[BIZTPOL] Románia

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 364
11 325
113
Indulna a történet...
https://www.portfolio.hu/gazdasag/2...uldhatunk-majd-budapestrol-kolozsvarra-414517
https://magyarnemzet.hu/gazdasag/szuperexpressz-vinne-kolozsvarra-7735355/
..
Azért kíváncsi leszek, milyen nem várt "fordulatok" lesznek majd romulán "kollégáinktól", hogy késleltessék a kapcsolatot!
2030. körülre jó lenne, ha lenne belőle valami...

Számomra egyértelmű, hogy elsősorban nem gazdasági jelentősége van, hanem a kapcsolat erősítése az anyaországgal.
 

Gyurma

Well-Known Member
2019. január 30.
949
1 665
93
Indulna a történet...
https://www.portfolio.hu/gazdasag/2...uldhatunk-majd-budapestrol-kolozsvarra-414517
https://magyarnemzet.hu/gazdasag/szuperexpressz-vinne-kolozsvarra-7735355/
..
Azért kíváncsi leszek, milyen nem várt "fordulatok" lesznek majd romulán "kollégáinktól", hogy késleltessék a kapcsolatot!
2030. körülre jó lenne, ha lenne belőle valami...
Én már akkor boldog lennék ha a magyar részt Budapest és Nagyvárad között megépítenék 2030-rá. A román meg főjön a levében.
 

Gyurma

Well-Known Member
2019. január 30.
949
1 665
93
Számomra egyértelmű, hogy elsősorban nem gazdasági jelentősége van, hanem a kapcsolat erősítése az anyaországgal.
Egyértelmű, amikor Orbán Viktor beszédet mond erdélyben a gazdasági együttműködésről az is erről szól. Nem véletlenül utasította el Bukarest.
 
  • Tetszik
Reactions: SilvioD

milagro

Well-Known Member
2019. szeptember 28.
11 802
25 406
113
Egyértelmű, amikor Orbán Viktor beszédet mond erdélyben a gazdasági együttműködésről az is erről szól. Nem véletlenül utasította el Bukarest.

És vannak arra utaló jelek is, hogy számolnak az erdélyi infrastruktúra fejlesztés számukra kedvezőtlen hatásaival is:
https://foter.ro/cikk/ha-elhitte-ho...lyan-akkor-itt-most-raebresztjuk-a-valosagra/
..
Ami meg minket illet a déli autópályának legalább a Szeged-Pécs-Lenti vonalát meg kellett volna csinálni anno, került volna bármennyibe is!
Ez geostratégiai baklövés volt a részünkről!
Ezt a szakaszt ugyanis lényegében csak romulán barátaink használták volna (na meg a gyorsulni vágyók), de ha ez már a 2007-es román EU csatlakozás idején üzemelt volna, akkor most legalább 1-2 millióval kevesebb román élne Erdélyben!

250px-D%C3%A9li_Aut%C3%B3p%C3%A1lya_1991-2003.png
 

leplezo

Well-Known Member
2017. február 3.
2 640
5 492
113
És vannak arra utaló jelek is, hogy számolnak az erdélyi infrastruktúra fejlesztés számukra kedvezőtlen hatásaival is:
https://foter.ro/cikk/ha-elhitte-ho...lyan-akkor-itt-most-raebresztjuk-a-valosagra/
..
Ami meg minket illet a déli autópályának legalább a Szeged-Pécs-Lenti vonalát meg kellett volna csinálni anno, került volna bármennyibe is!
Ez geostratégiai baklövés volt a részünkről!
Ezt a szakaszt ugyanis lényegében csak romulán barátaink használták volna (na meg a gyorsulni vágyók), de ha ez már a 2007-es román EU csatlakozás idején üzemelt volna, akkor most legalább 1-2 millióval kevesebb román élne Erdélyben!

250px-D%C3%A9li_Aut%C3%B3p%C3%A1lya_1991-2003.png

Az M9-es néven megépül, de Zalaegerszeg után, Kaposvár-Szekszárd-Szeged útvonalon, majd Békéscsaba-Debrecen. Szóval Pécset kihagyják Meg Mohácsot is. Pécs felé valami leágazást csinálnak, de egy zsákutcával, még ha be is kapcsolják az M60-ba sokra nem mennek. Minimális gazdaságélénkítő hatása lesz. Ebből Kaposvár és Szekszárd profitál majd, a többi város meg marad az eredeti tervek szerint.
 

kacsacsor

Well-Known Member
2015. március 15.
16 337
20 780
113
160 km/óra sebesség felett csak olyan vasúti pályát lehet használni aminek nincs szintbeli keresztezése.
Nálunk egyelőre egy gramm ilyen pálya sincs. Egyes szakaszok persze megfelelnek ennek, de semmi értelme a 300-as sebességnek, ha a vonat 50 km-enként megáll.
Az utóbbi évtizedek pályafelújításai is csak 160 km/-ra hozták fel a pályákat, a Budapest-Bécs vonalon van olyan rész ahol 200-ra.
Budapest-Kolozsvár közt nincs akkora forgalom (most), hogy ennek bármi értelme legyen.
A V4 vasút megépítése után (Varsó-Brünn-Pozsony-Budapest) már szóba jöhet egy hosszabbítás Kolozsvárig.
 

