[HUN] Airbus Helicopters H145M HForce

Mi, miért nincs a gépeken zajló vitához egy hozzászólás zord oldaláról.

"Könyörgök, KÉT kiképzett pilótánk van a gépekre, minek szerelnék fel az első gépekre a FLIR-tornyokat, mikor a többi pilóta egyenlőre még REPÜLNI SE TUD velük! Most az elsőrendű feladat a repülő-kiképzés hogy minél több pilóta tudja repülni a típust először legalább nappal, arra teljesen fölösleges a FLIR meg a fegyverzet is, azok már az éjszakai és a harcászati kiképzéshez tartoznak. Fölösleges ilyesmire pazarolni a méregdrága cuccok üzemidejét, ami a kiképzési repülést végző gépeken is fogyna, még ha be sincsenek is kapcsolva. A vibráció, hideg-meleg, kicsapódó pára, eső így is "dolgozna" rajtuk, jobb helyen vannak a raktárban bekonzerválva, védetten. Jó ha tudjátok hogy a reptechikai berendezéseknél még a tárolási idő se ad végtelen élettartamot, berendezéstől függően x év tárolási időtartam után ugyanúgy le kell tesztelni és esetleg belenyúlni, javítani mintha a gépen lett volna (pl. a gumi-alkatrészek, tömítések a raktári polcon is öregednek, pusztulnak). Ha meg ténylegesen a gépen volt felszerelve, akkor az élettartam/üzemóra már csak x/2, x/3, x/4 stb. vagy konkrétan leírt üzemóra-szám, és akkor már nemcsak ESETLEG kell javítani, hanem a tényleges repórának/üzemórának megfelelően kell végrehajtani a karbantartási, javítási előírásokat. Szóval most még csak csingilingi díszek lennének a gépekre felszerelve, viszont így csak fölöslegesen fogyasztanánk belőlük a drága üzemidőt."
Ki rugózott ezen? Mert anno leírtam, hogy a svédek és a lengyelek is úgy kezdték a AP adását is, mert minden mást, hogy azokon a gépeken sem volt pl. dispenser, az RWR sem érkezett meg még asszem és egészen biztosan nem volt TGP és az integrált zavaró sem. De ezek a kiképzéshez az elején nem kellenek.
 
Közben Szerbiában (videók a linken):
http://www.mod.gov.rs/cir/14833/min...aoruzanjem-i-najsavremenije-helikoptere-14833
jov_0795_1576768138.JPG

jov_0797_1576767139.JPG
 
Jó a festése a gépeknek szerintem. Passzolnak a tájba, valószínűleg az év többi időszakában is rejt. Nem tudom a mi gépeink festése mögött milyen filozófia rejtőzik, lehet, hogy a jó műszerezettség miatt az éjszakai alkalmazást tekintik elsődlegesnek.
A NATO már több mint 30 éve megkezdte az átállást a légierőknél az éjszakai harctevékenységre. A 91-es Öböl-háborúban is csak azok a gépek repültek nappal (akkor még elég sok volt), amiknek nem volt éjszakai harcászati felszerelése/képessége. Ma már ilyen elsővonalbeli gép talán nincs is a NATO-ban ...
 
  • Tetszik
Reactions: anonim999
Jó a festése a gépeknek szerintem. Passzolnak a tájba, valószínűleg az év többi időszakában is rejt. Nem tudom a mi gépeink festése mögött milyen filozófia rejtőzik, lehet, hogy a jó műszerezettség miatt az éjszakai alkalmazást tekintik elsődlegesnek.

Éjszaka tök mind1,hogy terepszínű vagy sötétszürke.
 
  • Tetszik
Reactions: tonyo
Mondjuk ez a szerb festés különben elég gyík. Nem tudnék nagyon olyan hátteret kitalálni, aminél jó lehet.
Egyszerűen nem.jó a minta...
 
