A
SAAB elkezdte a tesztrepüléseket a
Ps-05/Mk4 radar AESA radaros változatával.
Egyes hírek szerint ez az Mk5 változat.
A radar teljesen Gallium Nitride (GaN) technológián alapul.
A fejlesztési út így néz ki:
- Jelenleg van a mechanikus antennájú MK3 változat
- Az Mk3 -> Mark 4 váltás: az elektronikai blokkokat cserélik de marad a mechanikus legyezésű antenna
- Mk4 -> Mk5 váltás: az elektronikai blokkok maradnak és cserélik az antennát a képen látható AESA-ra.
korábban volt szó róla hogy ezt a hűtőrendszer cseréje nélkül csak úgy tudták meglépni hogy a GaN technológiára álltak át
Ami nekünk ebből érdekes lehet hogy ez a modernizáció símán működhet a C/D-esetében is.
Ja, és fontos: ez a radar NEM ÖSSZETÉVESZTENDŐ az E/F változat Selex (Leonardo) Raven radarjával. Ez az Ericsson / SAAB saját fejlesztése