[HUN] Rába Magyar Vagon- és Gépgyár / Rába Járműipari Holding Nyrt.

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
20 690
32 349
113
Van egy tűzoltó barátom. Ők pár éve kaptak a huszonéves mercijük helyett egy új rábát.
Amikor lementem hozzájuk elmentünk megnézni az örsöt meg mivel sofőr így a járművet.
Szerintem vagy negyed órán át sorolta a hibáit. (de asszem erről több helyen cikkeztek is)
Gyenge motor,ebből adódóan szar menetteljesítmény. Normál úton is, de azt mondta terepen katasztrófa.
Kicsi fülke. Hátul alig férnek el.
Menet közben nem lehetett vele oltani, ami egy tarlótűznél fontos lenne.
Ha jól emlékszem ez renault/Rába.
Amikor erről döntöttek több járművet is kipróbáltak. A Tátra ha már szóba jött itt szarrá verte a többit. Legrosszabbul a Rába teljesített. De mi(Magyarország) támogattuk hazai ipart. Ezzel leszopatva a tűzoltókat nap mint nap. Gratula a döntéshozóknak. o_O
Szóval ha egy Rába nem nagyon tud hazai piacra megfelelő járművet gyártani, sem a seregnek, sem a tűzoltóknak, akkor nekem nagy illúzióim nincsenek. Hisz a gamma zrt-nek nem ez a profilja, hogy járművet gyártson.
Hogy hogy jutott eszükbe? Ezt csak ők tudják. De a 10 év alatt eladott 4? jármű (1 paks, 3 tűzoltó) számomra nem azt jelzi, hogy ez a gép annyira jó.
A tuzolto autok kapcsan magyon rossz volt a koncepcio./renault/ az egesz a felepitmehny se raba...
A megoldas az lett voln . Hogy piackutatatas soran a szobajoheto license jarmuvek mindegyikebol kikernek az eredeti gyartotol 5-5 peldanyt. /momdjuk a legjobb 5 ajanlattevo ceg termeket./ kikuldik valodi csapatprobara... Nem egy helyre es nem az iroasztal mogott ucsorgo tiszturaknak... Egyet egy falusi tuzolto orsre eggyet egy kisvarosira eggyet egy nagyvarosira eggyet egy bp re es eggyet egy jo szar terepviszonyokkal remdelkezo termeszetvedelmi terulet vedelmeert felelosre./ mimdeggyikbol. Majd ertekelnek. Es dontenek. Es ami nyer az mehetett volna "licensebe"... De nem igy tortent a csapatprobak nallunk altalaba iroasztal mogott tortenik. A masik nagy problema hogy a pk k nem mernek panaszkodni meg ha az is lenne a feladatuk akkor sem akkor is csak mindennelmmeg vannak elegedve felfele lefele persze nem ezt komunikaljak... Ez hatalmas hiba... Az ak modernizcional is ez volt pl. Fent kerdeztek na mi a velememy /lent tudtak hogy egy szar./ kozepre mar az jutott hogy vegulis nem olyan rossz /azt hogy szar megsem momdhattak./mikozbe az oszinzeseg volt elvarva./ majd kozepen megint nem mertek kimondani hogy azt az infot kaptak hogy mem is olyan rossz ezert ok mar ugy adtak feljebb hogy egesz jo megvannak elegedve.../ szerencsere valakinek idobem feltunt a dolog fent... Es lett a cz. /de ez nem a z oszinteseg miatt lett csupan veletlen./szerencde./

