Kemény lehet ezt elviselni egy légiharc gyakorlat során nem irigylem ezt tőlük
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Egy légiharc gyakorlat során ennek töredékét kapják, mert közepes magasságban 7G-t is csak pillanatokra lehet húzni és 3-4G kitartott is M0.7 felett megy csak. Biztonsági okokból 10 ezer láb alatti gyakorló légiharcot tudtommal ritkán engednek. Legalábbis a nagy víz túloldalán.Kemény lehet ezt elviselni egy légiharc gyakorlat során nem irigylem ezt tőlük
Kicsit furcsának érzem ezt.Néhány részlet a d.afrikai Gripen flottáról és a kiképzési rendszerükről annak apropóján hogy lett két új Gripen pilótájuk.
"...The South African Air Force now has a dozen active or reserve pilots for its fleet of 17 single seat Gripen Cs and 9 two seat Gripen D jets, although nearly half the fleet is in rotational storage..." (megjegyzés tőlem: 26 géphez egy tucat aktív illetve tartalékos pilóta? Nem csoda hogy a felét a gépeknek raktárba teszik…)
"...Training to be a Gripen pilot, from recruitment to first solo flight on the fighter, takes about six-and-a-half years.
This includes:
- basic military training (three months),
- officers forming course (a further three months),
- the Military Academy (one year) and
- basic pilot training (one year).
- The latter includes 180 hours on the PC-7.
- Next follows some 390 hours on the BAE Systems Mk 120 Hawk at 85 Combat Flying School before
- posting to 2 Squadron where conversion to the Gripen takes place, starting with six weeks in the classroom followed by 70 hours on the Squadron Level Mission Trainer (a flight simulator) and a further 70 hours on the aircraft. Both periods include 30 hours of conversion training, 20 hours of air warfare training and 20 hours of surface warfare training. It then takes a further six sorties to solo..."
Kicsit furcsának érzem ezt.
Ila Ramonn anno, 1954-es születés.
In 1974, he graduated as a fighter pilot from the Israel Air Force (IAF) Flight School. From 1974–76 he participated in A-4 Basic Training and Operations. 1976–80 was spent in Mirage III-C training and operations. In 1980, as one of the IAF's establishment team of the first F-16 Squadron in Israel, he attended the F-16 Training Course at Hill Air Force Base, Utah. From 1981–83, he served as the Deputy Squadron Commander B
Tehát, ha 18 évesen belépett és 2 évig csak elméletet tanult, akkor is már max. 4 év után a szuperszonikus gépen repült.
Nem értem, hogy hova kell a 390 óra Hawk. Az F-15-ös zsoké, akit kérdeztem előtte 100 órát repül csak T-38-on, 40 óra kétüléses Sason és combat ready. A T-38 előtt nem mondta, hogy több száz órát töltött volna szubszonikus jeten.
Ha ma 6 évig tart így kiképezni egy pilótát lassan ott tartunk meg, hogy ennek semmi értelme. Mert, ha valaki mondjuk egyetem főiskola után dönt, akkor kb. 27 évesen lesz pilóta és sanszosan 10 év múlva, ha addig nem unja meg a banánt komolyabb esélye van arra, hogy egészségügyileg nem felel meg.
Egész egyszerűen ilyen számokkal a kiképzési rendszer fenntartása kisebb légierőknél gyakorlatilag kivitelezhetetlen.
Nem mindenhol van felsőfokú végzettséghez kötve a kiképzés elkezdése. A szingapúri jelöltek pl. 18-évesen kezdik a katonai pilóta karrierjüket.Mert, ha valaki mondjuk egyetem főiskola után dönt, akkor kb. 27 évesen lesz pilóta és sanszosan 10 év múlva, ha addig nem unja meg a banánt komolyabb esélye van arra, hogy egészségügyileg nem felel meg.
Nem mindenhol van felsőfokú végzettséghez kötve a kiképzés elkezdése. A szingapúri jelöltek pl. 18-évesen kezdik a katonai pilóta karrierjüket.
Őszintés szólva szerintem sem szükséges felsőfokú végzettség a kiképzés megkezdéséhez. Ami kell magasabb szintű elmélet azt majd megtanítják nekik a kiképzés során.
Sokkal lényegesebb a szükséges manuális, térbeli koordinációs és pszichés képességek megléte. Azok meg vele született képességek, nem tanultak.
Kicsit furcsának érzem ezt.
Ila Ramonn anno, 1954-es születés.
In 1974, he graduated as a fighter pilot from the Israel Air Force (IAF) Flight School. From 1974–76 he participated in A-4 Basic Training and Operations. 1976–80 was spent in Mirage III-C training and operations. In 1980, as one of the IAF's establishment team of the first F-16 Squadron in Israel, he attended the F-16 Training Course at Hill Air Force Base, Utah. From 1981–83, he served as the Deputy Squadron Commander B
Tehát, ha 18 évesen belépett és 2 évig csak elméletet tanult, akkor is már max. 4 év után a szuperszonikus gépen repült.
Nem értem, hogy hova kell a 390 óra Hawk. Az F-15-ös zsoké, akit kérdeztem előtte 100 órát repül csak T-38-on, 40 óra kétüléses Sason és combat ready. A T-38 előtt nem mondta, hogy több száz órát töltött volna szubszonikus jeten.
Ha ma 6 évig tart így kiképezni egy pilótát lassan ott tartunk meg, hogy ennek semmi értelme. Mert, ha valaki mondjuk egyetem főiskola után dönt, akkor kb. 27 évesen lesz pilóta és sanszosan 10 év múlva, ha addig nem unja meg a banánt komolyabb esélye van arra, hogy egészségügyileg nem felel meg.
Egész egyszerűen ilyen számokkal a kiképzési rendszer fenntartása kisebb légierőknél gyakorlatilag kivitelezhetetlen.
Nem tudom hány gépre irtak alá szándéknyilatkozatot a csehek, de így annyival ér előbb ide a miénk..Mi lesz így a KC-390 tervekkel?
https://www.novinky.cz/domaci/clanek/nejsou-piloti-armada-proto-laka-civily-a-zalozaky-40325148
Haboru eseten szimulator helyett vadaszgepbe kene ulniuk a tartalekos pilotaknak.
Csehek hétfőn egy német A310MRTT-vel gyakorolták a légi utántöltést...
Más nagyságrendű gépnek más a turbulencia-hatása is ugyanarra a Gripenre (főleg hogy nincsenek a szárnyuk alatt tankolókonténerek), szóval kötelékezni lehet vele, de szerintem az nagyon kevés és gyenge előgyakorlat egy tankoláshoz.Úgy tudom, hogy képzésnél először csak a tanker közelébe engednek, hogy a turbulenciáját szokják.
Vajon az A-319-eseink jók lennének erre?
Szerintem felpattintották a kabin elé a szovjet high tech-et, mert rájöttek, hogy leveri a radart isEzen az új Gripen-en a kabin előtti elektro-optikai szenzor úgy néz ki, mintha az ősöreg MiG-31-es régi 8TP jelű hőpellengátorát tették volna fel rá:
http://www.secretprojects.co.uk/8TP.avi