A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

Mondjuk egy BF-109es raj ütős hatást válthatna ki, hátha mellettük még egy JU-87 es Jerikó kürt is felzendülne.... Gondot itt csak az alkatrészellátásban látnék, illetve a szerelő állomány már elég koros lehet... :)
Ez soha sem jelentett gondot. Az alkatrész ellátást nem minősítem, a műszakiak pedig elmennek jobban fizető munkahelyre.
 
Keritsé pénzt 4századnyi Gripen E/F16V/Rafale/akármi új technika megvételére és üzemeltetésére.
Azonkivűl mikor előjöttem a Kfirrel,akkor még úgy volt,hogy a lizing lejártakor csak pénzért kerülhetne a tulajdonunkba a bérelt Gripen,és nem lesz használt Gripen C a piacon,mert a svédek felhasználják őket az E gyártásánál.Ez közben megváltozott.
Szóval lónak a füle annak a hátsójába,ki nem figyel,csak irogat marhaságokat a vakvilágba
Magadról nyilatkoztál? Azért érdeklődöm, mert ehte marhaságokat írtál, de ezt nem így fejeztem ki. Ámbár az is igaz, hogy te senkivel, semmiben nem értesz egyet, de ez engem távolról sem érdekel. Az előző megjegyzésem a vicc kategóriába tartozott, nem úgy mint a te sértődött válaszod.
 
  • Tetszik
Reactions: honved
Magadról nyilatkoztál? Azért érdeklődöm, mert ehte marhaságokat írtál, de ezt nem így fejeztem ki. Ámbár az is igaz, hogy te senkivel, semmiben nem értesz egyet, de ez engem távolról sem érdekel. Az előző megjegyzésem a vicc kategóriába tartozott, nem úgy mint a te sértődött válaszod.
Mivan?Elinditasz egy gúnyolódást,ami mellesleg bunkóság,aztán nem birod,ha visszaszolnak?
Arra viszont nem irtál semmit,hogy akkor hogyan és miképpen ohajtanál összehozni egy valóban harcképes méretű légierőt.Megfizethetően.
Jelenleg erre lehetőségnek látszik használt,és korszerűsitett Gripen C-k beszerzése.Márha tényleg piacra kerülnek,és elkészül hozzájuk a korszerüsitő program.
 
Azek a srácok nem különleges műveleti képzést kapnak. Megtanulják a nevüket, az elöljáróik nevét, megtanulnak késsel, villával enni, és nyomják a fekvőtámaszokat ezerrel. Mire egy közkatonát felkészítenek, az nem tíz hét és ez te is tudod.
a 10 hetesben a fizikai felkészítés kevés, a harcászat kevés, a békeműveletes képzés meg sok főleg, hogy azt meg direkt a missziós felkészítésben oktatják. Szerintem a 12 hét az optimális, mint fizikai felkészítés, mind harcászat mind minden egyéb szempontjából. A 5 hét meg egy rossz vicc. Ez eredményezi a sok életképtelen semmirekellőt akit fél évig kell nézegetni és a külső körlet karbantartáson kívül semmire sem lehet alkalmazni aztán vagy elvégzi az alapkiképzést második nekifutásra vagy ki kell rúgni, de hónapokig fizetik a semmiért addig is....
 
Mivan?Elinditasz egy gúnyolódást,ami mellesleg bunkóság,aztán nem birod,ha visszaszolnak?
Arra viszont nem irtál semmit,hogy akkor hogyan és miképpen ohajtanál összehozni egy valóban harcképes méretű légierőt.Megfizethetően.
Jelenleg erre lehetőségnek látszik használt,és korszerűsitett Gripen C-k beszerzése.Márha tényleg piacra kerülnek,és elkészül hozzájuk a korszerüsitő program.
Ezt a témát elengedem, soha nem leszünk közös nevezőn. Részemről ennyi. Posztjaidra nem fogok reagálni.
 
Mondjuk egy BF-109es raj ütős hatást válthatna ki, hátha mellettük még egy JU-87 es Jerikó kürt is felzendülne.... Gondot itt csak az alkatrészellátásban látnék, illetve a szerelő állomány már elég koros lehet... :)
Neeeee. Mert még valaki értekezésbe kezd a lehetséges aesa radar integrációról. Volt egy bácsi, aki a repnapokat haknizta végig kamu néven, kamu sztorikkal. Ha élne, lehet kijönne még pár könyve erről is.
 
