[HUN] Airbus Helicopters H145M HForce

Akartuk, tehát lesz, mivel ez már az elejétől ismert tény, hogy a szerződésben szerepel az ATGM képesség.

Na ez érdekes infó. Ki nyilatkozta és mikor? Végigolvastam néhány írást péntek óta és mindeni azon kesereg, hogy a H145M-en nem lesz. Májusban még azt mondták, hogy majd a H225M-ekhez lesz.
 
Ezt már máshol is pedzegették, ráadásul Izrael bevonása a haderőfejlesztésbe, mindig hoz bónuszpontot is.
". Tényleges páncéltörő fegyverzet is integrációra kerül a közeljövőben, ez pedig az Izraeli Spike LR (Long range) vagyis nagyobb hatótávolságú változata. Ez a rakétatípust több ország forgószárnyasaihoz integrálták, valamint szárazföldi harcjárművekre szerelhető, és gyalogság által is használható változata is van. A hazánk által is megrendelt H225M kisebb, idősebb mostohatestvére a Románia által gyártott IAR PUMA harci változata a SOCAT helikopter fegyverzetében megtalálható a típus, tehát a HForce integráció nagyobb problémák nélkül megoldható. Erről tanúskodik, hogy több esetben, legutoljára a 2019. december elején rendezett médianapon is bemutatták a H145M páncéltörő fegyverzetét 2x2 LR Spike rakétamakettel. A tényleges fegyverintegráció még nem történt meg, lövészet például nem volt még az izraeli tervezésű rakétával."

Konkrétean erről a képről lett levonva a fenti következtetés:

https://forum.htka.hu/threads/airbu...35-ec635-ec645-h145m.1027/page-11#post-616775

A Hellfire-t már integrálta az Airbus a Tiger-ekre. A Hforce meg a Tiger rendszereiből lett lefejlesztve. Tehát az is ismert és adott, csak el kellene végezni végre a teszteket. De senki sem rendelte még meg. A H225M-et is Hellfire-rel reklámozták, ment is róla a vita hogy nem is fér el rajta a négy rakéta.
 
  • Tetszik
Reactions: fedett_mókus
Volt olyan cikk ahol ilyet írtak, nekem is rémlik.
kíváncsi vagyok melyik idióta írta meg , semmi ilyesmiről nincs szó, attól hogy képes lenne rá nem jelenti azt hogy úgy kell használni , olyan mintha a Leokat "nehéz-szállító jármű" szerepkörben használnánk mert a tetejükre gumipókoztunk pár ládát , képes elvinni? igen , hát akkor? hát b++++ nem erre van :D
 
  • Tetszik
Reactions: Centurio
biztos nem , mégegyszer a H225M szállítóheli

Igen, tudom, szállítógép. Ezt már sokszor megbeszéltük. Nekem ezt mondák a katonák, én is furcsán hallgattam. De lehet hogy ők sem voltak megfelelően informálva.
Az lenne az optimális, ha mindkét helikoptertípuson alkalmazható lenne ugyanaz a rakéta, ami lehet a Spike is, ha végre integrálják.
 
  • Tetszik
Reactions: fedett_mókus
Konkrétean erről a képről lett levonva a fenti következtetés:

https://forum.htka.hu/threads/airbu...35-ec635-ec645-h145m.1027/page-11#post-616775

A Hellfire-t már integrálta az Airbus a Tiger-ekre. A Hforce meg a Tiger rendszereiből lett lefejlesztve. Tehát az is ismert és adott, csak el kellene végezni végre a teszteket. De senki sem rendelte még meg. A H225M-et is Hellfire-rel reklámozták, ment is róla a vita hogy nem is fér el rajta a négy rakéta.
Ha tényleg rendszerbe gondolkozunk, akkor szerintem addig nem is lesz bejelentve a helikopteres ATGM, amíg a szárazföldiek ilyen típusai nem lesznek tisztázva. Az meg a toronytól, és az arra integrált fegyvertől fog függeni.
Mondok egy példát: Spikeot hordozó toronnyal rendeljük az IFV-ket, akkor értelem szerűen az is megy a HForce-ba.
Ha valamilyen Konsberg torony kerül a járművekre, akkor az valószínűleg Javelin-es lesz. Akkor mehet a Hellfire, vagy a Brimstone a helikopterekre. Stb.
 
Ha tényleg rendszerbe gondolkozunk, akkor szerintem addig nem is lesz bejelentve a helikopteres ATGM, amíg a szárazföldiek ilyen típusai nem lesznek tisztázva. Az meg a toronytól, és az arra integrált fegyvertől fog függeni.
Mondok egy példát: Spikeot hordozó toronnyal rendeljük az IFV-ket, akkor értelem szerűen az is megy a HForce-ba.
Ha valamilyen Konsberg torony kerül a járművekre, akkor az valószínűleg Javelin-es lesz. Akkor mehet a Hellfire, vagy a Brimstone a helikopterekre. Stb.

Ez egy jó meglátásnak tűnik...
 
Konkrétean erről a képről lett levonva a fenti következtetés:

https://forum.htka.hu/threads/airbu...35-ec635-ec645-h145m.1027/page-11#post-616775

A Hellfire-t már integrálta az Airbus a Tiger-ekre. A Hforce meg a Tiger rendszereiből lett lefejlesztve. Tehát az is ismert és adott, csak el kellene végezni végre a teszteket. De senki sem rendelte még meg. A H225M-et is Hellfire-rel reklámozták, ment is róla a vita hogy nem is fér el rajta a négy rakéta.

Rosszul emlékeztem, a Tiger-en a Spike-ot is integrálták már 2008-ban.
 
Ha tényleg rendszerbe gondolkozunk, akkor szerintem addig nem is lesz bejelentve a helikopteres ATGM, amíg a szárazföldiek ilyen típusai nem lesznek tisztázva.
Az sem véletlen, hogy 21-ben utolsóként érkezik az 5 db "támadó" változat a H145M-ből (ahogyan a cikk is említi)... pontosabban akkorra lesz teljes a fegyverzet hozzájuk...addigra felfut a kiképzés pilóta és műszaki vonalon is. Várni kell, - amit én sem szeretek - mert azért zajlanak a dolgok, mégha mi nem is látjuk.
 
Az sem véletlen, hogy 21-ben utolsóként érkezik az 5 db "támadó" változat a H145M-ből (ahogyan a cikk is említi)... pontosabban akkorra lesz teljes a fegyverzet hozzájuk...addigra felfut a kiképzés pilóta és műszaki vonalon is. Várni kell, - amit én sem szeretek - mert azért zajlanak a dolgok, mégha mi nem is látjuk.

Igazad van.... szoftveresen Hforce3 van a gépen (szenzortorony+sisak együttműködés), innen egy Spike-ot rátenni valószínűleg már csak egy kisebb szoftverfrissítés és felfüggesztő kérdése a dolog.
 
kíváncsi vagyok melyik idióta írta meg , semmi ilyesmiről nincs szó, attól hogy képes lenne rá nem jelenti azt hogy úgy kell használni , olyan mintha a Leokat "nehéz-szállító jármű" szerepkörben használnánk mert a tetejükre gumipókoztunk pár ládát , képes elvinni? igen , hát akkor? hát b++++ nem erre van :D

Pedig nyilatkozatokban, meg cikkekben is volt, hogy átveszik a Pumákok a MiHuk feladatát.
 
Mi, miért nincs a gépeken zajló vitához egy hozzászólás zord oldaláról.

"Könyörgök, KÉT kiképzett pilótánk van a gépekre, minek szerelnék fel az első gépekre a FLIR-tornyokat, mikor a többi pilóta egyenlőre még REPÜLNI SE TUD velük! Most az elsőrendű feladat a repülő-kiképzés hogy minél több pilóta tudja repülni a típust először legalább nappal, arra teljesen fölösleges a FLIR meg a fegyverzet is, azok már az éjszakai és a harcászati kiképzéshez tartoznak. Fölösleges ilyesmire pazarolni a méregdrága cuccok üzemidejét, ami a kiképzési repülést végző gépeken is fogyna, még ha be sincsenek is kapcsolva. A vibráció, hideg-meleg, kicsapódó pára, eső így is "dolgozna" rajtuk, jobb helyen vannak a raktárban bekonzerválva, védetten. Jó ha tudjátok hogy a reptechikai berendezéseknél még a tárolási idő se ad végtelen élettartamot, berendezéstől függően x év tárolási időtartam után ugyanúgy le kell tesztelni és esetleg belenyúlni, javítani mintha a gépen lett volna (pl. a gumi-alkatrészek, tömítések a raktári polcon is öregednek, pusztulnak). Ha meg ténylegesen a gépen volt felszerelve, akkor az élettartam/üzemóra már csak x/2, x/3, x/4 stb. vagy konkrétan leírt üzemóra-szám, és akkor már nemcsak ESETLEG kell javítani, hanem a tényleges repórának/üzemórának megfelelően kell végrehajtani a karbantartási, javítási előírásokat. Szóval most még csak csingilingi díszek lennének a gépekre felszerelve, viszont így csak fölöslegesen fogyasztanánk belőlük a drága üzemidőt."