A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

A tavalyi honvédelmi napon a nurol makina járműveinél lévő katona azt mondta, hogy általánosan lesznek rendszeresítve a honvédségnél. Ez gondolom nem 20-30 darabot jelent.
Vagy esetleg félretájékoztatott.
 
Attól még a 40-50 éves technika ugyan úgy szétporlik, mert meghalnak olyanok, akik amúgy néhány héttel később halnának meg.

Korona ide, korona oda ilyen 200as tételek mellett nem hinném hogy megérné gyárat felhúzni. Inkább megkérném őket hogy dobjanak már hozzá egy 20-30 darabot az eredeti mennyiséghez hisz most a KMW-nek is nagyon nagy szüksége lesz megrendelésekre.
 
A tavalyi honvédelmi napon a nurol makina járműveinél lévő katona azt mondta, hogy általánosan lesznek rendszeresítve a honvédségnél. Ez gondolom nem 20-30 darabot jelent.
Vagy esetleg félretájékoztatott.
Szerintem esélyes, hogy nem csak a BRDM-ek leváltását tervezik velük! Migránsokat ijesztgetni tökéletesen megfelelnek, parancsnoki, híradós,de akár MISTRAL platformnak és külszolgálatra is felhasználhatják!
 
Agyon is csapnák még a fideszesek is őket, ha most egy ilyen gyárat húznának fel nem pedig az egészségügyre költenék.Szeretem a modern haditechnikai dolgokat de lássuk be,hogy pont egy ilyenre van most a legkevésbé szükségünk
Reagan óta tudjuk, hogy a recesszióból való kilábalás egyik legbiztosabb módja a hadiipari megrendelések növelése. (a 80-as években így rángatta ki az USA-t a recesszióból). Nyugaton most is a válságból való kilábalás egyik módja lesz a hadiipari megrendelések növelése: a németek, USA, franciák biztos hogy óriási megrendeléseket fognak adni a saját hadiiparuknak. Nálunk a BTR-ek cseréje a végtelenségig nem halasztható. Win-win helyzet lenne a Lynx hazai gyártása: növelné a GDP-t és újabb munkahelyeket hozna létre, a hazai gyártás mindig a legolcsóbb (az adók, járulékok azonnal mennek vissza a költségvetésbe), fejlődne a hazai hadiipar, a Honvédség pedig végre korszerű harcjárművet kapna hazai szervízháttérrel. A Rheinmetall nyilván örülne a megrendelésnek, lenne egy referenciája az ausztrál tenderen, engedélyezné a magyarországi gyártást, a cseheknek is felajánlotta. Lehetett írni a gazdaság újraindításáért felelős akciócsoportnak javaslatokat. Én a Lynx Kf41 hazai gyártását javasoltam legalább akkora darabszámban, hogy leválthassa a BTR-eket.
 
  • Tetszik
Reactions: tindalos
Reagan óta tudjuk, hogy a recesszióból való kilábalás egyik legbiztosabb módja a hadiipari megrendelések növelése. (a 80-as években így rángatta ki az USA-t a recesszióból). Nyugaton most is a válságból való kilábalás egyik módja lesz a hadiipari megrendelések növelése: a németek, USA, franciák biztos hogy óriási megrendeléseket fognak adni a saját hadiiparuknak. Nálunk a BTR-ek cseréje a végtelenségig nem halasztható. Win-win helyzet lenne a Lynx hazai gyártása: növelné a GDP-t és újabb munkahelyeket hozna létre, a hazai gyártás mindig a legolcsóbb (az adók, járulékok azonnal mennek vissza a költségvetésbe), fejlődne a hazai hadiipar, a Honvédség pedig végre korszerű harcjárművet kapna hazai szervízháttérrel. A Rheinmetall nyilván örülne a megrendelésnek, lenne egy referenciája az ausztrál tenderen, engedélyezné a magyarországi gyártást, a cseheknek is felajánlotta. Lehetett írni a gazdaság újraindításáért felelős akciócsoportnak javaslatokat. Én a Lynx Kf41 hazai gyártását javasoltam legalább akkora darabszámban, hogy leválthassa a BTR-eket.

A baj csak az,hogy nem nyugaton vagy az amerikaiaknál vagyunk!Itthon egy válság egészen mást jelent mint egy gazdag nyugati országban.
 
