[HUN] Rába Magyar Vagon- és Gépgyár / Rába Járműipari Holding Nyrt.

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
16 938
29 371
113
spec243.jpg
 

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
29 943
73 245
113
Teljesen egyetértek. 13 milliárd forint az tesók között 40 millió€. Nyugat-Európában 50 millió€ a belépő szint a senior projekt manager szintre. Szerintem ezzel elmondtam mindent egy "élenjáró haditechnikai cég" viszonyairól. Másrészt itt is vannak iparági befektetők. Akad jó néhány HT cég, akinek a portfoliójába beférhetne, de még ők sem mozdultak meg erre a lehetőségre, amikor ennyire kedvezőek a hitelfelvételi lehetőségek - kvázi ingyér van a pénz....

Nehezen tudom nem bele látni az analógiát a Rába tűzoltó autókkal...
Lattam valami ujfajta Renault kabinos tuzolto autot. Gondolom ezt is a Raba hegeszti ossze. Csak ez olyan piros fekete szinu es mas formaju volt mint az emlitett Rabarenaultok. Nagyobb volt, valami muszaki mentos lehetett szerintem...
 

papi

Well-Known Member
2017. április 22.
1 582
4 660
113

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 572
97 689
113
Rába
Nem nagyon akar beindulni....
"A RÁBA VEZETÉSE A GYORSJELENTÉSBEN MEGEMLÍTI, HOGY A HONVÉDELMI MINISZTÉRIUMMAL 2018-BAN MEGKÖTÖTT ÚJ KERETSZERZŐDÉS 2019-RE ESEDÉKES MEGRENDELÉSEI NEM REALIZÁLÓDTAK, 2019-BEN EBBŐL ÉRTÉKESÍTÉSI ÁRBEVÉTEL NEM VÁRHATÓ. A 2020-AS ÉS AZ AZT KÖVETŐ ÉVEK TARTALOMMAL VALÓ MEGTÖLTÉSÉN DOLGOZNAK."
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 812
47 111
113
Rába
Nem nagyon akar beindulni....
"A RÁBA VEZETÉSE A GYORSJELENTÉSBEN MEGEMLÍTI, HOGY A HONVÉDELMI MINISZTÉRIUMMAL 2018-BAN MEGKÖTÖTT ÚJ KERETSZERZŐDÉS 2019-RE ESEDÉKES MEGRENDELÉSEI NEM REALIZÁLÓDTAK, 2019-BEN EBBŐL ÉRTÉKESÍTÉSI ÁRBEVÉTEL NEM VÁRHATÓ. A 2020-AS ÉS AZ AZT KÖVETŐ ÉVEK TARTALOMMAL VALÓ MEGTÖLTÉSÉN DOLGOZNAK."
;)
Eddig a Zrinyi 2026-ban szerintem kizárólag csak az alap GBP keretében volt megrendelés az évi 6Mrd-os keret erejéig.
Tulajdonképpen a Rábának még el sem kezdődött a haccacáré. Hja és a 2019, sem telt még le. :rolleyes:
Különben itt a teljes jelentés.
 

mindenen kívül

Well-Known Member
2019. szeptember 18.
6 565
18 956
113
Egyre lejjebb a Rába....
"A Jármű üzletág esetében a jelentős mértékű forgalom csökkenés elsősorban a belföldi értékesítésre vezethető vissza, melyet a Honvédségi értékesítések elmaradása okozott."
Valaki nem számol a Rábával a Zrínyi 26-ban......

https://www.portfolio.hu/uzlet/20200219/folytatodik-a-rossz-szeria-a-rabanal-416491

A cégcsoport üzletmenetét jelentősen befolyásoló tényező, hogy a Honvédelmi Minisztériummal 2018-ban megkötött új keretszerződés 2019-re esedékes megrendelései nem realizálódtak.

raba-arbev-351179.png
 
  • Tetszik
Reactions: Firga bácsi

Firga bácsi

Well-Known Member
2019. december 8.
499
767
93
Az új, vagy bővülő szervezetekhez pedig biztosan kell majd teherautó. A harckocsizászlóalj, tüzérosztály nagyobb szerveuzet lehet, mint a mostani, legalábbis a rendszerben lévő eszközök száma alapján. A legtöbb alakulatnál bőven van még Ural, néhol Kraz, meg kopott német MAN és 1017-es Mercedes. Lassan három éve megy a program, hazai Suzuki meg busz már volt berendelve, miért pont a Rábát hagynák ki a hazai ipar védelméből?
Valaki azt írta, hogy a régi Rábákat is cserélni kellene már, lassan 20 évesek lesznek.
 

