A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

Ha lehet ne a horvát légtér védelme körül forogjon a világ. Belátható időn belül a kutya nem fogja megtámadni őket amíg NATO tagok, eljátszanánk a védelmezőt de fordított esetben minket ki védene? Na ugye. Ha nincs pénz vegyenek Kfir-t air policingra de nekünk a hovát légtérvédelem legyen a 137-ik prioritás.
Az air policing nem ingyér' van ám! Ha nekünk vannak erre alkalmas, és gyakorlatilag ideális gépeink akkor ezek a felszállások a mi pilótáink repült óraszámába kerülnek bele. Ezzel a bevétellel megkönnyíted a gépek fenntartását, esetleg hozzájárulnak egy nagyobb flotta/személyzet felállításához.
Szigorúan véve - szerintem - a jelenlegi 14 gép feszítve ugyan, de el tudná látni mind3 ország légirendészeti feladatait, sőt még 2-3 évente 1 BAP is beleférhetne.
Ha komolyabb támadás érné a felügyelt országokat, azok ellen már nem nekünk kellene helyt állni, hanem a NATO ernyőnek. Olaszországban azért elég jelentős erők állomásoznak.
 
Egyem a szívüket, nem írták a másik topikban hogy Budapest alatt azért megfordultak és visszarepültek haza még a NATO tagság előtt? Qrva jó szomszédok . :rolleyes:

Az már több mint 20 éve volt... most ezek a szerbek már nem azok a szerbek, ezek az oroszok már nem azok az oroszok, ezek az amerikaiak már nem azok az amerikaiak, ez a nyugat már nem az a nyugat...
 
oké de akkor ha oda rakjuk a mobil hangárt akkor kecsón/pápán mi marad, főleg hogy ezt a 14 gépet se képesek normálisan tárolni...? előbb vagy utóbb HA lesz második század akkor ideje lenne a légierőnél is felnőni addig hogy belátjuk hogy normális fedett helyet építsünk végre a vasaknak
Esetleg két gépet az elfekvő Délafrikai gépekből, de leginkább plusz havi nettó 70-et a műszakiaknak.
A gépet a hajunkra kenhetjük, ha alkalmatlan a repülésre.
 
  • Tetszik
Reactions: krisss
Esetleg két gépet az elfekvő Délafrikai gépekből, de leginkább plusz havi nettó 70-et a műszakiaknak.
A gépet a hajunkra kenhetjük, ha alkalmatlan a repülésre.
kérdés csak hogy azok milyen állapotban vannak , ha olyanban mint a spanyol Leo A4-ek akkor inkább hagyjuk...
az emberre meg direkt nem tértem ki
 
"Mint azt korábban megírtuk, a Magyar Honvédség összesen 44, legmodernebbnek tekinthető Leopard 2A7+ nehéz harckocsit és 24 Panzerhaubitze 2000 önjáró löveget vásárol Németországból, ezenfelül gyakorlásra kap egy tucat régebbi verziójú A4-es példányt. A teljes ügylet értéke csaknem hatszázmilliárd forint. Fontos megjegyezni, a költségek kalkulálásánál nemcsak az eszközök árát kell figyelni, hanem a magyar katonák kiképzését, a lőszert, a kiegészítő felszereléseket, a digitális fejlesztéseket és a szervizt is. Az idén befutó példányok – akárcsak majd a későbbiek – Tatára, az MH 25. Klapka György Lövészdandárhoz kerülnek."
Akkor azért annyira nem volt olcsó az üzlet... az 1,8 milliárd Euro...
 
  • Tetszik
Reactions: endre
"Mint azt korábban megírtuk, a Magyar Honvédség összesen 44, legmodernebbnek tekinthető Leopard 2A7+ nehéz harckocsit és 24 Panzerhaubitze 2000 önjáró löveget vásárol Németországból, ezenfelül gyakorlásra kap egy tucat régebbi verziójú A4-es példányt. A teljes ügylet értéke csaknem hatszázmilliárd forint. Fontos megjegyezni, a költségek kalkulálásánál nemcsak az eszközök árát kell figyelni, hanem a magyar katonák kiképzését, a lőszert, a kiegészítő felszereléseket, a digitális fejlesztéseket és a szervizt is. Az idén befutó példányok – akárcsak majd a későbbiek – Tatára, az MH 25. Klapka György Lövészdandárhoz kerülnek."
Akkor azért annyira nem volt olcsó az üzlet... az 1,8 milliárd Euro...
Ez nekem is megragadta a figyelmem.
Ez vagy elírás, vagy nyelvbotlás (a nemzetközi sajtóban 600M USD alatti a csomag ára).
Vagy már megköttetett stikában egy másik üzlet is a KMW-vel! ;)
 
  • Tetszik
Reactions: kaktusz
A Sármelléki repülőtér komoly fejlesztés előtt. A cikkben megragadta a figyelmemet hogy az ott érdekelt vállalkozás, 17 db kisgépet is oda telepít, a pilótaképzésre. Ebből az apropóból, vajon a Honvédsgének mennyire érdemes kínlódnia 2, vagy 4 db Zlin kisgéppel, saját pilótaképzése okán ? Hiszen elképzelhető, hogy civilben, komolyabb kisgépeken megy majd az oktatás. Lehet érdemes lenne odafigyelni a HM-nek erre a projektre és repülőtérre.

https://www.nyugat.hu/cikk/fejlesztik_a_sarmelleki_repteret_airbusok_es_majd
 
  • Tetszik
Reactions: Loken