Fenyő, fenyő, jaj de magas fenyő...De nekünk kellene érte menni, ne ő jöjjön haza, mert abba beledöglünk mi is.![]()
Hiába sír a magyar határ felé egy évszázada... Megunta, hazajön.
Fenyő, fenyő, jaj de magas fenyő...De nekünk kellene érte menni, ne ő jöjjön haza, mert abba beledöglünk mi is.![]()
Indulna a történet...
https://www.portfolio.hu/gazdasag/2...uldhatunk-majd-budapestrol-kolozsvarra-414517
https://magyarnemzet.hu/gazdasag/szuperexpressz-vinne-kolozsvarra-7735355/
..
Azért kíváncsi leszek, milyen nem várt "fordulatok" lesznek majd romulán "kollégáinktól", hogy késleltessék a kapcsolatot!
2030. körülre jó lenne, ha lenne belőle valami...
Én már akkor boldog lennék ha a magyar részt Budapest és Nagyvárad között megépítenék 2030-rá. A román meg főjön a levében.Indulna a történet...
https://www.portfolio.hu/gazdasag/2...uldhatunk-majd-budapestrol-kolozsvarra-414517
https://magyarnemzet.hu/gazdasag/szuperexpressz-vinne-kolozsvarra-7735355/
..
Azért kíváncsi leszek, milyen nem várt "fordulatok" lesznek majd romulán "kollégáinktól", hogy késleltessék a kapcsolatot!
2030. körülre jó lenne, ha lenne belőle valami...
Egyértelmű, amikor Orbán Viktor beszédet mond erdélyben a gazdasági együttműködésről az is erről szól. Nem véletlenül utasította el Bukarest.Számomra egyértelmű, hogy elsősorban nem gazdasági jelentősége van, hanem a kapcsolat erősítése az anyaországgal.
Egyértelmű, amikor Orbán Viktor beszédet mond erdélyben a gazdasági együttműködésről az is erről szól. Nem véletlenül utasította el Bukarest.
És vannak arra utaló jelek is, hogy számolnak az erdélyi infrastruktúra fejlesztés számukra kedvezőtlen hatásaival is:
https://foter.ro/cikk/ha-elhitte-ho...lyan-akkor-itt-most-raebresztjuk-a-valosagra/
..
Ami meg minket illet a déli autópályának legalább a Szeged-Pécs-Lenti vonalát meg kellett volna csinálni anno, került volna bármennyibe is!
Ez geostratégiai baklövés volt a részünkről!
Ezt a szakaszt ugyanis lényegében csak romulán barátaink használták volna (na meg a gyorsulni vágyók), de ha ez már a 2007-es román EU csatlakozás idején üzemelt volna, akkor most legalább 1-2 millióval kevesebb román élne Erdélyben!
![]()
160 km/óra sebesség felett csak olyan vasúti pályát lehet használni aminek nincs szintbeli keresztezése.
Nálunk egyelőre egy gramm ilyen pálya sincs. Egyes szakaszok persze megfelelnek ennek, de semmi értelme a 300-as sebességnek, ha a vonat 50 km-enként megáll.
Az utóbbi évtizedek pályafelújításai is csak 160 km/-ra hozták fel a pályákat, a Budapest-Bécs vonalon van olyan rész ahol 200-ra.
Budapest-Kolozsvár közt nincs akkora forgalom (most), hogy ennek bármi értelme legyen.
A V4 vasút megépítése után (Varsó-Brünn-Pozsony-Budapest) már szóba jöhet egy hosszabbítás Kolozsvárig.
Olyan vasúti pályaszakasz Magyarországon nincsen ami 160km/h feletti sebességet tudott volna a tervezés bármely fázisában.160 km/óra sebesség felett csak olyan vasúti pályát lehet használni aminek nincs szintbeli keresztezése.
Nálunk egyelőre egy gramm ilyen pálya sincs. Egyes szakaszok persze megfelelnek ennek, de semmi értelme a 300-as sebességnek, ha a vonat 50 km-enként megáll.
Az utóbbi évtizedek pályafelújításai is csak 160 km/-ra hozták fel a pályákat, a Budapest-Bécs vonalon van olyan rész ahol 200-ra.
Budapest-Kolozsvár közt nincs akkora forgalom (most), hogy ennek bármi értelme legyen.
A V4 vasút megépítése után (Varsó-Brünn-Pozsony-Budapest) már szóba jöhet egy hosszabbítás Kolozsvárig.
Csábítás erelyével kell ráébreszteni őket, hogy ha kimaradnak akkor lemardnak. Segitségünkre lehet ebben az a Román gazdaság politika, amit nálunk is folytattak 2010 előtt. Mivel most ők leszálló ágban vannak mi pedig még lendületben vagyunk, ki fog alakulni egy látható és érezhető különbség az életszínvonalban. Amin már elkezdenek irigykedni és az irigy embert a legkönnyebb elcsábítani.És vannak arra utaló jelek is, hogy számolnak az erdélyi infrastruktúra fejlesztés számukra kedvezőtlen hatásaival is:
https://foter.ro/cikk/ha-elhitte-ho...lyan-akkor-itt-most-raebresztjuk-a-valosagra/
..
Ami meg minket illet a déli autópályának legalább a Szeged-Pécs-Lenti vonalát meg kellett volna csinálni anno, került volna bármennyibe is!
Ez geostratégiai baklövés volt a részünkről!
Ezt a szakaszt ugyanis lényegében csak romulán barátaink használták volna (na meg a gyorsulni vágyók), de ha ez már a 2007-es román EU csatlakozás idején üzemelt volna, akkor most legalább 1-2 millióval kevesebb román élne Erdélyben!
![]()

..Csábítás erelyével kell ráébreszteni őket, hogy ha kimaradnak akkor lemardnak. Segitségünkre lehet ebben az a Román gazdaság politika, amit nálunk is folytattak 2010 előtt. Mivel most ők leszálló ágban vannak mi pedig még lendületben vagyunk, ki fog alakulni egy látható és érezhető különbség az életszínvonalban. Amin már elkezdenek irigykedni és az irigy embert a legkönnyebb elcsábítani.
Igértél a románokról egy elemzést.![]()
Ez off de szerintem már tesztelgetik a népet, mert emlékeim szerint egy csomóan felháborodtak azon, hogy az IC szeged után nem áll meg minden lyukba csak az igazán nagy városokban. Lehet, hogy lesz itt +160-al járkáló vonat.

Irigykedjenek csak az jó nekünk.Vannak Románok, akik rájöttek már, hogy azért a Magyar kormány többet tesz az országáért, mint a Román az övékért:
https://eurocom.wordpress.com/2020/01/27/orbantol-orbannak-a-magyar-lecke-i-stiri-pe-surse/
A működés biztosítása érdekében a fórum alapvető, illetve opcionális sütiket használ..