leplezo

Well-Known Member
2017. február 3.
2 640
5 492
113
160 km/óra sebesség felett csak olyan vasúti pályát lehet használni aminek nincs szintbeli keresztezése.
Nálunk egyelőre egy gramm ilyen pálya sincs. Egyes szakaszok persze megfelelnek ennek, de semmi értelme a 300-as sebességnek, ha a vonat 50 km-enként megáll.
Az utóbbi évtizedek pályafelújításai is csak 160 km/-ra hozták fel a pályákat, a Budapest-Bécs vonalon van olyan rész ahol 200-ra.
Budapest-Kolozsvár közt nincs akkora forgalom (most), hogy ennek bármi értelme legyen.
A V4 vasút megépítése után (Varsó-Brünn-Pozsony-Budapest) már szóba jöhet egy hosszabbítás Kolozsvárig.

Valószínű ez a V4 vasút meghosszabításának a terve, mert kb. egyszerre lesznek kész. A 300km/h a pálya maximuma lesz. Szerintem max. a teszteken fog annyival menni rajta a vonat. Persze ha lesz járat ami Kolozsvár és Budapest között 1x max 2x áll meg akkor lehet 200+-al menni.
 

megazez

Well-Known Member
2018. július 22.
7 603
25 034
113
Ez off de szerintem már tesztelgetik a népet, mert emlékeim szerint egy csomóan felháborodtak azon, hogy az IC szeged után nem áll meg minden lyukba csak az igazán nagy városokban. Lehet, hogy lesz itt +160-al járkáló vonat.
 

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 137
10 465
113
160 km/óra sebesség felett csak olyan vasúti pályát lehet használni aminek nincs szintbeli keresztezése.
Nálunk egyelőre egy gramm ilyen pálya sincs. Egyes szakaszok persze megfelelnek ennek, de semmi értelme a 300-as sebességnek, ha a vonat 50 km-enként megáll.
Az utóbbi évtizedek pályafelújításai is csak 160 km/-ra hozták fel a pályákat, a Budapest-Bécs vonalon van olyan rész ahol 200-ra.
Budapest-Kolozsvár közt nincs akkora forgalom (most), hogy ennek bármi értelme legyen.
A V4 vasút megépítése után (Varsó-Brünn-Pozsony-Budapest) már szóba jöhet egy hosszabbítás Kolozsvárig.
Olyan vasúti pályaszakasz Magyarországon nincsen ami 160km/h feletti sebességet tudott volna a tervezés bármely fázisában.
Természetesen voltak talán próbafutások/egyéni mozdonyvezetői vigéckedések amikor ennél gyorsabban ment jármű a vonalon, de az mind szabályok megszegése lehetett. Az osztrák oldalon van olyan ami tudja a 200-as sebességet.
Kurva nehéz lenne minden falunál megállítani a nagy sebességű vonatot, ezt a pirulát le kell nyelniük a megyeszékhelyeknek hogy ez nekik sem jár.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

Gyurma

Well-Known Member
2019. január 30.
949
1 665
93
És vannak arra utaló jelek is, hogy számolnak az erdélyi infrastruktúra fejlesztés számukra kedvezőtlen hatásaival is:
https://foter.ro/cikk/ha-elhitte-ho...lyan-akkor-itt-most-raebresztjuk-a-valosagra/
..
Ami meg minket illet a déli autópályának legalább a Szeged-Pécs-Lenti vonalát meg kellett volna csinálni anno, került volna bármennyibe is!
Ez geostratégiai baklövés volt a részünkről!
Ezt a szakaszt ugyanis lényegében csak romulán barátaink használták volna (na meg a gyorsulni vágyók), de ha ez már a 2007-es román EU csatlakozás idején üzemelt volna, akkor most legalább 1-2 millióval kevesebb román élne Erdélyben!

250px-D%C3%A9li_Aut%C3%B3p%C3%A1lya_1991-2003.png
Csábítás erelyével kell ráébreszteni őket, hogy ha kimaradnak akkor lemardnak. Segitségünkre lehet ebben az a Román gazdaság politika, amit nálunk is folytattak 2010 előtt. Mivel most ők leszálló ágban vannak mi pedig még lendületben vagyunk, ki fog alakulni egy látható és érezhető különbség az életszínvonalban. Amin már elkezdenek irigykedni és az irigy embert a legkönnyebb elcsábítani.
Igértél a románokról egy elemzést.:)
 

milagro

Well-Known Member
2019. szeptember 28.
11 802
25 406
113
Csábítás erelyével kell ráébreszteni őket, hogy ha kimaradnak akkor lemardnak. Segitségünkre lehet ebben az a Román gazdaság politika, amit nálunk is folytattak 2010 előtt. Mivel most ők leszálló ágban vannak mi pedig még lendületben vagyunk, ki fog alakulni egy látható és érezhető különbség az életszínvonalban. Amin már elkezdenek irigykedni és az irigy embert a legkönnyebb elcsábítani.
Igértél a románokról egy elemzést.:)
..
Na jha...
idővel..,
előbb a germánokról egy jellemanalízis!
(csak keresem a megfelelő topikot még...)
..
Ha kész lett volna a pálya 2007-ben, most jobban állnánk!
https://hu.wikipedia.org/wiki/Déli_autópálya
 

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 364
11 325
113
Ez off de szerintem már tesztelgetik a népet, mert emlékeim szerint egy csomóan felháborodtak azon, hogy az IC szeged után nem áll meg minden lyukba csak az igazán nagy városokban. Lehet, hogy lesz itt +160-al járkáló vonat.

