[BIZTPOL] Irán

A felelősség kérdése
Itt egy ember (beosztás) hibázott, az akinek le kellett volna tiltani a polgári repülést az első ballisztikus rakéta indításának pillanatában.
Szinte biztosra vehető volt abban a helyzetben, hogy jön az USA válaszcsapása.
A kezelőszemélyzettel vitetik el a balhét, mint ahogy általában a világban is szokás hasonló esetben.
Az volt az elso hiba. Aztan jott es az egesz rendszer nekiallt hazudni. Megprobalt nem szemebe nezni azoknak a csaladtagjainak akiket megolt megprobalta masra haritani a felelosseget. "muszaki hiba"
 
Kitorolhetik a segguket a hozzatartozok a karpotlasul kapott dollarral. Azzal meg nem kapjak vissza a hozzatartozojukat. Eleg gyorsan megcsinaltak ezt a lelovest, hat perc alatt vege volt. Szorakoztak a felszallo gepek befogasaval vajon aztan tul jol sikerult a gyakorlas? A Tor meg tette a dolgat.
 
Kitorolhetik a segguket a hozzatartozok a karpotlasul kapott dollarral. Azzal meg nem kapjak vissza a hozzatartozojukat. Eleg gyorsan megcsinaltak ezt a lelovest, hat perc alatt vege volt. Szorakoztak a felszallo gepek befogasaval vajon aztan tul jol sikerult a gyakorlas? A Tor meg tette a dolgat.
Sajnos az elsoreszevel igazad van a masodikat meg nem tudjuk kizarni.
 
Korrekt hogy beismerték, kényszerpálya ide vagy oda lásd az ingyencirkuszt

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Siberia_Airlines_Flight_1812

https://hu.m.wikipedia.org/wiki/A_Malaysia_Airlines_17-es_járatának_katasztrófája

Lásd még

https://honvedelem.hu/hatter/tiz-lelott-utasszallito/

Ha a forradalmi gárdáé volt a TOR, akkor sok minden világos, ők mindig is fanatizmussal pótolták a szakértelmet, az utóbbi évtizedekben még inkább hasonlítottak egy gyülevész jolfelfegyverzett szabadcsaptra mint fegyelmezett katonai egységre.
 
Eleg gyorsan megcsinaltak ezt a lelovest, hat perc alatt vege volt. Szorakoztak a felszallo gepek befogasaval vajon aztan tul jol sikerult a gyakorlas? A Tor meg tette a dolgat.
Mi az, hogy gyorsan! A csapatlégvédelem lelövési ablaka perc sincs, befogási pedig nagyon változó lehet, de olykor az se több. Itt szerintem egyedül az üteg végezte jól a dolgát, volt rá jogosultságuk, parancs kötelezte őket és hibátlanul megcsinálták. Aki készültségbe helyezte őket, aki nem takarította el onnan a civil légiforgalmat és akinek ezt össze kellett volna hangolnia a felelős. Miniszterek, főigazgatók, vezérezredesek.

Ugyanaz, mint a maláj gép, ahol minden felelősség az ukrán minisztereket terheli, a gép oroszok általi lelövése miatt, elvben az ő országuk volt az a terület, ahonnan ki kellett volna tiltaniuk a légiforgalmat és gyakorlatban az ő légiirányításuk.
 
Elképzelhető, hogy a gép műszaki hiba miatt visszafordult és ez a manőver okozta a vesztét?, mivel "túlreagálta" egy légvédelmi egység a nagy idegfeszültség közepette?
Elképzelhető, DE az első jel külső szemlélőnek a transzponder-jel eltűnése lehetett. Ilyenkor az útvonaltól eltérve a személyzet rádión jelezni köteles az irányváltoztatást és visszatérési szándékot - már ha tudják! Itt viszont már a visszafordulás előtt megszűnt a transzponder-jel, tehát ugyanígy lehet hogy megszűnt a rádiózási lehetőségük is, ezek viszont azonos pillanatban jelentkező több hibára utalnak.
 
  • Tetszik
Reactions: superjet100
Elképzelhető, DE az első jel külső szemlélőnek a transzponder-jel eltűnése lehetett. Ilyenkor az útvonaltól eltérve a személyzet rádión jelezni köteles az irányváltoztatást és visszatérési szándékot - már ha tudják! Itt viszont már a visszafordulás előtt megszűnt a transzponder-jel, tehát ugyanígy lehet hogy megszűnt a rádiózási lehetőségük is, ezek viszont azonos pillanatban jelentkező több hibára utalnak.