  • Tetszik
Reactions: Autodidaktakatona
Ha viszont mi vállalnánk, akkor össze is lehetne kötni a szlovén melóval akár. Olaszokkal közösen. Akár.
Ehhez Horvátországba települni hülyeség lenne?
Ez jó kérdés ennyi gépnél. Ha bővülne a Gripenek mennyisége és mondjuk a horvátok is mellette döntenek még lenne is értelme. Kitelepülne egy kétüléses is és ameddig meg nem érkezik a saját, még ülhetne is hátul akár egy horvát pilóta.
 
a 10 hetesben a fizikai felkészítés kevés, a harcászat kevés, a békeműveletes képzés meg sok főleg, hogy azt meg direkt a missziós felkészítésben oktatják. Szerintem a 12 hét az optimális, mint fizikai felkészítés, mind harcászat mind minden egyéb szempontjából. A 5 hét meg egy rossz vicc. Ez eredményezi a sok életképtelen semmirekellőt akit fél évig kell nézegetni és a külső körlet karbantartáson kívül semmire sem lehet alkalmazni aztán vagy elvégzi az alapkiképzést második nekifutásra vagy ki kell rúgni, de hónapokig fizetik a semmiért addig is....

Ja, úgy látom minden időben, más és más, időintervallumban zajlott az alapkiképzés. Nekem 87-ben, szerintem 4-5 hét lehetett. Ebben benne volt az esküre történő felkészülés is, ami 1 hét biztosan volt. Viszont ez után jött, vagy 4 hónap báziskiképzésnek hívott, rajparancsnoki feladatokra történő kiképzés. Na itt is töményen mentek a dolgok, a rengeteg harcászati és lőkiképzés mellett, még hegyi kiképzés is belefért. Testnevelés foglalkozás is volt, szerintem heti 4 alkalommal még, a harcászati kiképzés mellett, ez délutáni órákba fért már csak bele. Valamint, a tanterem, ami szintén több volt, hetente. Itt az elméleti képzés ment, arra, amit egy raj pk-nak tudnia kellett a harcban. Így, visszaemlékezve, az is elég tömény volt, lehet több idő kellett volna rá. Azonban, a sorkatonai szolgálat akkor már csak másfél év volt. Fél év eltelte után már olyan katonákat várt el a rendszer, aki legalább egy évig használható, hisz utána leszerel. 3 időszak volt így, egy másfél éves szolgálat alatt. Fél évente jöttek az új katonák, az éles alegységekhez, a kiképző alegységektől. Valahogy így nézett ki akkoriban az egész, nagyjából.
 
  • Tetszik
Reactions: endre
Ez jó kérdés ennyi gépnél. Ha bővülne a Gripenek mennyisége és mondjuk a horvátok is mellette döntenek még lenne is értelme. Kitelepülne egy kétüléses is és ameddig meg nem érkezik a saját, még ülhetne is hátul akár egy horvát pilóta.
Ezért is gáz, hogy a szlovákok belementek a zsarolásba és F-16ost vettek, a csehek is meg mi is azt forszíroztuk, hogy vegyenek gripent (de főleg a csehek akikkel közös a légvédelmi ernyőjük) meg akkor a horvátok első körben is a Gripent nézegették és volt szó egy gripen kiképző központról magyar telephellyel.
 
Ez jó kérdés ennyi gépnél. Ha bővülne a Gripenek mennyisége és mondjuk a horvátok is mellette döntenek még lenne is értelme. Kitelepülne egy kétüléses is és ameddig meg nem érkezik a saját, még ülhetne is hátul akár egy horvát pilóta.

Ha lehet ne a horvát légtér védelme körül forogjon a világ. Belátható időn belül a kutya nem fogja megtámadni őket amíg NATO tagok, eljátszanánk a védelmezőt de fordított esetben minket ki védene? Na ugye. Ha nincs pénz vegyenek Kfir-t air policingra de nekünk a hovát légtérvédelem legyen a 137-ik prioritás.
 
Ha lehet ne a horvát légtér védelme körül forogjon a világ. Belátható időn belül a kutya nem fogja megtámadni őket amíg NATO tagok, eljátszanánk a védelmezőt de fordított esetben minket ki védene? Na ugye. Ha nincs pénz vegyenek Kfir-t air policingra de nekünk a hovát légtérvédelem legyen a 137-ik prioritás.
mert minket ki a tököm támadna meg? senki belátható időn belül , nem rossz az ha van egy ilyen kártyánk szerintem , kefirrel meg ne is viccelódjünk mert celebre már megint kezdené a faszságot
 
