Civil repüléssel kapcsolatos témák

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Loken

Well-Known Member
2016. november 24.
2 211
3 557
113

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 085
15 027
113
A második képen milyen hajtóműves változat van? Még a nagyobban is nagyon szép gép.
Mindig is tetszett egyedisége a gépnek a négy hajótművel, de kecses törzsével.
Kár, hogy pont két szék közt pad alá esett.
Ez az a RR Trent hajtómű amiről a cikkben is szó van, és ez van az első képen is a piros farkú Virgin-gépen. Impozáns a hosszú, karcsú törzs mellett ...
 
  • Tetszik
Reactions: molnibalage

Tcat

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2009. április 27.
2 070
9 190
113
Tervezettnél korábban, az idei év végéig bezáróan búcsút int a trilpahetesnek a Delta.


A 18 db B777 felgyorsított távozását nem kis részben a jelenlegi helyzet szülte, de annak is szerepe van benne, hogy a szélestörzsű flottájuk egyszerűsítése, a B747 és B767 utódtípusok tekintetében Airbus típusokra szavazott már pár éve az amerikai légitársaság.

Jelenleg van 77 db B767-esük. Ezek egy része a flottaátalakítás részeként tehát szintén Airbusokkal lesz váltva, a fiatalabb gépek egy része pedig kabinfelújítást kap.

Airbus típusok tekintetében az aktuális flottában megtalálható 42 db A330 és flottában / érkezőben 35 db A330neo, valamint 39(?) db A350. Utóbbi mennyiségben benne van az a 10 db A350, amit egy múlt havi megerősítés szerint a LATAM helyett állítanak flottába.
 
M

molnibalage

Guest
Tervezettnél korábban, az idei év végéig bezáróan búcsút int a trilpahetesnek a Delta.


A 18 db B777 felgyorsított távozását nem kis részben a jelenlegi helyzet szülte, de annak is szerepe van benne, hogy a szélestörzsű flottájuk egyszerűsítése, a B747 és B767 utódtípusok tekintetében Airbus típusokra szavazott már pár éve az amerikai légitársaság.

Jelenleg van 77 db B767-esük. Ezek egy része a flottaátalakítás részeként tehát szintén Airbusokkal lesz váltva, a fiatalabb gépek egy része pedig kabinfelújítást kap.

Airbus típusok tekintetében az aktuális flottában megtalálható 42 db A330 és flottában / érkezőben 35 db A330neo, valamint 39(?) db A350. Utóbbi mennyiségben benne van az a 10 db A350, amit egy múlt havi megerősítés szerint a LATAM helyett állítanak flottába.
Mi lesz ezekkel? Mennek naftalinban és egyszer majd lesznek csomagküldők tehergépei?
 
  • Tetszik
Reactions: aquarell

formosa1

Well-Known Member
2016. augusztus 30.
1 575
978
113
Mi lesz ezekkel? Mennek naftalinban és egyszer majd lesznek csomagküldők tehergépei?
Valószínűleg eladják és 1 időre biztosan konzerválják őket, majd a kereslet dönt róluk:
Ha folyamatosan nő a cargo iránti igény, teherszállítóvá lesznek alakítva. Ellenkező esetben az utasforgalom növekedésekor szolgálatba állítja egy olyan társaság, melynek nem telik újabb típusokra...
 

aquarell

Well-Known Member
2015. január 20.
15 633
55 162
113
Valószínűleg eladják és 1 időre biztosan konzerválják őket, majd a kereslet dönt róluk:
Ha folyamatosan nő a cargo iránti igény, teherszállítóvá lesznek alakítva. Ellenkező esetben az utasforgalom növekedésekor szolgálatba állítja egy olyan társaság, melynek nem telik újabb típusokra...
Mi az, hogy " valószinüleg eladják"? Ki venné meg, hogy aztán bekonzervàlja? Szerintem ezek a gépek is lizingelve vannak.
 

formosa1

Well-Known Member
2016. augusztus 30.
1 575
978
113
Mi az, hogy " valószinüleg eladják"? Ki venné meg, hogy aztán bekonzervàlja? Szerintem ezek a gépek is lizingelve vannak.
Nem láttam, hogy bérelve lennének. - De ha igen, akkor visszaadják a lessornak, és ő fogja konzerválni addig, amíg nem talál 1 újabb bérlőt...

Delta tulajdon esetén a társaság dönt: Ha eladja "rendkívül nyomott áron", akkor biztos talál 1 olyan vevőt vagy viszonteladót, amely hosszabb távon /vagy cargo átalakításon/ gondolkodik...

Bontótól én nem tartok, mert a Triplahetes nem B757, B767, B747, A340 vagy A380, hogy /2-3 év múlva/ élénkülő piac esetén ne lehessen rá vevőt találni...