Firga bácsi

Well-Known Member
2019. december 8.
499
767
93
Mert két Rába árán három MAN-t lehet venni. Vagy esetleg fegyvert is, mert túlárazott Rábával nem lehet lőni!
Állami tulajdon, az állam az egyik zsebéből rakja át a pénzt a másikba. Lehet veszekedni az árról, de elég furcsa.
Akkor ez a megoldás, hogy tönkretesznek egy több tíz milliárd forintos, 120 éves magyar vállalatot? Akkor ez lesz a Hirtenberger-rel is? Az is állami tulajdon, drágán nem veszünk majd semmit, mert drága?
Ha fagyi árus lennék és egész évben egy gombóc eladásából kellene eltartanom a családom én is bazi drágán adnám azt az egyet.
De egy hadseregnek nem 12 db teherautó kell egy évben, különösen nem, ha 15 000-re köt keretszerződést 15 évre. ;) Valaki sunnyog.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 869
85 415
113
Állami tulajdon, az állam az egyik zsebéből rakja át a pénzt a másikba. Lehet veszekedni az árról, de elég furcsa.
Akkor ez a megoldás, hogy tönkretesznek egy több tíz milliárd forintos, 120 éves magyar vállalatot? Akkor ez lesz a Hirtenberger-rel is? Az is állami tulajdon, drágán nem veszünk majd semmit, mert drága?
Ha fagyi árus lennék és egész évben egy gombóc eladásából kellene eltartanom a családom én is bazi drágán adnám azt az egyet.
De egy hadseregnek nem 12 db teherautó kell egy évben, különösen nem, ha 15 000-re köt keretszerződést 15 évre. ;) Valaki sunnyog.

Talan ha nem indokolatalnu drágán adnák az alulmotorizált gépeket akkor nem ez lenne a helyzet.A kor nem érdem csak állapot,arra hivatkozni,hogy 120 éves...Ki a fenét érdekel?Működjön piaci alapon rentábilis módon ne pedig úgy,hogy mesterségesen tartja életben az állam és akkor lesz 130 éves is.
 

Ratamahata

Well-Known Member
2018. december 1.
1 268
5 449
113
Nekünk is van 120 éves cégünk a járműgyártásban. Világszínvonalú termékekkel. Azt akkor miért nem mentjük?
Bocs, de ezért tart itt ez az ország ahol tart.
Melyik is?? A RABAra gondolsz?? Futóműveket gyàrtunk buszokba meg teherautókba.... Waoo... Ebben valóban jók de ennyi...
 

vilmoci

Well-Known Member
2010. április 24.
1 740
4 262
113
Nekünk is van 120 éves cégünk a járműgyártásban. Világszínvonalú termékekkel. Azt akkor miért nem mentjük?
Bocs, de ezért tart itt ez az ország ahol tart.
Ha a Rábára gondolsz, akkor szerintem az nem igényli a mentést, mivel a fő profiljából bőven megél..
Az a néhány teherautó, amit eladtak a honvédségnek kb. dupla áron, mint kellett volna nem sokat nyom a latba... nos biztos megérzik az ingyenpénz hiányát, de nem fognak tőle éhenhalni..

közben látom, Ratamahata is megírta...
 

mindenen kívül

Well-Known Member
2019. szeptember 18.
6 565
18 956
113
Az a cég több ezer PSZH-t, FUG-ot, előtte több ezer Botond teherautót gyártott a magyar honvédelemnek, illetve exportra, magyar GDP-t termelve.
A maga idejében mindegyik világszínvonalú, vagy azt megközelítő jármű volt.
Mit tippelsz, ma miért nem tud ilyet gyártani önerőből?
Az a szemlélet tette és teszi tönkre az országot, hogy "Mi szarok vagyunk, mi szart gyártunk, nekünk úgysem sikerül.."
Ha meg sem próbáljuk biztos nem fog.... Ez a baj. Már egy fotelből eldöntjük, hogy fölösleges a Rábának pénzt adni fejlesztésre , innovációra úgysem sikerül. Vegyünk inkább TÁTRÁ-t, mert az egy rendes ország rendes terméke.... Kicsit mókás megközelítés, szerintem. Lehet fikázni a Komondort, biztos, hogy egy kezdetleges ócskaság, de valahonnan létre kell hozni azt a minimális védelmi ipart, amire igazán képes lehet a világ 28-dik legfejlettebb állama. (Az OECD-be 28.-ként vettek fel minket...)
_DNftQLgGs8l2ag0eyV8CBTw_P3_jJBWCFXTb4GgVAhkzFDU1Jh_FnsGVrUMgTSoDto3fczdSVHBdJ-rzth3C7KqMycwO6MMgEfa-R_nI5bgPQQ


Ez egy példa arra, hogy mekkora balfaszok vagyunk. Ezt a Rába kifejlesztette, saját pénzén, Németországban bevizsgáltatta, robbanás, akna, lövésállóság szempontjából további pénzekért, hisz az MH missziós szerepvállalása igényli az ilyen, nem harcjármű, de védett személyszállító jármű kategóriát....
Tévedtek...
Nem igényli, MRAP-eket, Toyotákat bérel sok pénzért, ebből egyetlen darabot sem vett!!!
Szemlélet váltás kell, a fotelban is és az irodákban is....
Halkan megjegyzem az MH-nak ma NINCS védett törzsbusza, melyekből a harcászati szintű vezetési pontok felépülnek és tábori körülmények között minimális páncél és aknavédelem mellett biztosítják a vezetés feltételeit. (Igen IFV, APC alapon kellenének, de valahogy sosincs az se ....)
 