Azért IC, hogy ne álljon meg minden nyomorult tanyánál. A MÁV ebből a szempontból (is) katasztrófa, de talán ez nem tartozik most ide.
 

anonim999

Well-Known Member
2016. március 19.
2 747
4 503
113
Állati eredetűek azok a csontok, amelyeket román katonának tulajdonítottak az úzvölgyi temetőben
A román hatóságok szerint állati eredetűek azok a csontok, amelyeket román nacionalista szervezetek az Úzvölgyén eltemetett 150. román katona földi maradványainak tekintettek.

A csontokat a jászvásári (Iasi) Törvényszéki Orvostani Intézet vizsgálta meg; a vizsgálat eredményeiről a moinesti-i ügyészség tájékoztatta Árus Zsoltot, a Székely Figyelő Alapítvány elnökét. Árus az egyik közösségi portálon tette közzé az ügyészség válaszát.

Az úzvölgyi katonatemetőben több román nacionalista megmozdulást is szervező Calea Neamului Egyesület elnöke, Mihai Tirnoveanu tavaly szeptember 23-án jelentette be, hogy Vasile Boboc fémdetektoros kincskereső a katonatemető közvetlen közelében egy, az első világháborúban elesett román katona csontjait és fegyverzetét találta meg. Ezt a román nacionalista szervezetek a 150., Úzvölgyében eltemetett román hős maradványainak tekintették. Erre hivatkozva vonultak 150 fáklyával a temetőbe, október 25-én, a román hadsereg napján.

Árus Zsolt az MTI-nek elmondta: román állami intézmények sorát kereste meg az ügy kapcsán közérdekű adatigénylési kéréssel. A katasztrófavédelem illetékesei azonnal megerősítették, hogy talált lőszereket szállítottak el a helyszínről. A csontok állati eredetét igazoló hivatalos értesítés hétfőn érkezett. Árus egyértelmű félrevezetésnek nevezte a román katona maradványainak a megtalálására vonatkozó bejelentést, és mérlegelendőnek tartotta, hogy érdemes-e feljelentést tenni az ügyben.

Az úzvölgyi katonatemető ügyét felkaroló román nacionalista szervezetek és a temetőt saját közvagyonaként telekkönyveztető Darmanesti önkormányzata figyelmen kívül hagyták az illetékes román hatóságnak az álláspontját a temetőben nyugvó román katonákról.

A román védelmi minisztériumnak alárendelt Hősök Emléke Országos Hivatal (ONCE) tavaly június 12-én közzétett összegzésében tisztázta, hogy nem az úzvölgyi temetőben nyugszik az a 149 román katona, akikre hivatkozva Darmanesti polgármesteri hivatala ötven betonkereszttel román parcellát hozott létre a temetőben. A hatóság állítása szerint 130 román katonát az Úzvölgyétől keletre fekvő, ma már nem létező Poiana Uzului (Úzmező) településen temettek el, az ő földi maradványaikat azonban a két világháború között a Bákó megyei Comanesti (Kománfalva) katonatemetőjében helyezték örök nyugalomra.

A román védelmi tárca honlapján elérhető összegzés, amelyhez a korabeli dokumentumok fénymásolatait is csatolták, 11, Úzvölgyében eltemetett román katonáról tesz említést. Az egyik melléklet hét, románnak vélt katona nevét és adatait is tartalmazza.

A magyar Hadtörténeti Intézet és Múzeum parancsnoka július végén a Tusványoson szervezett pódiumbeszélgetésen olyan dokumentumokat mutatott be, amelyek tanúsítják, hogy a románnak tekintett katonák sem valamennyien románok. Közülük öten a magyar hadseregben szolgáltak, egy korábbi kutatás pedig további egy katonáról megállapította, hogy orosz volt.

Darmanesti önkormányzata áprilisban önkényesen román parcellát alakított ki a Hargita és Bákó megye határán fekvő katonatemetőben, melyet korábban a székelyföldi Csíkszentmárton község gondozott. Június 6-án több ezer román megemlékező erőszakkal nyomult be a temetőbe, hogy részt vegyen a román parcella és emlékmű román ortodox felszentelésén, miután székelyek élőlánccal próbálták megakadályozni ezt. Az ügy több pernek a tárgyát képezi.
https://magyarnemzet.hu/kulfold/all...ulajdonitottak-az-uzvolgyi-temetoben-7739207/
 
  • Tetszik
Reactions: Loken and papajoe