[HUN] Rába Magyar Vagon- és Gépgyár / Rába Járműipari Holding Nyrt.

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
17 476
30 809
113
spec243.jpg
 
Teljesen egyetértek. 13 milliárd forint az tesók között 40 millió€. Nyugat-Európában 50 millió€ a belépő szint a senior projekt manager szintre. Szerintem ezzel elmondtam mindent egy "élenjáró haditechnikai cég" viszonyairól. Másrészt itt is vannak iparági befektetők. Akad jó néhány HT cég, akinek a portfoliójába beférhetne, de még ők sem mozdultak meg erre a lehetőségre, amikor ennyire kedvezőek a hitelfelvételi lehetőségek - kvázi ingyér van a pénz....

Nehezen tudom nem bele látni az analógiát a Rába tűzoltó autókkal...
Lattam valami ujfajta Renault kabinos tuzolto autot. Gondolom ezt is a Raba hegeszti ossze. Csak ez olyan piros fekete szinu es mas formaju volt mint az emlitett Rabarenaultok. Nagyobb volt, valami muszaki mentos lehetett szerintem...
 
Rába
Nem nagyon akar beindulni....
"A RÁBA VEZETÉSE A GYORSJELENTÉSBEN MEGEMLÍTI, HOGY A HONVÉDELMI MINISZTÉRIUMMAL 2018-BAN MEGKÖTÖTT ÚJ KERETSZERZŐDÉS 2019-RE ESEDÉKES MEGRENDELÉSEI NEM REALIZÁLÓDTAK, 2019-BEN EBBŐL ÉRTÉKESÍTÉSI ÁRBEVÉTEL NEM VÁRHATÓ. A 2020-AS ÉS AZ AZT KÖVETŐ ÉVEK TARTALOMMAL VALÓ MEGTÖLTÉSÉN DOLGOZNAK."
 
Rába
Nem nagyon akar beindulni....
"A RÁBA VEZETÉSE A GYORSJELENTÉSBEN MEGEMLÍTI, HOGY A HONVÉDELMI MINISZTÉRIUMMAL 2018-BAN MEGKÖTÖTT ÚJ KERETSZERZŐDÉS 2019-RE ESEDÉKES MEGRENDELÉSEI NEM REALIZÁLÓDTAK, 2019-BEN EBBŐL ÉRTÉKESÍTÉSI ÁRBEVÉTEL NEM VÁRHATÓ. A 2020-AS ÉS AZ AZT KÖVETŐ ÉVEK TARTALOMMAL VALÓ MEGTÖLTÉSÉN DOLGOZNAK."
;)
Eddig a Zrinyi 2026-ban szerintem kizárólag csak az alap GBP keretében volt megrendelés az évi 6Mrd-os keret erejéig.
Tulajdonképpen a Rábának még el sem kezdődött a haccacáré. Hja és a 2019, sem telt még le. :rolleyes:
Különben itt a teljes jelentés.
 
Egyre lejjebb a Rába....
"A Jármű üzletág esetében a jelentős mértékű forgalom csökkenés elsősorban a belföldi értékesítésre vezethető vissza, melyet a Honvédségi értékesítések elmaradása okozott."
Valaki nem számol a Rábával a Zrínyi 26-ban......

https://www.portfolio.hu/uzlet/20200219/folytatodik-a-rossz-szeria-a-rabanal-416491

A cégcsoport üzletmenetét jelentősen befolyásoló tényező, hogy a Honvédelmi Minisztériummal 2018-ban megkötött új keretszerződés 2019-re esedékes megrendelései nem realizálódtak.

raba-arbev-351179.png
 
  • Tetszik
Reactions: Firga bácsi
Az új, vagy bővülő szervezetekhez pedig biztosan kell majd teherautó. A harckocsizászlóalj, tüzérosztály nagyobb szerveuzet lehet, mint a mostani, legalábbis a rendszerben lévő eszközök száma alapján. A legtöbb alakulatnál bőven van még Ural, néhol Kraz, meg kopott német MAN és 1017-es Mercedes. Lassan három éve megy a program, hazai Suzuki meg busz már volt berendelve, miért pont a Rábát hagynák ki a hazai ipar védelméből?
Valaki azt írta, hogy a régi Rábákat is cserélni kellene már, lassan 20 évesek lesznek.
 
