Románok, ausszik, taljánok, görögök, USA: egyiknél se a C-27 Spartan a legnagyobb szállítógép, mindegyiknek van mellé "néhány" Herky meg még nagyobbak is. Ha mi veszünk C-295-öt vagy Spartant, akkor az lesz a legnagyobb teherszállítónk ... amibe állítólag még egy Gripen-hajtómű tároló-szállító konténere se fér bele. Szóval ha egy külföldi gyakorlaton vagy a BAP-on kell a Griffekbe egy csere-hajtómű, akkor bérelhetünk majd szállítógépet a fuvarra, a meglévő 3-tipusos szállítóflottánk mellett!!?? Sátrakat, konzerv-kaját, ásványvizes rekeszeket, a katonák személyi motyóját, eü. felszerelést és gyógyszert az A-319 is elvisz a külszolgálatosoknak, ha már veszünk rámpás gépet akkor vegyünk olyat ami méretesebb cuccot is el tud fuvarozni. Na meg az se lenne utolsó ha légitankolni is tudná a Gripeneket. Ha már néhány pilóta ki van rá képezve, akkor ezt a tudást rendszeres gyakorlással meg is kellene tartani.Egy kérdés... Ha nekünk "kicsi", akkor a románok és a szlovákok miért vettek/vesznek ilyen típust? Vagy ez esetleg csak a szokásos vegyünk valamit az USA-tól csak ne baszogassanak, még ha rossz döntés is?
Az USA légierőben is rendszerben volt, csak a büdzsé megvágása miatt tovább passzolták a parti őrségnek, a nemzetőrségnek meg a SOCOM-nak (különleges műveleti erők). Több országban is rendszerben áll pl. Ausztrália, Olaszország, Görögország...Nekünk miért is nem jó?