Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Ez igazi vagy ps?
Lattam valami ujfajta Renault kabinos tuzolto autot. Gondolom ezt is a Raba hegeszti ossze. Csak ez olyan piros fekete szinu es mas formaju volt mint az emlitett Rabarenaultok. Nagyobb volt, valami muszaki mentos lehetett szerintem...Teljesen egyetértek. 13 milliárd forint az tesók között 40 millió€. Nyugat-Európában 50 millió€ a belépő szint a senior projekt manager szintre. Szerintem ezzel elmondtam mindent egy "élenjáró haditechnikai cég" viszonyairól. Másrészt itt is vannak iparági befektetők. Akad jó néhány HT cég, akinek a portfoliójába beférhetne, de még ők sem mozdultak meg erre a lehetőségre, amikor ennyire kedvezőek a hitelfelvételi lehetőségek - kvázi ingyér van a pénz....
Nehezen tudom nem bele látni az analógiát a Rába tűzoltó autókkal...
Vízszállító.Lattam valami ujfajta Renault kabinos tuzolto autot. Gondolom ezt is a Raba hegeszti ossze. Csak ez olyan piros fekete szinu es mas formaju volt mint az emlitett Rabarenaultok. Nagyobb volt, valami muszaki mentos lehetett szerintem...
Rába
Nem nagyon akar beindulni....
"A RÁBA VEZETÉSE A GYORSJELENTÉSBEN MEGEMLÍTI, HOGY A HONVÉDELMI MINISZTÉRIUMMAL 2018-BAN MEGKÖTÖTT ÚJ KERETSZERZŐDÉS 2019-RE ESEDÉKES MEGRENDELÉSEI NEM REALIZÁLÓDTAK, 2019-BEN EBBŐL ÉRTÉKESÍTÉSI ÁRBEVÉTEL NEM VÁRHATÓ. A 2020-AS ÉS AZ AZT KÖVETŐ ÉVEK TARTALOMMAL VALÓ MEGTÖLTÉSÉN DOLGOZNAK."
Azt mondod, h. vmire ez kifut? Miért vagyok szkeptikus?
Eddig a Zrinyi 2026-ban szerintem kizárólag csak az alap GBP keretében volt megrendelés az évi 6Mrd-os keret erejéig.
Tulajdonképpen a Rábának még el sem kezdődött a haccacáré. Hja és a 2019, sem telt még le.
Különben itt a teljes jelentés.
Mert két Rába árán három MAN-t lehet venni. Vagy esetleg fegyvert is, mert túlárazott Rábával nem lehet lőni!miért pont a Rábát hagynák ki a hazai ipar védelméből?
Állami tulajdon, az állam az egyik zsebéből rakja át a pénzt a másikba. Lehet veszekedni az árról, de elég furcsa.Mert két Rába árán három MAN-t lehet venni. Vagy esetleg fegyvert is, mert túlárazott Rábával nem lehet lőni!
Állami tulajdon, az állam az egyik zsebéből rakja át a pénzt a másikba. Lehet veszekedni az árról, de elég furcsa.
Akkor ez a megoldás, hogy tönkretesznek egy több tíz milliárd forintos, 120 éves magyar vállalatot? Akkor ez lesz a Hirtenberger-rel is? Az is állami tulajdon, drágán nem veszünk majd semmit, mert drága?
Ha fagyi árus lennék és egész évben egy gombóc eladásából kellene eltartanom a családom én is bazi drágán adnám azt az egyet.
De egy hadseregnek nem 12 db teherautó kell egy évben, különösen nem, ha 15 000-re köt keretszerződést 15 évre. Valaki sunnyog.
A rába csak 50%-ban állami tulajdon.Állami tulajdon, az állam az egyik zsebéből rakja át a pénzt a másikba.
Melyik is?? A RABAra gondolsz?? Futóműveket gyàrtunk buszokba meg teherautókba.... Waoo... Ebben valóban jók de ennyi...Nekünk is van 120 éves cégünk a járműgyártásban. Világszínvonalú termékekkel. Azt akkor miért nem mentjük?
Bocs, de ezért tart itt ez az ország ahol tart.
Ha a Rábára gondolsz, akkor szerintem az nem igényli a mentést, mivel a fő profiljából bőven megél..Nekünk is van 120 éves cégünk a járműgyártásban. Világszínvonalú termékekkel. Azt akkor miért nem mentjük?
Bocs, de ezért tart itt ez az ország ahol tart.
Az a cég több ezer PSZH-t, FUG-ot, előtte több ezer Botond teherautót gyártott a magyar honvédelemnek, illetve exportra, magyar GDP-t termelve.
A maga idejében mindegyik világszínvonalú, vagy azt megközelítő jármű volt.
Mit tippelsz, ma miért nem tud ilyet gyártani önerőből?
Az a szemlélet tette és teszi tönkre az országot, hogy "Mi szarok vagyunk, mi szart gyártunk, nekünk úgysem sikerül.."
Ha meg sem próbáljuk biztos nem fog.... Ez a baj. Már egy fotelből eldöntjük, hogy fölösleges a Rábának pénzt adni fejlesztésre , innovációra úgysem sikerül. Vegyünk inkább TÁTRÁ-t, mert az egy rendes ország rendes terméke.... Kicsit mókás megközelítés, szerintem. Lehet fikázni a Komondort, biztos, hogy egy kezdetleges ócskaság, de valahonnan létre kell hozni azt a minimális védelmi ipart, amire igazán képes lehet a világ 28-dik legfejlettebb állama. (Az OECD-be 28.-ként vettek fel minket...)
Ez egy példa arra, hogy mekkora balfaszok vagyunk. Ezt a Rába kifejlesztette, saját pénzén, Németországban bevizsgáltatta, robbanás, akna, lövésállóság szempontjából további pénzekért, hisz az MH missziós szerepvállalása igényli az ilyen, nem harcjármű, de védett személyszállító jármű kategóriát....
Tévedtek...
Nem igényli, MRAP-eket, Toyotákat bérel sok pénzért, ebből egyetlen darabot sem vett!!!
Szemlélet váltás kell, a fotelban is és az irodákban is....
Halkan megjegyzem az MH-nak ma NINCS védett törzsbusza, melyekből a harcászati szintű vezetési pontok felépülnek és tábori körülmények között minimális páncél és aknavédelem mellett biztosítják a vezetés feltételeit. (Igen IFV, APC alapon kellenének, de valahogy sosincs az se ....)
Ha a Rábára gondolsz, akkor szerintem az nem igényli a mentést, mivel a fő profiljából bőven megél..
Az a néhány teherautó, amit eladtak a honvédségnek kb. dupla áron, mint kellett volna nem sokat nyom a latba... nos biztos megérzik az ingyenpénz hiányát, de nem fognak tőle éhenhalni..
közben látom, Ratamahata is megírta...
Hol vannak azok a semelyek akik a PSZH-t FUG-ot stb terveztek gyartottak? Elnek egyaltalan? A tudasuk ha meg meg van mennyire hasznalhato a mai modern viszonyok kozott?
Roviden a regi ma mar nemletezo dolgokra epiteni csak a nedves almok kategoriajaba tartozik.