Meg lehet ezt babrálni? Nem lehet, hogy pont emiatt késlekedtek az indulással? Csak kérdezem.
 
Korrekt hogy beismerték, kényszerpálya ide vagy oda lásd az ingyencirkuszt

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Siberia_Airlines_Flight_1812

https://hu.m.wikipedia.org/wiki/A_Malaysia_Airlines_17-es_járatának_katasztrófája

Lásd még

https://honvedelem.hu/hatter/tiz-lelott-utasszallito/

Ha a forradalmi gárdáé volt a TOR, akkor sok minden világos, ők mindig is fanatizmussal pótolták a szakértelmet, az utóbbi évtizedekben még inkább hasonlítottak egy gyülevész jolfelfegyverzett szabadcsaptra mint fegyelmezett katonai egységre.
Mas fogalmaink vannak a korrektsegrol!

Az iraniak ugy ismertek be amit elkovettek ahogy az oroszok Latynt. Nem volt mar mas lehetoseguk. De ha lehetett volna akkor tovabb tagadtak volna csak nem rajtuk mulot. Ja korrektek voltak :-)
 
Meg lehet ezt babrálni? Nem lehet, hogy pont emiatt késlekedtek az indulással? Csak kérdezem.
A földön sok mindent meg lehet babrálni, de ha akár a rádió, akár a transzponder nem működött volna a bekapcsoláskor, akkor fel sem szálltak volna. Rádió nélkül még hajtómű-indítási és felszállási engedélyt se tudnak kérni. Szóval a felszállásnál még működött ott minden fontos dolog, 2400m magasságig volt transzponder-adásuk/jelük is.
 
Elképzelhető, DE az első jel külső szemlélőnek a transzponder-jel eltűnése lehetett. Ilyenkor az útvonaltól eltérve a személyzet rádión jelezni köteles az irányváltoztatást és visszatérési szándékot - már ha tudják! Itt viszont már a visszafordulás előtt megszűnt a transzponder-jel, tehát ugyanígy lehet hogy megszűnt a rádiózási lehetőségük is, ezek viszont azonos pillanatban jelentkező több hibára utalnak.
Én elhiszem, hogy te megpróbálsz dolgokat elmagyarázni, DE....
Ezt ITT tudod meddig olvasták:
Ha nem hiszed:
Meg lehet ezt babrálni? Nem lehet, hogy pont emiatt késlekedtek az indulással? Csak kérdezem.
Mindjárt jönnek az ürgebőrbe varrt búvárok...o_O
 
Meg lehet ezt babrálni? Nem lehet, hogy pont emiatt késlekedtek az indulással? Csak kérdezem.
Ez nyilvánvaló! o_O
Úgy babraltak vele, hogy egészen 2400m -ig működjön, majd hirtelen minden jeladó, rádió elszálljon, miközben közvetlenül előtte rakétát indítottak, és a meghibásodassal egyidőben egy rohadt nagy robbanás miatt kigyulladt a gép egyik motorja....
OMFG
 
Már az elején azt mondták, hogy a Boeinget nem engedik a "géphez".
Aztán arról volt szó, hogy az ukránok "jelen lehetnek".
Persze, hogy nem akarják utólag sem kiadni, mert akkor kiderül, hogy megpróbálták manipulálni.
Van ennek egy nemzetközi jogi menete. Ennyi idő kellett, hogy rájöjjenek, hogy nincs több jogi és műszaki lehetőségük az eltusolásra.
Az meg hogy nem adják ki - az elismerés ellenére - lesz még egy elég érdekes vonzata. Ugyebár a fekete doboz NEM AZ Ő TULAJDONUK. o_O
Az az ukrán légitársaság tulajdona. Lehet, hogy végül ezt megússzák, de ott azért még lesznek érdekes dolgok...

Az iráni felső vezetést úgy képzeljétek el, mint egy régi top kommunista országét. Csak gondoljatok bele, hogy Csernobil kapcsán mi ment a Szovjetunóban!

