A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

Hát ez érdekes lesz. A hvg 3.5mrd-os biznoszről írt, a Wikipédia 7 verdáról, a törökök szerint meg komolyabb szerződésről.
"Ugyancsak 2019-ben realizáltak a szárazföldi járművek Ugandába és Ghánába történő kivitelét, és a szárazföldi járművek Magyarországra történő értékesítése 2019-ben vált az egyik kiemelkedő exportszerződésbe."
7 jármű, 3.5mrd. márpedig nem nagy biznisz.

Ghána és Uganda beszerzéseit kell vizsgálni hogy legyen viszonyítási alap. Ide jutottunk. :D
 
PX-ben
Külföldi képzéseken
Túraboltba
Interneten

És afgánban piacon is. ;)Hisz 15 dollárért megveheted az amcsi bakancsokat amit a helyi erőknek szállítanak, de ők rögtön eladják.

A katonák sokszor százezreket költenek személyi felszerelésre.
Te jó ég ezen a piacos sztorin nem tudom hogy sírjak vagy nevessek :-)
 
Most persze megint elkezdtem kutakodni Jelcin ügyben, és érdekeseket találtam.
Angolra fordítózva:
Ejder Yalçın Became an Ambulance3 June 2019
4X4 Armored Combat Vehicle of Nurol Makina Company produced an ambulance version of Ejder Yalçın. The company, which currently exports armored vehicles to various Middle Eastern countries and Hungary, has produced ambulance vehicles at the request of a customer. While the existing roof of Ejder Yalcin was preserved, the ceiling was raised for ambulance intervention. As a result of the arrangements made in the vehicle, two stretchers to transport the injured, sick and a chair for the medic and the related equipment for medical intervention are included. On the vehicle in accordance with the working conditions on the front mortar was ordered.

Ebből még azt is ki lehet olvasni, hogy mi lehettünk azok, akik miatt "mentőt" kialakították.
És mit látok? Elég komolyan bővült a változatainak száma.
Az NMS-sel dettó ugyan ez a helyzet. Van közte pár igazán érdekes koncepció! ;)
 
Most persze megint elkezdtem kutakodni Jelcin ügyben, és érdekeseket találtam.
Angolra fordítózva:
Ejder Yalçın Became an Ambulance3 June 2019
4X4 Armored Combat Vehicle of Nurol Makina Company produced an ambulance version of Ejder Yalçın. The company, which currently exports armored vehicles to various Middle Eastern countries and Hungary, has produced ambulance vehicles at the request of a customer. While the existing roof of Ejder Yalcin was preserved, the ceiling was raised for ambulance intervention. As a result of the arrangements made in the vehicle, two stretchers to transport the injured, sick and a chair for the medic and the related equipment for medical intervention are included. On the vehicle in accordance with the working conditions on the front mortar was ordered.

Ebből még azt is ki lehet olvasni, hogy mi lehettünk azok, akik miatt "mentőt" kialakították.
És mit látok? Elég komolyan bővült a változatainak száma.
Az NMS-sel dettó ugyan ez a helyzet. Van közte pár igazán érdekes koncepció! ;)

Mit ne mondjak, van választék mindkét fajtából, de ha már veszünk belőlük, melyik koncepciók lennének jók nekünk? Gondolom,határrendészeti felderítőknek biztos szódával elmenne. Vagy esetleg még melyik típusokból? Vagy az is lehet, hogy mindegyikből vettünk kettőt. :D Azt nem tudom elképzelni,hogy a licencet ideadnák, de sosem tudni. Lehetséges, hogy a 4x4-el elboldogulnánk.
 