DINAMO

Well-Known Member
2017. április 5.
3 476
1 826
113
Az a cég több ezer PSZH-t, FUG-ot, előtte több ezer Botond teherautót gyártott a magyar honvédelemnek, illetve exportra, magyar GDP-t termelve.
A maga idejében mindegyik világszínvonalú, vagy azt megközelítő jármű volt.
Mit tippelsz, ma miért nem tud ilyet gyártani önerőből?
Az a szemlélet tette és teszi tönkre az országot, hogy "Mi szarok vagyunk, mi szart gyártunk, nekünk úgysem sikerül.."
Ha meg sem próbáljuk biztos nem fog.... Ez a baj. Már egy fotelből eldöntjük, hogy fölösleges a Rábának pénzt adni fejlesztésre , innovációra úgysem sikerül. Vegyünk inkább TÁTRÁ-t, mert az egy rendes ország rendes terméke.... Kicsit mókás megközelítés, szerintem. Lehet fikázni a Komondort, biztos, hogy egy kezdetleges ócskaság, de valahonnan létre kell hozni azt a minimális védelmi ipart, amire igazán képes lehet a világ 28-dik legfejlettebb állama. (Az OECD-be 28.-ként vettek fel minket...)
_DNftQLgGs8l2ag0eyV8CBTw_P3_jJBWCFXTb4GgVAhkzFDU1Jh_FnsGVrUMgTSoDto3fczdSVHBdJ-rzth3C7KqMycwO6MMgEfa-R_nI5bgPQQ


Ez egy példa arra, hogy mekkora balfaszok vagyunk. Ezt a Rába kifejlesztette, saját pénzén, Németországban bevizsgáltatta, robbanás, akna, lövésállóság szempontjából további pénzekért, hisz az MH missziós szerepvállalása igényli az ilyen, nem harcjármű, de védett személyszállító jármű kategóriát....
Tévedtek...
Nem igényli, MRAP-eket, Toyotákat bérel sok pénzért, ebből egyetlen darabot sem vett!!!
Szemlélet váltás kell, a fotelban is és az irodákban is....
Halkan megjegyzem az MH-nak ma NINCS védett törzsbusza, melyekből a harcászati szintű vezetési pontok felépülnek és tábori körülmények között minimális páncél és aknavédelem mellett biztosítják a vezetés feltételeit. (Igen IFV, APC alapon kellenének, de valahogy sosincs az se ....)


Hol vannak azok a semelyek akik a PSZH-t FUG-ot stb terveztek gyartottak? Elnek egyaltalan? A tudasuk ha meg meg van mennyire hasznalhato a mai modern viszonyok kozott?

Roviden a regi ma mar nemletezo dolgokra epiteni csak a nedves almok kategoriajaba tartozik.
 

mindenen kívül

Well-Known Member
2019. szeptember 18.
6 565
18 956
113
Ha a Rábára gondolsz, akkor szerintem az nem igényli a mentést, mivel a fő profiljából bőven megél..
Az a néhány teherautó, amit eladtak a honvédségnek kb. dupla áron, mint kellett volna nem sokat nyom a latba... nos biztos megérzik az ingyenpénz hiányát, de nem fognak tőle éhenhalni..

közben látom, Ratamahata is megírta...

Félig igaz amit írsz, félig nem.
- A Rába valóban nem a katonai megrendelésekből él, nem is tudna, 12 db teherautó összerakásából megélni. A civil termékei rentábilisan eladhatóak, hál istennek. Ilyen cégeknek, mint John Deere, Scania, stb.
- Másrészt jelenleg névérték alatt forog a tőzsdén, tehát bírná a tulajdonosi segítséget....
 

mindenen kívül

Well-Known Member
2019. szeptember 18.
6 565
18 956
113
Hol vannak azok a semelyek akik a PSZH-t FUG-ot stb terveztek gyartottak? Elnek egyaltalan? A tudasuk ha meg meg van mennyire hasznalhato a mai modern viszonyok kozott?

Roviden a regi ma mar nemletezo dolgokra epiteni csak a nedves almok kategoriajaba tartozik.

Az a baj, hogy a próbálkozásokat sem támogatjuk!
Van egy technológia centruma a Rábának elég komoly tervező-fejlesztő kapacitással, infrastruktúrával. Acélszerkezetek méretezését (úthengerekhez, tengelyhidakhoz, egyéb acélszerkezetekhez) csinálják. Egy IFV-t nem tudnak önerőből létrehozni, DE!!!
Van olyan hogy licensz.....
Van olyan, hogy részegység fejlesztés és gyártás....
És van összeszerelés.....
A baj, hogy egy VZF nél cserben hagyta a magyar állam a saját cégét!
Nem lehet, hogy mégis csak az a rohadt kishitűség, az igénytelen szemlélet a baj?