Erről nem is hallottam eddig.
https://killermetals.blog.hu/2020/04/01/chinook_a_voroshadsereg_utcaban
Hát itt legalább könnyű lesz beleírni a jelentésbe, hogy hány szál villanydróttal karamboloztak!!![]()
Chinook claims wire strike
An RAF Chinook of 18(B)sq (ZA683, msn MA014/M7031) was forced to make an unplanned landing on Carmarthenshire farmland near Llangynin, Wales.
The Ministry of Defence says the incident happened on Tuesday evening 28 July. Twin-engined helicopter crew suffered "minor injuries". Military chiefs add the Chinook was on a training exercise at the time.
A 'wire strike' is suspected to be the cause. Pam Windsor, a community councillor in Llangynin, says her electricity cut off after her family heard a "loud sort of droning noise of a helicopter very close by". She says: "We went outside and we could see the Chinook very low, just passing over the village heading towards fields in the distance."
Credit: BBC News

Mindenesetre szerencséjük volt (meg a falunak is), hogy a Chinook volt az erősebb és nem a drót.
Már repül is az újrahajtóművezett Chinook.Érdekes kép jelent meg arról, hogy nem csak az új Honeywell hajtóművel kísérleteznek a Chinookon, hanem a CH-53K-hoz fejlesztett General Electric T408 hajtóművel is.
A GE hajtóműve 7,500 LE teljesítményt ad le ami 2,500 LE-vel több mint a standard CH-47F helikopter T55-GA-714As hajtómű teljesítménye.
A GE azt ígéri hogy ezzel a hajtóművel a CH-47F teheremelő képessége el fogja érni a CH-53K hasonló adatait, viszont a gép ára jelentősen alacsonyabb marad CH-53K áránál. Továbbá lehetőség van az összes már repülő CH-47F áthajtóművezésére is.
![]()
Ez így érdekes lesz, mert ez esetben a Boeing /a GE egyetértésével/ csak a módosított Chinookot fogja gyártani, mellyel simán agyonvághatja a Sikorsky amúgy is gyengélkedő CH-53K programját...Már repül is az újrahajtóművezett Chinook.
![]()
![]()
Megy a harc a Honeywell céggel amely a továbbfejlesztett T55-GA-714C hajtóművét javasolja a Chinookok áthajtóművezéséhez. Bár a Honeywell gyengébb - "mindössze" 6000 LE - viszont előnye a GE hajtóművel szemben hogy a meglévő sárkányon és hajtás láncban alig kell módosítani valamit.
A tét igen nagy.
Egyrészt további új Chinook rendelések várhatók USA n kívülről, másrészt az USA 2040 es évekig a rendszerben akarja tartani a Chinookokat ezért bőven belefér még egy árhajtóművezési projekt az USA helikopterekre is.

Ebben csak egy dolog nem tetszik: hogy NEM a miénk!!

Hajtóművenként 2000 lóerővel erősebb, mint a Mi-6-os, vagy a Mi-10-es volt!Ebben csak egy dolog nem tetszik: hogy NEM a miénk!!![]()
A működés biztosítása érdekében a fórum alapvető, illetve opcionális sütiket használ..