Huuu, ez baromi érdekes!
Nem tudom, hogy kinek mennyire jőtt le, de az NMS verzióit érdemes nagyon alaposan átnézni!
A 2pickup, és az ATGM hordozó, tulajdonképpen már egy átdolgozott széria. Mintha egy NMS 2.0 lenne.
Átdolgozták a járművek hátsó részét. Nincs már olyan magasan a hátsó sárvédőív, és maga a sárvédő is változott. Lecserélték szinte a komplett elejét. A hűtőt, a motorháztetőt, ennek folyományaként lehet, hogy a motorházban is történtek átalakítások. De úgy általában is úgy tűnik, mintha "európaisították" volna.
És ami nekem feltűnt még - bár az ilyen 3D concept képeken nem biztos hogy mérvadó -, hogy nekem úgy tűnik, mintha mind a 3 járműnek megtoldották volna a tengelytávját. Ami azt jelenti, hogy több hely van odabent.
Ez mondjuk az AT verziónál a behúzható indítók miatt indokolt is lehet. Mondjuk ha ilyen behúzható indítókat terveznek, akkor szerintem felesleges 2 külön oszlop.
A hosszabbított tengelytáv viszont a szimplakabinos verzióban kimondottan nagy platót eredményezhet.
Erre pl. Simán felkerülhet pl. SRAMS, és még az gránátoknak is maradhat + hely.
A mentő verzió is sokkal fogyaszthatóbb kialakítást kapott (nem minthogyha ez számítana a funkció mellett ;)). Úgy emeltek a tetőn és csökkentettek a oldalsó behajláson, hogy bent kényelmesebben lehessen dolgozni, hogy ez nem okozott jelentős átalakítást.
Ha ez is egy növelt tengelytávot kapott, akkor meg külön okosság...
 
Huuu, ez baromi érdekes!
Nem tudom, hogy kinek mennyire jőtt le, de az NMS verzióit érdemes nagyon alaposan átnézni!
A 2pickup, és az ATGM hordozó, tulajdonképpen már egy átdolgozott széria. Mintha egy NMS 2.0 lenne.
Átdolgozták a járművek hátsó részét. Nincs már olyan magasan a hátsó sárvédőív, és maga a sárvédő is változott. Lecserélték szinte a komplett elejét. A hűtőt, a motorháztetőt, ennek folyományaként lehet, hogy a motorházban is történtek átalakítások. De úgy általában is úgy tűnik, mintha "európaisították" volna.
És ami nekem feltűnt még - bár az ilyen 3D concept képeken nem biztos hogy mérvadó -, hogy nekem úgy tűnik, mintha mind a 3 járműnek megtoldották volna a tengelytávját. Ami azt jelenti, hogy több hely van odabent.
Ez mondjuk az AT verziónál a behúzható indítók miatt indokolt is lehet. Mondjuk ha ilyen behúzható indítókat terveznek, akkor szerintem felesleges 2 külön oszlop.
A hosszabbított tengelytáv viszont a szimplakabinos verzióban kimondottan nagy platót eredményezhet.
Erre pl. Simán felkerülhet pl. SRAMS, és még az gránátoknak is maradhat + hely.
A mentő verzió is sokkal fogyaszthatóbb kialakítást kapott (nem minthogyha ez számítana a funkció mellett ;)). Úgy emeltek a tetőn és csökkentettek a oldalsó behajláson, hogy bent kényelmesebben lehessen dolgozni, hogy ez nem okozott jelentős átalakítást.
Ha ez is egy növelt tengelytávot kapott, akkor meg külön okosság...
Valóban pozitív modosítások. Talán annyi, hogy a tengelytáv növelése rontani szokta a terepjáró képességet... növelve a felülés veszélyét. De ha így van (átalakítások), akkor pozitív, hogy figyelnek az állomány véleményére.
 
Valóban pozitív modosítások. Talán annyi, hogy a tengelytáv növelése rontani szokta a terepjáró képességet... növelve a felülés veszélyét. De ha így van (átalakítások), akkor pozitív, hogy figyelnek az állomány véleményére.
A tengelytáv növelése - ha van is egyáltalán ! - eléggé minimálisnak tűnik. Lehet sima optikai hatás is a plató miatt.
A kínai topicban van 1-2 egészen horror megoldás is. Ez még bőven nem tűnik annak...:rolleyes:
Még annyit megjegyeznék, hogy a májusi budaörsi statikus bemutatón - ahogy látom - már a nagy hűtös változat volt elhozva, de érdekes módon a motorháztető nem stimmel az új verziókon látható kialakítással.
 
Mit ne mondjak, van választék mindkét fajtából, de ha már veszünk belőlük, melyik koncepciók lennének jók nekünk? Gondolom,határrendészeti felderítőknek biztos szódával elmenne. Vagy esetleg még melyik típusokból? Vagy az is lehet, hogy mindegyikből vettünk kettőt. :D Azt nem tudom elképzelni,hogy a licencet ideadnák, de sosem tudni. Lehetséges, hogy a 4x4-el elboldogulnánk.


A fegyverrendszerek felsorolása alatti kép erősen hasonlít az új magyar terepmintára
 
NSM hasznos kiegészitő jármű lehet.Fegyverhordozóként kkiválthatja a múzeumszökevény BRDM-2t.Kár,hogy nincs úszóképes variánsa,mint az Otokar Cobrának.Felderitő járgánynak nem ártana úsznia.
 
Igazából fogalmam sincs. De a tavalyi budaörsi bemutató után arról cikkeztek, hogy az Ejder Yalcin-on látható festést annak lehet tekinteni. Tényekkel nem támasztotta alá senki, de nem is cáfolták meg.

Lehet hogy van, de az akkor tuti titok. Mert annak titoknak kell lennie, hogy ne tudja senki, hogy mit nem tud. :) Így az is titok, hogy van titok. :)
 
  • Tetszik
Reactions: hunter85
Lehet hogy van, de az akkor tuti titok. Mert annak titoknak kell lennie, hogy ne tudja senki, hogy mit nem tud. :) Így az is titok, hogy van titok. :)

Igen. Azt hiszem sok-sok Virág elvtárs kaliberű fickó gondolhat ki ehhez hasonló fifikáns fogásokat.
Mondjuk engem az is érdekelne, hogy ha egyszer majd itt lesznek az új haditechnikák, akkor hogy fogják tovább játszani ezt a játékot.
 
Igen. Azt hiszem sok-sok Virág elvtárs kaliberű fickó gondolhat ki ehhez hasonló fifikáns fogásokat.
Mondjuk engem az is érdekelne, hogy ha egyszer majd itt lesznek az új haditechnikák, akkor hogy fogják tovább játszani ezt a játékot.

Anno az új gyakorló is titkos volt, amíg hivatalosan be nem jelentették, miközben már voltak fent képek a neten róla. Ez a török beszerzés is lassan minden katonai netes portálon fent lesz, csak az itthoniakon nem lehet. No meg persze, a Honvédség járműveinek, ha van, az új terepmintája is ilyen történet lehet. Pedig már rég lehetne büszkélkedni vele, hogy milyen remek kinézetet fognak kapni a nehézfegyvereink, járműveink. Mert ez biztos, ha egyszer kiderül, nem veszélyezteti a nemzetbiztonságot. Sajnos a Honvédség, a civil társdalommal folytatott kommunikációjában, gyakran önmaga paródiáját játsza.
 
Sajnos a Honvédség, a civil társdalommal folytatott kommunikációjában, gyakran önmaga paródiáját játsza.
Az egy dolog,...nekem ez még nem is annyira fáj, hiszen a civil társadalomnak csak egy része kiváncsi a honvédségre és a vele kapcsolatos tényszerű dolgokra,...és ezek közül is -oly sokszor szemmel láthatóan itt, egy haditechnikai fórumon is- sok az értetlen, rögeszmék szerint gondolkodó és vágyálmokat kergető ember, akiknek hiába magyarázol.
A bosszantóbb az, amikor tűzközelbe kerülsz, ott vagy, látod, fogod, érzed és tudod a dolgokat, de mégsem fotózhatsz, beszélhetsz, posztolhatz róla, mert "Titok".
Egy hónapra rá meg olvasol egy cikket Facen vagy "egy blogon" részletekkel és képekkel...amiről persze Te nem beszélhettél..., stb., ...na az a paródia...