AESA radarok (repülőgépeken)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 800
19 949
113
KLJ-7A
img-bddcbba3a44879ff31e82d83bd118b96-jpg.516134

img-c0536b7382dae8100d3a1704004ad810-jpg.516135

img-5d65f862c116f34a4d29e51f1e830f7d-jpg.516136

img-165471d1d89031c07bece850e18a9ecb-jpg.516137
 
  • Tetszik
Reactions: gacsat

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 678
14 644
113
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 

arbalest

Well-Known Member
2011. január 11.
8 960
20 177
113
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 

luperator

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
1 077
1 757
113
  • Tetszik
Reactions: gacsat

arbalest

Well-Known Member
2011. január 11.
8 960
20 177
113
Csak érdekes mert eleinte 60 db célt említettek a szu-57nél majd később 30-at .Alig ha hiszem hogy a két radar azonos képességú és teljesítményű
Amennyire tudom, az pletyka volt. Egyébként miért, az F-22 radarja jobb, mint az Super Horneté vagy az F-15-é? A radar pont nem függ össze azzal, hogy hányadik genes a gép. Adott technológia mellett a méret, számítási és hűtési kapacitás számít, ha jól tudom. Bőven benne van, hogy a MiG-35 radarja nyers teljesítményben hasonló képességű, mint a Szu-57-esé. Ahogy a Golden Eagle radarja tudja azt (vagy mivel nagyobb és jóval újabb, akár többet), mint a Raptoré.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7

arbalest

Well-Known Member
2011. január 11.
8 960
20 177
113
Nem kell nekem esni, fogalmam sincs, merre tart jelenleg a technológia ösvénye. Néha felmerülnek új technológiákról hírek, foton radar, kvantum számítógép, @molnibalage @Cifu @Allesmor Obranna , szerintetek milyen irányokba keresgélnek, ami túlmutathat a jelenlegi teljesítményen, AESA technológián? Mi lehet a jövő következő "nagy dobása"?
 

ravenlord

Well-Known Member
2016. december 31.
5 610
16 655
113
Az oroszok kifundálták, hogy hogy lehet "ócsítani" az AESA radarok előállítását.
Ha jól értem, az egyik szabadságfokban mechanikus kitérítést alkalmaznak, a másikban megmaradt az elektronikus kitérítés.
A fordítógép szerint a lényeg:
"As the practice of using AFAR shows, a wide range of scanning in one plane is not always necessary. Our device allows you to solve many problems, and it doesn’t matter, in what polarization, because the drive system allows you to flip the antenna 90 degrees"
Milyen problémákat old ez meg?
https://www.arms-expo.ru/news/novye...tie-nashlo-sposob-snizit-stoimost-rls-s-afar/
 
M

molnibalage

Guest
Az oroszok kifundálták, hogy hogy lehet "ócsítani" az AESA radarok előállítását.
Ha jól értem, az egyik szabadságfokban mechanikus kitérítést alkalmaznak, a másikban megmaradt az elektronikus kitérítés.
A fordítógép szerint a lényeg:
"As the practice of using AFAR shows, a wide range of scanning in one plane is not always necessary. Our device allows you to solve many problems, and it doesn’t matter, in what polarization, because the drive system allows you to flip the antenna 90 degrees"
Milyen problémákat old ez meg?
https://www.arms-expo.ru/news/novye...tie-nashlo-sposob-snizit-stoimost-rls-s-afar/
Igen. Csak ezzel a fel/le vagy oldalirányokban pásztázás idő igencsak megnő. Helyszög (elevation) irányban ritkán kell +/-10 foknál jobban legyezni, de ha oldalszögben (azimuth) tolják, akkor +/- 60 fok esetén a pásztázási idő úgy 2 sec is lehet. Lényegében a 360 fokos PESA/AESA radarok szintjére butítják a cuccot, amiben lehet valami, mert reálisan nézve ez is már elég gyors. Ha helyszögben mindig végigpásztázza egy mecha legyezéssel a radar területet, akkor egy mecha scan alatt tényleg a teljes kívánt légtér le van tapogatva.

Mi ezzel a bibi?

Az, hogy az elektronika meghibásodás helyett benne hagyja a mechanikait és egy mozgó antennát kell hűteni álló helyett. Kell akkor oda elektromotor vagy hidraulika is.

Viszont akkor további csökkenés, hogy ezzel pl. elvesztik azt, amit az Ibris vagy melyik radar tud. Hogy 60 fokoban kitolja a oldalszöget és még 60 fokban oldalra legyez.