  • Tetszik
Reactions: endre
Sármellék? Forgalma alig van, mobilhangárunk van... :)
oké de akkor ha oda rakjuk a mobil hangárt akkor kecsón/pápán mi marad, főleg hogy ezt a 14 gépet se képesek normálisan tárolni...? előbb vagy utóbb HA lesz második század akkor ideje lenne a légierőnél is felnőni addig hogy belátjuk hogy normális fedett helyet építsünk végre a vasaknak
 
oké de akkor ha oda rakjuk a mobil hangárt akkor kecsón/pápán mi marad, főleg hogy ezt a 14 gépet se képesek normálisan tárolni...? előbb vagy utóbb HA lesz második század akkor ideje lenne a légierőnél is felnőni addig hogy belátjuk hogy normális fedett helyet építsünk végre a vasaknak
Kecsó kész van, ott lehet tárolni az összes gépet, hazamentek december elején már. Szóval a mobil hangárok jelenleg üresek.
 
a 10 hetesben a fizikai felkészítés kevés, a harcászat kevés, a békeműveletes képzés meg sok főleg, hogy azt meg direkt a missziós felkészítésben oktatják. Szerintem a 12 hét az optimális, mint fizikai felkészítés, mind harcászat mind minden egyéb szempontjából. A 5 hét meg egy rossz vicc. Ez eredményezi a sok életképtelen semmirekellőt akit fél évig kell nézegetni és a külső körlet karbantartáson kívül semmire sem lehet alkalmazni aztán vagy elvégzi az alapkiképzést második nekifutásra vagy ki kell rúgni, de hónapokig fizetik a semmiért addig is....
Ha jol remlik meg a sorallomany alap kikepzese is valami 10-12 hetig tartott.
 
Sármelléket fejlesztik (keszthelyi vagyok, dolgozik ott ismerős), repsuli épül, meg azért chartergépek használják, a leszállítói fények meg mittudommik állítólag komoly követelményeknek megfelelnek.
Ha ugye a jövőben gondolkozunk, akkor job lenne ha több reptér lenne alkalmas Gripen fogadásra,, ha pl. szét kell szórni a légierőt.
Sármellék aktív bázis, olcsóbb lenne ide felhúzni 4-5 hangárt, meg telephelyet a kiszolgálló személyzetnek. Arra sem esküdnék, meg, hogy nem e alkalmasak a mostani betonhangárok, amikban MIG-29eseket tároltak régen. Ez a reptéren a nyugati oldalon van, a kifutó másik felén, ezt full el lehetne szeparálni a civil részlegtől.
 
Kecsó kész van, ott lehet tárolni az összes gépet, hazamentek december elején már. Szóval a mobil hangárok jelenleg üresek.
Faxom abba az alfoldi birkalegelobe, az egy semmi repuloter link bandaval. Mar reg be kellett volna szantani. 4-5 kivalo repter volt az orszagban, pont egy masodvonalast xart kellett megtartani ahol semmi sincs. Husz eve nyammognak rajt, toldjak foldjak de sose keszul el olyan szintre mint amin a maga idejen vot Mkovesd, Tokol, Papa, Sarmellek, Taszar. Ott van Papa, vagy legalabbis ott volt, megvolt a fegyelem, a tudas, a mentalitas a teljesen kiepitett bazis, vontak vola ossze az 50 km tavolsagra levo gyori Arrabonaval aztan meglett volna egy helyen a legvedelem is. Papa volt a vadaszrepulok oregapja mindig is.
Sármelléket fejlesztik (keszthelyi vagyok, dolgozik ott ismerős), repsuli épül, meg azért chartergépek használják, a leszállítói fények meg mittudommik állítólag komoly követelményeknek megfelelnek.
Ha ugye a jövőben gondolkozunk, akkor job lenne ha több reptér lenne alkalmas Gripen fogadásra,, ha pl. szét kell szórni a légierőt.
Sármellék aktív bázis, olcsóbb lenne ide felhúzni 4-5 hangárt, meg telephelyet a kiszolgálló személyzetnek. Arra sem esküdnék, meg, hogy nem e alkalmasak a mostani betonhangárok, amikban MIG-29eseket tároltak régen. Ez a reptéren a nyugati oldalon van, a kifutó másik felén, ezt full el lehetne szeparálni a civil részlegtől.
Hihetetlen hogy azzal a rengeteg epulettel nem tudtak ott mit kezdeni az elmult harminc evben, hatalmas pazarlas.
 
  • Tetszik
Reactions: marton
Nem hallottam még ilyesmiről a környéken, ha olyasmi szemtelenkedésre gondolsz mint ami pl északon megy néha. Szerbek pont igyekeznek jó szomszédok lenni.

Egyem a szívüket, nem írták a másik topikban hogy Budapest alatt azért megfordultak és visszarepültek haza még a NATO tagság előtt? Qrva jó szomszédok . :rolleyes: