Ez utóbbin nagyon csodálkoznék. Ez ugye nem NATO szabvány. Nem látom azt a megrendelőt, aki ezt berendelné. Szerintem az MGCS program eredményénél hamarabb nem lesz NATO országban 120-asnál nagyobb ágyú.Há tismerve az ilyen nemzetközi fejlesztési projektek csúszásait...
Mindenesetre ha ki is jönne 2035-re, a fejlesztő országok utáni első export verziók talán 2040-re lennének kész.
Persze ha durvulna a helyzet, akkor itt is II.vh-s fejlesztési ütem lenne, akkor kijöhetne 2025-re is, de ugye első körben a Leo2-höz fogják integrálni a 130-as ágyút.
A 130-as integrációja teljesen új tornyot igényel. Azt már nem fogják tudni kézzel tölteni. Automata töltő nélkül ez nem megy.
Sokkal hamarabb (és olcsóbban) kerül a tetejére egy ATGM.
Az angolok maradnak a Challanger 2 upgradenél is a 120mm-nél. A németek, hollandok, dánok most korszerűsítik a teljes állományt, de persze maradnak 120mm-nél. Mi most vettünk vadi új vasakat 120-assal.
A Rheinmetall promója a 130-as ágyúval inkább csak mint technológiai demó, és a jövő harckocsijaihoz mint opció értelmezhető. De komolyan vehető vadi új harckocsi fejlesztés per pillanat csak az MGCS van.
Hogy mi lesz az M1-es családdal nem tudjuk. De ott is már intenzíven kellene folyni a fejlesztésnek. Aztán még mindig csak reszelgetik, meg forgatják a depózott készleteket.
A K2 lehet még olyan ahol hamarabb felkerül a toronyra a 130-as ágyú, mert ugye ott már különben is töltőgép van. Az ott kisebb átalakítasnak tűnik. Aztán meg lehet hogy a 130 meg úgy ahogy van, kimarad. Ugye az MGCS-hez is a franciák már 140-est terveznek. Ha már bele kell nyúlni a torony koncepciójába akkor "nagyon" belenyúlnak. A Leclercet meg értelemszerűen nem fogják a saját programjuk ellen indítani 140-es toronnyal (pedig az már létezik kísérleti jelleggel), csak ha esetleg nem jön össze az MGCS program.