Tehát akkor ez bizony KŐKEMÉNY visszalépés két képesség terén is.

  • A mecha statikus kitérítés (nem folyamatos legyezés) feláldozása folyamatos mozgatásért.
  • Úgy, hogy csökken a beállítható felderítendő terület és egyedi képesség is elveszik.
  • Cserébe az üzembiztonság romlik.
Valamit valamiért. Csodák nincsenek.
 

DINAMO

Well-Known Member
2017. április 5.
3 834
2 483
113
Igen. Csak ezzel a fel/le vagy oldalirányokban pásztázás idő igencsak megnő. Helyszög (elevation) irányban ritkán kell +/-10 foknál jobban legyezni, de ha oldalszögben (azimuth) tolják, akkor +/- 60 fok esetén a pásztázási idő úgy 2 sec is lehet. Lényegében a 360 fokos PESA/AESA radarok szintjére butítják a cuccot, amiben lehet valami, mert reálisan nézve ez is már elég gyors. Ha helyszögben mindig végigpásztázza egy mecha legyezéssel a radar területet, akkor egy mecha scan alatt tényleg a teljes kívánt légtér le van tapogatva.

Mi ezzel a bibi?

Az, hogy az elektronika meghibásodás helyett benne hagyja a mechanikait és egy mozgó antennát kell hűteni álló helyett. Kell akkor oda elektromotor vagy hidraulika is.

Viszont akkor további csökkenés, hogy ezzel pl. elvesztik azt, amit az Ibris vagy melyik radar tud. Hogy 60 fokoban kitolja a oldalszöget és még 60 fokban oldalra legyez.

Tehát akkor ez bizony KŐKEMÉNY visszalépés két képesség terén is.

  • A mecha statikus kitérítés (nem folyamatos legyezés) feláldozása folyamatos mozgatásért.
  • Úgy, hogy csökken a beállítható felderítendő terület és egyedi képesség is elveszik.
  • Cserébe az üzembiztonság romlik.
Valamit valamiért. Csodák nincsenek.


Szerintem igy probaljak "megoldani" a tudasban vagy es technologiaban levo deficitjuket.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
52 951
89 489
113
Igen. Csak ezzel a fel/le vagy oldalirányokban pásztázás idő igencsak megnő. Helyszög (elevation) irányban ritkán kell +/-10 foknál jobban legyezni, de ha oldalszögben (azimuth) tolják, akkor +/- 60 fok esetén a pásztázási idő úgy 2 sec is lehet. Lényegében a 360 fokos PESA/AESA radarok szintjére butítják a cuccot, amiben lehet valami, mert reálisan nézve ez is már elég gyors. Ha helyszögben mindig végigpásztázza egy mecha legyezéssel a radar területet, akkor egy mecha scan alatt tényleg a teljes kívánt légtér le van tapogatva.

Mi ezzel a bibi?

Az, hogy az elektronika meghibásodás helyett benne hagyja a mechanikait és egy mozgó antennát kell hűteni álló helyett. Kell akkor oda elektromotor vagy hidraulika is.

Viszont akkor további csökkenés, hogy ezzel pl. elvesztik azt, amit az Ibris vagy melyik radar tud. Hogy 60 fokoban kitolja a oldalszöget és még 60 fokban oldalra legyez.

Tehát akkor ez bizony KŐKEMÉNY visszalépés két képesség terén is.

  • A mecha statikus kitérítés (nem folyamatos legyezés) feláldozása folyamatos mozgatásért.
  • Úgy, hogy csökken a beállítható felderítendő terület és egyedi képesség is elveszik.
  • Cserébe az üzembiztonság romlik.
Valamit valamiért. Csodák nincsenek.

Mi van ha még is helyszögben legyez?
 
M

molnibalage

Guest
Mi van ha még is helyszögben legyez?
A cikkből nem derül ki, hogy a rendszer azt, hogy oldal vagy helyszögben legyez, akkor tudja változtatni. Tehát, hogy be van-e égetve az, hogy az ESA legyezés az csak egy irányban lehet. Ha" beégetett" korlát igaz, akkor minden igaz, amit fent írtam. A képen a cucc viszont csak oldalra legyez szerintem, mert egy forgó tengelyre van téve és nem úgy, ahogy más radar, ami mindkét tengelyen legyez. Soha nem láttam még olyan két tengelyen legyező radart, ami egy rúdra lenne erősítve...

img6081.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: Rotten878 and dudi