[BIZTPOL] Irán

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Laci1970

Well-Known Member
2016. július 23.
1 760
3 195
113
Azért Szulejmáni sem volt idióta, sem az általa vezetett Kudsz alakulat nem azokból áll. A forradalmi gárda felügyeli a rakétaprogramot, az összes rakétás egység hozzájuk tartozik, ha jól tudom. Ezeknél azért nem hiszem, hogy csak fanatikus hülyék lennének. Persze hozzájuk tartozik a Bászidzs milícia is, az valóban ilyen munkásőrség szerű rezsimhadsereg.
Olyan lehet az a forradalmi garda mint irakban volt a köztarsasagi gárda. A media agyonsztárolta őket aztán húzták vagy 2 hetig is mikor harcra került a sor. Szerintem azt sem tudták mire lőnek.
 

milagro

Well-Known Member
2019. szeptember 28.
11 917
25 933
113
Egy dologban hibáztak ott nagyot, hogy engedték a civil gépeket felszállni. Mikor van egy kicsit nagyobb szél, villámlás etc meg lehet oldani hogy légtérzárat rendeljenek el adott terület felett, gépeket átirányítanak, itt meg vártak egy válaszcsapást és repkedhettek közben a civil gépek. Ukránok felett ugyan ez volt.
Asszem mindenki komoly felelősséget-kockázatot vállal aki ilyen térségbe bevállalja jóhiszeműen hogy repülőgéppel megy. EU-ban Ukrajna, Közel Keleten Izrael, Szíria/Irak/Irán, Afrikában Líbia Ázsiában pedig a két Korea körül aki repülőgéppel utazik, annak én úgy látom ez benne van. Nem zárják időben a légtereket, sőt van hogy direkt utasszállító/más fegyvertelen felderítő gép mögé bújócskázik pl. Izraeli csapásmérő kötelék.

Azt gondolom eleve nem mennék erre magamtól civilben sosem, ha kell és lehet választani, kb. vonat/autó inkább.

De az eddigiekből látva, nem vártak válaszcsapást. Sőt. Legmagasabb szinten biztosan tudták, hogy az nem lesz, nem fog érkezni!
Lefelé a rendszerben persze izgult mindenki piszkosul, s mint sajnos láthattuk, hibáztak is!
 

szuvorov

Well-Known Member
2014. május 16.
7 517
24 256
113
Elismerték

AZ IRÁNI FORRADALMI GÁRDA EGYIK MAGAS RANGÚ VEZETŐJE PEDIG SZOMBATON TELJES FELELŐSSÉGET VÁLLALT AZ UKRÁN UTASSZÁLLÍTÓ REPÜLŐGÉP LELÖVÉSÉÉRT.

Az iráni televízióban sugárzott videofelvételen Amirali Hádzsizadeh, az iráni légtérért felelős parancsnok elmondta, hogy az ukrán utasszállítót pilóta nélküli repülőgépnek vélték, írja az MTI. A rendszert kezelőnek tíz másodperce volt a helyzet értékelésére. A gépet egy rövid hatótávolságú rakétával semmisítették meg. Hozzátette, nem akarták eltitkolni az esetet, de előbb vizsgálatot akart lefolytatni. Mint mondta,

"INKÁBB MEGHALT VOLNA, SEMMINT SZEMTANÚJA LEGYEN EGY ILYEN BALESETNEK".


https://index.hu/kulfold/2020/01/11/iran_elismerte_lelotte_az_ukran_utasszallitot/
 

jurgenbauer

Well-Known Member
2015. február 1.
26 567
89 737
113
Az iráni felső vezetést úgy képzeljétek el, mint egy régi top kommunista országét. Csak gondoljatok bele, hogy Csernobil kapcsán mi ment a Szovjetunóban!

Iránban, ha jól tudom egy 12 tagú legfelsőbb testületük van. A legalsó szintről alacsonyabb csúcsfejeken megy keresztül minden szar, mire a legfelsőbb vezetésig eljut. Ha a 12 tagúból csak 1nek is van ellenvetése, akkor vissza az elejére, és újból pontosítás, újravesznek minden lehetőséget, pro és kontra, egészen addig míg mind a 12 ugyanazt nem mondja. Mivel a 12ből 6 vallási vezető, a többi pedig jogi szakértő, elképzelhetitek, hogy mi mehet ott ameddig mind a 12 (+a legfőbb vallási vezető + az elnök) ugyanazt nem mondja. Na ezért lehetett a késlekedés. Az elnök és a politikai vezetés a jordánokon át a legelején kiküldte az infót, de mire Irán, mint állam elismerte, eltelt pár nap. Viszont ha eldől, utána ahhoz a verzióhoz tartják magukat a legvégsőkig.

