Van olyan, hogy felhalmozott tudás, tapasztalat. A mérnökök az egyetemen, az egyetemi gyakorlatokon (cégeknél, mint a Rába, Audi, Mercédesz) ezt a tudást át tudják menteni, ha jó az oktatás.Hol vannak azok a semelyek akik a PSZH-t FUG-ot stb terveztek gyartottak? Elnek egyaltalan? A tudasuk ha meg meg van mennyire hasznalhato a mai modern viszonyok kozott?
Roviden a regi ma mar nemletezo dolgokra epiteni csak a nedves almok kategoriajaba tartozik.
Dr. Anisits Ferenc a "dízel pápa", a BMW dízelmotorok főkonstruktőre volt a BMW-nél a 80-as 90-es években. Németországban nagy tekintélye van, ma úgytudom nyugdíjasként itthon él. Ő a Műegyetemen tanult, majd Németországban doktorált a dízel motorok elméleti folyamataiból (biztos nem jól írom elnézést). Ő olyan emberek munkásosságán nevelkedett, mint Jendrassik György, aki a második világháború előtt elég jó dízel motorokat tervezett, a magyar (szocialista) gazdaság sokáig használta termékeit a nemzetközi vasutakkal egyetemben.
Szóval van átörökíthető tudás, egy darabig.
Ettől függetlenül a PSZH és FUG nem volt igazán jól sikerült darab, de ha engedték volna őket a harmadik vagy negyedik PSZH már jó lett volna.
Akik akkor nem engedték azok hasonló szemlélettel gondolkodtak a magyar technikai tudásról. örökségről, mint az aki azt mondja, hogy hagyjuk veszni a Rábát, lesz majd külföldi ami jobb.