JAS-39 Gripen (Saab,Svédország)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
43 494
83 730
113

68920-55066-1585207120.0.0.jpg


68920-55069-1585207124.0.0.jpg



68920-55102-1585207178.0.0.jpg


68920-55074-1585207133.0.0.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and endre

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 884
98 911
113
Jól halad a Gripen E tesztelése

https://www.jetfly.hu/katonai-tipusok/jol-halad-a-gripen-e-tesztelese

A közelmúltban átlépte a 300 repült órás mérföldkövet a Saab Gripen E flottája, és a jövőben a tesztek már a harcászati rendszerekre és a szenzorokra fókuszálnak majd, melyekkel a gyártó cég szakemberei eddig nagyon elégedettek, elmondásuk szerint mind a Leonardo által szállított radar, mind az egyéb elektronikai eszközök eddig várakozáson felül teljesítenek.
Jelenleg hat példány vesz részt a berepülési fázisban, ebből egy-egy a svédek és a brazilok számára gyártott első szériapéldány. A Svéd Légierő még az idén megkaphatja a második és harmadik gépét is, 2023-tól kezdve pedig hadrendbe is állíthatja a típust, melyből összesen 60 példányt szereznek be.

A Brazil Légierő az első gépet még az idei évben átveheti tesztelési céllal, a hadrendbe állítás ott is 2023-tól lehet esedékes. A brazilok összesen 36 példányt rendeltek, melyből 8 a kétüléses F változat lesz.

Más vevő egyelőre nincs a típusra, de a Saab nagy reményekkel pályázik a 88 gépre kiírt kanadai vadászrepülőgép tenderen is.

Svédországban a típusváltás egyébként nem jelentené automatikusan a jelenlegi C/D változatok nyugdíjazását, ugyanis jelenlegi terveik szerint a pilótaképzési programjukban használnák őket tovább. A jelenleg alkalmazott Sk 60 típus példányai ugyanis már 50 év felett járnak, nyugdíjazásuk időszerű.

Ehhez egy légcsavaros típus beszerzése is szükséges alapkiképzési feladatokra, a következő lépcső pedig átmeneti jelleggel a Gripen C/D változata lenne, de hosszabb távon tervben van egy kifejezetten erre a célra kifejlesztett kiképzőgép rendszeresítése is.
 
T

Törölt tag

Guest
A SAAB elkezdte a tesztrepüléseket a Ps-05/Mk4 radar AESA radaros változatával.
Egyes hírek szerint ez az Mk5 változat.
p1766733_main.jpg


A radar teljesen Gallium Nitride (GaN) technológián alapul.
A fejlesztési út így néz ki:
- Jelenleg van a mechanikus antennájú MK3 változat
- Az Mk3 -> Mark 4 váltás: az elektronikai blokkokat cserélik de marad a mechanikus legyezésű antenna
- Mk4 -> Mk5 váltás: az elektronikai blokkok maradnak és cserélik az antennát a képen látható AESA-ra.
korábban volt szó róla hogy ezt a hűtőrendszer cseréje nélkül csak úgy tudták meglépni hogy a GaN technológiára álltak át
gripen_upgrade_22_ps05a_mark4.jpg

Ami nekünk ebből érdekes lehet hogy ez a modernizáció símán működhet a C/D-esetében is.

Ja, és fontos: ez a radar NEM ÖSSZETÉVESZTENDŐ az E/F változat Selex (Leonardo) Raven radarjával. Ez az Ericsson / SAAB saját fejlesztése
 
T

Törölt tag

Guest
A SAAB elkezdte a tesztrepüléseket a Ps-05/Mk4 radar AESA radaros változatával.
Egyes hírek szerint ez az Mk5 változat.
p1766733_main.jpg


A radar teljesen Gallium Nitride (GaN) technológián alapul.
A fejlesztési út így néz ki:
- Jelenleg van a mechanikus antennájú MK3 változat
- Az Mk3 -> Mark 4 váltás: az elektronikai blokkokat cserélik de marad a mechanikus legyezésű antenna
- Mk4 -> Mk5 váltás: az elektronikai blokkok maradnak és cserélik az antennát a képen látható AESA-ra.
korábban volt szó róla hogy ezt a hűtőrendszer cseréje nélkül csak úgy tudták meglépni hogy a GaN technológiára álltak át
gripen_upgrade_22_ps05a_mark4.jpg

Ami nekünk ebből érdekes lehet hogy ez a modernizáció símán működhet a C/D-esetében is.

Ja, és fontos: ez a radar NEM ÖSSZETÉVESZTENDŐ az E/F változat Selex (Leonardo) Raven radarjával. Ez az Ericsson / SAAB saját fejlesztése
Videó is van
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: Terminator
T

Törölt tag

Guest
A SAAB elkezdte a tesztrepüléseket a Ps-05/Mk4 radar AESA radaros változatával.
Egyes hírek szerint ez az Mk5 változat.
p1766733_main.jpg


A radar teljesen Gallium Nitride (GaN) technológián alapul.
A fejlesztési út így néz ki:
- Jelenleg van a mechanikus antennájú MK3 változat
- Az Mk3 -> Mark 4 váltás: az elektronikai blokkokat cserélik de marad a mechanikus legyezésű antenna
- Mk4 -> Mk5 váltás: az elektronikai blokkok maradnak és cserélik az antennát a képen látható AESA-ra.
korábban volt szó róla hogy ezt a hűtőrendszer cseréje nélkül csak úgy tudták meglépni hogy a GaN technológiára álltak át
gripen_upgrade_22_ps05a_mark4.jpg

Ami nekünk ebből érdekes lehet hogy ez a modernizáció símán működhet a C/D-esetében is.

Ja, és fontos: ez a radar NEM ÖSSZETÉVESZTENDŐ az E/F változat Selex (Leonardo) Raven radarjával. Ez az Ericsson / SAAB saját fejlesztése
A Svédek melegen ajánlják Magyarországnak is az új radart...:)
We have the possibility now to get the full radar range to use [MBDA’s] Meteor or similar [air-to-air] missiles,” Carp notes of the enhancement."

"The availability of an ITAR-free AESA array offers a potential upgrade path for existing Gripen C/D operators, which in addition to the Swedish air force include the Czech Republic, Hungary, South Africa and Thailand"

Meg egy újabb kép és némi technikai részlet:
"...Integration of the AESA array – which features more than 500 gallium nitride transmit/receive modules – required no alteration to the Gripen’s power or cooling provision, Carp says. “We’re just changing the array itself, and using exactly the same back-end as the [PS-05/A] Mk4” with some software updates, he notes.."
69658_saabfighteraesacsaab_142493.jpg
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 884
98 911
113
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: Anti