Mert két Rába árán három MAN-t lehet venni. Vagy esetleg fegyvert is, mert túlárazott Rábával nem lehet lőni!
Állami tulajdon, az állam az egyik zsebéből rakja át a pénzt a másikba. Lehet veszekedni az árról, de elég furcsa.
Akkor ez a megoldás, hogy tönkretesznek egy több tíz milliárd forintos, 120 éves magyar vállalatot? Akkor ez lesz a Hirtenberger-rel is? Az is állami tulajdon, drágán nem veszünk majd semmit, mert drága?
Ha fagyi árus lennék és egész évben egy gombóc eladásából kellene eltartanom a családom én is bazi drágán adnám azt az egyet.
De egy hadseregnek nem 12 db teherautó kell egy évben, különösen nem, ha 15 000-re köt keretszerződést 15 évre. ;) Valaki sunnyog.
 
Állami tulajdon, az állam az egyik zsebéből rakja át a pénzt a másikba. Lehet veszekedni az árról, de elég furcsa.
Akkor ez a megoldás, hogy tönkretesznek egy több tíz milliárd forintos, 120 éves magyar vállalatot? Akkor ez lesz a Hirtenberger-rel is? Az is állami tulajdon, drágán nem veszünk majd semmit, mert drága?
Ha fagyi árus lennék és egész évben egy gombóc eladásából kellene eltartanom a családom én is bazi drágán adnám azt az egyet.
De egy hadseregnek nem 12 db teherautó kell egy évben, különösen nem, ha 15 000-re köt keretszerződést 15 évre. ;) Valaki sunnyog.

Talan ha nem indokolatalnu drágán adnák az alulmotorizált gépeket akkor nem ez lenne a helyzet.A kor nem érdem csak állapot,arra hivatkozni,hogy 120 éves...Ki a fenét érdekel?Működjön piaci alapon rentábilis módon ne pedig úgy,hogy mesterségesen tartja életben az állam és akkor lesz 130 éves is.
 
Nekünk is van 120 éves cégünk a járműgyártásban. Világszínvonalú termékekkel. Azt akkor miért nem mentjük?
Bocs, de ezért tart itt ez az ország ahol tart.
Melyik is?? A RABAra gondolsz?? Futóműveket gyàrtunk buszokba meg teherautókba.... Waoo... Ebben valóban jók de ennyi...
 
Nekünk is van 120 éves cégünk a járműgyártásban. Világszínvonalú termékekkel. Azt akkor miért nem mentjük?
Bocs, de ezért tart itt ez az ország ahol tart.
Ha a Rábára gondolsz, akkor szerintem az nem igényli a mentést, mivel a fő profiljából bőven megél..
Az a néhány teherautó, amit eladtak a honvédségnek kb. dupla áron, mint kellett volna nem sokat nyom a latba... nos biztos megérzik az ingyenpénz hiányát, de nem fognak tőle éhenhalni..

közben látom, Ratamahata is megírta...
 
Az a cég több ezer PSZH-t, FUG-ot, előtte több ezer Botond teherautót gyártott a magyar honvédelemnek, illetve exportra, magyar GDP-t termelve.
A maga idejében mindegyik világszínvonalú, vagy azt megközelítő jármű volt.
Mit tippelsz, ma miért nem tud ilyet gyártani önerőből?
Az a szemlélet tette és teszi tönkre az országot, hogy "Mi szarok vagyunk, mi szart gyártunk, nekünk úgysem sikerül.."
Ha meg sem próbáljuk biztos nem fog.... Ez a baj. Már egy fotelből eldöntjük, hogy fölösleges a Rábának pénzt adni fejlesztésre , innovációra úgysem sikerül. Vegyünk inkább TÁTRÁ-t, mert az egy rendes ország rendes terméke.... Kicsit mókás megközelítés, szerintem. Lehet fikázni a Komondort, biztos, hogy egy kezdetleges ócskaság, de valahonnan létre kell hozni azt a minimális védelmi ipart, amire igazán képes lehet a világ 28-dik legfejlettebb állama. (Az OECD-be 28.-ként vettek fel minket...)
_DNftQLgGs8l2ag0eyV8CBTw_P3_jJBWCFXTb4GgVAhkzFDU1Jh_FnsGVrUMgTSoDto3fczdSVHBdJ-rzth3C7KqMycwO6MMgEfa-R_nI5bgPQQ


Ez egy példa arra, hogy mekkora balfaszok vagyunk. Ezt a Rába kifejlesztette, saját pénzén, Németországban bevizsgáltatta, robbanás, akna, lövésállóság szempontjából további pénzekért, hisz az MH missziós szerepvállalása igényli az ilyen, nem harcjármű, de védett személyszállító jármű kategóriát....
Tévedtek...
Nem igényli, MRAP-eket, Toyotákat bérel sok pénzért, ebből egyetlen darabot sem vett!!!
Szemlélet váltás kell, a fotelban is és az irodákban is....
Halkan megjegyzem az MH-nak ma NINCS védett törzsbusza, melyekből a harcászati szintű vezetési pontok felépülnek és tábori körülmények között minimális páncél és aknavédelem mellett biztosítják a vezetés feltételeit. (Igen IFV, APC alapon kellenének, de valahogy sosincs az se ....)
 