  • Tetszik
Reactions: tonyo
Ha már hazai összeszerelés meg német,én inkább egy a Rába H családdal összefésűlt Agilis változatot tartanák reálisnak.(vagy Patriat,ha nem ragaszkodunk a teuton technikához).A Rába egy komótos ütemű összeszerelést meg tudna csinálni
 
A baj csak az,hogy nem nyugaton vagy az amerikaiaknál vagyunk!Itthon egy válság egészen mást jelent mint egy gazdag nyugati országban.
Hidd el, hogy nem: minden európai ország ugyanarra készül. Óriási pénzekkel pl. a németek 1000 milliárd euróval fogják támogatni a saját gazdaságukat. És mindenki hitelből, újabb államkötvényekből fogja finanszírozni. Nálunk még hagyján, hogy legalább első lépésben átcsoportosítással és nem újabb adósságból finanszírozzák a gazdaság újraindítását.
 
Reagan óta tudjuk, hogy a recesszióból való kilábalás egyik legbiztosabb módja a hadiipari megrendelések növelése. (a 80-as években így rángatta ki az USA-t a recesszióból). Nyugaton most is a válságból való kilábalás egyik módja lesz a hadiipari megrendelések növelése: a németek, USA, franciák biztos hogy óriási megrendeléseket fognak adni a saját hadiiparuknak. Nálunk a BTR-ek cseréje a végtelenségig nem halasztható. Win-win helyzet lenne a Lynx hazai gyártása: növelné a GDP-t és újabb munkahelyeket hozna létre, a hazai gyártás mindig a legolcsóbb (az adók, járulékok azonnal mennek vissza a költségvetésbe), fejlődne a hazai hadiipar, a Honvédség pedig végre korszerű harcjárművet kapna hazai szervízháttérrel. A Rheinmetall nyilván örülne a megrendelésnek, lenne egy referenciája az ausztrál tenderen, engedélyezné a magyarországi gyártást, a cseheknek is felajánlotta. Lehetett írni a gazdaság újraindításáért felelős akciócsoportnak javaslatokat. Én a Lynx Kf41 hazai gyártását javasoltam legalább akkora darabszámban, hogy leválthassa a BTR-eket.
Dudit kiegészíteném még azzal hogy a 80 as években a társadalom kissé nem volt annyira nyitott mint most. Nyugaton is egy kicsit már másképp lehetne kivitelezni a dolgot. Nem azt mondom hogy nem lehet, de közel se oly mértékben mint régen. Sajnos itthon is hát....... inkább ebbe ne menjünk bele.
A Lynx mellé meg nagyon sok körítés kellene is. Mert hiába az a szép IFV ha nincsen meg hozzá a köret. Egy hazai gyártás se úgy menne mint a csentintés. Persze most lehet könnyebben lehetne hisz lenne rá normális szakik. Még az ideiglenesen hazatértekből is lehetne válogatni. De mi lesz a válság után ha a nyugat ismét beindul? Mert attól tartók ha nem lesz megtartó ereje annak a gyárnak nagyon hamar kiürülne. Az igazán jól tudó szakikat kint is honorálják és nem kevés jutattással. Inkább egy összeszerelés mert erre lenne kapacitás itthon is szerintem. Főleg most. De itt is felmerül hogy ha kifutna pl egy ősszerelés a szakikat,mérnőkőket stb.... meg is kellene valahogy valamilyen termékvonallal tartani.
 
Olyasmi, de mivel zárt csoport, nem írnám meg melyik, a neveket sem véletlenül takartam ki, legyen elég annyi, hogy van köze egy bizonyos Tiborhoz, OK? Bár 1600 körüli taggal azért nem igazán nevezhető egy szűk asztaltársaság mások által nem látott bizalmas beszélgetésének az ottani kommentelés. Persze a törzskommentelők valóban nincsenek túl sokan ott sem, ahogy lenni szokott (pl. itt sincs túl sok, de attól még sokan láthatják, miket írunk). Köztük egy bizonyos migszol-alapító hölgy is időként elég aktív időnként, rá utaltam egy félmondattal. De talán már ennyivel is túl sokat mondtam :D
azt is csak dühöngő közveszélyes elmebetegnek tudom elképzelni, aki polgárháborúról delirál... :(
 
  • Tetszik
Reactions: kaktusz
"A HM utasítással egyben módosította a munkakör-gazdálkodással kapcsolatos feladatokról szóló 9/2014. (II. 12.) HM utasítást is, és a haderőreformmal összefüggésben a fegyvernemi, szakági alcsoport szakmai felelős szervezeteknél megjelent:

  • a nehézharckocsi,
  • az önjáró tüzér és a
  • kibervédelmi alcsoport is."