https://888.hu/amerika-london-pariz...erik-az-ukran-utasszallito-leloveset-4222654/
 

DINAMO

Well-Known Member
2017. április 5.
3 476
1 826
113
Elismerték

AZ IRÁNI FORRADALMI GÁRDA EGYIK MAGAS RANGÚ VEZETŐJE PEDIG SZOMBATON TELJES FELELŐSSÉGET VÁLLALT AZ UKRÁN UTASSZÁLLÍTÓ REPÜLŐGÉP LELÖVÉSÉÉRT.

Az iráni televízióban sugárzott videofelvételen Amirali Hádzsizadeh, az iráni légtérért felelős parancsnok elmondta, hogy az ukrán utasszállítót pilóta nélküli repülőgépnek vélték, írja az MTI. A rendszert kezelőnek tíz másodperce volt a helyzet értékelésére. A gépet egy rövid hatótávolságú rakétával semmisítették meg. Hozzátette, nem akarták eltitkolni az esetet, de előbb vizsgálatot akart lefolytatni. Mint mondta,

"INKÁBB MEGHALT VOLNA, SEMMINT SZEMTANÚJA LEGYEN EGY ILYEN BALESETNEK".


https://index.hu/kulfold/2020/01/11/iran_elismerte_lelotte_az_ukran_utasszallitot/
Nem akartak eltitkolni az esete !!! AHAAAAA Legalabb van humorerzekuk.
 
  • Tetszik
Reactions: ladagrant

DINAMO

Well-Known Member
2017. április 5.
3 476
1 826
113
"Az iráni televízióban sugárzott videofelvételen Amirali Hádzsizadeh, az iráni légtérért felelős parancsnok elmondta, hogy az ukrán utasszállítót pilóta nélküli repülőgépnek vélték, írja az MTI. A rendszert kezelőnek tíz másodperce volt a helyzet értékelésére."

Azt hiszem ez eleg jol egyezik azzal amit itt kisutottunk a rendelkezesre allod adatokbol.
 
  • Tetszik
Reactions: szuvorov

Lelkeslaikus

Well-Known Member
2018. december 24.
728
3 262
93
"Az iráni televízióban sugárzott videofelvételen Amirali Hádzsizadeh, az iráni légtérért felelős parancsnok elmondta, hogy az ukrán utasszállítót pilóta nélküli repülőgépnek vélték, írja az MTI. A rendszert kezelőnek tíz másodperce volt a helyzet értékelésére."

Azt hiszem ez eleg jol egyezik azzal amit itt kisutottunk a rendelkezesre allod adatokbol.

Áruld már el, hogy ennek az iráni parancsnoknak ezt a nyilatkozatát most mi okból hiszed el? Tán csak nem azért mert egybevág az általad gondoltakkal?

Szerintem ez a magyarázat is csak részben hihető. Mégegyszer: nem ez volt az egyetlen gép azokban az órákban arrafelé. Miért ez lett gyanús? Miben tért el a viselkedése az "elvárhatótól"? Mennyire volt ez jobban "pilóta nélküli repülő szerű", mint a megelőző gépek?
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 817
67 112
113
De legalább elismerték. Mert ugye volt ott egy USS. Vincennes-ügy is. Azonban itt is fontos tudni, hogy a Reagen-adminisztráció azonnal bocsánatot kért az iráni államtól, de legalábbis sajnálatukat fejezték ki, ellenben az amerikai média még jóideig "technikai problémákról" beszélt. Ugyanők 83-ban a KAL 007 esetében azonnal a szovjet fél morális felelősségét exponálták ki.
Ilyen ez.
És ha már nagyon össze akarunk vetni dolgokat, a maláj gép lelövése kapcsán is ment az orosz szerecsenmosdatás, ahol a viszonylag jól összerakott bullshitet (hogy egy ukrán Szu-27-es szedte le) sikerült egy orosz parlamenti képviselőnek elbaltáznia, mert dilettáns módon Szu-25-öst emlegetett.
Emiatt viszont a gépezetnek a konzekvensség látszatának fenntartása miatt el kellett kezdeni valahogy bizonygatni, hogy egy ukrán Szu-25-ös minden józan indok nélkül felküzdötte magát a számára lehetetlen 10 ezer méteres magasságra és ott lőtte le a B777-est.
Csak hogy minél távolabb tekerjék a sztorit a Buk-tól.
 