Na ne kössünk bele mindenbe. :)
Bocs, nem adtam alternatívát. ;)
Már helikopterekre is pakolnak fel digitális mintákat.
Múltkor a Mi-8 topicban láttam egyet.
Az ezen lévő óriásminták, és a nagyon elütő színek szimplán csak nem rejtik a gépet. Nem csak hogy magát az egész képet nem , de igazán a körvonalat sem nagyon....
 
Azert az szerintem nem a legszerencsesebb, hogy "szentuzelesu" meghajtasa van a raketanak. :p Ertem, hogy irtak sokan, hogy az uj elvek miatt este repulnek/tamadnak, de azert neha nappal is johet akcio ez meg tud olyan gond lenni mint a mig-29-ek fustolese nem?
Szerintem nem gond. Ezek a kisrakéták olyan rövid hatótávúak, hogy a beérkező rakéta elől úgyse lehet elugrálni, max FEKŰŰŰDJ van. Másrészt azok indítási távolságából a helikoptert csak a vak nem látja (esetleg dombok föld-háttere előtt alacsonyan repülve elbújhat, de így úgyse látszik a rakéták füstje sem).
 
  • Tetszik
Reactions: Ocses and yangwenli
Azert az szerintem nem a legszerencsesebb, hogy "szentuzelesu" meghajtasa van a raketanak. :p Ertem, hogy irtak sokan, hogy az uj elvek miatt este repulnek/tamadnak, de azert neha nappal is johet akcio ez meg tud olyan gond lenni mint a mig-29-ek fustolese nem?

Egy olyan nemirányított rakétánál, amit kb. 2-4 km távolságból használnak, tényleg probléma ez?
 
Kicsit böngésztem a netet. Igaz a google a jó barátom. Az egyik szerb H-145 ös cikknél találtam egy érdekes hozászolást. Mivel fordítóval van fordítva így egy kicsit furán hangozhat: A 2T5 a szerbek legújabb maljutkájuk.

Ha minden állítást követne, akkor tudná, hogy az új 2T5-kalapács nem kész a H-145M-re, hanem csak a Gazelle és a Mi-17V5-re.

A H-145M célja a Spider, vagy akár az M-16D SALGR ütése.

És a Mi-35M számára orosz fegyverzet van tervezve, esetleg "Pók" és SALGR.

A kezelt fegyverekkel kapcsolatos eszközök:

Gazelle: Malyutka, New Malyutka 2T5, Spider
H-145M: Spider, SALGR
Mi-17V5: Malyutka, Új Malyutka 2T5, Spider, SALGR
Mi-35M: Attack (és talán Spider és SALGR)

… És nem a helikopterek irányított fegyverei lesznek a fő S-8-ban.
 
Kicsit böngésztem a netet. Igaz a google a jó barátom. Az egyik szerb H-145 ös cikknél találtam egy érdekes hozászolást. Mivel fordítóval van fordítva így egy kicsit furán hangozhat: A 2T5 a szerbek legújabb maljutkájuk.

Ha minden állítást követne, akkor tudná, hogy az új 2T5-kalapács nem kész a H-145M-re, hanem csak a Gazelle és a Mi-17V5-re.

A H-145M célja a Spider, vagy akár az M-16D SALGR ütése.

És a Mi-35M számára orosz fegyverzet van tervezve, esetleg "Pók" és SALGR.

A kezelt fegyverekkel kapcsolatos eszközök:

Gazelle: Malyutka, New Malyutka 2T5, Spider
H-145M: Spider, SALGR
Mi-17V5: Malyutka, Új Malyutka 2T5, Spider, SALGR
Mi-35M: Attack (és talán Spider és SALGR)

… És nem a helikopterek irányított fegyverei lesznek a fő S-8-ban.

Nagyon remélem, hogy semmilyen szerb fegyver nem lesz a magyar gépeken. De akkora a ködösítés a kommunikációban, hogy egyre gyanúsabb...
 
  • Tetszik
Reactions: arcas