Amikor a vezerkar kilatogat egy hadgyakorlatra ki van adva parancsba hogy tilos panaszkodni. Fent meg meg vannak elegedve hogy minden jol megy es minden super mert megmondtak nekik... Mikozbe ha a vezerkarnal es magasabb szintrkkel oszinten lenne komunikalva a hiammyossag es a problema megoldanak megoldatnak... De ha nem tudjak hogy mi a problema megoldani sem tudjak.... Plane ha ugy tudjak hogy nincs is problema... Mert ugy tudjak temyleg/tudtak. Mert azt mondtak nekik ok meg mit tehettek !ast elhittek. Eszukbe sem jutott hogy ilyen hulyek gyulekezete legyen lent hogy meg a problemajat hianyossagaikat sem merik elmondani azoknak akik segithetnenek rajtuk akiknek az a dolguk hogy segitsen rajtuk.…./az orvosnak is ha nem momdja el az ember mi a panasza vagy hogy egyaltalan panasza van hanem aztmondja hogy doktorur minden a legnagyobb remdben./egeszsegesnek fogja gondolni /mikozbe lehet tok beteg az illeto.../
 
  • Tetszik
Reactions: Ocses

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
27 818
117 990
113
A tuzolto autok kapcsan magyon rossz volt a koncepcio./renault/ az egesz a felepitmehny se raba...
A megoldas az lett voln . Hogy piackutatatas soran a szobajoheto license jarmuvek mindegyikebol kikernek az eredeti gyartotol 5-5 peldanyt. /momdjuk a legjobb 5 ajanlattevo ceg termeket./ kikuldik valodi csapatprobara... Nem egy helyre es nem az iroasztal mogott ucsorgo tiszturaknak... Egyet egy falusi tuzolto orsre eggyet egy kisvarosira eggyet egy nagyvarosira eggyet egy bp re es eggyet egy jo szar terepviszonyokkal remdelkezo termeszetvedelmi terulet vedelmeert felelosre./ mimdeggyikbol. Majd ertekelnek. Es dontenek. Es ami nyer az mehetett volna "licensebe"... De nem igy tortent a csapatprobak nallunk altalaba iroasztal mogott tortenik. A masik nagy problema hogy a pk k nem mernek panaszkodni meg ha az is lenne a feladatuk akkor sem akkor is csak mindennelmmeg vannak elegedve felfele lefele persze nem ezt komunikaljak... Ez hatalmas hiba... Az ak modernizcional is ez volt pl. Fent kerdeztek na mi a velememy /lent tudtak hogy egy szar./ kozepre mar az jutott hogy vegulis nem olyan rossz /azt hogy szar megsem momdhattak./mikozbe az oszinzeseg volt elvarva./ majd kozepen megint nem mertek kimondani hogy azt az infot kaptak hogy mem is olyan rossz ezert ok mar ugy adtak feljebb hogy egesz jo megvannak elegedve.../ szerencsere valakinek idobem feltunt a dolog fent... Es lett a cz. /de ez nem a z oszinteseg miatt lett csupan veletlen./szerencde./

Amikor a vezerkar kilatogat egy hadgyakorlatra ki van adva parancsba hogy tilos panaszkodni. Fent meg meg vannak elegedve hogy minden jol megy es minden super mert megmondtak nekik... Mikozbe ha a vezerkarnal es magasabb szintrkkel oszinten lenne komunikalva a hiammyossag es a problema megoldanak megoldatnak... De ha nem tudjak hogy mi a problema megoldani sem tudjak.... Plane ha ugy tudjak hogy nincs is problema... Mert ugy tudjak temyleg/tudtak. Mert azt mondtak nekik ok meg mit tehettek !ast elhittek. Eszukbe sem jutott hogy ilyen hulyek gyulekezete legyen lent hogy meg a problemajat hianyossagaikat sem merik elmondani azoknak akik segithetnenek rajtuk akiknek az a dolguk hogy segitsen rajtuk.…./az orvosnak is ha nem momdja el az ember mi a panasza vagy hogy egyaltalan panasza van hanem aztmondja hogy doktorur minden a legnagyobb remdben./egeszsegesnek fogja gondolni /mikozbe lehet tok beteg az illeto.../
Hát a pk-kat ők nevelték ki anno amikor még az alakulatoknál voltak (na meg ők is ugyanezt csinálták) mit csodálkoznak?
(meg a volt beosztott altisztekből öreg katonákbók a legtöbb tbk-nak van egy hírhálója amin tud nem hivatalosan információt begyűjteni, tessék használni szépen)
 