Iránban, ha jól tudom egy 12 tagú legfelsőbb testületük van. A legalsó szintről alacsonyabb csúcsfejeken megy keresztül minden szar, mire a legfelsőbb vezetésig eljut. Ha a 12 tagúból csak 1nek is van ellenvetése, akkor vissza az elejére, és újból pontosítás, újravesznek minden lehetőséget, pro és kontra, egészen addig míg mind a 12 ugyanazt nem mondja. Mivel a 12ből 6 vallási vezető, a többi pedig jogi szakértő, elképzelhetitek, hogy mi mehet ott ameddig mind a 12 (+a legfőbb vallási vezető + az elnök) ugyanazt nem mondja. Na ezért lehetett a késlekedés. Az elnök és a politikai vezetés a jordánokon át a legelején kiküldte az infót, de mire Irán, mint állam elismerte, eltelt pár nap. Viszont ha eldől, utána ahhoz a verzióhoz tartják magukat a legvégsőkig.
 
Ne hülyéskedjél már, szerinted az a lényeg hogy "ukrán gép" volt, vagy az hogy az áldozatok túlnyomó része a saját állampolgáruk, vagy iráni származású "ukrán"?

Ez így korrekt, sajnos ilyen hibát mindenki vétett már, még kevésbé felfokozott környezetben is(pont az ukránok is! Vegával, az amiknak sincs semmilyen morális alapjuk kiabálni, ők meg pont irániakat durrantottak le az öböl felett), ez benne van.

Szinte biztos voltam benne hogy lelőtték a gépet, de vizsgálat előtt nem szép okoskodni. Irán elismerte, tessék, ennyi. Szomorú eset, az összes áldozat nyugodjon békében.

Aki ezért koalíciót akar formálni, és megtámadni Iránt, annak üzenem hogy akkor előbb menjen végig az egyesített bosszúálló föld hadsereg Ukrajnán, utána az USA-n, és mehetünk rá sorban majd Iránra is! Ha viszont az első kettőt kihagynánk, akkor szerintem nem szép a kettős mérce végett azonnal ezért az esetért Irán vérét kívánni!

Nyugodtság, szerénység!

Pontosan. Hátrább az agarakkal! Tragédia történt az idegtépő pillanatok szülte kapkodásban.
Nyugodjanak békében az áldozatok és találjanak vigasztalást a családtagok, ezért imádkozhatunk.
De! Ne tévesszük szem elől, hogy az egész eseménylánc ott fordult "élesbe", hogy orvul ledrónoztak egy magas rangú tábornokot kíséretével együtt!
Nem élezni kellene az őrületet!
 
  • Tetszik
Reactions: gergo55 and zsolti
Az iráni felső vezetést úgy képzeljétek el, mint egy régi top kommunista országét. Csak gondoljatok bele, hogy Csernobil kapcsán mi ment a Szovjetunóban!

Iránban, ha jól tudom egy 12 tagú legfelsőbb testületük van. A legalsó szintről alacsonyabb csúcsfejeken megy keresztül minden szar, mire a legfelsőbb vezetésig eljut. Ha a 12 tagúból csak 1nek is van ellenvetése, akkor vissza az elejére, és újból pontosítás, újravesznek minden lehetőséget, pro és kontra, egészen addig míg mind a 12 ugyanazt nem mondja. Mivel a 12ből 6 vallási vezető, a többi pedig jogi szakértő, elképzelhetitek, hogy mi mehet ott ameddig mind a 12 (+a legfőbb vallási vezető + az elnök) ugyanazt nem mondja. Na ezért lehetett a késlekedés. Az elnök és a politikai vezetés a jordánokon át a legelején kiküldte az infót, de mire Irán, mint állam elismerte, eltelt pár nap. Viszont ha eldől, utána ahhoz a verzióhoz tartják magukat a legvégsőkig.
Teokratikus vezetesu orszag. Igen van legfelsobb vallasi testulet mint a biborosok tanacsa deahogy a pap a fonok a vatikanban ugy az ajatolah a mufti iranban. DIKTATURA mindig eross kozpontositott vezetesu rendszer. A vallasi diktaturak meg szinte mindig egyszemelyivezetesuek. Csak ha balhe van akkor van megosztottfelelosseg. Akkor mindenki masis hibas.
 
Korrekt hogy beismerték, kényszerpálya ide vagy oda lásd az ingyencirkuszt

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Siberia_Airlines_Flight_1812

https://hu.m.wikipedia.org/wiki/A_Malaysia_Airlines_17-es_járatának_katasztrófája

Lásd még

https://honvedelem.hu/hatter/tiz-lelott-utasszallito/

Ha a forradalmi gárdáé volt a TOR, akkor sok minden világos, ők mindig is fanatizmussal pótolták a szakértelmet, az utóbbi évtizedekben még inkább hasonlítottak egy gyülevész jolfelfegyverzett szabadcsaptra mint fegyelmezett katonai egységre.

