Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
160 km-ről képes és 30 célt tud követni egyidőben.követni
Ebben mi a vicces? Hasonló méretű a két gép orra.Khöm khöm a vicces az hogy a Su-57-es radarja is ilyesmire képes![]()
Ebben mi a vicces? Hasonló méretű a két gép orra.
Amennyire tudom, az pletyka volt. Egyébként miért, az F-22 radarja jobb, mint az Super Horneté vagy az F-15-é? A radar pont nem függ össze azzal, hogy hányadik genes a gép. Adott technológia mellett a méret, számítási és hűtési kapacitás számít, ha jól tudom. Bőven benne van, hogy a MiG-35 radarja nyers teljesítményben hasonló képességű, mint a Szu-57-esé. Ahogy a Golden Eagle radarja tudja azt (vagy mivel nagyobb és jóval újabb, akár többet), mint a Raptoré.Csak érdekes mert eleinte 60 db célt említettek a szu-57nél majd később 30-at .Alig ha hiszem hogy a két radar azonos képességú és teljesítményű
Igen. Csak ezzel a fel/le vagy oldalirányokban pásztázás idő igencsak megnő. Helyszög (elevation) irányban ritkán kell +/-10 foknál jobban legyezni, de ha oldalszögben (azimuth) tolják, akkor +/- 60 fok esetén a pásztázási idő úgy 2 sec is lehet. Lényegében a 360 fokos PESA/AESA radarok szintjére butítják a cuccot, amiben lehet valami, mert reálisan nézve ez is már elég gyors. Ha helyszögben mindig végigpásztázza egy mecha legyezéssel a radar területet, akkor egy mecha scan alatt tényleg a teljes kívánt légtér le van tapogatva.Az oroszok kifundálták, hogy hogy lehet "ócsítani" az AESA radarok előállítását.
Ha jól értem, az egyik szabadságfokban mechanikus kitérítést alkalmaznak, a másikban megmaradt az elektronikus kitérítés.
A fordítógép szerint a lényeg:
"As the practice of using AFAR shows, a wide range of scanning in one plane is not always necessary. Our device allows you to solve many problems, and it doesn’t matter, in what polarization, because the drive system allows you to flip the antenna 90 degrees"
Milyen problémákat old ez meg?
https://www.arms-expo.ru/news/novye...tie-nashlo-sposob-snizit-stoimost-rls-s-afar/
Igen. Csak ezzel a fel/le vagy oldalirányokban pásztázás idő igencsak megnő. Helyszög (elevation) irányban ritkán kell +/-10 foknál jobban legyezni, de ha oldalszögben (azimuth) tolják, akkor +/- 60 fok esetén a pásztázási idő úgy 2 sec is lehet. Lényegében a 360 fokos PESA/AESA radarok szintjére butítják a cuccot, amiben lehet valami, mert reálisan nézve ez is már elég gyors. Ha helyszögben mindig végigpásztázza egy mecha legyezéssel a radar területet, akkor egy mecha scan alatt tényleg a teljes kívánt légtér le van tapogatva.
Mi ezzel a bibi?
Az, hogy az elektronika meghibásodás helyett benne hagyja a mechanikait és egy mozgó antennát kell hűteni álló helyett. Kell akkor oda elektromotor vagy hidraulika is.
Viszont akkor további csökkenés, hogy ezzel pl. elvesztik azt, amit az Ibris vagy melyik radar tud. Hogy 60 fokoban kitolja a oldalszöget és még 60 fokban oldalra legyez.
Tehát akkor ez bizony KŐKEMÉNY visszalépés két képesség terén is.
Valamit valamiért. Csodák nincsenek.
- A mecha statikus kitérítés (nem folyamatos legyezés) feláldozása folyamatos mozgatásért.
- Úgy, hogy csökken a beállítható felderítendő terület és egyedi képesség is elveszik.
- Cserébe az üzembiztonság romlik.
Igen. Csak ezzel a fel/le vagy oldalirányokban pásztázás idő igencsak megnő. Helyszög (elevation) irányban ritkán kell +/-10 foknál jobban legyezni, de ha oldalszögben (azimuth) tolják, akkor +/- 60 fok esetén a pásztázási idő úgy 2 sec is lehet. Lényegében a 360 fokos PESA/AESA radarok szintjére butítják a cuccot, amiben lehet valami, mert reálisan nézve ez is már elég gyors. Ha helyszögben mindig végigpásztázza egy mecha legyezéssel a radar területet, akkor egy mecha scan alatt tényleg a teljes kívánt légtér le van tapogatva.
Mi ezzel a bibi?
Az, hogy az elektronika meghibásodás helyett benne hagyja a mechanikait és egy mozgó antennát kell hűteni álló helyett. Kell akkor oda elektromotor vagy hidraulika is.
Viszont akkor további csökkenés, hogy ezzel pl. elvesztik azt, amit az Ibris vagy melyik radar tud. Hogy 60 fokoban kitolja a oldalszöget és még 60 fokban oldalra legyez.
Tehát akkor ez bizony KŐKEMÉNY visszalépés két képesség terén is.
Valamit valamiért. Csodák nincsenek.
- A mecha statikus kitérítés (nem folyamatos legyezés) feláldozása folyamatos mozgatásért.
- Úgy, hogy csökken a beállítható felderítendő terület és egyedi képesség is elveszik.
- Cserébe az üzembiztonság romlik.
A cikkből nem derül ki, hogy a rendszer azt, hogy oldal vagy helyszögben legyez, akkor tudja változtatni. Tehát, hogy be van-e égetve az, hogy az ESA legyezés az csak egy irányban lehet. Ha" beégetett" korlát igaz, akkor minden igaz, amit fent írtam. A képen a cucc viszont csak oldalra legyez szerintem, mert egy forgó tengelyre van téve és nem úgy, ahogy más radar, ami mindkét tengelyen legyez. Soha nem láttam még olyan két tengelyen legyező radart, ami egy rúdra lenne erősítve...Mi van ha még is helyszögben legyez?
A működés biztosítása érdekében a fórum alapvető, illetve opcionális sütiket használ..