P-8 Poseidon (Boeing, USA)

Annyira jo gep lett hogy meg a mi sajat tengosaink is kivannak akadva ra. A tengosoknal a "carpet bomber" becenevet kapta.

Kicsit konkrétabban?

Nekem azért lenne fura mert India repülős ASW vonalon teljesen Orosz vonalon mozgott 2000es években legmodernebb Orosz cuccokat megvették. Aztán 2009ben berendeltek 8db P8It. Aztán miután rendszerbe állt kb azonnal rárendltek +4dbot. Gondolom nem azért mert gondok lennének vele és most újabb 6db várható. Nem nagyon néznek vissza az Orosz vonalra pedig tippre Oroszok jóval olcsobbak lehetnek. Más ok miatt tetszhet nekik ennyire a P8.
 
Kicsit konkrétabban?

Nekem azért lenne fura mert India repülős ASW vonalon teljesen Orosz vonalon mozgott 2000es években legmodernebb Orosz cuccokat megvették. Aztán 2009ben berendeltek 8db P8It. Aztán miután rendszerbe állt kb azonnal rárendltek +4dbot. Gondolom nem azért mert gondok lennének vele és most újabb 6db várható. Nem nagyon néznek vissza az Orosz vonalra pedig tippre Oroszok jóval olcsobbak lehetnek. Más ok miatt tetszhet nekik ennyire a P8.

Felemás érzés lehet hadiipari beszállítóként indiai tenderen győzni.
 
Felemás érzés lehet hadiipari beszállítóként indiai tenderen győzni.

Az biztos. :)
De amik eddig nagyot nem szívtak, max nem tudnak megegyezni az Indiai "csodák" miatt. Persze a 2*drágább mint Orosz se esik jól nekik de az legalább ha alá van írva annyi és azt tudja.
Nem mellesleg India elég komoly vásárló mennyiségre is,hogy megérje szívni vele. Nem sokan vesznek pl 16db P8at, 11db C-17et...
 
Az biztos. :)
De amik eddig nagyot nem szívtak, max nem tudnak megegyezni az Indiai "csodák" miatt. Persze a 2*drágább mint Orosz se esik jól nekik de az legalább ha alá van írva annyi és azt tudja.
Nem mellesleg India elég komoly vásárló mennyiségre is,hogy megérje szívni vele. Nem sokan vesznek pl 16db P8at, 11db C-17et...

A baj az üzemeltetési kultúra,eladni jó nekik mert sokat vesznek csak nem úgy használják ahogy kéne.
 
Felemás érzés lehet hadiipari beszállítóként indiai tenderen győzni.
Szerintem pont leszarják. Az apró betűs rész valószínűleg hosszabb, mint maga a szerződés. Az indiaiak megvették, ők leszállították, aztán az üzemeltetésért fizetnek szépen. Ha még úgy sem megy, akkor így jártál, more.
 
A P-8-ast? Fogalmam sincs. Talán mert annyi szonárbóját visz magával, hogy a fél óceánt beteríti velük?
PONTOSAN

Utaljak a tengosaink oket mint a szart mert a vilgbol kizavarja oket. olyan falat kepes huzni a vedendo hajo meg a tengok kozze hogy mire megkerulik mar nincs ertelme a celpont utan menni mert csak full gazon es zajosan lehetne ugy meg nincs ertelme.


De nem csak a bojak mennyisege miatt paratlan a masina . Sokat tud amit elotte senki.
 
  • Tetszik
Reactions: Pocok75
Kicsit konkrétabban?

Nekem azért lenne fura mert India repülős ASW vonalon teljesen Orosz vonalon mozgott 2000es években legmodernebb Orosz cuccokat megvették. Aztán 2009ben berendeltek 8db P8It. Aztán miután rendszerbe állt kb azonnal rárendltek +4dbot. Gondolom nem azért mert gondok lennének vele és most újabb 6db várható. Nem nagyon néznek vissza az Orosz vonalra pedig tippre Oroszok jóval olcsobbak lehetnek. Más ok miatt tetszhet nekik ennyire a P8.