Ocses

Well-Known Member
2018. szeptember 29.
6 075
13 706
113
A tuzolto autok kapcsan magyon rossz volt a koncepcio./renault/ az egesz a felepitmehny se raba...
A megoldas az lett voln . Hogy piackutatatas soran a szobajoheto license jarmuvek mindegyikebol kikernek az eredeti gyartotol 5-5 peldanyt. /momdjuk a legjobb 5 ajanlattevo ceg termeket./ kikuldik valodi csapatprobara... Nem egy helyre es nem az iroasztal mogott ucsorgo tiszturaknak... Egyet egy falusi tuzolto orsre eggyet egy kisvarosira eggyet egy nagyvarosira eggyet egy bp re es eggyet egy jo szar terepviszonyokkal remdelkezo termeszetvedelmi terulet vedelmeert felelosre./ mimdeggyikbol. Majd ertekelnek. Es dontenek. Es ami nyer az mehetett volna "licensebe"... De nem igy tortent a csapatprobak nallunk altalaba iroasztal mogott tortenik. A masik nagy problema hogy a pk k nem mernek panaszkodni meg ha az is lenne a feladatuk akkor sem akkor is csak mindennelmmeg vannak elegedve felfele lefele persze nem ezt komunikaljak... Ez hatalmas hiba... Az ak modernizcional is ez volt pl. Fent kerdeztek na mi a velememy /lent tudtak hogy egy szar./ kozepre mar az jutott hogy vegulis nem olyan rossz /azt hogy szar megsem momdhattak./mikozbe az oszinzeseg volt elvarva./ majd kozepen megint nem mertek kimondani hogy azt az infot kaptak hogy mem is olyan rossz ezert ok mar ugy adtak feljebb hogy egesz jo megvannak elegedve.../ szerencsere valakinek idobem feltunt a dolog fent... Es lett a cz. /de ez nem a z oszinteseg miatt lett csupan veletlen./szerencde./

Amikor a vezerkar kilatogat egy hadgyakorlatra ki van adva parancsba hogy tilos panaszkodni. Fent meg meg vannak elegedve hogy minden jol megy es minden super mert megmondtak nekik... Mikozbe ha a vezerkarnal es magasabb szintrkkel oszinten lenne komunikalva a hiammyossag es a problema megoldanak megoldatnak... De ha nem tudjak hogy mi a problema megoldani sem tudjak.... Plane ha ugy tudjak hogy nincs is problema... Mert ugy tudjak temyleg/tudtak. Mert azt mondtak nekik ok meg mit tehettek !ast elhittek. Eszukbe sem jutott hogy ilyen hulyek gyulekezete legyen lent hogy meg a problemajat hianyossagaikat sem merik elmondani azoknak akik segithetnenek rajtuk akiknek az a dolguk hogy segitsen rajtuk.…./az orvosnak is ha nem momdja el az ember mi a panasza vagy hogy egyaltalan panasza van hanem aztmondja hogy doktorur minden a legnagyobb remdben./egeszsegesnek fogja gondolni /mikozbe lehet tok beteg az illeto.../


Valószínű, hogy arra a szintre nem mindíg jut el a valós információ ahol a döntések születnek.
Viszont ebben szerintem nagy szerepe van a vízfejnek Másrészt ott a korrupció.
Meg a hozzánemértés.
Tatán volt, hogy ezredes aki tábornoknak készült egy bemutatón azt kérdezte meg tőlünk, hol a biztonsági öv a BTR-ből. Miért szereltük ki!

Ha jól emlékszem 2007ben kiátogatott hozzánk a Vadai meg a Benkő Boszniába.
Tartották egy állománygyűlés. Miutám Vadai távozott mondták ha van problémánk mondjuk.
Több probléma felsorolása után egy szakasztiszthelyettes felállt és jelentette, hogy a Tisza bakancs nem jó.
Benkő mondta bár erről ő még nem hallott de utána néznek. :rolleyes:
Mivel mind a hanghordozása mind az arckifelyezése nem erről tanuskodott, fölállt egy főhadnagy.
Az kb azt mondta, hogy a Tisza egy darab szar. Minden szinten.
Benkő ekkor már kicsit idegesen azt reagált, hogy a szentesieknél volt csapatpróbán. Ők ezt nem jelezték. És ő azóta sem hallott arról, hogy baj lenne a bakancsal.
Erre felállt az ellátó tiszthelyettes és jelentette, hogy kfor-ból ő küldött haza jelentést, ebben felsorolva a bakancs bájait kb 1.5 éve.

