AESA radarok (repülőgépeken)

KLJ-7A
img-bddcbba3a44879ff31e82d83bd118b96-jpg.516134

img-c0536b7382dae8100d3a1704004ad810-jpg.516135

img-5d65f862c116f34a4d29e51f1e830f7d-jpg.516136

img-165471d1d89031c07bece850e18a9ecb-jpg.516137
 
  • Tetszik
Reactions: gacsat
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: gacsat
Csak érdekes mert eleinte 60 db célt említettek a szu-57nél majd később 30-at .Alig ha hiszem hogy a két radar azonos képességú és teljesítményű
Amennyire tudom, az pletyka volt. Egyébként miért, az F-22 radarja jobb, mint az Super Horneté vagy az F-15-é? A radar pont nem függ össze azzal, hogy hányadik genes a gép. Adott technológia mellett a méret, számítási és hűtési kapacitás számít, ha jól tudom. Bőven benne van, hogy a MiG-35 radarja nyers teljesítményben hasonló képességű, mint a Szu-57-esé. Ahogy a Golden Eagle radarja tudja azt (vagy mivel nagyobb és jóval újabb, akár többet), mint a Raptoré.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7
Nem kell nekem esni, fogalmam sincs, merre tart jelenleg a technológia ösvénye. Néha felmerülnek új technológiákról hírek, foton radar, kvantum számítógép, @molnibalage @Cifu @Allesmor Obranna , szerintetek milyen irányokba keresgélnek, ami túlmutathat a jelenlegi teljesítményen, AESA technológián? Mi lehet a jövő következő "nagy dobása"?
 
Az oroszok kifundálták, hogy hogy lehet "ócsítani" az AESA radarok előállítását.
Ha jól értem, az egyik szabadságfokban mechanikus kitérítést alkalmaznak, a másikban megmaradt az elektronikus kitérítés.
A fordítógép szerint a lényeg:
"As the practice of using AFAR shows, a wide range of scanning in one plane is not always necessary. Our device allows you to solve many problems, and it doesn’t matter, in what polarization, because the drive system allows you to flip the antenna 90 degrees"
Milyen problémákat old ez meg?
https://www.arms-expo.ru/news/novye...tie-nashlo-sposob-snizit-stoimost-rls-s-afar/
 
Az oroszok kifundálták, hogy hogy lehet "ócsítani" az AESA radarok előállítását.
Ha jól értem, az egyik szabadságfokban mechanikus kitérítést alkalmaznak, a másikban megmaradt az elektronikus kitérítés.
A fordítógép szerint a lényeg:
"As the practice of using AFAR shows, a wide range of scanning in one plane is not always necessary. Our device allows you to solve many problems, and it doesn’t matter, in what polarization, because the drive system allows you to flip the antenna 90 degrees"
Milyen problémákat old ez meg?
https://www.arms-expo.ru/news/novye...tie-nashlo-sposob-snizit-stoimost-rls-s-afar/
Igen. Csak ezzel a fel/le vagy oldalirányokban pásztázás idő igencsak megnő. Helyszög (elevation) irányban ritkán kell +/-10 foknál jobban legyezni, de ha oldalszögben (azimuth) tolják, akkor +/- 60 fok esetén a pásztázási idő úgy 2 sec is lehet. Lényegében a 360 fokos PESA/AESA radarok szintjére butítják a cuccot, amiben lehet valami, mert reálisan nézve ez is már elég gyors. Ha helyszögben mindig végigpásztázza egy mecha legyezéssel a radar területet, akkor egy mecha scan alatt tényleg a teljes kívánt légtér le van tapogatva.

Mi ezzel a bibi?

Az, hogy az elektronika meghibásodás helyett benne hagyja a mechanikait és egy mozgó antennát kell hűteni álló helyett. Kell akkor oda elektromotor vagy hidraulika is.

Viszont akkor további csökkenés, hogy ezzel pl. elvesztik azt, amit az Ibris vagy melyik radar tud. Hogy 60 fokoban kitolja a oldalszöget és még 60 fokban oldalra legyez.

Tehát akkor ez bizony KŐKEMÉNY visszalépés két képesség terén is.