Az a cég több ezer PSZH-t, FUG-ot, előtte több ezer Botond teherautót gyártott a magyar honvédelemnek, illetve exportra, magyar GDP-t termelve.
A maga idejében mindegyik világszínvonalú, vagy azt megközelítő jármű volt.
Mit tippelsz, ma miért nem tud ilyet gyártani önerőből?
Az a szemlélet tette és teszi tönkre az országot, hogy "Mi szarok vagyunk, mi szart gyártunk, nekünk úgysem sikerül.."
Ha meg sem próbáljuk biztos nem fog.... Ez a baj. Már egy fotelből eldöntjük, hogy fölösleges a Rábának pénzt adni fejlesztésre , innovációra úgysem sikerül. Vegyünk inkább TÁTRÁ-t, mert az egy rendes ország rendes terméke.... Kicsit mókás megközelítés, szerintem. Lehet fikázni a Komondort, biztos, hogy egy kezdetleges ócskaság, de valahonnan létre kell hozni azt a minimális védelmi ipart, amire igazán képes lehet a világ 28-dik legfejlettebb állama. (Az OECD-be 28.-ként vettek fel minket...)
_DNftQLgGs8l2ag0eyV8CBTw_P3_jJBWCFXTb4GgVAhkzFDU1Jh_FnsGVrUMgTSoDto3fczdSVHBdJ-rzth3C7KqMycwO6MMgEfa-R_nI5bgPQQ


Ez egy példa arra, hogy mekkora balfaszok vagyunk. Ezt a Rába kifejlesztette, saját pénzén, Németországban bevizsgáltatta, robbanás, akna, lövésállóság szempontjából további pénzekért, hisz az MH missziós szerepvállalása igényli az ilyen, nem harcjármű, de védett személyszállító jármű kategóriát....
Tévedtek...
Nem igényli, MRAP-eket, Toyotákat bérel sok pénzért, ebből egyetlen darabot sem vett!!!
Szemlélet váltás kell, a fotelban is és az irodákban is....
Halkan megjegyzem az MH-nak ma NINCS védett törzsbusza, melyekből a harcászati szintű vezetési pontok felépülnek és tábori körülmények között minimális páncél és aknavédelem mellett biztosítják a vezetés feltételeit. (Igen IFV, APC alapon kellenének, de valahogy sosincs az se ....)


Hol vannak azok a semelyek akik a PSZH-t FUG-ot stb terveztek gyartottak? Elnek egyaltalan? A tudasuk ha meg meg van mennyire hasznalhato a mai modern viszonyok kozott?

Roviden a regi ma mar nemletezo dolgokra epiteni csak a nedves almok kategoriajaba tartozik.
 
Ha a Rábára gondolsz, akkor szerintem az nem igényli a mentést, mivel a fő profiljából bőven megél..
Az a néhány teherautó, amit eladtak a honvédségnek kb. dupla áron, mint kellett volna nem sokat nyom a latba... nos biztos megérzik az ingyenpénz hiányát, de nem fognak tőle éhenhalni..

közben látom, Ratamahata is megírta...

Félig igaz amit írsz, félig nem.
- A Rába valóban nem a katonai megrendelésekből él, nem is tudna, 12 db teherautó összerakásából megélni. A civil termékei rentábilisan eladhatóak, hál istennek. Ilyen cégeknek, mint John Deere, Scania, stb.
- Másrészt jelenleg névérték alatt forog a tőzsdén, tehát bírná a tulajdonosi segítséget....
 
Hol vannak azok a semelyek akik a PSZH-t FUG-ot stb terveztek gyartottak? Elnek egyaltalan? A tudasuk ha meg meg van mennyire hasznalhato a mai modern viszonyok kozott?

Roviden a regi ma mar nemletezo dolgokra epiteni csak a nedves almok kategoriajaba tartozik.

Az a baj, hogy a próbálkozásokat sem támogatjuk!
Van egy technológia centruma a Rábának elég komoly tervező-fejlesztő kapacitással, infrastruktúrával. Acélszerkezetek méretezését (úthengerekhez, tengelyhidakhoz, egyéb acélszerkezetekhez) csinálják. Egy IFV-t nem tudnak önerőből létrehozni, DE!!!
Van olyan hogy licensz.....
Van olyan, hogy részegység fejlesztés és gyártás....
És van összeszerelés.....
A baj, hogy egy VZF nél cserben hagyta a magyar állam a saját cégét!
Nem lehet, hogy mégis csak az a rohadt kishitűség, az igénytelen szemlélet a baj?