fedett_mókus

Well-Known Member
2018. november 25.
3 875
7 166
113
Hát szerintem pont azért ismerték be, hogy az amcsik ne tudjanak erre is hivatkozva összeharácsolni valami koalíciót.
Hiszen nagyjából nyilvánvaló volt mi történt.
Főleg a felvétel után. És sokáig nem lehetett volna húzni halasztani, hogy kiderüljön.
Ez nem a maláj gép lelövése ahol a két fél tudott egymásra mutogatni.
Így jöttek belőle ki a legjobban.
ja de a felvétel előtt még nagyon műszaki hiba volt ... érdekes érdekes
Azt tudtak 5 max 10 percen belul hogy ki lott. Loves utan jelentest kaptak vagy kertek es hat a kezelo jelentette. Szimplan megprobaltak meguszni a dolgot.

Itt egy viszonylag friss alig 12 oras nyilatkozataz iraniaktol. Ugye ekkor mar biztosan tudtak mindent.

"“The thing that is clear to us and that we can say with certainty is that this plane was not hit by a missile,” Ali Abedzadeh told reporters, with Iranian government spokesman, Ali Rabiei, accusing the US and its allies of “lying and engaging in psychological warfare” in their speculation over the cause of the accident."
tudták persze biztos tudták de szerintem annyira nem gyorsan , 1-2 óra eltelt szerintem mire normálisan össze rakták a képet így este fele úgy hogy a gárda lőtte ki a gépet
"Az iráni televízióban sugárzott videofelvételen Amirali Hádzsizadeh, az iráni légtérért felelős parancsnok elmondta, hogy az ukrán utasszállítót pilóta nélküli repülőgépnek vélték, írja az MTI. A rendszert kezelőnek tíz másodperce volt a helyzet értékelésére."

Azt hiszem ez eleg jol egyezik azzal amit itt kisutottunk a rendelkezesre allod adatokbol.
Áruld már el, hogy ennek az iráni parancsnoknak ezt a nyilatkozatát most mi okból hiszed el? Tán csak nem azért mert egybevág az általad gondoltakkal?

Szerintem ez a magyarázat is csak részben hihető. Mégegyszer: nem ez volt az egyetlen gép azokban az órákban arrafelé. Miért ez lett gyanús? Miben tért el a viselkedése az "elvárhatótól"? Mennyire volt ez jobban "pilóta nélküli repülő szerű", mint a megelőző gépek?
rendben , megesik , ha a környezetet nézzük , felfokozott helyzet , valószínűleg épp műszakváltás , nagyon gyorsan kellett dönteni , oké , ezek oké érvek , de még mindig nem értem hogy lehet összekeverni egy stabil, egyenletes emelkedést végrehajtó valamit egy elvileg épp manőverező másik dologgal , nem tudom, a tény viszont hogy bevallották (így hogy mostmár nagyon sarokba voltak szorítva...) nekem arra enged következtetni ( annak ellenére hogy utaltam rá hogy lehet szándékos volt még tegnap) hogy tényleg csak egy rossz pillanatban meghozott rossz döntés sajnálatos eredménye

