1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

[HUN] Airbus Helicopters H145M HForce

Diskurzus a(z) 'Helikopterek' témában - Terminator által indítva @ 2018. július 4..

  1. SilvioD

    SilvioD Well-Known Member

    Mi, miért nincs a gépeken zajló vitához egy hozzászólás zord oldaláról.

    "Könyörgök, KÉT kiképzett pilótánk van a gépekre, minek szerelnék fel az első gépekre a FLIR-tornyokat, mikor a többi pilóta egyenlőre még REPÜLNI SE TUD velük! Most az elsőrendű feladat a repülő-kiképzés hogy minél több pilóta tudja repülni a típust először legalább nappal, arra teljesen fölösleges a FLIR meg a fegyverzet is, azok már az éjszakai és a harcászati kiképzéshez tartoznak. Fölösleges ilyesmire pazarolni a méregdrága cuccok üzemidejét, ami a kiképzési repülést végző gépeken is fogyna, még ha be sincsenek is kapcsolva. A vibráció, hideg-meleg, kicsapódó pára, eső így is "dolgozna" rajtuk, jobb helyen vannak a raktárban bekonzerválva, védetten. Jó ha tudjátok hogy a reptechikai berendezéseknél még a tárolási idő se ad végtelen élettartamot, berendezéstől függően x év tárolási időtartam után ugyanúgy le kell tesztelni és esetleg belenyúlni, javítani mintha a gépen lett volna (pl. a gumi-alkatrészek, tömítések a raktári polcon is öregednek, pusztulnak). Ha meg ténylegesen a gépen volt felszerelve, akkor az élettartam/üzemóra már csak x/2, x/3, x/4 stb. vagy konkrétan leírt üzemóra-szám, és akkor már nemcsak ESETLEG kell javítani, hanem a tényleges repórának/üzemórának megfelelően kell végrehajtani a karbantartási, javítási előírásokat. Szóval most még csak csingilingi díszek lennének a gépekre felszerelve, viszont így csak fölöslegesen fogyasztanánk belőlük a drága üzemidőt."
     
    anonim999, Parapitecus, Loken and 7 others like this.
  2. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Ki rugózott ezen? Mert anno leírtam, hogy a svédek és a lengyelek is úgy kezdték a AP adását is, mert minden mást, hogy azokon a gépeken sem volt pl. dispenser, az RWR sem érkezett meg még asszem és egészen biztosan nem volt TGP és az integrált zavaró sem. De ezek a kiképzéshez az elején nem kellenek.
     
  3. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    Már nagyon régóta a földön állnak, leszerelt lapátokkal.
     
    fishbed and Terminator like this.
  4. arcas

    arcas Well-Known Member

  5. mindenen kívül

    mindenen kívül Well-Known Member

    Jó a festése a gépeknek szerintem. Passzolnak a tájba, valószínűleg az év többi időszakában is rejt. Nem tudom a mi gépeink festése mögött milyen filozófia rejtőzik, lehet, hogy a jó műszerezettség miatt az éjszakai alkalmazást tekintik elsődlegesnek.
     
  6. arcas

    arcas Well-Known Member

    Német...? :rolleyes:
    Én biztam benne hogy valami hasonló terepminta lesz, mert éjeszaka tök mindegy hogy egy gép szürke vagy hupikék,...de hát a HM útjai - mint mindig - kifürkészhetetlenek.
     
    mindenen kívül likes this.
  7. mindenen kívül

    mindenen kívül Well-Known Member

    Egyetértek.
     
