JAS-39 Gripen (Saab,Svédország)


68920-55066-1585207120.0.0.jpg


68920-55069-1585207124.0.0.jpg



68920-55102-1585207178.0.0.jpg


68920-55074-1585207133.0.0.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and endre
Jól halad a Gripen E tesztelése

https://www.jetfly.hu/katonai-tipusok/jol-halad-a-gripen-e-tesztelese

A közelmúltban átlépte a 300 repült órás mérföldkövet a Saab Gripen E flottája, és a jövőben a tesztek már a harcászati rendszerekre és a szenzorokra fókuszálnak majd, melyekkel a gyártó cég szakemberei eddig nagyon elégedettek, elmondásuk szerint mind a Leonardo által szállított radar, mind az egyéb elektronikai eszközök eddig várakozáson felül teljesítenek.
Jelenleg hat példány vesz részt a berepülési fázisban, ebből egy-egy a svédek és a brazilok számára gyártott első szériapéldány. A Svéd Légierő még az idén megkaphatja a második és harmadik gépét is, 2023-tól kezdve pedig hadrendbe is állíthatja a típust, melyből összesen 60 példányt szereznek be.

A Brazil Légierő az első gépet még az idei évben átveheti tesztelési céllal, a hadrendbe állítás ott is 2023-tól lehet esedékes. A brazilok összesen 36 példányt rendeltek, melyből 8 a kétüléses F változat lesz.

Más vevő egyelőre nincs a típusra, de a Saab nagy reményekkel pályázik a 88 gépre kiírt kanadai vadászrepülőgép tenderen is.

Svédországban a típusváltás egyébként nem jelentené automatikusan a jelenlegi C/D változatok nyugdíjazását, ugyanis jelenlegi terveik szerint a pilótaképzési programjukban használnák őket tovább. A jelenleg alkalmazott Sk 60 típus példányai ugyanis már 50 év felett járnak, nyugdíjazásuk időszerű.

Ehhez egy légcsavaros típus beszerzése is szükséges alapkiképzési feladatokra, a következő lépcső pedig átmeneti jelleggel a Gripen C/D változata lenne, de hosszabb távon tervben van egy kifejezetten erre a célra kifejlesztett kiképzőgép rendszeresítése is.
 
A SAAB elkezdte a tesztrepüléseket a Ps-05/Mk4 radar AESA radaros változatával.
Egyes hírek szerint ez az Mk5 változat.
p1766733_main.jpg


A radar teljesen Gallium Nitride (GaN) technológián alapul.
A fejlesztési út így néz ki:
- Jelenleg van a mechanikus antennájú MK3 változat
- Az Mk3 -> Mark 4 váltás: az elektronikai blokkokat cserélik de marad a mechanikus legyezésű antenna
- Mk4 -> Mk5 váltás: az elektronikai blokkok maradnak és cserélik az antennát a képen látható AESA-ra.
korábban volt szó róla hogy ezt a hűtőrendszer cseréje nélkül csak úgy tudták meglépni hogy a GaN technológiára álltak át
gripen_upgrade_22_ps05a_mark4.jpg

Ami nekünk ebből érdekes lehet hogy ez a modernizáció símán működhet a C/D-esetében is.

Ja, és fontos: ez a radar NEM ÖSSZETÉVESZTENDŐ az E/F változat Selex (Leonardo) Raven radarjával. Ez az Ericsson / SAAB saját fejlesztése
 
A SAAB elkezdte a tesztrepüléseket a Ps-05/Mk4 radar AESA radaros változatával.
Egyes hírek szerint ez az Mk5 változat.
p1766733_main.jpg


A radar teljesen Gallium Nitride (GaN) technológián alapul.
A fejlesztési út így néz ki:
- Jelenleg van a mechanikus antennájú MK3 változat
- Az Mk3 -> Mark 4 váltás: az elektronikai blokkokat cserélik de marad a mechanikus legyezésű antenna
- Mk4 -> Mk5 váltás: az elektronikai blokkok maradnak és cserélik az antennát a képen látható AESA-ra.
korábban volt szó róla hogy ezt a hűtőrendszer cseréje nélkül csak úgy tudták meglépni hogy a GaN technológiára álltak át
gripen_upgrade_22_ps05a_mark4.jpg

Ami nekünk ebből érdekes lehet hogy ez a modernizáció símán működhet a C/D-esetében is.

Ja, és fontos: ez a radar NEM ÖSSZETÉVESZTENDŐ az E/F változat Selex (Leonardo) Raven radarjával. Ez az Ericsson / SAAB saját fejlesztése
Videó is van
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: Terminator
A SAAB elkezdte a tesztrepüléseket a Ps-05/Mk4 radar AESA radaros változatával.
Egyes hírek szerint ez az Mk5 változat.
p1766733_main.jpg


A radar teljesen Gallium Nitride (GaN) technológián alapul.
A fejlesztési út így néz ki:
- Jelenleg van a mechanikus antennájú MK3 változat
- Az Mk3 -> Mark 4 váltás: az elektronikai blokkokat cserélik de marad a mechanikus legyezésű antenna
- Mk4 -> Mk5 váltás: az elektronikai blokkok maradnak és cserélik az antennát a képen látható AESA-ra.
korábban volt szó róla hogy ezt a hűtőrendszer cseréje nélkül csak úgy tudták meglépni hogy a GaN technológiára álltak át
gripen_upgrade_22_ps05a_mark4.jpg

Ami nekünk ebből érdekes lehet hogy ez a modernizáció símán működhet a C/D-esetében is.

Ja, és fontos: ez a radar NEM ÖSSZETÉVESZTENDŐ az E/F változat Selex (Leonardo) Raven radarjával. Ez az Ericsson / SAAB saját fejlesztése
A Svédek melegen ajánlják Magyarországnak is az új radart...:)
We have the possibility now to get the full radar range to use [MBDA’s] Meteor or similar [air-to-air] missiles,” Carp notes of the enhancement."

"The availability of an ITAR-free AESA array offers a potential upgrade path for existing Gripen C/D operators, which in addition to the Swedish air force include the Czech Republic, Hungary, South Africa and Thailand"

Meg egy újabb kép és némi technikai részlet:
"...Integration of the AESA array – which features more than 500 gallium nitride transmit/receive modules – required no alteration to the Gripen’s power or cooling provision, Carp says. “We’re just changing the array itself, and using exactly the same back-end as the [PS-05/A] Mk4” with some software updates, he notes.."
69658_saabfighteraesacsaab_142493.jpg
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: Anti