Milyen alcsoport alá tartoznak a T72-esek? Nem egy kalap alá veszik a Leo-kat és a t72-eseket? Ha igen akkor eddig miért nem volt ilyen alcsoport? Másik kérdés: a nehézharckocsi kifejezés még él napjainkban ? ( csak simán mint harckocsi hallottam megnevezve, illetve angolul is MBT nem heavy tank )
 
Milyen alcsoport alá tartoznak a T72-esek? Nem egy kalap alá veszik a Leo-kat és a t72-eseket? Ha igen akkor eddig miért nem volt ilyen alcsoport? Másik kérdés: a nehézharckocsi kifejezés még él napjainkban ? ( csak simán mint harckocsi hallottam megnevezve, illetve angolul is MBT nem heavy tank )

A világon sehol nem ér már a nehéz harckocsi.Ma már harckocsi van mindenféle kategória nélkül.A T-72 is ugyan úgy MBT(Magyarországon talán a közepes harckocsi a legmegfelelőbb rá,de igazaból már csak egy kategória van) mint az Abrams vagy a Leopard 2.
A nehéz harckocsik ideje a 60-as évek elején lejárt azzal,hogy nem volt értelme olyan nehéz dögöket gyártani amit ugyan olyan könnyen kilőnek mint a kistesókat.
 
A világon sehol nem ér már a nehéz harckocsi.Ma már harckocsi van mindenféle kategória nélkül.A T-72 is ugyan úgy MBT(Magyarországon talán a közepes harckocsi a legmegfelelőbb rá,de igazaból már csak egy kategória van) mint az Abrams vagy a Leopard 2.
A nehéz harckocsik ideje a 60-as évek elején lejárt azzal,hogy nem volt értelme olyan nehéz dögöket gyártani amit ugyan olyan könnyen kilőnek mint a kistesókat.
Ok, de akkor nem értem, hogy a Magyar Honvédség Anyagellátó Raktárbázis szervezete nem tartalmazott eddig harckocsi alcsoportot? Nekem legalábbis ez jön le a cikk alapján :confused:
 
Agyon is csapnák még a fideszesek is őket, ha most egy ilyen gyárat húznának fel nem pedig az egészségügyre költenék.Szeretem a modern haditechnikai dolgokat de lássuk be,hogy pont egy ilyenre van most a legkevésbé szükségünk
Egy ilyen gyár(tósor) felépítése/felállítása nem két hónap, mint látjuk (pl. Mercedes, BMW, de a hazai BREN gyártás sem villámléptékkel zajlik). Mire lecseng az őrület, lesz vakcina, addigra megnyugszanak a kedélyek, és elfogadottá lehetne tenni a (nagy)beruházást a hazai ipar, a foglalkoztatottság és a honvédelem közös céljainak hangsúlyozásával.
Reagan óta tudjuk, hogy a recesszióból való kilábalás egyik legbiztosabb módja a hadiipari megrendelések növelése. (a 80-as években így rángatta ki az USA-t a recesszióból). Nyugaton most is a válságból való kilábalás egyik módja lesz a hadiipari megrendelések növelése: a németek, USA, franciák biztos hogy óriási megrendeléseket fognak adni a saját hadiiparuknak.
Egyetértek, a kapitalista világban az egyik legbiztosabb módja, hogy nagy állami megrendelésekkel támogatják az ipart - de ezt nem Reagen óta tudjuk. És lehet másképp is, nem csak hadiipari megrendelésekkel pörgetni a gazdaságot. Sokkal nagyobb szoaré volt '33-ban, akkor Roosevelt a New Deal-lel húzta ki az amerikai gazdaságot a kátyúból, ami nem igazán hadiipari megrendeléseket jelentett.