DE
azért valamit tisztázzunk , sokan szerintem itt nem értik miért is megy/ment a találgatás még akkor is ha nagyon nagy hülyeség is lett volna a dolog (lásd ami drón lőtte le a gépet pl). Amikor megtörténik egy akármilyen baleset MINDEN lehetőséget meg kell vizsgálni , még akkor is ha az totál faszságnak tűnik mert ha elzárkózik az ember valamitől akkor lehet elsiklik dolgok felett. Az első pillanattól rohadt gyanús ha egy gép lezuhan és nincs semmi rádióforgalom , főleg egy ilyen területen. Miért? mert ha BÁRMI olyan gond akad a géppel akkor az elindít egy protokolt, robotpilóta ki, az egyik pilóta elkezdi repülni a gépet amíg a másik jelenti az irányításnak hogy probléma akadt, miután ez megtörtént mindkét pilóta igyekszik elhárítani a problémát és mielőtt báárki azzal jönne hogy hát elfelejthették , nem , baszottul nem , a két pilótának együtt majdnem 20.000 repült órája volt , tapasztaltak voltak mindketten, az a két szerencsétlen már akkor halott volt szerintem mikor a gép orra lebukott és zuhanni kezdett. Miért mondtam hogy szándékos lehetett? Csessze meg , mert érdekes módon volt arra felé több gép is mégis egy olyan ország gépe járt szarul ami épp az amik seggét nyalja és még ha szerintem pici is volt rá az esély egészen addig bennem ez megvolt amíg bocsánatot nem kértek habár annyira sarokba voltak már szorítva hogy szerintem akkor is ezt mondanák ha tényleg direkt lett volna de rendben , én elismerem , tévedtem , már úgy gondolom hogy nem volt szándékos de a tényen sokat nem változtat hogy meghalt 176 ember , sajnálatos és tragikus de ez nem ment fel senkit , rohadtul nem JÓ pont iránnak hogy beismerte , mert úgy ismerték be hogy sarokba voltak szorítva, nehogy már az legyen jó pont ha valaki lehúzza a wc-t szarás után...... mondhatták volna a kezdetektől azt hogy "addig nem nyilatkozunk amíg a vizsgálat tart" , nyilván ez az amiknak elég jól jött , be is nyögték hogy érzékeltek két rakétaindítást (ami szerintem azért kamu mert akkor hova a rákba lett a második rakéta d eez nem lényeges, nyilván csak egy nyilvánvaló lépés volt tőlük ebben a játszmában) és nyilván iránnak rohadt szarul jött de ez van , a környezetet meg a helyzetet belevéve , emberi hiba megesik , negatív hogy ez most 176 emberi életbe került, rest in peace , én ezt a témát szerintem lezártam.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 812
47 113
113
Túlságosan szerelmesek vagytok ebbe a fekete dobozba, de :
- Azt eleve nem tehetik meg, hogy nem adják ki senkinek, mivel akié a gép volt, az az ukrán cég a tulajdonosa, nekik ki kell adniuk, aztán majd ők dönthetik el hogyan tovább.
- A fedélzeti adatrögzítők : kettő van, 1. a kabinban elhangzó kommunikáció és behallatszó zajok felvételére, 2. a repülőgép üzemi paramétereinek rögzítésére
- a normálistól eltérő üzemi paraméterek leolvashatók, de azoknak az okát nem írja ki!! Tehát leolvasható pl. hogy a bekapcsolás utáni 867. nagy csattanás a hangfelvételen, ugyanakkor hajtómű-vibráció majd fordulatszám-csökkenés és hajtómű-leállás, x mp.-el később hajtómű-tűz a 2. (jobb) hajtóműnél, hidraulika-nyomáscsökkenés mert a leállt hajtómű nem hajtja a szivattyút vagy/és sérült egy hidr.-cső is, de hogy ezt turbinalapát-törés és hajtómű-robbanás, vagy rakéta-találat okozta azt csak a roncsokból lehet megállapítani. Nincs rakéta-közeledést érzékelő szenzor egy normál utasszállítón (kivéve az izraeli gépeket), így nincs ilyen jel sem a rögzített adatok között még akkor sem, ha jött és betalált a rakéta!! Az hogy az iráni illetékesek vonakodnak ezeket kiadni csak azt jelzi, hogy ők sincsenek tisztában ezekkel a rep-műszaki részletekkel.
Viszont rögzíti a kormányszervek állását, a kommunikációt. Ebből igen sok dolgot rekonstruálni lehet. Pl. egy kigyulladt, felrobbant hajtómű nem okozza a pilóták halálát.
A pilóta kabin hangrögzítői viszont ezekre elég gyorsan választ adhattak. Ha az meg is sérül, akkor pl. a kormányszervek állásából lehet arról következtetni, hogy a pilóták aktívan be akartak-e avatkozni a gép manővereibe, esetleg megpróbálták a hajtómű kigyulladása ellen tenni valamit, vagy csak magától zuhant a mélybe. Stb. stb.
 

DINAMO

Well-Known Member
2017. április 5.
3 476
1 826
113
Áruld már el, hogy ennek az iráni parancsnoknak ezt a nyilatkozatát most mi okból hiszed el? Tán csak nem azért mert egybevág az általad gondoltakkal?

Szerintem ez a magyarázat is csak részben hihető. Mégegyszer: nem ez volt az egyetlen gép azokban az órákban arrafelé. Miért ez lett gyanús? Miben tért el a viselkedése az "elvárhatótól"? Mennyire volt ez jobban "pilóta nélküli repülő szerű", mint a megelőző gépek?
Elarulom!