Szóval vagy a Benkő nem tartotta ezt fontosnak. Vagy valamelyik beosztottja súvasztotta el a jelentést. Vagy a korrupció nem engedte a bakancs betiltását.

Ami biztos támogattuk a magyar ipart.
Konkrétan nekem(és a legtöbb katonatársamnak) annyira fájt benne kb 30perc után a térdem, hogy felmentem(meg még pár társam) a honvéd kórházba és irattattam felmentést arra a bakancsra.

Azt meg, hogy egy döntéshelyzetben lévő katona, már csak ránézésre is miért gondolta, hogy a modernizált Ak a jövő??
Vagy full hozzánemértők gyülekezete, vagy full korruptak. Vagy ha rájukszól politika, az előmenetelüket féltve csak bólogatnak.

És ha jól tudom, a cz csövek még mindíg a csehek szállítják.
Szóval a legfontosabb része nem magyar.
Azaz még mindíg nem gyártunk egy gépkarabély sem.
Addig mit akarunk mrap/ifv/apc szinten.

Ja és ez nem kishitűség az ország iparával szemben.
Sajnos látjuk a nagy múltú Rába nekünk miket gyárt, milyen minőségben.
Még az is lehet ezért nem vesz most a sereg tőlük.
 
  • Tetszik
Reactions: Kishuszár

DINAMO

Well-Known Member
2017. április 5.
3 476
1 826
113
Valószínű, hogy arra a szintre nem mindíg jut el a valós információ ahol a döntések születnek.
Viszont ebben szerintem nagy szerepe van a vízfejnek Másrészt ott a korrupció.
Meg a hozzánemértés.
Tatán volt, hogy ezredes aki tábornoknak készült egy bemutatón azt kérdezte meg tőlünk, hol a biztonsági öv a BTR-ből. Miért szereltük ki!

Ha jól emlékszem 2007ben kiátogatott hozzánk a Vadai meg a Benkő Boszniába.
Tartották egy állománygyűlés. Miutám Vadai távozott mondták ha van problémánk mondjuk.
Több probléma felsorolása után egy szakasztiszthelyettes felállt és jelentette, hogy a Tisza bakancs nem jó.
Benkő mondta bár erről ő még nem hallott de utána néznek. :rolleyes:
Mivel mind a hanghordozása mind az arckifelyezése nem erről tanuskodott, fölállt egy főhadnagy.
Az kb azt mondta, hogy a Tisza egy darab szar. Minden szinten.
Benkő ekkor már kicsit idegesen azt reagált, hogy a szentesieknél volt csapatpróbán. Ők ezt nem jelezték. És ő azóta sem hallott arról, hogy baj lenne a bakancsal.
Erre felállt az ellátó tiszthelyettes és jelentette, hogy kfor-ból ő küldött haza jelentést, ebben felsorolva a bakancs bájait kb 1.5 éve.

Szóval vagy a Benkő nem tartotta ezt fontosnak. Vagy valamelyik beosztottja súvasztotta el a jelentést. Vagy a korrupció nem engedte a bakancs betiltását.

Ami biztos támogattuk a magyar ipart.
Konkrétan nekem(és a legtöbb katonatársamnak) annyira fájt benne kb 30perc után a térdem, hogy felmentem(meg még pár társam) a honvéd kórházba és irattattam felmentést arra a bakancsra.

Azt meg, hogy egy döntéshelyzetben lévő katona, már csak ránézésre is miért gondolta, hogy a modernizált Ak a jövő??
Vagy full hozzánemértők gyülekezete, vagy full korruptak. Vagy ha rájukszól politika, az előmenetelüket féltve csak bólogatnak.