Azért Szulejmáni sem volt idióta, sem az általa vezetett Kudsz alakulat nem azokból áll. A forradalmi gárda felügyeli a rakétaprogramot, az összes rakétás egység hozzájuk tartozik, ha jól tudom. Ezeknél azért nem hiszem, hogy csak fanatikus hülyék lennének. Persze hozzájuk tartozik a Bászidzs milícia is, az valóban ilyen munkásőrség szerű rezsimhadsereg.
 
Szimplán, akárhogy igyekeztek, nem tudtak minden nyomot eltüntetni. A fekete dobozt ki kellett volna adniuk. Ami ugye nem semmisült meg. Onnantól kényszerpálya...
Túlságosan szerelmesek vagytok ebbe a fekete dobozba, de :
- Azt eleve nem tehetik meg, hogy nem adják ki senkinek, mivel akié a gép volt, az az ukrán cég a tulajdonosa, nekik ki kell adniuk, aztán majd ők dönthetik el hogyan tovább.
- A fedélzeti adatrögzítők : kettő van, 1. a kabinban elhangzó kommunikáció és behallatszó zajok felvételére, 2. a repülőgép üzemi paramétereinek rögzítésére
- a normálistól eltérő üzemi paraméterek leolvashatók, de azoknak az okát nem írja ki!! Tehát leolvasható pl. hogy a bekapcsolás utáni 867. nagy csattanás a hangfelvételen, ugyanakkor hajtómű-vibráció majd fordulatszám-csökkenés és hajtómű-leállás, x mp.-el később hajtómű-tűz a 2. (jobb) hajtóműnél, hidraulika-nyomáscsökkenés mert a leállt hajtómű nem hajtja a szivattyút vagy/és sérült egy hidr.-cső is, de hogy ezt turbinalapát-törés és hajtómű-robbanás, vagy rakéta-találat okozta azt csak a roncsokból lehet megállapítani. Nincs rakéta-közeledést érzékelő szenzor egy normál utasszállítón (kivéve az izraeli gépeket), így nincs ilyen jel sem a rögzített adatok között még akkor sem, ha jött és betalált a rakéta!! Az hogy az iráni illetékesek vonakodnak ezeket kiadni csak azt jelzi, hogy ők sincsenek tisztában ezekkel a rep-műszaki részletekkel.
 
Amire most összpontosítani kell hogy rákényszerítsük Iránt a kártalanításra. Jóvátételt kell fizetniük az elhunytak családjainak és az ukrán nemzeti légtársaságnak. Én a Boeing helyében az elszenvedett jó hírnév veszteség és részvényesés által okozott anyagi kár miatt is perelnék. Elvégre az iráni kormány magabiztosan állította hogy műszaki hiba volt. Remélem legközelebb nem csak a légi forgalmi irányítás, de a légitársaságok is öntudatosabbak lesznek a háborús vagy annak kinéző zóna elkerülésében.

Legyen ez mindannyiunk számára tanulság a jövőre nézve. Ahogy 5 éve most is a védhetetlent védték páran. Lehet gyűlölni a nyugati rendszert amit közösen létrehoztunk és a bukásába segédkezőket pártolni, de ha már ilyen hobbira adtátok a fejeteket legalább ti legyetek becsületesek az általatok szimpatizált államok helyett. Egyértelmű hogy a nyetelés csak ront a helyzeten. Sajnos a diktatúrák természete ilyen. Azok közül akik még mindig tagadják hogy az oroszok lelőtték az MH17-es járatot remélem párnak felnyitotta a szemét a mostani tragédia és objektíven fog ezentúl megszólalni róla.

Szinte hihetetlen módon rabja vagy a saját nézőpontodnak. És elképesztő vehemenciával projektálod ki a saját indulatod másra, aki másképp lát dolgokat.
Csak szólok, hogy a "nyugati rendszer" - amit szerinted sokan gyűlölnek - leghatékonyabb lebontóit a hozzád hasonló gondolkodásmódúak között lehet megtalálni!
Ebben a konkrét történetben is, Donald Trumpnál senki sem tett többet a "Kelet" megerősítésénél és a "Nyugat" gyengítésénél, csak szólok!
 
  • Tetszik
Reactions: vendeg2