Dec-201816H225M Hforce
Igazság szerint az angolok még nem nagyon tudják, hogy mit csináljanak a patchwork helikopter flottájukkal.
Abból még bármi lehet.


Más:
Az ukránok úgy néz ki felvásárolták az összes kivont H225-öst. Ráadásul picsaolcsón.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 849
82 385
113

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 812
47 113
113
A cikk végén ott van hogy miért ilyen olcsók. Ezért kapták meg olyan gyorsan az első helikoptereket is, mert használtak voltak. Ferihegyi leszállással mentek Ukrajnába. Linkeltem valamikor korábban ebben a topikban a képet.
miért?
Én mit írtam?
Az ukránok úgy néz ki felvásárolták az összes kivont H225-öst. Ráadásul picsaolcsón.
Attól, hogy kivonták őket, az nem jelenti azt, hogy szarok is voltak.
Ezt már többször végigrágtuk. Az offshore szolgáltató cégeknek egy menekülési útvonal volt a felesleges kapacitások felszámolására.
Megkapják a reduktorcserét (igazság szerint nem is az egész reduktort cserélik), és nyugodtan tovább fognak üzemelni.
Az, hogy használtak voltak még akkor sem indokolja a 4M EUR-s árat, ha a nagyjavítást meg kell csinálni.
Ez van akkor, ha egyszerre, majd 40 helikoptert kell kivezetni a könyvelésedből... o_O
 
K

kamm

Guest
Úgy tűnik mi voltunk a H225 utolsó komolyabb megrendelői.
Az AIRBUS kicsit aggódik a H225 rendelések elapadása miatt
https://www.flightglobal.com/helico...rs-lift-for-airbus-helicopters/142132.article

A H225 aktuális még le nem szállított új H225 rendelések:
(a gyártó országokon - Franciák és Indonézia - és rajtunk kívül már csak a Japánoknak van néhány élő rendelése.
OwnerOrder dateQtyVersion
DGA - Heli Union, France03-Aug-20203H225
National Police Agency, Tokyo, Japan24-Jun-20201H225
Armee de L'air, Cazaux
Republique Française
12-Jun-20208H225M CSAR
Japan Coast Guard, Tokyo, Japan06-Apr-20202EC225 SAR&LAW
Armee de L'air, Cazaux
Republique Française
14-Jun-20191H225M CSAR
Japan Coast Guard, Tokyo,
Japan
06-Mar-20191EC225 SAR&LAW
Indonesian Air Force,
Republik of Indonesia
10-Jan-20198H225M CSAR
Ministry of Defence, Hungary14-Dec-201816H225M Hforce

FYI a tipus mindossze 15 eves, de mar 90-100 darabnal jarnak, ami kifejezetten impressziv.
A Super Pumak most kezdenek majd tomegesen eloregedni 2025-2030 korul, akkor jon majd a lehetoseg az Airbusnak rendesen eladni beloluk.

És csak Magyarország rendelt hozzá Hforce rendszert...

Ezt a táblázatot hol találtad?
Tekintve, hogy az csak 2017-2018 ota elerheto, nem tul meglepo. :)


Valtonak nemigen, mert az egy civil utility modell, raadasul joval kisebb. Inkabb probaljak rajuk sozni barmi aron, hogy legyen ott is gyartasa, mert akkor tutira ezt veszik majd civil celokra a britek, ami nem kis piac.

Attól, hogy kivonták őket, az nem jelenti azt, hogy szarok is voltak.
Ezt már többször végigrágtuk. Az offshore szolgáltató cégeknek egy menekülési útvonal volt a felesleges kapacitások felszámolására.
Megkapják a reduktorcserét (igazság szerint nem is az egész reduktort cserélik), és nyugodtan tovább fognak üzemelni.
Az, hogy használtak voltak még akkor sem indokolja a 4M EUR-s árat, ha a nagyjavítást meg kell csinálni.
Ez van akkor, ha egyszerre, majd 40 helikoptert kell kivezetni a könyvelésedből... o_O

Az ukranok lecsaptak az olcso hasznaltakra, jol tettek, azok a cegek meg leirtak ill az uzleti biztositasuk valoszinuleg fedezte egy reszet.
Ahogy mar sokszor mondtam az ukranokrol, az oroszok arra kenyszeritik oket, hogy az eleve osszeroskado gazdasaguk beveteleinek jo reszet fegyverkezesre koltsek, igy aztan minden fillerbol a maximumot akarjak kihozni - bar arra azert kivancsi leszek, kl fogjak-e valaha nyogni ezt a felmillilardos Airbus-hitelcsomagot...
 
  • Tetszik
Reactions: borisz
T

Törölt tag 1586

Guest

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 849
82 385
113
Legyen meg itt is...


Ez volt a negyedik török Cougar balest.
Egyet lelőttek, kettő villany vezetékkel ütközött, ennek a mostaninak még keresik az okát.
https://www.dailysabah.com/turkey/c...r-spotlight-after-4th-turkish-army-crash/news
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

nyugger

Well-Known Member
2012. szeptember 30.
7 065
31 611
113
Torokoknel egy S-92 esett le:

Az áldozatok közt említett Osman Erbas tábornok volt amúgy a Bayraktar drónprogram és a hozzá tartozó stratégia kidolgozása mögötti egyik legfőbb szereplő, személyesen Selçuk Bayraktar is megemlékezett róla
 

Bálint

Well-Known Member
2020. augusztus 31.
10 495
35 694
113
Szingapúr megkapja első H225M helikoptert.
166610922_274648430858065_2160348771346198490_o.jpg