És ha jól tudom, a cz csövek még mindíg a csehek szállítják.
Szóval a legfontosabb része nem magyar.
Azaz még mindíg nem gyártunk egy gépkarabély sem.
Addig mit akarunk mrap/ifv/apc szinten.

Ja és ez nem kishitűség az ország iparával szemben.
Sajnos látjuk a nagy múltú Rába nekünk miket gyárt, milyen minőségben.
Még az is lehet ezért nem vesz most a sereg tőlük.
A valos szintet a legtobb esetben nem is erdekli a hasznalok velemenye. Az oruljon hogy kap valamit. Ha mar eleri az "elegseges" szinvonalat ( sokszor meg ez is nehez) akkor kuss mert a nagyok jobban tudjak. ( mar azt hogy honnan jon a sap)
 
  • Tetszik
Reactions: krisss

DINAMO

Well-Known Member
2017. április 5.
3 476
1 826
113
A valos szintet a legtobb esetben nem is erdekli a hasznalok velemenye. Az oruljon hogy kap valamit. Ha mar eleri az "elegseges" szinvonalat ( sokszor meg ez is nehez) akkor kuss mert a nagyok jobban tudjak. ( mar azt hogy honnan jon a sap)


NEM ARROL VAN SZO HOGY NEM TUDJAK HOGY MI A JO HANEM HOGY NEM ERDEKLI OKET MERT MAS AZ "ERTEKRENDJUK" Ez igy volt az elmult 30 evben folyamatosan csak a pofatlansag merteke valtozott nagymertekben es nem pozitiv iranyban.
 

DINAMO

Well-Known Member
2017. április 5.
3 476
1 826
113
NEM ARROL VAN SZO HOGY NEM TUDJAK HOGY MI A JO HANEM HOGY NEM ERDEKLI OKET MERT MAS AZ "ERTEKRENDJUK" Ez igy volt az elmult 30 evben folyamatosan csak a pofatlansag merteke valtozott nagymertekben es nem pozitiv iranyban.


RABA "pisilo" futomu szerviz "beleszarok" mentalitas. Az egyik ladikunknal felujjitasra kerult par kompresszor. Kettonel kiderult hogy a surito ( csavarkompresszor) 100 uzemora utan rossz illesztes miatt visit. Jeleztuk a problemat a gyarto helyi kepviselojenek aki a kikotoben szekel. 45 percen belul ott volt. Tovabbi 2 oran belul a szerviztechnikusa is ott volt. Tovabbi 30 perc elteltevel nem hogy a hibamegallapitas volt meg ( rossz illesztes miatt keves olaj ment at a suriton es kenes hutes nelkul megszorult a vacsi uj ) hanem a megoldassal is hogy mikorra es hogy lesz keszen. Az egyiket masnapra valaltak a masikra 48 orat mondtak mert a tulpartrol jott a surito.
A kepviselo felajanlotta hogy ha kell tud hozatni a sajat koltsegen kompresszort amit a molorol uzemeltet de nem volt ra szuksegunk.
2 napon belulmindketto elkeszult es biztos ami biztos berendelt egy tarcsi suritot valamint a tecnikusa ott maradt 24 orara tesztelni a masinat.

Es most jon a legfontosabb. A kepviselo egy masodpercig nem erezte ereztette hogy o valami extrat csinal es huuuuu de nagyon halasnak kene lennunk sot inkabb megkoszonte hogy hagytuk ot megoldani a problemat es nem eszkalatuk a problemat.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

DINAMO

Well-Known Member
2017. április 5.
3 476
1 826
113
USA ban / nyugaton van korrupcio ? Termeszetesen
USA ban/ nyugaton van trehany nemtorodom beszallito van termeszetesen

De az ilyenek ha kiderul a dolog belebuknak illetve tonkremennek.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and Halfdan
G