Ez mindent elmond az orosz gep kepessegeirol. Meg gyakorlatokon sem nagyon talaljak meg vele az indusok a sajat tengoikat pedig nagyjabol tudjak merre vannak . Ellenben jooooo draga.
 
A baj az üzemeltetési kultúra,eladni jó nekik mert sokat vesznek csak nem úgy használják ahogy kéne.
dudi segreulnel ha latnad a hangarjaikat meg legibazisaikat. Tisztasag rend. Azt hozza teszem hogy en csak negy bazisukon voltam eddig. Lehetnek eltero viszonyok.
 
Kicsit konkrétabban?

Nekem azért lenne fura mert India repülős ASW vonalon teljesen Orosz vonalon mozgott 2000es években legmodernebb Orosz cuccokat megvették. Aztán 2009ben berendeltek 8db P8It. Aztán miután rendszerbe állt kb azonnal rárendltek +4dbot. Gondolom nem azért mert gondok lennének vele és most újabb 6db várható. Nem nagyon néznek vissza az Orosz vonalra pedig tippre Oroszok jóval olcsobbak lehetnek. Más ok miatt tetszhet nekik ennyire a P8.

Érdemes tán egy kicsit árnyalni az indiai helyzetképet...

Az Indiai Haditengerészet a hidegháború végén két exSzovjet tengeralattjáró elhárító géptípussal rendelkezett:
- Il-38 Berkut komplexummal, és RGB-1/2/3 bójákkal
- Tu-142MK Korsun komplexummal, és RGB-75/15/25/55 bójákkal

IAF-Tu-142-and-Il-38.jpg


2001-ben India megállapodott a Rosoboronexport-al hogy Il-38-as gépeit 205 millió dollárért modernizálják a legmodernebb orosz RGB-16/26 bóják alkalmazásához.

677130-ilyushin-wikimedia-commons.jpg

A 2002 és 2015 között modernizált Indiai gépek jelzése Il-38SD Sea Dragon lett.

A Tu-142MK Korsun komplexummal felszerelt gépeken viszont jelentkeztek anyagfáradás okozta repedések a szárnyakon, amit a kis-magasságon végrehajtott repülések okoztak. (Tu-95-ös alapvetően nem kismagasságban végrehajtott repülésekre lett kitalálva)
Vagyis a rövidebb hatótávolságú Il-38SD-k mellett kellett egy nagyobb hatótávolságú típus, és ez lett a P-8, mivel más komolyan vehető típus nem is nagyon létezik a piacon.

India-P-8-A.jpg


29 évnyi szolgálat után 2017-ben az Indiai Haditengerészet kivonta Tu-142MK gépeit, és helyükre érkeztek a Poseidonok.
 
dudi segreulnel ha latnad a hangarjaikat meg legibazisaikat. Tisztasag rend. Azt hozza teszem hogy en csak negy bazisukon voltam eddig. Lehetnek eltero viszonyok.

Volt itt kép vagy video arról,hogy mit művelnek a faék egyszerű M777-el...
 
Volt itt kép vagy video arról,hogy mit művelnek a faék egyszerű M777-el...


Ilyen tortenetet magyar viszonylatban is lehet nem egyet talalni. Pl seprunyellel levert jeg a MIG-29 rol. Vagy evtizedes csillaggarazs trolas a meregdraga vadaszgepeknek es egyebb reptechnikanak. stb stb Az egesz kepet kell nezni es nem kiragadva egy elemet.
 
Ilyen tortenetet magyar viszonylatban is lehet nem egyet talalni. Pl seprunyellel levert jeg a MIG-29 rol. Vagy evtizedes csillaggarazs trolas a meregdraga vadaszgepeknek es egyebb reptechnikanak. stb stb Az egesz kepet kell nezni es nem kiragadva egy elemet.

Azt ne felejtsd el,hogy nagyon sok minden a pénztrlenség számlájára volt írható nem pedig a szakértelem hiányára.Persze a seprűs jégtelenítésre nincs mentség.Indiában nincs pénztelenség abból kiindulva amennyit költenek.