  8. emel

    emel Well-Known Member

    A NATO már több mint 30 éve megkezdte az átállást a légierőknél az éjszakai harctevékenységre. A 91-es Öböl-háborúban is csak azok a gépek repültek nappal (akkor még elég sok volt), amiknek nem volt éjszakai harcászati felszerelése/képessége. Ma már ilyen elsővonalbeli gép talán nincs is a NATO-ban ...
     
    anonim999 likes this.
  9. Laci1970

    Laci1970 Well-Known Member

    A mi gépeink festese szebb.
     
    ibanez de bobadilla likes this.
  10. dudi

    dudi Well-Known Member

    Éjszaka tök mind1,hogy terepszínű vagy sötétszürke.
     
    tonyo likes this.
  11. emel

    emel Well-Known Member

    Nappal viszont nem mindegy, akkor jobb a terepszínű álcázófestés ...
     
    tonyo likes this.
  12. pöcshuszár

    pöcshuszár Well-Known Member

    Mondjuk ez a szerb festés különben elég gyík. Nem tudnék nagyon olyan hátteret kitalálni, aminél jó lehet.
    Egyszerűen nem.jó a minta...
     
  13. tonyo

    tonyo Well-Known Member

    Na ne kössünk bele mindenbe. :)
     
    SilvioD likes this.
  14. pöcshuszár

    pöcshuszár Well-Known Member

    Bocs, nem adtam alternatívát. ;)
    Már helikopterekre is pakolnak fel digitális mintákat.
    Múltkor a Mi-8 topicban láttam egyet.
    Az ezen lévő óriásminták, és a nagyon elütő színek szimplán csak nem rejtik a gépet. Nem csak hogy magát az egész képet nem , de igazán a körvonalat sem nagyon....
     
  15. yangwenli

    yangwenli Well-Known Member

    Azert az szerintem nem a legszerencsesebb, hogy "szentuzelesu" meghajtasa van a raketanak. :p Ertem, hogy irtak sokan, hogy az uj elvek miatt este repulnek/tamadnak, de azert neha nappal is johet akcio ez meg tud olyan gond lenni mint a mig-29-ek fustolese nem?
     
  16. emel

    emel Well-Known Member

    Szerintem nem gond. Ezek a kisrakéták olyan rövid hatótávúak, hogy a beérkező rakéta elől úgyse lehet elugrálni, max FEKŰŰŰDJ van. Másrészt azok indítási távolságából a helikoptert csak a vak nem látja (esetleg dombok föld-háttere előtt alacsonyan repülve elbújhat, de így úgyse látszik a rakéták füstje sem).
     
    Ocses and yangwenli like this.
  17. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    Egy olyan nemirányított rakétánál, amit kb. 2-4 km távolságból használnak, tényleg probléma ez?
     
  18. yangwenli

    yangwenli Well-Known Member

    Kaptam valaszt fentebb, ezert is tettem fel a kerdest :) Amugy van itt szaki aki a kepekbol tudna kovetkeztetni a fust okara? Lehet tippelni ebbol a hasznalt hajtoanyagra meg ilyenek?
     
  19. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    500-600 m/s-ot írnak az ilyen rakéták sebességére. Az távolságtól függően 2-8 másodperc indítástól becsapódásig.
     
  20. tonyo

    tonyo Well-Known Member

    Kicsit böngésztem a netet. Igaz a google a jó barátom. Az egyik szerb H-145 ös cikknél találtam egy érdekes hozászolást. Mivel fordítóval van fordítva így egy kicsit furán hangozhat: A 2T5 a szerbek legújabb maljutkájuk.

    Ha minden állítást követne, akkor tudná, hogy az új 2T5-kalapács nem kész a H-145M-re, hanem csak a Gazelle és a Mi-17V5-re.

    A H-145M célja a Spider, vagy akár az M-16D SALGR ütése.

    És a Mi-35M számára orosz fegyverzet van tervezve, esetleg "Pók" és SALGR.

    A kezelt fegyverekkel kapcsolatos eszközök:

    Gazelle: Malyutka, New Malyutka 2T5, Spider
    H-145M: Spider, SALGR
    Mi-17V5: Malyutka, Új Malyutka 2T5, Spider, SALGR
    Mi-35M: Attack (és talán Spider és SALGR)

    … És nem a helikopterek irányított fegyverei lesznek a fő S-8-ban.
     

Ezen oldal megosztása