Galthran

Guest
mondjuk ez is igaz, bár az import alkatrészek beszerzése is lassított a dolgon.
igen? erről nemtudtam.
azt lehet tudni milyen alkatrészeket vettünk külföldről?
De azért valahogy eldöcög a haderő.
arányosan annyi lóvéból nekünk se 10 ágyúnk meg egytucat tanknak csúfolt szarkupacunk lenne :D:D
Képzeld el, hogy működne itthoni mentalitással. (lefestett szendvics stb-stb).
én továbbra is úgygondolom hogy ha ezt a honvédség átveszi akkor nem a cég a hibás. miért törné magát ha a hulladékot is rá lehet sózni a cégre?
 

vilmoci

Well-Known Member
2010. április 24.
1 688
3 832
113
igen? erről nemtudtam.
azt lehet tudni milyen alkatrészeket vettünk külföldről?
Amire határozottan emlékszem olvasmányokból, az a tárcsafék, mármint a parkírozófék, ami a kardánra hatott a váltó és az első differenciálmű között.
Szóval ez végig angol termék volt, mikor hadban álltunk velük, akkor is.
Ha jól emlékszem, akkor a gyújtómágnest a Bosch szállította, meg talán a gyertyákat is...
Ezt érdemes átolvasgatni, ha van egy kis ráérő időd (ha eddig nem ismerted volna):
http://www.rctank-forum.hu/viewtopic.php?f=162&t=3058
meg ott van még a totalcar-os cikk, az is tartalmaz némi infót:
https://totalcar.hu/magazin/kozelet/2013/03/16/a_legendas_botond/1/
 
  • Tetszik
Reactions: Galthran

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
15 993
26 477
113
oaVecXKBWPNRrx8VZ6OnJRZztbsfZmCnQXEJkYMsAD_M8T7W8wIhCMSEvNmGv1Oyr0dx4jVzIyj2siK7JAZxd6mzEdDchFeV_h14w28PvovuXmCaReAl8ELBxHGjHu1rp7cVTgMf2JA7NB_nPcY2i2Aiq8VsgZ8


Akkor elvben jöhetnek végre az igazi németek gyártotta teherautók, olcsóbban mint a RÁBA!
 

anonim999

Well-Known Member
2016. március 19.
2 743
4 487
113
No akkor lesz a jó kis Komondorokat legyártani...:);)

Nem véletlenül tolják a pénzt a különböző verziói fejlesztésébe.
 

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
15 993
26 477
113
A RÁBA teherautók kivezetése több dologra utal. Legalábbis szerintem.

1. Legvalószínűbb, hogy a termékek ára volt a döntő. A RÁBA túlárazott, ha a kiváló minőségű nyugati import hasonló árú vagy egyenesen olcsóbb, akkor nincs szükség a magyar termékre. A hadsereg pedig a rászakadt szerencsét szeretné értelmesen kihasználni és nem akar pénzt elpazarolni és most a sereg szava volt a döntő, merthogy eddig a RÁBA teherautók beszerzése így vagy úgy, de politikai döntés kellett legyen.

2. Nem lesz itt semmiféle jármű licenszgyártás vagy összeszerelés a jövőben. Hacsak nem helyezi egy komplett termék gyártását a saját költségén ide a gyártó. A hadsereget nem érdekli a hazai gyártás olyan esetekben, amikor a hazai gyártmány drágább lenne az importnál, úgyhogy biztos nem fogunk IFV-t vagy APC-t krampácsolni! Gyártsák csak le jó minőségben a németek, vagy olcsón a törökök a 4x4-et!

3. A hazai hadiipar fejlesztése nagyon nem azt jelenti ez alapján, amit sokan hittek, hogy most majd mindent mi fogunk gyártani. Valószínűleg az lesz, hogy kisebb fejlesztésekkel beindulnak projektek (drónfelderítés mint most napvilágra került) és ezt jelenti majd a hadiipari fejlődésünk, meg az összevásárolt cégek közti együttműködést. Ez még viszonylag értelmesen is hangzik, mert nem az adófizetők pénzén akar kamucégeket gründolni, amik dotáció nélkül azonnal megpusztulnának.