Nem en tettem be hanem Szuvorov par hsz el fentebb. En csak konstataltam hogy eleg jol kitalaltuk mi tortenhetett. Szoval Szuvorovnal reklamalj kerlek :)
 

angelsoul

Well-Known Member
2016. február 13.
2 493
16 493
113
Ezek a robotrepülőgépek kb annyira manővereznek, mint egy utasszállító repülő.

És a repülési profiljuk is baromira más... egy gyakorlott radaros csak röhögve megmondja, a kapott jel micsoda a repülési karakterisztika alapján is.

ja de a felvétel előtt még nagyon műszaki hiba volt ... érdekes érdekes

tudták persze biztos tudták de szerintem annyira nem gyorsan , 1-2 óra eltelt szerintem mire normálisan össze rakták a képet így este fele úgy hogy a gárda lőtte ki a gépet


rendben , megesik , ha a környezetet nézzük , felfokozott helyzet , valószínűleg épp műszakváltás , nagyon gyorsan kellett dönteni , oké , ezek oké érvek , de még mindig nem értem hogy lehet összekeverni egy stabil, egyenletes emelkedést végrehajtó valamit egy elvileg épp manőverező másik dologgal , nem tudom, a tény viszont hogy bevallották (így hogy mostmár nagyon sarokba voltak szorítva...) nekem arra enged következtetni ( annak ellenére hogy utaltam rá hogy lehet szándékos volt még tegnap) hogy tényleg csak egy rossz pillanatban meghozott rossz döntés sajnálatos eredménye

DE
azért valamit tisztázzunk , sokan szerintem itt nem értik miért is megy/ment a találgatás még akkor is ha nagyon nagy hülyeség is lett volna a dolog (lásd ami drón lőtte le a gépet pl). Amikor megtörténik egy akármilyen baleset MINDEN lehetőséget meg kell vizsgálni , még akkor is ha az totál faszságnak tűnik mert ha elzárkózik az ember valamitől akkor lehet elsiklik dolgok felett. Az első pillanattól rohadt gyanús ha egy gép lezuhan és nincs semmi rádióforgalom , főleg egy ilyen területen. Miért? mert ha BÁRMI olyan gond akad a géppel akkor az elindít egy protokolt, robotpilóta ki, az egyik pilóta elkezdi repülni a gépet amíg a másik jelenti az irányításnak hogy probléma akadt, miután ez megtörtént mindkét pilóta igyekszik elhárítani a problémát és mielőtt báárki azzal jönne hogy hát elfelejthették , nem , baszottul nem , a két pilótának együtt majdnem 20.000 repült órája volt , tapasztaltak voltak mindketten, az a két szerencsétlen már akkor halott volt szerintem mikor a gép orra lebukott és zuhanni kezdett. Miért mondtam hogy szándékos lehetett? Csessze meg , mert érdekes módon volt arra felé több gép is mégis egy olyan ország gépe járt szarul ami épp az amik seggét nyalja és még ha szerintem pici is volt rá az esély egészen addig bennem ez megvolt amíg bocsánatot nem kértek habár annyira sarokba voltak már szorítva hogy szerintem akkor is ezt mondanák ha tényleg direkt lett volna de rendben , én elismerem , tévedtem , már úgy gondolom hogy nem volt szándékos de a tényen sokat nem változtat hogy meghalt 176 ember , sajnálatos és tragikus de ez nem ment fel senkit , rohadtul nem JÓ pont iránnak hogy beismerte , mert úgy ismerték be hogy sarokba voltak szorítva, nehogy már az legyen jó pont ha valaki lehúzza a wc-t szarás után...... mondhatták volna a kezdetektől azt hogy "addig nem nyilatkozunk amíg a vizsgálat tart" , nyilván ez az amiknak elég jól jött , be is nyögték hogy érzékeltek két rakétaindítást (ami szerintem azért kamu mert akkor hova a rákba lett a második rakéta d eez nem lényeges, nyilván csak egy nyilvánvaló lépés volt tőlük ebben a játszmában) és nyilván iránnak rohadt szarul jött de ez van , a környezetet meg a helyzetet belevéve , emberi hiba megesik , negatív hogy ez most 176 emberi életbe került, rest in peace , én ezt a témát szerintem lezártam.

