Miért,a dizelmotor gyártók mekkora haszonkulccsal dolgoznak?
A muszka jóval az amik előtt ált neki a hk gázturbina programjának,de a gyártásminőség soha nem nőt fel a feladathoz.De oka volt a fejlesztésnek.A gázturbina nagy teljesitménysűrúséget tud elérni,ami egy hk-ban fontos.Szerintem ha az amik akarnák,egy mai új turbina 2000+ lovas hajtóművet tudnának kihizni,ami már nem olyan nagy fogyasztású mint a mai,és tartósabb és megbizható.De egyenlőre egyszerűen nem akarnak rá költeni
Azért írtam, h ogy egyszerűbb üzemeltetni, mert fizikálisan van hozzá Európa több, mint tíz országában szakember és alkatrész. Háború esetén van esély (még ha kevés is), hogy legyen elérhető Leopard 2 alkatrész és szakember.
Aki M1 Abrams-sal harcol az egy országtól függ, és az nem Egyiptom....

És annyira függ, hogy sehonnan nem tud hozzá alkatrészt lopni, szerezni, mert a környnéken sincs senkinek hasonló tankja.
A gázturbina manapság már csak hátránnyal rendelkezik a harckocsik számára, ezért nem fejleszt senki:
- Nagy fogyasztás a dízelmotorhoz képest.
- Hatalmas hőkibocsátás, és ez a mai világban a legnagyobb szívás, több tíz kilométerről világít minden hőkamera képén a fasza gázturbina (a dízel csak pár kilométerről

).
- Jelentős levegő igény miatt nehézkesebb víz alatti átkelés és a sok légmozgás, kipufogó gáz még jó nagy port is kavar, ami szintén jól látszik száraz időben (igen a dízel is, de kevesebb levegőt mozgat).
- A gázturbina hangja szintén nagyobb, mint a dízelmotoré.
Szóval, nem szándékról van szó, hanem igényről, az nincs. Erős gázturbinát lehetne belerakni, de olyat ami a fent említett hátrányokat nem produkálja olyat nem. Ezért nem fejleszt senki tankba már gázturbinát, zsákutca.
.