  • A mecha statikus kitérítés (nem folyamatos legyezés) feláldozása folyamatos mozgatásért.
  • Úgy, hogy csökken a beállítható felderítendő terület és egyedi képesség is elveszik.
  • Cserébe az üzembiztonság romlik.
Valamit valamiért. Csodák nincsenek.
 
Igen. Csak ezzel a fel/le vagy oldalirányokban pásztázás idő igencsak megnő. Helyszög (elevation) irányban ritkán kell +/-10 foknál jobban legyezni, de ha oldalszögben (azimuth) tolják, akkor +/- 60 fok esetén a pásztázási idő úgy 2 sec is lehet. Lényegében a 360 fokos PESA/AESA radarok szintjére butítják a cuccot, amiben lehet valami, mert reálisan nézve ez is már elég gyors. Ha helyszögben mindig végigpásztázza egy mecha legyezéssel a radar területet, akkor egy mecha scan alatt tényleg a teljes kívánt légtér le van tapogatva.

Mi ezzel a bibi?

Az, hogy az elektronika meghibásodás helyett benne hagyja a mechanikait és egy mozgó antennát kell hűteni álló helyett. Kell akkor oda elektromotor vagy hidraulika is.

Viszont akkor további csökkenés, hogy ezzel pl. elvesztik azt, amit az Ibris vagy melyik radar tud. Hogy 60 fokoban kitolja a oldalszöget és még 60 fokban oldalra legyez.

Tehát akkor ez bizony KŐKEMÉNY visszalépés két képesség terén is.

  • A mecha statikus kitérítés (nem folyamatos legyezés) feláldozása folyamatos mozgatásért.
  • Úgy, hogy csökken a beállítható felderítendő terület és egyedi képesség is elveszik.
  • Cserébe az üzembiztonság romlik.
Valamit valamiért. Csodák nincsenek.


Szerintem igy probaljak "megoldani" a tudasban vagy es technologiaban levo deficitjuket.
 
Igen. Csak ezzel a fel/le vagy oldalirányokban pásztázás idő igencsak megnő. Helyszög (elevation) irányban ritkán kell +/-10 foknál jobban legyezni, de ha oldalszögben (azimuth) tolják, akkor +/- 60 fok esetén a pásztázási idő úgy 2 sec is lehet. Lényegében a 360 fokos PESA/AESA radarok szintjére butítják a cuccot, amiben lehet valami, mert reálisan nézve ez is már elég gyors. Ha helyszögben mindig végigpásztázza egy mecha legyezéssel a radar területet, akkor egy mecha scan alatt tényleg a teljes kívánt légtér le van tapogatva.

Mi ezzel a bibi?

Az, hogy az elektronika meghibásodás helyett benne hagyja a mechanikait és egy mozgó antennát kell hűteni álló helyett. Kell akkor oda elektromotor vagy hidraulika is.

Viszont akkor további csökkenés, hogy ezzel pl. elvesztik azt, amit az Ibris vagy melyik radar tud. Hogy 60 fokoban kitolja a oldalszöget és még 60 fokban oldalra legyez.

Tehát akkor ez bizony KŐKEMÉNY visszalépés két képesség terén is.

  • A mecha statikus kitérítés (nem folyamatos legyezés) feláldozása folyamatos mozgatásért.
  • Úgy, hogy csökken a beállítható felderítendő terület és egyedi képesség is elveszik.
  • Cserébe az üzembiztonság romlik.
Valamit valamiért. Csodák nincsenek.

Mi van ha még is helyszögben legyez?
 
Mi van ha még is helyszögben legyez?
A cikkből nem derül ki, hogy a rendszer azt, hogy oldal vagy helyszögben legyez, akkor tudja változtatni. Tehát, hogy be van-e égetve az, hogy az ESA legyezés az csak egy irányban lehet. Ha" beégetett" korlát igaz, akkor minden igaz, amit fent írtam. A képen a cucc viszont csak oldalra legyez szerintem, mert egy forgó tengelyre van téve és nem úgy, ahogy más radar, ami mindkét tengelyen legyez. Soha nem láttam még olyan két tengelyen legyező radart, ami egy rúdra lenne erősítve...

img6081.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: Rotten878 and dudi