Ezt csak annyival egészíteném ki, hogy az alapelv: AVIATE - NAVIGATE - COMMUNICATE az alapelv - szóval nem az első, de igen, hamar megy, tekintve az ATCnek tudnia kell, hogy valami gáz van, hogy eltakarítson mindenkit a közeledből. Ha lement a memory item és QRH megy már, akkorra a Mayday kiegészítése és az intention közlése megy.
Azt nem tudom melyik DC BUS-on fut a rádió az NG-n (tuti nem az EMERGENCY vagy a BATTERY-n), de ha a raksi úgy kapta el, van esély, hogy elment és nem tudtak kommunikálni. Azért ezek a gépek nem katonai cuccok, egy madárral kell max. megbírkózniuk....
 

DINAMO

Well-Known Member
2017. április 5.
3 476
1 826
113
Áruld már el, hogy ennek az iráni parancsnoknak ezt a nyilatkozatát most mi okból hiszed el? Tán csak nem azért mert egybevág az általad gondoltakkal?

Szerintem ez a magyarázat is csak részben hihető. Mégegyszer: nem ez volt az egyetlen gép azokban az órákban arrafelé. Miért ez lett gyanús? Miben tért el a viselkedése az "elvárhatótól"? Mennyire volt ez jobban "pilóta nélküli repülő szerű", mint a megelőző gépek?


Szerintem nem gyanus lett hanem valszeg muszakvaltaskor vagy eppen amikor a harckeszultseget emeltek a rendszert automatikusra kapcsolhattak es mivel korabban ilyen nem volt vagy nem itt igy fel sem tunt hogy a tuzivbe belelog a repter fel leszallasi iranya. Aztan jott az ukran gep es onnantol hajra.

De ha a gardaparancsnok szavait veszem alapul akkor meg nem is automatan volt a gep hanem manualis inditason de az utegparancsnok kiadta a parancsot. Tulbuzgo volt, tapasztalatlan, ki tudja. De kiadta a parancsot.
 
  • Tetszik
Reactions: szuvorov

DINAMO

Well-Known Member
2017. április 5.
3 476
1 826
113
Viszont rögzíti a kormányszervek állását, a kommunikációt. Ebből igen sok dolgot rekonstruálni lehet. Pl. egy kigyulladt, felrobbant hajtómű nem okozza a pilóták halálát.
A pilóta kabin hangrögzítői viszont ezekre elég gyorsan választ adhattak. Ha az meg is sérül, akkor pl. a kormányszervek állásából lehet arról következtetni, hogy a pilóták aktívan be akartak-e avatkozni a gép manővereibe, esetleg megpróbálták a hajtómű kigyulladása ellen tenni valamit, vagy csak magától zuhant a mélybe. Stb. stb.
Ne felejtsuk el hogy a raketa ugy nez ki szembol erkezett az az lehet de csak lehet a pilcsik lattak vagy ha nem hat hallottak a robbanast.
 

szuvorov

Well-Known Member
2014. május 16.
7 517
24 256
113
Szerintem nem gyanus lett hanem valszeg muszakvaltaskor vagy eppen amikor a harckeszultseget emeltek a rendszert automatikusra kapcsolhattak es mivel korabban ilyen nem volt vagy nem itt igy fel sem tunt hogy a tuzivbe belelog a repter fel leszallasi iranya. Aztan jott az ukran gep es onnantol hajra.

De ha a gardaparancsnok szavait veszem alapul akkor meg nem is automatan volt a gep hanem manualis inditason de az utegparancsnok kiadta a parancsot. Tulbuzgo volt, tapasztalatlan, ki tudja. De kiadta a parancsot.

Nálad a pont! Szerintem pontosan ez történt!
 

DINAMO

Well-Known Member
2017. április 5.
3 476
1 826
113
Áruld már el, hogy ennek az iráni parancsnoknak ezt a nyilatkozatát most mi okból hiszed el? Tán csak nem azért mert egybevág az általad gondoltakkal?

Szerintem ez a magyarázat is csak részben hihető. Mégegyszer: nem ez volt az egyetlen gép azokban az órákban arrafelé. Miért ez lett gyanús? Miben tért el a viselkedése az "elvárhatótól"? Mennyire volt ez jobban "pilóta nélküli repülő szerű", mint a megelőző gépek?


Meg valami.

tudod igenis sikerelmenyt ad sot buszkeseggel is eltolt hogy a rendelkezesre allo adatokbol sikerult egy kozel valos kepet adni elore mielott a dolgok tenylegesen kiderultek volna. Ha ezt egy kulfoldi oldalon teszed akkor elismerest kapsz ha itt akkor meg "mit jatszod az agyadat" beszolast.

Magyarorszagon szep lehetsz de okos nem. Ahoz kulfoldre kell menned.

:-(
 
  • Tetszik
Reactions: ladagrant